Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kollar aldrig upp folk, och jag hade nog tyckt att det var lite obehagligt om de hade kollat upp mig. Den som erkände att han hade kollat upp min adress blev avmatchad fortare än kvickt.
Det tar ju 5 sekunder att kolla upp vart någon bor. Tror dom flesta kollar upp folk innan dejt. Så inget konstigt. Jag hade snarare blivit positiv om hon kollat upp mig innan. Tyder på att personen är intresserad och försiktig.

Jag kollar aldrig upp folk, och jag hade nog tyckt att det var lite obehagligt om de hade kollat upp mig. Den som erkände att han hade kollat upp min adress blev avmatchad fortare än kvickt. Men ska de komma hem till mig skickar jag lite uppgifter om dem + bild till min väninna, och talar om för dem att jag har gjort det. Jag talar också om att jag ska ringa henne vid en särskild tid.

Undantaget är de jag har blivit Facebookkompis med. Men då är det ju bara de de själva har valt att publicera.

Jag ser det som en ren säkerhetsåtgärd.
Det finns så mycket konstigt folk, jag vill veta att personen faktiskt är den som den utger sig för att vara.
Hittat galet mycket konstigheter, better safe then sorry.

Det tar ju 5 sekunder att kolla upp vart någon bor. Tror dom flesta kollar upp folk innan dejt. Så inget konstigt. Jag hade snarare blivit positiv om hon kollat upp mig innan. Tyder på att personen är intresserad och försiktig.
Jag ser det som en ren säkerhetsåtgärd.
Det finns så mycket konstigt folk, jag vill veta att personen faktiskt är den som den utger sig för att vara.
Hittat galet mycket konstigheter, better safe then sorry.

Jag har kanske en himla flax då. Har aldrig råkar ut för någon som ljugit och där jag upptäckt det efteråt. Oftast vet jag ändå inte mer än förnamnet när jag ska träffa någon första gången, och de vet inte så mycket mer om mig heller.

Usch jag håller på att bli lite mos av allt. Jobbar jättemycket, har börjat skolan och pluggar heltid, har dessutom en del jobb på hundklubben med mentalbeskrivningar. Flyttade för ett par veckor sedan och har knappt börjat packa upp. Barn och hundar på det. Orkar inte ens höra av mig till några fler dejter än Köpenhamn. Hoppas att de inte har tröttnat helt när jag får upp näsan ovanför vattenytan igen...

Har faktiskt aldrig kollat upp någon i förväg. Har flera gånger träffat män hemma hos de och sovit över. Men då har vi snackat ett hyfsat mkt innan i de flesta fall. Inte nödvändigtvis över lång tid men mkt i mängd. Tycker de som verkar skumma visar det redan i text så såna har jag aldrig träffat.

Usch jag håller på att bli lite mos av allt. Jobbar jättemycket, har börjat skolan och pluggar heltid, har dessutom en del jobb på hundklubben med mentalbeskrivningar. Flyttade för ett par veckor sedan och har knappt börjat packa upp. Barn och hundar på det. Orkar inte ens höra av mig till några fler dejter än Köpenhamn. Hoppas att de inte har tröttnat helt när jag får upp näsan ovanför vattenytan igen...

Ta hand om dig :heart

Var rädd om dig!!! Jag har övat ett år (sedan jag flyttade) på att dra ner på tempot och börjar ibland lyckas. Det är värt det :heart

När tycker ni det är dags att börja inse att man aldrig kommer att hitta någon, utan börja ”ställa om” och se sitt liv som utan ”+1”?

Jag borde kanske kollat upp min dejt i morgon. Han sa att han inte kunde återvända till sitt hemland och jag tänkte han kanske är terrorist :laugh: Så bara för det vägrar jag. Jag HATAR fördomar, kan dom inte bara gå och dö :rage:

Skulle bara säga hej på vägen hem och sova tidigt idag. 1 h senare :angel: Hoppas verkligen att jag gillar honom irl i morgon och att det är ömsesidigt, han verkar verkligen vara en trevlig person!

När tycker ni det är dags att börja inse att man aldrig kommer att hitta någon, utan börja ”ställa om” och se sitt liv som utan ”+1”?

Var inställd på det hela tiden skulle jag säga.
Jag har haft en tanke om att vänta med villa tills jag träffar någon. Då kunde vi bygga vårat drömhus tillsammans. Men nej dom planerna är reviderade och nu blir det att skaffa villa ensam. Man kan ju inte gå och vänta på något som kanske aldrig kommer... Life is to short :).

Men hur stalkar ni folk?
Jag har bara kontakt via appen innan jag träffar någon, så då vet jag bara förnamn och några bilder?

Har träffat en snubbe 3 gånger nu, och jag vet fortfarande inte vad han heter i efternamn ens, fast jag vet iaf vart han bor...

Men hur stalkar ni folk?
Jag har bara kontakt via appen innan jag träffar någon, så då vet jag bara förnamn och några bilder?

Har träffat en snubbe 3 gånger nu, och jag vet fortfarande inte vad han heter i efternamn ens, fast jag vet iaf vart han bor...

Google, Ratsit , FB , Instagram.

Det är väl rätt svårt om man bara vet att han heter Anders och är 40 år, men inget annat.
Ja, det är inte mycket att gå på.
Men antagligen har du hyfsat tidigt också en bostadsort. Är orten inte alltför stor kollar du vilka 40-åriga Anders (förutsatt att nu både Anders och 40 är sanna uppgifter) som till att börja med är ogifta, och sedan dessutom bor själva. Har något även framkommit om hemmaboende större barn, om yrke eller arbetsplats, om boendeform etc, så brukar det smalna ner urvalet betydligt. När du fastställt för- och efternamn och gärna ort, så kan du gå vidare från t ex Ratsit eller Eniro till t ex Facebook eller LinkedIn. Ofta går det också att få ledning från kontonamn på t ex Instagram.
Man lägger pussel helt enkelt, och det brukar inte ta så många minuter. Ju ovanligare namn desto lättare förstås, men även med vanliga namn går det att komma rätt långt.

Ja, det är inte mycket att gå på.
Men antagligen har du hyfsat tidigt också en bostadsort. Är orten inte alltför stor kollar du vilka 40-åriga Anders (förutsatt att nu både Anders och 40 är sanna uppgifter) som till att börja med är ogifta, och sedan dessutom bor själva. Har något även framkommit om hemmaboende större barn, om yrke eller arbetsplats, om boendeform etc, så brukar det smalna ner urvalet betydligt. När du fastställt för- och efternamn och gärna ort, så kan du gå vidare från t ex Ratsit eller Eniro till t ex Facebook eller LinkedIn. Ofta går det också att få ledning från kontonamn på t ex Instagram.
Man lägger pussel helt enkelt, och det brukar inte ta så många minuter. Ju ovanligare namn desto lättare förstås, men även med vanliga namn går det att komma rätt långt.

Men hur går det första steget till - var kollar du hur många ogifta 40 åriga Anders det finns på din ort?

Tror inte det är något jag hade kunnat göra hursomhelst - stan är för stor. Vi har inte ens Eniro på nätet, så googlar jag eg hans tfn nummer får jag fortfarande ingen info.

Men hur går det första steget till - var kollar du hur många ogifta 40 åriga Anders det finns på din ort?
Där är Ratsit svårslaget, appen är lättanvänd och snabb även för oregistrerade gratisanvändare.
Tror inte det är något jag hade kunnat göra hursomhelst - stan är för stor. Vi har inte ens Eniro på nätet, så googlar jag eg hans tfn nummer får jag fortfarande ingen info.
Jag kollade Stockholm som exempel, det torde vara största postorten i landet. Det finns bara ett sextiotal ogifta 40-åriga Anders med postadress Stockholm, ungefär hälften har mer eller mindre ovanliga efternamn. Det går snabbt att scrolla igenom adresser, övriga skrivna på adressen, fordon mm. Så visst är det bökigare med stora orter och vanliga namn, och ibland blir det återvändsgränd, men sällan.

Men hur stalkar ni folk?

Mycket svårare i UK (det är väl där du bor?) där inget i stil med Ratsit, Hitta, Eniro osv. finns. Särskilt i de stora städerna där det bor så himla mycket folk och man inte kommer särskilt långt på sociala medier ens med ett ovanligt förnamn och yrke!

Här i Göteborg kan man lyckas om man har ett någorlunda ovanligt förnamn på personen - jag hittade min pojkvän utan större problem, det fanns väl ett tjugotal eller så som heter som han och är födda rätt år och så fick jag sålla sedan efter tilltalsnamn, gifta osv och sedan gissa på två-tre stycken, kolla FB och jämföra bilder och så spika vem som var rätt ;)

Mycket svårare i UK (det är väl där du bor?) där inget i stil med Ratsit, Hitta, Eniro osv. finns. Särskilt i de stora städerna där det bor så himla mycket folk och man inte kommer särskilt långt på sociala medier ens med ett ovanligt förnamn och yrke!

Här i Göteborg kan man lyckas om man har ett någorlunda ovanligt förnamn på personen - jag hittade min pojkvän utan större problem, det fanns väl ett tjugotal eller så som heter som han och är födda rätt år och så fick jag sålla sedan efter tilltalsnamn, gifta osv och sedan gissa på två-tre stycken, kolla FB och jämföra bilder och så spika vem som var rätt ;)

Ja, jag tror inte vi har någon motsvarighet till Ratsit - borde kanske dock kolla om Ratsit har någon info om mig. man borde kunna begära att tas bort va? (gdpr?).

Så nä, det är nog svårt för mig att snoka (spec denna killen, väldigt vanligt namn och så jobbar han för landets största arbetsgivare..) - men jag känner iaf inget behov av det. .

ni som kollar upp era träffar online innan ni träffas, gör ni det bara för att kolla att deras story stämmer (isafall, hur vanligt är det stt den inte gör det?) eller för att bara snoka reda på mer info? Känns det inte konstigt att veta grejer som ni inte har diskuterat?

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 772
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 870
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 636
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka