Dejtingtråden del 38

Så hittade jag 2 nya o skriva med. Flera dagar in i konversationen kommer det fram att en av dem är SD, det är otänkbart för mig. Tackade för mig. Dejtar ni de som är politiskt på motsatta kanten?
Nej, jag sveper rakt av bort de som är för långt ute åt något håll. Tackolov är Tinderalgoritmerna rätt duktiga på att plocka fram män som uttryckligen skriver "jag vill inte vara med nån som röstar SD" åt mig.

Skriver fortfarande med en här. Men funderar, när man känner sig lite ointresserad av den andres intressen eller förehavanden redan innan man har träffats. Kan det förändras när man ses? Eller är det en dålig matchning? Tycker inte han är så snygg heller 🙄. Jag vill dejta men kommer aldrig till nått riktigt intresse. Förutom för han som fick kalla fötter och blockade mig 😝.

Skriver fortfarande med en här. Men funderar, när man känner sig lite ointresserad av den andres intressen eller förehavanden redan innan man har träffats. Kan det förändras när man ses? Eller är det en dålig matchning? Tycker inte han är så snygg heller 🙄. Jag vill dejta men kommer aldrig till nått riktigt intresse. Förutom för han som fick kalla fötter och blockade mig 😝.
Har mam inget intresse att lära känna den andre plus att man inte ens tycker hen är snygg är det ju ingen bra match alls. Bara att säga tack och hej. Annars blir det ju ett påtvingat dejtande? Visst kan intresse växa med tiden, men nån grund måste ju finnas.

Var på dejt idag. Vi skulle fika en stund. Det blev att vi mat på caféet, och när de stängde strosade vi runt i ett julbelyst Haga tills vi hade pratat i närmare tre timmar. Han verkar både vettig och mysig, och har en sekundärpartner som jag vet vem det är och hon verkar awesome. :D

När vi hade konstaterat att vi nog borde runda av följde han mig till spårvagnen och vi pratade en kvart till i väntan på vagn hem. Har bestämt att ses igen men det blir nog inte förrän om kanske två veckor eller nåt för han skulle resa bort direkt efter nyår.

Kan vi prata om folket som håller korsförhör?
Vad gör du? Var bor du? Vad jobbar du med?

Vad tycker ni om den sortens frågor när någon tar kontakt med er?

Kan vi prata om folket som håller korsförhör?
Vad gör du? Var bor du? Vad jobbar du med?

Vad tycker ni om den sortens frågor när någon tar kontakt med er?
Förutom var bord du så är det väll ganska vanliga frågor för att göra sig en bild av en person? Var bor du (exakt adress) känns kanske lite tveksamt men jag kan förstå om man vill veta om det är inom rimligt resavstånd.

Förutom var bord du så är det väll ganska vanliga frågor för att göra sig en bild av en person? Var bor du (exakt adress) känns kanske lite tveksamt men jag kan förstå om man vill veta om det är inom rimligt resavstånd.
Tänker inte så mycket på frågorna i sig utan mer hur dom ställs 🙈

Tänker inte så mycket på frågorna i sig utan mer hur dom ställs 🙈
Jag föredrar den typen av frågor framför folk som bara skickar ett "Hej!" "Vad gör du i kväll? eller "Hur mår du idag?" Det är så otroligt segt att småprata med någon man inte känner alls eller har någon som helst koppling till. Man vill ju på något sätt så snart som möjligt komma fram till om det finns någon gemensam nämnare.

Jag föredrar den typen av frågor framför folk som bara skickar ett "Hej!" "Vad gör du i kväll? eller "Hur mår du idag?" Det är så otroligt segt att småprata med någon man inte känner alls eller har någon som helst koppling till. Man vill ju på något sätt så snart som möjligt komma fram till om det finns någon gemensam nämnare.
Var ju exakt det jag menade?!
Hej vad gör du?(ikväll)
Hej hur är läget?
Hej var bor du… osv osv.

Jag tycker det är dravel med män som frågar vad jag gör och hur jag mår 11 gånger i veckan.
Men nätdejting är nog inte min grej.

Jag slutar rätt omgående att skriva med folk som inte har mer konversationsförmåga än så. Jag vill pejla folk såpass att jag får en uppfattning om vi skulle ha trevligt på en dejt eller inte, och jag avskyr kallprat irl så jag lägger inte min tid på någon som inte verkar ha någon personlighet.

Jag slutar rätt omgående att skriva med folk som inte har mer konversationsförmåga än så. Jag vill pejla folk såpass att jag får en uppfattning om vi skulle ha trevligt på en dejt eller inte, och jag avskyr kallprat irl så jag lägger inte min tid på någon som inte verkar ha någon personlighet.
Exakt kallprat är rätt ord.
Jag slutar också svara om man inte har mer att skriva om än så.
Dessutom tycker jag det är obehagligt när dom frågar ålder?bor?jobb?.
Jag är för ovan för att vara bekväm med att vika ut mig för vilt främmande män på nätet.

Exakt kallprat är rätt ord.
Jag slutar också svara om man inte har mer att skriva om än så.
Dessutom tycker jag det är obehagligt när dom frågar ålder?bor?jobb?.
Jag är för ovan för att vara bekväm med att vika ut mig för vilt främmande män på nätet.
Men har du inte redan beskrivit det i din presentation alltså ålder jobb och bostadsort (i runda slängar) det är ju såklart standardinfo som man vill ha om den andra redan innan man ens tar kontakt.

Vad vill du att dom ska fråga om?

Men har du inte redan beskrivit det i din presentation alltså ålder jobb och bostadsort (i runda slängar) det är ju såklart standardinfo som man vill ha om den andra redan innan man ens tar kontakt.

Vad vill du att dom ska fråga om?
Jag har ingen presentation har ingen Tinder det är killar som skriver på Facebook 🙈

Dom får väl fråga vad dom vill egentligen men just när det bara blir korsförhör fråga efter fråga samt dagligen vad gör du frågor och inget annat tycker jag det är roligare att se färg torka 🙈

Jag tycker det är dravel med män som frågar vad jag gör och hur jag mår 11 gånger i veckan.
Men nätdejting är nog inte min grej.

Frågar de vart du jobbar och bor 11 gånger i veckan måste de vara dementa 😆
Alltså det är ju standardfrågor.
Står det inte i profilen så frågar jag. Där jag bor kan avståndet betyda ganska nära eller på andra sidan Vättern, en viss skillnad 😆
Självklart vill jag även veta vad de jobbar med osv.
Det är ju rätt grundläggande frågor, sen brukar man kunna hitta något att spinna vidare på eller så göra man det inte och då är det thank you next 😁

Jag har ingen presentation har ingen Tinder det är killar som skriver på Facebook 🙈

Dom får väl fråga vad dom vill egentligen men just när det bara blir korsförhör fråga efter fråga samt dagligen vad gör du frågor och inget annat tycker jag det är roligare att se färg torka 🙈
Facebooks dejtingapp eller någon grupp för singlar som söker en partner? Som sagt det är standard info man vill veta om en person innan man vet om man är intresserad alls. Alltså normal bakgrundsinformation. Det där med vad gör du och hur mår du kan man ju skippa dock.

Frågar de vart du jobbar och bor 11 gånger i veckan måste de vara dementa 😆
Alltså det är ju standardfrågor.
Står det inte i profilen så frågar jag. Där jag bor kan avståndet betyda ganska nära eller på andra sidan Vättern, en viss skillnad 😆
Självklart vill jag även veta vad de jobbar med osv.
Det är ju rätt grundläggande frågor, sen brukar man kunna hitta något att spinna vidare på eller så göra man det inte och då är det thank you next 😁
Nej dom frågar hur läget är och vad jag gör 11 gånger i veckan.
Möjligt , jag är ovan vid att träffa killar via nätet så jag är inte alls bekväm med att lämna ut mig så på en gång.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 140
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 241
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 523
Senast: gullviva
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 8 9 10
Svar
180
· Visningar
9 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka