Men vad f... måste vi, med samma gäng användare, ta den här resan EN GÅNG TILL!??
Det är skitsvårt att dejta, oavsett om du är kvinna eller man så är det inte lätt. Vissa individer, oavsett kön, får fler matchningar och kontakter än andra vilket i sig inte innebär vinst. Andra individer har det svårare men får vinst ändå. Eller inte. Vissa rockar järnet med nätdejtning andra live. Vissa träffar huuuuur många trevliga människor som helst utan att det blir något lyckat, vissa människor träffar huuuuur många puckon som helst. En del går från förhållande till förhållande och andra lever ensamma i åratal. Vissa har det mer förspänt än andra pga det ena och det andra och andra har det inte, OAVSETT kön.
Men det är väl för fasen ingen tävling i vem som har det svårast/lättast? Framförallt inte vilket KÖN som har det??
”Jag har det svårare än dig så det är mer synd om mig”
Goddamnit jag blir galen på detta![]()
Det är ju gigantiska skillnader beroende på vilket kön du har inom dejting.
Tyvärr väldigt ojämställt. Det handlar inte om vem som det är mest synd om. Utan mer om hur kan vi få det mer jämställt.
Jo, tex genom att bryta normer. Som att kvinnan ska vänta och mannen jaga. Jag tyckte @tott kunde ta egna initiativ istället för att klaga på män som tar initiativ.
Det är samma överallt. Även på Tinder. Skriver jag inte så skriver iprincip aldrig någon tjej till mig trots match. Men så fort jag skrivit då kan hon börja prata. WTF,. Vi har ju matchat redan? Varför vill inte tjejer ta första steget någon gång ? (OBS, inte alla. Men dom flesta). Plus att männen alltid förväntas leda samtalet.