Dejtingtråden del 38

Jag har skrivit med några som inte håller på så också men att sluta skriva med dom som gör det är ju exakt det jag gör :)
Jag undrade vad andra tyckte om just den grejen men jag formulerade mig tydligen oklart för det var bara en person som förstod vad jag menade 😍
Japp, det blev nog en del missförstånd. :)

Jag tycker generellt att den sortens kontaktförsök är ett jäkla oskick till att börja med också så det vore block direkt. De skulle inte ens hinna bli störiga. :D

Jag vet för övrigt att släkting min raggar på FB ibland. :D Men han är väldigt tydlig med var och hur de haft kontakt om han messar kvinnor som inte redan är i vänlistan. Jag tänker att det finns många olika sätt att göra det på.

Nej dom frågar hur läget är och vad jag gör 11 gånger i veckan.
Möjligt , jag är ovan vid att träffa killar via nätet så jag är inte alls bekväm med att lämna ut mig så på en gång.

Men det du beskriver är ju inte nätdejting, utan rätt gränslösa människor som skriver till någon utan att ha pejlat läget? På en dejtingplattform kan man själv sålla vilka man kan vara intresserad av baserat på intressen, ålder, ort eller vad det nu är som är relevant för en själv. Rekommenderar det istället om du faktiskt vill träffa någon, istället för att hoppas att någon av de som kontaktar dig helt på random (som ingen av de väldigt trevliga och vettiga singelmän jag känner skulle få för sig att göra). Jag swipear nästan enbart på folk som har intressanta presentationstexter, och får nästan bara hyfsat intressanta konversationer utifrån det.

Jag vet för övrigt att släkting min raggar på FB ibland. :D Men han är väldigt tydlig med var och hur de haft kontakt om han messar kvinnor som inte redan är i vänlistan. Jag tänker att det finns många olika sätt att göra det på.

Ja, det är tillhör ju hyfs och ton att man åtminstone presenterar sig på ett vettigt sätt. Skulle någon som tex är i samma intressegrupper som mig höra av sig med något i stil med "jag såg att du också gillar det här, vill du snacka lite om det" och sen föreslå att ses när man skrivit ett tag då skulle jag likna det vid att ses via gemensamma intressen irl. Att bara skriva till någon på random är mer som att hoppa på någon på bussen och be om hens nummer.

Min yngre kusin som blivit som min lillasyster fick de en bild på kollegan.
"Han ser ut som en självmordsbombare som äter pizza med barn och churros på"
🤣🤣🤣
Hon brukar sällan bli så imponerad, kallar S för psykopatnamn vilket han vet om och tycker är jättekul. När han vet att jag ska träffa henne brukar han be mig hälsa från psykopatnamn. Han har iaf humor 😁

När hon fick se bild på A. "Han ser ju trevlig ut, vad är problemet? "Eller just det, jag glömde att du tydligen är allergisk mot promenader och bra killar"

Jag svarar inte på var bor du.
Jag är extremt lätthittad om man vet mitt förnamn, ålder och kommun,.

Hade det inte varit mer praktiskt att använda ett annat namn tills man träffats? Just var någon bor kan ju vara rätt centralt för om det öht går att träffas eller inte... :confused:

Jag gillar inte de appar som visar avstånd till var telefonen befinner sig, för då blir det väldigt lätt att börja spåra någon om man vill det. Skulle däremot inte lägga någon energi på någon som inte anger kommun, för det påverkar så mycket rent praktiskt.

Ålder behöver inte vara exakt, och namn är helt okej att vänta med tills man bestämt att ses.

Hade det inte varit mer praktiskt att använda ett annat namn tills man träffats? Just var någon bor kan ju vara rätt centralt för om det öht går att träffas eller inte... :confused:

Jag gillar inte de appar som visar avstånd till var telefonen befinner sig, för då blir det väldigt lätt att börja spåra någon om man vill det. Skulle däremot inte lägga någon energi på någon som inte anger kommun, för det påverkar så mycket rent praktiskt.

Ålder behöver inte vara exakt, och namn är helt okej att vänta med tills man bestämt att ses.
Det gör jag också Jag bor ju i Stockholmområdet så länge som de bor i samma län är väl allt fridens tänker jag.

Jag tror samtal i text antingen blir ”som ett förhör” och då lite stappligt med många frågor eller en konversation.
De är klart för mig att stad mm kommer upp men sen vill jag att vi spinner iväg på olika saker 🙂
”Åh va roligt! Kan du berätta mer om *just de intresset*” t.ex

Det jag ofta märker är män som inte frågar mig mer än just ”vad gillar du?” Men sen kommer det liksom inga fler frågor.
Eller så frågar de inget mer än ”allt bra?” Varje dag 😂

Varför skulle Facebook vara så konstigt att ses på?
Jag har träffat mycket människor via Facebook flera av dom är till och med nära vänner idag :)

Jag svarar inte på var bor du.
Jag är extremt lätthittad om man vet mitt förnamn, ålder och kommun,.
Precis samma för mig.

