Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart kollar jag upp personen. Tar för givet att alls gör det så jag brukar inte ta upp det om det inte dyker upp något jag vill fråga om.
De flesta brukar lägga rätt ordentligt spår efter sig med emailadresser på föreningssidor mm. Men ibland är är det bra tomt när man söker. Nåja, en annan är väl inte så avancerad men nog provar man söka lite iallafall om där är nåt uppenbart att hitta.

Jag har flyttat dejten jag funderade på att ställa in, den blir på tisdag istället. Vi får se...

Och dejten jag ska på på fredag...vi pratade från början om att ses på en snabb fika. Vi bor 11 mil från varandra, jag är på jobbmöte i staden han bor i. Nu tycker han att jag ska sova kvar. Jag känner att det är svårt att veta om jag vill det innan vi ens träffats. Hur resonerar ni såna gånger?

Och en annan fråga, ni som googlar personer innan ni ses. Är ni öppna med det mot den andra personen? Tänker att man riskerar hitta en massa info som man inte officiellt har?

Usch, jag avskyr när folk gör så och tycker det är väldigt obekvämt. Mitt mål är att försöka vara lite mer tydlig med det istället för att bara försöka vifta bort/inte låtsas om det.

Jag kan nämna sådant i förbifarten typ om man kollat insta eller något men är oftast för lat för att kolla upp folk så noga. Klickar runt lite o ba "jaha" innan man setts typ.

Jag hade tyckt det känns jättekonstigt att sova över hos någon jag inte ens träffat innan, men det beror kanske också på hur intensiv kontakt ni haft innan? Gör det som känns bäst för dig.

Jag har resonerat lite olika kring det här. Men som du säger så är det nog rätt avhängigt hur mycket kontakt en har haft innan. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte sova kvar 😊

Usch, jag avskyr när folk gör så och tycker det är väldigt obekvämt. Mitt mål är att försöka vara lite mer tydlig med det istället för att bara försöka vifta bort/inte låtsas om det.

Jag kan nämna sådant i förbifarten typ om man kollat insta eller något men är oftast för lat för att kolla upp folk så noga. Klickar runt lite o ba "jaha" innan man setts typ.

Han har absolut inte varit pushig om det så. Utan hans tanke var nog mer att jag skulle slippa åka hem på kvällen. Så uppfattar i alla fall jag det.

Däremot är jag lite fascinerad över att han föreslog det. Jag kan ju vara världens psykopat, det vet ju inte han...

Och en annan fråga, ni som googlar personer innan ni ses. Är ni öppna med det mot den andra personen? Tänker att man riskerar hitta en massa info som man inte officiellt har?
Jag har kollat t ex FB-profil rätt tidigt och då framför allt vad som Gillas. Ser jag indikationer på preferenser eller värderingar som jag inte är kompatibel med, så blir det en tidseffektiv grovsållning.

Jag har kollat t ex FB-profil rätt tidigt och då framför allt vad som Gillas. Ser jag indikationer på preferenser eller värderingar som jag inte är kompatibel med, så blir det en tidseffektiv grovsållning.

Ja, det funkar med de som har FB. En del har inte det 🙄 men brukar du då tala om det för personen? Eller avmatchar du bara?

Tycker ni det är bra eller dåligt att prata i telefon innan man ses? Varför/varför inte?

Min största issue är att ses och direkt inse att "Tack men nej tack" och behöva avsluta. Därför vill jag egentligen ha så lite kontakt som möjligt innan, det känns enklare då helt enkelt om man inte är van att höras typ.

Samtidigt så kanske man kunnat sortera bort en del bara av att snacka med dem på telefon först? Jag tror det iaf? Tycker ni att ni brukar kunna det?

Vi pratade bara 40 min idag, efter några försök att avsluta från båda håll haha. Oklart vem som föreslog det, jag tror han (han använder mig och dig på ett för mig ännu ologiskt vis haha) men jag ringde bara upp. Jag tycker ju mig bilda mig en rätt bestämd uppfattning typ direkt och han skickade en videohälsning häromdagen som jag gillade. Därav att jag ens föreslog att vi skulle snacka i telefon igår. Så nyfiken på hur det blir att ses! Försöker ju lista ut hur jag vill lära känna nya människor, kanske en pusselbit trillar ner. Eller inte.
Jag klarar knappt av att prata i telefon med folk som jag inte känner så jag avskyr när folk propsar på att prata.

Tycker ni det är bra eller dåligt att prata i telefon innan man ses? Varför/varför inte?

Min största issue är att ses och direkt inse att "Tack men nej tack" och behöva avsluta. Därför vill jag egentligen ha så lite kontakt som möjligt innan, det känns enklare då helt enkelt om man inte är van att höras typ.

Samtidigt så kanske man kunnat sortera bort en del bara av att snacka med dem på telefon först? Jag tror det iaf? Tycker ni att ni brukar kunna det?

Vi pratade bara 40 min idag, efter några försök att avsluta från båda håll haha. Oklart vem som föreslog det, jag tror han (han använder mig och dig på ett för mig ännu ologiskt vis haha) men jag ringde bara upp. Jag tycker ju mig bilda mig en rätt bestämd uppfattning typ direkt och han skickade en videohälsning häromdagen som jag gillade. Därav att jag ens föreslog att vi skulle snacka i telefon igår. Så nyfiken på hur det blir att ses! Försöker ju lista ut hur jag vill lära känna nya människor, kanske en pusselbit trillar ner. Eller inte.

Jag hade aldrig kunnat göra det.
Gjorde det en gång när jag var liten, personen dissade mig helt sen.

Har även blivit mobbad för min röst och har en del issues med den.

Han har absolut inte varit pushig om det så. Utan hans tanke var nog mer att jag skulle slippa åka hem på kvällen. Så uppfattar i alla fall jag det.

Däremot är jag lite fascinerad över att han föreslog det. Jag kan ju vara världens psykopat, det vet ju inte han...

Okej då! Då låter det ju bara som ett vänligt erbjudande ändå :)

Jag klarar knappt av att prata i telefon med folk som jag inte känner så jag avskyr när folk propsar på att prata.

Jag avskyr allt som har med propsar på att göra! Det om något tycker jag säger massor om en person :meh: Brukar folk göra det ang att prata i telefon? Jag har bara fått ett förslag om det innan och tänkte det kändes typ gulligt gammaldags haha. I mitt fall nu var det mest för jag hoppades det skulle vara lättare att förstå än i skrift och det var det.

Okej då! Då låter det ju bara som ett vänligt erbjudande ändå :)

Jag avskyr allt som har med propsar på att göra! Det om något tycker jag säger massor om en person :meh: Brukar folk göra det ang att prata i telefon? Jag har bara fått ett förslag om det innan och tänkte det kändes typ gulligt gammaldags haha. I mitt fall nu var det mest för jag hoppades det skulle vara lättare att förstå än i skrift och det var det.
Det har hänt Ja. Jag kände också när jag skrev det att jag inte förstår varför jag gjort det. Det har ju alltid visat sig att det inte är en människa för mig och det borde ju säga sig själv om denne inte kan acceptera min telefonfobi.
Kanske för att jag känner mig lite dum som inte klarar av att prata i telefon med folk. Fånig.

Det har hänt Ja. Jag kände också när jag skrev det att jag inte förstår varför jag gjort det. Det har ju alltid visat sig att det inte är en människa för mig och det borde ju säga sig själv om denne inte kan acceptera min telefonfobi.
Kanske för att jag känner mig lite dum som inte klarar av att prata i telefon med folk. Fånig.

:heart Känner igen mig. Mitt ex fattade inte alls varför jag tyckte det var jobbigt att ringa när man var tvungen att göra det, typ myndigheter och sådant. Otroligt trist egenskap att inte respektera en med de känslor man har. Då blir det ju lätt att man känner sig just fånig. Hatar den känslan!!

Nåt som kanske hjälpa er tjejer att filtrera bland "alla" meddelanden ni får och tips på hur ni kan dejta för att träffa den rätta.

Alltid! Nej!
Skulle jag säga att jag visste var hon bodde, spanat in om hon hade några helkroppsbilder på insta eller facebook. Skulle hon fly fältet och tro att jag var en sjuk stalker.
Så givetvis gör jag inte det. Varför skulle jag det ?

Jag googlar allt och alla. Mycket av ren nyfikenhet, men är det så att jag ska träffa någon ny så vill jag kolla så att det som personen sagt faktiskt stämmer. Vid något tillfälle fick jag tex kontakt med en person som jag upptäckte att var ca 10 år äldre än vad han utgav sig för att vara. Det blev ingen träff där. Åldern var inte ett problem, men att han ljugit om åldern var ett problem.

Och nej, jag berättar inte för någon att jag googlat dem, om det inte kommer fram i något samtal ändå. Det är oavsett vad jag hittar.

Jag kollar aldrig upp folk, och jag hade nog tyckt att det var lite obehagligt om de hade kollat upp mig. Den som erkände att han hade kollat upp min adress blev avmatchad fortare än kvickt. Men ska de komma hem till mig skickar jag lite uppgifter om dem + bild till min väninna, och talar om för dem att jag har gjort det. Jag talar också om att jag ska ringa henne vid en särskild tid.

Undantaget är de jag har blivit Facebookkompis med. Men då är det ju bara de de själva har valt att publicera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 772
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 870
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 636
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka