Amen.
Du sätter fingret på Precis den stora anledningen till att jag inte ens Vill träffa någon. Det är tom en större anledning än mina egna issues, för mina egna issues bygger till väldigt stor del på precis detta. Dvs jag orkar inte med att alltid hamna i att till slut suger det bara energi, som jag redan från början har för lite av.
Jag har ingen som helst erfarenhet av män som inte förr eller senare gör mig besviken på de där punkterna, det sipprar alltid fram till slut att de vill hålla sig i sin överlägsna könsroll på ett eller annat vis även om de verkade vettiga från början. Ffa har jag aldrig träffat någon som på allvar förstår problemen med könsnormer och är intresserad av att påverka dem trots att det främst inte är för egen vinning utan mestadels ett samhällsansvar (även om de har barn ser de inte behovet ur ett större perspektiv). Min skepticism är därför enorm vad gäller män som visar intresse för mig, och det är viktigt för mig att poängtera min hållning i dessa frågor om jag själv har nåt intresse tillbaka. Jag bara Orkar Inte med en snubbe till som ska fostras och läras upp kring vad jämställdhet är på riktigt. Jag går ändå oftast bet på det trots energiuttaget det var att föreläsa...