Jag tror samtal i text antingen blir ”som ett förhör” och då lite stappligt med många frågor eller en konversation.
De är klart för mig att stad mm kommer upp men sen vill jag att vi spinner iväg på olika saker 🙂
”Åh va roligt! Kan du berätta mer om *just de intresset*” t.ex

Det jag ofta märker är män som inte frågar mig mer än just ”vad gillar du?” Men sen kommer det liksom inga fler frågor.
Eller så frågar de inget mer än ”allt bra?” Varje dag 😂
Ja jag har skrivit med ett par sånna nu på senaste 🙈
Och det blir lite tjatigt att svara på hur läget är dag ut och dag in 🙈

Jag har träffat mycket människor via Facebook flera av dom är till och med nära vänner idag :)

Precis samma för mig.
Det konstiga är att ragga på något och börja fråga ut dom utan någon kontex. Som att någon random skulle ringa upp en på telefon och och fråga ut en om ens jobb, ålder och bostadsort hade ju inte heller varit ok. Eller någon på Ica eller någon annan olämplig plats. Jag har fått ett sms en gång från någon jag inte vet vem det är (men som visade sig bo i en grannkommun) med en förfrågan om vi skulle dejta, jag tycker även detta är skitkonstigt och gränslöst.

Något som stör mig på Tinder är när män inte fyller i att de har barn. Speciellt när de fyllt i resten, alkoholvanor, husdjur, rökning osv. Glömmer de bara den lilla detaljen eller tänker att det inte är så noga 😒
Jag har inga barn, vill ej ha. Ganska tydligt att jag inte är den mest barnkära människan på planeten, speciellt när jag även har texten, katter är bättre än barn.
Så mycket slös av tid 😤
Slut på rant 🫡

Något som stör mig på Tinder är när män inte fyller i att de har barn. Speciellt när de fyllt i resten, alkoholvanor, husdjur, rökning osv. Glömmer de bara den lilla detaljen eller tänker att det inte är så noga 😒
Jag har inga barn, vill ej ha. Ganska tydligt att jag inte är den mest barnkära människan på planeten, speciellt när jag även har texten, katter är bättre än barn.
Så mycket slös av tid 😤
Slut på rant 🫡

Jag tyckte också att det var jätteirriterande på Tinder!

Men när jag tog upp det i något sammanhang, kan ha varit här på buke, så fick jag höra att man aldrig ska berätta att man har barn eftersom det finns så många pedofiler och de använder just det som sökkriterium på Tinder.

Jag vet inte, det kanske stämmer även om det troligtvis är mer relevant för kvinnor som har barn i så fall. Men det blir ju väldigt konstigt och omständigt i praktiken då har barn, har inte barn, vill ha (fler) barn, vill inte ha (fler) barn osv är ganska avgörande för de flesta av oss i dejtingsammanhang...

Jag tyckte också att det var jätteirriterande på Tinder!

Men när jag tog upp det i något sammanhang, kan ha varit här på buke, så fick jag höra att man aldrig ska berätta att man har barn eftersom det finns så många pedofiler och de använder just det som sökkriterium på Tinder.

Jag vet inte, det kanske stämmer även om det troligtvis är mer relevant för kvinnor som har barn i så fall. Men det blir ju väldigt konstigt och omständigt i praktiken då har barn, har inte barn, vill ha (fler) barn, vill inte ha (fler) barn osv är ganska avgörande för de flesta av oss i dejtingsammanhang...

Det känns lite överdrivet när det gäller män faktiskt 😅
Majoriteten fyller ju trots allt i det och är man nu rädd pga den anledningen kan man ju kanske hoppa över att matcha med en person som tydligt är antibarn 🙄

Precis samma för mig.
Det är skillnad på att hitta varandra via till exempel gemensamma intressen och närma sig med respekt, och att börja skicka random meddelanden till folk man får upp som förslag i flödet tycker jag. :) Jag skulle aldrig messa någon i en av mina intressegrupper utan att först fråga i en kommentar om det var okej med PM.

Här hade jag nån jag skrev med på Tinder som senast igår kväll skrev att han såg fram emot att gå på dejt. Jag var på middag och svarade lite knapphändigt. Imorse hade han tagit bort
matchningen.

Mitt hjärta blir lite skadat av detta 🤕.

Måste man skriva att ”nu är jag upptagen i 7 h så jag kommer inte svara”? Inser ju att en person som måste ha så snabba bekräftelser på allt han skriver inte passar mig. Jag har ju ett liv och sitter inte klistrad vid telefonen jämt.

Man kanske ska gå över till att skriva på Messenger tidigare. Och fråga om exit-strategi precis som med politisk tillhörighet 🙄😬

Här hade jag nån jag skrev med på Tinder som senast igår kväll skrev att han såg fram emot att gå på dejt. Jag var på middag och svarade lite knapphändigt. Imorse hade han tagit bort
matchningen.

Mitt hjärta blir lite skadat av detta 🤕.

Måste man skriva att ”nu är jag upptagen i 7 h så jag kommer inte svara”? Inser ju att en person som måste ha så snabba bekräftelser på allt han skriver inte passar mig. Jag har ju ett liv och sitter inte klistrad vid telefonen jämt.

Man kanske ska gå över till att skriva på Messenger tidigare. Och fråga om exit-strategi precis som med politisk tillhörighet 🙄😬

Samtidigt så låter det, som du själv skrev, som en dålig matchning.
Man behöver vara lite hårdhudad och inte bry sig så mycket innan man faktiskt
har träffat en person flera gånger.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 383
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 157
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 393
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 626
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar