Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad f... måste vi, med samma gäng användare, ta den här resan EN GÅNG TILL!??

Det är skitsvårt att dejta, oavsett om du är kvinna eller man så är det inte lätt. Vissa individer, oavsett kön, får fler matchningar och kontakter än andra vilket i sig inte innebär vinst. Andra individer har det svårare men får vinst ändå. Eller inte. Vissa rockar järnet med nätdejtning andra live. Vissa träffar huuuuur många trevliga människor som helst utan att det blir något lyckat, vissa människor träffar huuuuur många puckon som helst. En del går från förhållande till förhållande och andra lever ensamma i åratal. Vissa har det mer förspänt än andra pga det ena och det andra och andra har det inte, OAVSETT kön.

Men det är väl för fasen ingen tävling i vem som har det svårast/lättast? Framförallt inte vilket KÖN som har det??

”Jag har det svårare än dig så det är mer synd om mig”

Goddamnit jag blir galen på detta :banghead:

Det är ju gigantiska skillnader beroende på vilket kön du har inom dejting.
Tyvärr väldigt ojämställt. Det handlar inte om vem som det är mest synd om. Utan mer om hur kan vi få det mer jämställt.
Jo, tex genom att bryta normer. Som att kvinnan ska vänta och mannen jaga. Jag tyckte @tott kunde ta egna initiativ istället för att klaga på män som tar initiativ.

Det är samma överallt. Även på Tinder. Skriver jag inte så skriver iprincip aldrig någon tjej till mig trots match. Men så fort jag skrivit då kan hon börja prata. WTF,. Vi har ju matchat redan? Varför vill inte tjejer ta första steget någon gång ? (OBS, inte alla. Men dom flesta). Plus att männen alltid förväntas leda samtalet.

Tyvärr väldigt ojämställt. Det handlar inte om vem som det är mest synd om. Utan mer om hur kan vi få det mer jämställt.
Jo, tex genom att bryta normer. Som att kvinnan ska vänta och mannen jaga. Jag tyckte @tott kunde ta egna initiativ istället för att klaga på män som tar initiativ.

Det är samma överallt. Även på Tinder. Skriver jag inte så skriver iprincip aldrig någon tjej till mig trots match. Men så fort jag skrivit då kan hon börja prata. WTF,. Vi har ju matchat redan? Varför vill inte tjejer ta första steget någon gång ? (OBS, inte alla. Men dom flesta). Plus att männen alltid förväntas leda samtalet.
Min fetning: Män som inte repsekterar kvinnors önskemål tar inte "initiativ" de är RESPEKTLÖSA! Det är en sjujävla skillnad..

1x55lz.jpg

Ja män har ju liksom skjutit sig själva i fötterna genom att säga åt kvinnor att de inte ska vara horor som springer efter män i en sjujäkla massa år. Tycker inte att det är konstigt alls att det är som det är. Mer konstigt att män är sura över att kvinnor inte tar initiativ. Det är ju svårt att ha kakan och äta den samtidigt.

Jag tar första steget - OFTA!!

Det här är den enda responsen jag tänker ge dig:

DIN verklighet och DIN sanning om hur livet är, är just det. DIN. Det innebär inte att du har fel. Men det innebär inte heller att din sanning och verklighet är den enda och den som gäller. Om du kunde ta och banka in bara LITE ödmjukhet och öppenhet i dina svar här på buke, så hade det kunnat bli riktigt trevliga diskussioner. Istället ångar du på med din bild av hur livet är och, av vad det synes här, tar inte in ett skvatt av att det finns jäkligt många olika versioner av hur verkligheten är. Alla lika sanna. Men du fortsätter med att berätta hur ”livet är” för alla andra, som den enda sanningen.
Synd, att så lång tid här inte verkar ha öppnat upp en större värld för dig.

Och ja, dejting är ojämställt. Mellan individer.

Ok att det alltid kommer ner till individer men det blir då även rätt konstigt att prata om saker som löneskillnader mellan könen som icke jämställt. Skillnaderna i lön på könsnivå är definitivt mindre än skillnaderna när det.kommer till dejting.

Och folk brukar misstycka när jag ifrågasätter sånt och anklagas för att se det på individnivå vilket är fine men då får man hålla sig till könsnivå när det gäller jämställdhet i alla ämnen.

Ja män har ju liksom skjutit sig själva i fötterna genom att säga åt kvinnor att de inte ska vara horor som springer efter män i en sjujäkla massa år. Tycker inte att det är konstigt alls att det är som det är. Mer konstigt att män är sura över att kvinnor inte tar initiativ. Det är ju svårt att ha kakan och äta den samtidigt.

Nya tider. Idag har ju unga kvinnor mer sex än unga män. Trots det har inte normera förändrats. Fortfarande så att kvinnor är passiva och män jagar.

Ok att det alltid kommer ner till individer men det blir då även rätt konstigt att prata om saker som löneskillnader mellan könen som icke jämställt. Skillnaderna i lön på könsnivå är definitivt mindre än skillnaderna när det.kommer till dejting.

Och folk brukar misstycka när jag ifrågasätter sånt och anklagas för att se det på individnivå vilket är fine men då får man hålla sig till könsnivå när det gäller jämställdhet i alla ämnen.

Det är faktiskt inte en jämställdhetsfråga att alla ska få lika många svar i en datingapp!

