Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är den enda i Sverige med mitt för- och efternamn. Ger aldrig ut efternamnet förrän efter några dejter. Går dock att få fram mig bara man skriver in mitt förnamn och arbetsplats.
Om en person vet mitt yrke och stad jag bor i är det lätt att klura ut vilken arbetsplats jag jobbar på. Så trots mitt ovanliga efternamn så är jag lätt att hitta.

Jag har inga problem med att nån hittar igen mig. Hade min instagram på tinder förut.

Men då har jag aldrig varit med om nån stalker, eller nån som kommer på oväntat besök.

En kille jag skrev med dök upp med kilt och körde 6 mil för att träffa mig.. men det gick bra :) har nog också haft tur antar jag.

Alla - precis alla - är lätta att hitta i ett litet och väldigt informationsrikt land som Sverige, bara den som vill hitta vet ett fåtal riktiga saker och tillåter sig vara systematisk.

Precis.
Min kompis hittar folk bara jag ger ett signalement och ungefär vart de kan tänkas bo.
Att ha ett annat namn, bilder som inte finns på andras ställen osv hjälper inte ett dugg. Vill man hitta någon så gör man, det tar bara lite längre tid.

Jag är ensam i landet om mitt namn, är inte särskilt hemlig av mig. Jag tar som sagt för givet att folk kollar upp mig.

Alla - precis alla - är lätta att hitta i ett litet och väldigt informationsrikt land som Sverige, bara den som vill hitta vet ett fåtal riktiga saker och tillåter sig vara systematisk.
Visst är det så, men om någon letar fram info om mig utan att de ens fått mitt förnamn, så har de också sett till att det är bye bye Milosari om det uppdagas. Finns inte en chans i världen att jag skulle träffa en sådan person.

Jag försöker inte gömma mig, och nog har det hänt att jag hittat information om tjejer jag snackat med, men inte alltid jag orkat försöka leta. Hon jag snackar med mest just nu har jag bara förnamn på, men det gick ju bra att ta en öl ändå.

Jag är så orimligt nojig OCH ohemlig på nätet. Tex idag när jag skulle köra hem från min dejt och klickade upp gpsen så visade jag inte var jag bodde utan klickade mig direkt vidare. Han har mitt nummer, min insta där mitt fullständiga namn står i presentationen (är i princip enda, inte kollat på ett tag dock men var då) och jag var just på en adress jag inte ens känner till utan att någon visste om det i hans lägenhet. Jag älskar min brist på logik ibland alltså :laugh:

Ovan dejt men jag tänker att jag ska ge fan i att låta det få mig att välja en enkel utväg att dra. Sjukt gullig kille. Ska bli intressant.

Är det btw bara jag här som behöver anstränga mig en del för att inte bli osäker när man dejtar främst människor man inte har någon koppling till? Eller är det bara inget vi pratar om här/som jag missat?

För mig spelar det absolut ingen roll hur bra intryck jag får av en person utan jag har liksom vissa kritiska situationer där jag bara måste bestämma mig för att hålla mig kall. Det är egentligen något som faktiskt finns där med alla män innan jag betat av det som gör mig osäker. Det värsta är alltid att kliva in över någons tröskel och stänga dörren, den stunden tills att man börjat konversera om något precis som innan och med samma känsla hatar jag mest. Glad att jag passade på att bocka av det med dejten idag. Den infann sig även när jag bodde hos min kollega och vän sedan 5 är tillbaka (aka @Bison s dejt) i vintras så det är liksom inte så att jag bara borde lära känna dem mer.

Vill bara hoppa in och uppdatera att jag och MM numer officiellt är sambos. Igår flyttstädade vi ur hans lägenhet och min är numer full av nya flyttlådor. Han har också köpt biljetter för att göra mig sällskap på Bali i tre veckor över jul och nyår. Det känns som ett fantastiskt avslut på det här året, och start på nya :heart

Vilken resa det har varit det här året. Det har verkligen pendlat mellan hopp och förtvivlan och rent av kärleksförakt. Jag har varit skeptisk till kärlek och förhållanden i många år nu, och det känns som att det blev en stegvis upptrappning av det föraktet i linje med att mina känslor för MM växte sig starkare. För några år sedan såg jag en mamma med sitt småbarn på väg hem från ICA, och barnet trotsade varenda steg hon tog. Hängde bakåt i armen och skrek från tårna. Tillslut sa mamman "Du är nog hungrig, vill du ha en banan?" och barnet vrålade helt förnärmad: "JAG VILL INTE HA BANAN! JAG HATAR BANANER!" Jag kände mig lite som det barnet ett tag. När någon frågade om det börjar bli något seriöst mellan mig och MM så blev svaret "NEJ!! Jag HATAR förhållanden!" följt av att typ andas i en påsen en kvart och den som frågade bara eeeeeeeeh okej sorry som frågade. Minns särskilt en vän som skulle springa ner och öppna porten till MM och sa "Vänta, jag ska bara springa ner och öppna till din pojkvän" och jag ropade efter honom att "HAN ÄR INTE MIN POJKVÄN!!!!!!!!"

Nåväl, nu är han det och jag är glad att den där ragatan till kärlekshatare tog ett chill pill. Den där paniken växte som en ballong under våren men när den väl smällde så blev det knäpptyst. Jag har inte känt mig så lugn och trygg på många år som jag gör just nu, och jag vill bara ligga med huvudet på hans bröst dygnet runt. Töntigt va? Vem trodde att det skulle bli så? (Förutom precis alla mina vänner)

Så roligt att höra att du och ni mår bra :love: :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka