Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyxproblemet är inte att få respektlösa mail utan att man förväntar sig att alla ska vara bra. Ingen vill ha dåliga mail men det är å andra sidan så att det är ju något som mottagaren avgör.

Det Hero vill poängtera är väl mer andra sidan att han får i princip inga mail alls varken sig respektlösa eller inte. Allt han kommer få är vad han själv skickar och får svar på varav en del kanske i slutändan räknas som respektlösa av whatever anledning.

Så får man 10 mail varav 8 är ointressanta så får man fortfarande 2 intressanta.

• Gilla
Reactions: ptr
Lyxproblemet är inte att få respektlösa mail utan att man förväntar sig att alla ska vara bra. Ingen vill ha dåliga mail men det är å andra sidan så att det är ju något som mottagaren avgör.

Det Hero vill poängtera är väl mer andra sidan att han får i princip inga mail alls varken sig respektlösa eller inte. Allt han kommer få är vad han själv skickar och får svar på varav en del kanske i slutändan räknas som respektlösa av whatever anledning.

Så får man 10 mail varav 8 är ointressanta så får man fortfarande 2 intressanta.

Jovisst, men det som blir konstigt tycker jag är att räkna med de åtta respektlösa som någon form av bevis på att kvinnor har det lättare på dejtingsidor. Man får väl i såfall bara räkna de två som är trevligt skrivna, de andra gör ju varken till eller från.

Är vi tillbaka på att det är så synd om de stackars männen som inte får dejta vem de vill?

Jag blir så äcklad av detta återkommande ämne - som om människor är något man kan ha rätt till, och det är synd om de som inte får tillgång till de människor de vill ha. ÄCKLAD!

Ärligt talat avger detta ämne starka incelsvibbar.

Jovisst, men det som blir konstigt tycker jag är att räkna med de åtta respektlösa som någon form av bevis på att kvinnor har det lättare på dejtingsidor. Man får väl i såfall bara räkna de två som är trevligt skrivna, de andra gör ju varken till eller från.
De respektlösa mailen är inte beviset på det men det är vad som tas upp. Alla bra mail som man får är ju inget som går under "vad mycket bra mail man får" utan det räknas som hur det borde vara. Så det är även ett eget val vad man fokuserar på, det bra eller det dåliga.

• Gilla
De respektlösa mailen är inte beviset på det men det är vad som tas upp. Alla bra mail som man får är ju inget som går under "vad mycket bra mail man får" utan det räknas som hur det borde vara. Så det är även ett eget val vad man fokuserar på, det bra eller det dåliga.

Fast så tycker inte jag att det är riktigt, det fokuseras mycket på hur många mail/matchningar var och en får och inte hur många av dem som faktiskt är någorlunda vettiga.

Är vi tillbaka på att det är så synd om de stackars männen som inte får dejta vem de vill?

Jag blir så äcklad av detta återkommande ämne - som om människor är något man kan ha rätt till, och det är synd om de som inte får tillgång till de människor de vill ha. ÄCKLAD!

Åsså, tycker buke att jag saknar empati... :grin:

:bow: :bow: Håller med, riktigt obehaglig attityd!

Precis. Om åtta av tio mejl är respektlösa är det väl snarare ett bevis på att kvinnor har det svårare på dejtingsidor, än tvärtom?

Inte om män får noll mail utan allt som händer kommer på eget initiativ.

Som @macbeth och andra redan har nämnt, är man inte en konventionellt snygg kvinna (och är man det så får man troligen ändå sålla bort massa dynga från diverse gränslösa kåtbockar för att hitta de intressanta) så får man allt lägga manken till och ta egna initiativ. Och tro mig, det är ofta man inte får svar alls oavsett hur mycket man anstränger sig för att skriva något bra.

En egen tanke från min minimala tid på dejtingsidor: män kanske skulle få fler mail om de faktiskt skrev intressanta profiler så att man har någon vettig utgångspunkt att börja snacka från. Min erfarenhet är att de flesta knappt kan nödga sig till att lägga in en enda rad om sig själva som personer, och då orkar i alla fall jag inte engagera mig i att försöka dra fram orden. Man förväntas ofta som kvinna att bära hela dialogen själv och väldigt många har ruttnat på det.

Men vad f... måste vi, med samma gäng användare, ta den här resan EN GÅNG TILL!??

Det är skitsvårt att dejta, oavsett om du är kvinna eller man så är det inte lätt. Vissa individer, oavsett kön, får fler matchningar och kontakter än andra vilket i sig inte innebär vinst. Andra individer har det svårare men får vinst ändå. Eller inte. Vissa rockar järnet med nätdejtning andra live. Vissa träffar huuuuur många trevliga människor som helst utan att det blir något lyckat, vissa människor träffar huuuuur många puckon som helst. En del går från förhållande till förhållande och andra lever ensamma i åratal. Vissa har det mer förspänt än andra pga det ena och det andra och andra har det inte, OAVSETT kön.

Men det är väl för fasen ingen tävling i vem som har det svårast/lättast? Framförallt inte vilket KÖN som har det??

”Jag har det svårare än dig så det är mer synd om mig”

Goddamnit jag blir galen på detta :banghead:

Men så är det väl för många kvinnor också?!
Många blir en definitionsfråga men om du menar större delen av kvinnor så nej.

Sen är väldigt många kvinnors extremt intetsägande och tråkiga de också, jag vet eftersom jag ser både och.

Om något så försöker killarna ofta mer och kvinnorna nöjer sig (oftare) med ett gäng selfies och "vet inte vad jag ska skriva här fråga om du undrar".

• Gilla
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX