Åh, när jag läser dina inlägg känner jag väldigt ofta att jag inte behöver bemöda mig att skriva egna
Jag känner precis sådär, det är inte alls ointresse från min sida som gör att jag tvekar och backar utan det är att jag är rädd för vad detta fram-och-tillbakande och osäkerheten som alltid följer när en ska lära känna nån på ett känslomässigt plan, gör med mig och mitt mående och ffa vilka beslut jag kommer ta kring hela grejen. Det är oerhört påfrestande, och jag tänker att det är mindre hälsosamt om en redan är känslig för obalans i livet i stort.
Hoppas verkligen ni får tillfälle att ses snart
Men precis så!
Att man är så jäkla känslig när det blir obalans, man dyker ju direkt! Inåt är jag en jävla känslomänniska, utåt så bygger jag murar. Blir det för mycket och för jobbigt så stänger jag igen, för att det är lättare, och känns bättre. Fast egentligen kanske det inte är bra.
Jag ser ofta värsta tänkbara, har svårt att se att saker säkert löser sig till något bra, och framförallt att JAG duger. Och när jag absolut inte på något sätt lider eller mår dåligt över att vara ensam, tvärt om, då blir det ännu mer ”ovärt” att riskera att det blir något som kan krossa en, för jag klarar mig ju bra själv från början.
Det är jättekul att flörta lite, men börjar det bli riktiga känslor så har jag lättare att fly än att fäktas, för jag behöver inte ha det, och jag är rädd att det ska dra ner mig igen. Kan jag vara grnomlycklig, glad, sprallig och ha ett väldigt bra liv där allt flyter på så skrämmer det mig att blanda in någon/något som kan förstöra det, för jag vet hur snabbt det kan gå.
Jag försöker bara ta det chill just nu, även om det är lite kaos i huvudet runt hela grejen så visar jag det inte, utan jag försöker mest andas och räkna till 10.
Och det har gått över förväntan, än så länge så har det då inte känts katastrof iallafall.
Vi sågs faktist en snabbis i går, han fick i uppgift att åka och låsa upp någon grind inte allt för långt borta, så han frågade om han kunde komma förbi en snabbis. Blir alltid så glad när jag ser han. Han är så jävla jävla fin!
Han skrev sen att han trots allt blivit sen, men ”lätt värt det!”
Så det är väll bra. Sen precis innan jag somnade så fick jag ”Tänker på dig
” och det är väll ännu bättre!
Så nu får jag sitta lugnt i båten igen och se vad det blir av det. Men jag håller nog på att falla för karln!