Det här är den enda responsen jag tänker ge dig:

DIN verklighet och DIN sanning om hur livet är, är just det. DIN. Det innebär inte att du har fel. Men det innebär inte heller att din sanning och verklighet är den enda och den som gäller. Om du kunde ta och banka in bara LITE ödmjukhet och öppenhet i dina svar här på buke, så hade det kunnat bli riktigt trevliga diskussioner. Istället ångar du på med din bild av hur livet är och, av vad det synes här, tar inte in ett skvatt av att det finns jäkligt många olika versioner av hur verkligheten är. Alla lika sanna. Men du fortsätter med att berätta hur ”livet är” för alla andra, som den enda sanningen.
Synd, att så lång tid här inte verkar ha öppnat upp en större värld för dig.

Och ja, dejting är ojämställt. Mellan individer.

Absolut, kan man se på individ nivå. Men när skillnaderna i jämställdhet är så stora på könsnivå tycker jag man måste kunna diskutera det.

Jag skulle kunna starta två profiler i valfri norrlänsk stad på HP.

Ingen profiltext och en landskapsbild.
Enda infon du får är följande.

Kön: Man
Ålder: 25 år
Längd: 170 cm
Kroppsbyggnad: Smal
Söker kvinna 20-30 år.

Kön: Kvinna
Längd: 160 cm
Söker man 20-30 år.

Jag är beredd att lägga 10 000 kr på att Kvinnan kommer att få 10 gånger så många mail som mannen på en månad.För rättvisans skull skulle vi kunna räkna antalet "seriösa" meddelanden också :). Nån som bettar emot ? :D:p:cool:

Absolut, kan man se på individ nivå. Men när skillnaderna i jämställdhet är så stora på könsnivå tycker jag man måste kunna diskutera det.

Jag skulle kunna starta två profiler i valfri norrlänsk stad på HP.

Ingen profiltext och en landskapsbild.
Enda infon du får är följande.

Kön: Man
Längd: 170 cm
Söker kvinna 20-30 år.

Kön: Kvinna
Längd: 160 cm
Söker man 20-30 år.

Jag är beredd att lägga 10 000 kr på att Kvinnan kommer att få 10 gånger så många mail som mannen. För rättvisans skull skulle vi kunna räkna antalet "seriösa" meddelanden också :). Nån som bettar emot ? :D:p:cool:
Men vad spelar det för roll?

(Blir ju isf bara synd om de som söker seriöst och blir utsatt för en fejkprofil? Om det nu skulle genomföras på riktigt, men jag förstår så klart att du kanske inte var 100% seriös med ditt experiment)

Attans, min dejt idag blev inställd för tjejen blev sjuk.
Hade åkt hem till en kompis och drack vin innan vi båda skulle ut på dejt med varsin tjej, såg fram emot att prata med honom dagen efter och skvallra om hur det gått. Men två timmar innan jag skulle träffa tjejen så fick jag sms om att hon kände sig sjuk.
Det är okej att ställa in dejter, ingen big deal. Blev nog mest lite besviken på att jag inte har något att skvallra om imorgon med min kompis, haha. :)

Så nu får jag sitta hemma och plugga istället..

Men vad spelar det för roll?

(Blir ju isf bara synd om de som söker seriöst och blir utsatt för en fejkprofil? Om det nu skulle genomföras på riktigt, men jag förstår så klart att du kanske inte var 100% seriös med ditt experiment)

Nae, men ingen verkar ju tro att skillnaderna är så stora på könsnivå?

Jag tror ingen är villig att betta emot ;) Så det blir nog inget experiment ...

Va härligt :) Men synd att ni inte kan ses förän fredag ;)

Ja, vi missade varandra den har helgen, sa det blir ett langt glapp!
Det ar kul hur sadan har grejer utvecklar sig ocksa - jag var inte sa himla pa efter var forsta dejt - tyckte han snackade valdigt mycket, och typ gick ratt djupt pa amnen dar jag tyckte jag gjorde det ganska tydligt att jag inte var suuuperintresserad, men jag och en kompis har som policy att inte domma ut nagon for hart efter en forsta dejt - ofta ar man ju i nagon slags nervositetsdimma typ - vet ju att jag inte alltid representerat mig sjalv superbra pa en forsta dejt liksom.
Sa fort vi kom over forsta hanglet lugnade det dock ner sig, och nu kanns det som sagt, jattebra :)

Hade åkt hem till en kompis och drack vin innan vi båda skulle ut på dejt med varsin tjej, såg fram emot att prata med honom dagen efter och skvallra om hur det gått. Men två timmar innan jag skulle träffa tjejen så fick jag sms om att hon kände sig sjuk.
Det är okej att ställa in dejter, ingen big deal. Blev nog mest lite besviken på att jag inte har något att skvallra om imorgon med min kompis, haha. :)

Ah, vilken besvikelse!
Jag har ocksa fatt gora sa, stalla in med ganska kort notis for att jag kannt mig krassligt, och det ar ju ett dilemma - man vill traffa personen, och man vill inte vara en san som staller in sista minuten, men a andra sidan ar det ju inte sa jakla kul om man sitter o snorvlar eller kanner sig helt utslagen!

Haller tummarna att hon blir battre och att ni kan ses snart igen!

Jag förstår varför man skickar massmeddelanden. Inga tjejer som svarar nästan. De flesta läser inte ens mailet.
HP , känns dock totalt passé . Känns inte som några använder det längre. Tinder har större användarbas.
En stor anledning att jag inte svarar är just för att det är massmejl. Folk som nöjer sig med precis vad som helst är oattraktiva. Och folk som inte ens har orkat läsa min profil och svarar på ett sätt jag uttryckligen undanbett, är de totala bottennappen.

Så tråkigt, men du får lyssna på kompisens skvaller istället :D Och Hoppas ni kan få till en ny dejt snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX