Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som kan lägga upp fler än 6 bilder på Tinder ?
Jag har nu också sett en tjej som hade 9 bilder. Jag kan inte ha 9 bilder på tinder trots att jag har Plus-konto. ÄR det nåt nytt för guld eller kopplat till en IOS uppdatering kanske ?

Jag har nu också sett en tjej som hade 9 bilder. Jag kan inte ha 9 bilder på tinder trots att jag har Plus-konto. ÄR det nåt nytt för guld eller kopplat till en IOS uppdatering kanske ?

Jag har iofs bara lagt till 6 bilder men jag har tre rutor kvar. Och jag ser ofta killar med 9 bilder, som inte ser ut att ha guld.

Min lilla "pojke" har växt i mina ögon och börjat hjälpa till i hemmet, och lagade faktist mat till mig på eget bevåg häromdagen. Han tog också insiativ till sex och de var mycket bättre än de första gångerna. Så nu hoppas jag att det fortsätter i denna riktningen!

Imponerande :up:

Jag kan ha 9st, trots gratiskonto. Hela Tinder ser lite annorlunda ut, så det är nog precis uppdaterat. Bland annat ser jag delar av profiltexterna på vissa profiler, och får en massa irriterande förslag på vad jag skall lägga min gratis superlike på när jag har en sån.

Jag har annars trots att jag är rätt selektiv fått min första riktigt intressanta match på länge, som faktiskt svarar på tilltal :D vi har skrivit lite och det känns spännande! Han verkar väldigt sympatisk och ser både attraktiv och väldigt positiv och tillmötesgående ut, och så har vi gemensamma intressen. :) Om han inte plötsligt börjar fråga om hur ”lekfull och äventyrlig” jag är så ska jag fråga honom om han har lust att ses snart.

Idag sågs jag och F med kidsen. Jag var ganska nervös inför det, en helt ny situation för mig då jag aldrig tidigare träffat nåns barn eller låtit nån träffa mitt. Och så känns det lite tidigt egentligen att introducera barnen redan nu, inte riktigt enligt regelboken. Men nu presenterade vi oss som kompisar, och det blev mer som en playdate utan konstigheter. Och det gick jättebra! Barnen fann varann direkt och det blev en busvild och härlig stämning. Vi börjar så här lite lättsamt nu, den stora utmaningen kommer garanterat senare.

I övrigt känns det väldigt fint nu, jag hade mina dagar av velande över om det verkligen känns riktigt rätt, om vi har rätt ingång i det här o.s.v. men jag tror det har släppt och jag kan börja njuta av den där varma känslan i mig. Längtar så mycket efter honom och vi ska ses på torsdag igen, barnfritt, blir härligt att få ta lite mer på varann då.

Hur gör ni med era dejtappar när ni börjat träffa nån lite mer seriöst (och monogamt)? Jag vill inte riktigt stänga tinderkontot än, har en del trådar där som skulle kunna plockas upp om det här går åt helvete, (och har betalat för tinder guld ett tag framåt :p), men samtidigt känns det skumt att ha kvar det (fortsätter ju nyfiket kolla mina likes fast jag tänkt låta bli, känner egentligen att det vore bra att helt släppa det) och det kan kanske verka lite konstigt att bli sedd där med en aktiv profil? En av matcharna som jag skrivit lite med och sen sa till att jag hade börjat träffa någon, så lycka till, typ, skrev nyss "hallå, du är ju kvar här än!?"

Idag sågs jag och F med kidsen. Jag var ganska nervös inför det, en helt ny situation för mig då jag aldrig tidigare träffat nåns barn eller låtit nån träffa mitt. Och så känns det lite tidigt egentligen att introducera barnen redan nu, inte riktigt enligt regelboken. Men nu presenterade vi oss som kompisar, och det blev mer som en playdate utan konstigheter. Och det gick jättebra! Barnen fann varann direkt och det blev en busvild och härlig stämning. Vi börjar så här lite lättsamt nu, den stora utmaningen kommer garanterat senare.

I övrigt känns det väldigt fint nu, jag hade mina dagar av velande över om det verkligen känns riktigt rätt, om vi har rätt ingång i det här o.s.v. men jag tror det har släppt och jag kan börja njuta av den där varma känslan i mig. Längtar så mycket efter honom och vi ska ses på torsdag igen, barnfritt, blir härligt att få ta lite mer på varann då.

Hur gör ni med era dejtappar när ni börjat träffa nån lite mer seriöst (och monogamt)? Jag vill inte riktigt stänga tinderkontot än, har en del trådar där som skulle kunna plockas upp om det här går åt helvete, (och har betalat för tinder guld ett tag framåt :p), men samtidigt känns det skumt att ha kvar det (fortsätter ju nyfiket kolla mina likes fast jag tänkt låta bli, känner egentligen att det vore bra att helt släppa det) och det kan kanske verka lite konstigt att bli sedd där med en aktiv profil? En av matcharna som jag skrivit lite med och sen sa till att jag hade börjat träffa någon, så lycka till, typ, skrev nyss "hallå, du är ju kvar här än!?"
Du kan välja att inte vara synlig på Tinder, men behåller då dina matchningar. Om du slår av alla aviseringar så blir du kanske mindre frestad att gå in och kolla likes och matchningar.

Prata med honom om det? Hur gör han? Känns det okej för honom om du har en aktiv profil? Jag tycker det är en mindre god idé att smyga med sådana här saker.

För mig känns Tinder så mycket som en kul grej att det hade tagit rätt långt in i nån typ av växande relation innan jag reflekterat över både mitt eget o den andres användande. Alltså herregud. Det mesta jag gör på Tinder är att skicka skämskuddeskärmdumpar till @Bison eller fundera över hur en sympatisk profil egentligen skulle se ut typ

Tycker ni det är bra eller dåligt att prata i telefon innan man ses? Varför/varför inte?

Min största issue är att ses och direkt inse att "Tack men nej tack" och behöva avsluta. Därför vill jag egentligen ha så lite kontakt som möjligt innan, det känns enklare då helt enkelt om man inte är van att höras typ.

Samtidigt så kanske man kunnat sortera bort en del bara av att snacka med dem på telefon först? Jag tror det iaf? Tycker ni att ni brukar kunna det?

Vi pratade bara 40 min idag, efter några försök att avsluta från båda håll haha. Oklart vem som föreslog det, jag tror han (han använder mig och dig på ett för mig ännu ologiskt vis haha) men jag ringde bara upp. Jag tycker ju mig bilda mig en rätt bestämd uppfattning typ direkt och han skickade en videohälsning häromdagen som jag gillade. Därav att jag ens föreslog att vi skulle snacka i telefon igår. Så nyfiken på hur det blir att ses! Försöker ju lista ut hur jag vill lära känna nya människor, kanske en pusselbit trillar ner. Eller inte.

Jag har flyttat dejten jag funderade på att ställa in, den blir på tisdag istället. Vi får se...

Och dejten jag ska på på fredag...vi pratade från början om att ses på en snabb fika. Vi bor 11 mil från varandra, jag är på jobbmöte i staden han bor i. Nu tycker han att jag ska sova kvar. Jag känner att det är svårt att veta om jag vill det innan vi ens träffats. Hur resonerar ni såna gånger?

Och en annan fråga, ni som googlar personer innan ni ses. Är ni öppna med det mot den andra personen? Tänker att man riskerar hitta en massa info som man inte officiellt har?

Tycker ni det är bra eller dåligt att prata i telefon innan man ses? Varför/varför inte?

Min största issue är att ses och direkt inse att "Tack men nej tack" och behöva avsluta. Därför vill jag egentligen ha så lite kontakt som möjligt innan, det känns enklare då helt enkelt om man inte är van att höras typ.

Samtidigt så kanske man kunnat sortera bort en del bara av att snacka med dem på telefon först? Jag tror det iaf? Tycker ni att ni brukar kunna det?

Vi pratade bara 40 min idag, efter några försök att avsluta från båda håll haha. Oklart vem som föreslog det, jag tror han (han använder mig och dig på ett för mig ännu ologiskt vis haha) men jag ringde bara upp. Jag tycker ju mig bilda mig en rätt bestämd uppfattning typ direkt och han skickade en videohälsning häromdagen som jag gillade. Därav att jag ens föreslog att vi skulle snacka i telefon igår. Så nyfiken på hur det blir att ses! Försöker ju lista ut hur jag vill lära känna nya människor, kanske en pusselbit trillar ner. Eller inte.

Förutom att jag hatar att prata i telefon så tycker jag att det ofta är ett bra sätt att få lite grepp om folk. Dels säger rösten en del och dels hörs det om personen är lättpratad.

Jag har flyttat dejten jag funderade på att ställa in, den blir på tisdag istället. Vi får se...

Och dejten jag ska på på fredag...vi pratade från början om att ses på en snabb fika. Vi bor 11 mil från varandra, jag är på jobbmöte i staden han bor i. Nu tycker han att jag ska sova kvar. Jag känner att det är svårt att veta om jag vill det innan vi ens träffats. Hur resonerar ni såna gånger?

Och en annan fråga, ni som googlar personer innan ni ses. Är ni öppna med det mot den andra personen? Tänker att man riskerar hitta en massa info som man inte officiellt har?

Självklart kollar jag upp personen. Tar för givet att alls gör det så jag brukar inte ta upp det om det inte dyker upp något jag vill fråga om.

Jag hade tyckt det känns jättekonstigt att sova över hos någon jag inte ens träffat innan, men det beror kanske också på hur intensiv kontakt ni haft innan? Gör det som känns bäst för dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 777
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka