Dejtingtråden del 38

På temat backa med släp var jag häromdagen i ett sammanhang där en person uttryckte att ”eller så har man en make som kan backa med släp så man slipper lära sig”. Har funderat mycket efter det, om det verkligen är så många resonerar. Har väldigt svårt att tro att det skulle uttalas i ett hästsammanhang eller i mina övriga sammanhang. Är typ fortfarande chockad.
Förvisso tycker jag inte man behöver kunna "allt" men just att resonera att jag inte behöver för att min partner kan är ju lite dumt. Jag är dock inte särskilt bra på att baka med släp, har aldrig ägt ett släp eller en bil som kan dra släp så jag har helt enkelt inte lärt mig tillräckligt väl för att bli bra på det. Men det finns åh andra sidan en massa annat jag inte heller kan och en massa som jag kan men inte andra kan. Men att vara beroende av en enskild person verkar jobbigt.

baka med släp
1735062889064.webp

:D

Förvisso tycker jag inte man behöver kunna "allt" men just att resonera att jag inte behöver för att min partner kan är ju lite dumt. Jag är dock inte särskilt bra på att baka med släp, har aldrig ägt ett släp eller en bil som kan dra släp så jag har helt enkelt inte lärt mig tillräckligt väl för att bli bra på det. Men det finns åh andra sidan en massa annat jag inte heller kan och en massa som jag kan men inte andra kan. Men att vara beroende av en enskild person verkar jobbigt.
Och jag lyckades inte på uppkörningen för utökat körkort, MEN fick kommentaren ”Backa med släp, DET kan du iallafall!” :p:angel:

Har promenadejt inbokad med den intressanta på lördag. Han kommer hit och vi ska gå en tur förbi stallet, han tycker om hästar och har ridit lite. Finns gott om bra promenadvägar här så beroende på hur det känns så kan vi antingen bara gå hem igen eller ta en längre runda.

Visade bilder för mina kompisar igår, de blev inte imponerande 😆
För mycket lönnmördare för deras smak, men jag gillar ju inte killar som är tidy 😅
De är team A och ja, han ser bra ut på ett mer ordentligt vis och han är jättegullig. Men han är för snäll, han är som Oscar. Jag älskar Oscar men han är en katt. Jag vill ha en S med mera driv.

Vad gör man när man plötsligt har flera stycken vars intresse är ömsesidigt?
Jag har inte haft med en man att göra sen jag och exet flyttade isär och har nu börjat gå ut på festligheter och helt plötsligt har jag kontakt med flera stycken varav en är en gammal ungdomskärlek som jag hamnade i säng med efter en fest nu i helgen 😛

Vad gör man när man plötsligt har flera stycken vars intresse är ömsesidigt?
Jag har inte haft med en man att göra sen jag och exet flyttade isär och har nu börjat gå ut på festligheter och helt plötsligt har jag kontakt med flera stycken varav en är en gammal ungdomskärlek som jag hamnade i säng med efter en fest nu i helgen 😛

Så länge man inte är uttalat exklusiv med någon är det bara att köra på 😄
Sen är ju kondom en rimlig grej för din och deras skull.

Så länge man inte är uttalat exklusiv med någon är det bara att köra på 😄
Sen är ju kondom en rimlig grej för din och deras skull.
Ja kondom absolut 🤭 tänkte mer på hur sjutton sorterar man känslorna och intresset för fler samtidigt har inga planer på att ligga med dom andra två (än) 🫣
Just nu känner jag min lite smått betuttad i hela gänget 😛

Jag har väldigt svårt för att fastna för nån för mitt absoluta krav är att man ska föra en konversation där han visar intresse och frågar tillbaka.

Nu hittade jag plötsligt en som gjorde det och väldigt mycket var vi samstämmiga om. Vi skev att vi gillade vad vi såg hos varandra och han skrev om tre olika dejter han ville ha. Typ middag hemma då sa jag ehh kanske en fika först, sen frukost dejt och sist promenad.

Han hade nyligen kommit ur ut ett långt förhållande och skulle strax flytta till eget boende. Vi skrev väl i några dagar. Sen dog det. Jag skrev nått som han sen inte har svarat på. Har själv erfarenhet av killar som är för på och då blir jag ointresserad. Sån vill jag inte vara men hur länge kan man låta en konversation vara? Tänker att det är jul nu och man har fullt upp. Nån dag efter jul tänkte jag skriva kort och undra om vi kan ta en fika. Eller fick han kalla fötter nu 😢. Vad tror ni?
Jag tänker att en som precis kommit ur ett förhållande och snart har eget boende är ganska långt ifrån att vara klar för att gå vidare. Det kan vända på en sekund såna håller jag mig helst borta ifrån

Så hittade jag 2 nya o skriva med. Flera dagar in i konversationen kommer det fram att en av dem är SD, det är otänkbart för mig. Tackade för mig. Dejtar ni de som är politiskt på motsatta kanten?

Så hittade jag 2 nya o skriva med. Flera dagar in i konversationen kommer det fram att en av dem är SD, det är otänkbart för mig. Tackade för mig. Dejtar ni de som är politiskt på motsatta kanten?
I dejtingappsvärlden -skulle aldrig falla mig in! Jag skulle avsluta konversationen omedelbums. Det känns bara som bäddat för komplikationer, det är mindre troligt att vi hittar tillräckligt många beröringspunkter och det finns bättre matchningar.

Men när man känner någon väl, vet att personen är vettig, lojal, ödmjuk och kärleken växer fram, så är det inte lika enkelt att swipa vänster... Har jag hört :angel:.

Ligget hör av sig dagligen och en kväll skrev vi in på halva natten men han har inte föreslagit att ses igen.
En fjärde man har börjat ragga på mig via nätet så nu har jag ett gäng.
Tre av flörtarna har jag träffat irl varav ligget är en gammal ungdomskärlek jag på ungdomars vis var ihop med när vi var 15 år.

Det här med dejting verkar vara ketchupeffekt på.
Under hela hösten har ingen visat intresse för mig och jag har inte heller sett något intressant men i december regnar det plötsligt män över mig 🙈

Jag inte höger på de som skriver SD i profilen och tar någon upp det i konversationen skulle jag avmatcha.
Jag är dock helt ointresserad av politik, vet knappt vad någon av mina vänner/kollegor/dejter röstar på.

Kollegan är utomlands nu men vi ska ses när han kommer tillbaka efter nyår 😄
Han är lite väl ung och jag vet sen tidigare att han är en vandrande 🚩 men vi har haft roligt de gånger vi jobbat tillsammans och så länge jag inte vill ha en seriös relation skulle vi antagligen ha roligt tillsammans även utanför jobbet.
Jämför jag med mitt kaos är han en helt rimlig kille, jämför med tex A är han cray cray 😆

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 140
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 241
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 523
Senast: gullviva
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 8 9 10
Svar
180
· Visningar
9 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka