Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, vilken besvikelse!
Jag har ocksa fatt gora sa, stalla in med ganska kort notis for att jag kannt mig krassligt, och det ar ju ett dilemma - man vill traffa personen, och man vill inte vara en san som staller in sista minuten, men a andra sidan ar det ju inte sa jakla kul om man sitter o snorvlar eller kanner sig helt utslagen!

Haller tummarna att hon blir battre och att ni kan ses snart igen!
Jag har också gjort så, vilket gör att jag tycker att det är helt okej. Även om det bara skulle vara så att hon kände sig trött och lite sliten tycker jag det är helt okej att ställa in. Har inga krav eller förväntningar på någon jag aldrig ens träffat innan liksom.
Men trist såklart, hade sett fram emot att träffa henne.

Så tråkigt, men du får lyssna på kompisens skvaller istället :D Och Hoppas ni kan få till en ny dejt snart.
Haha, ja, det är sant. Han skulle träffa en tjej han träffat tidigare i veckan, och var jättepepp och lite nervös för det. Så ska bli kul att höra hur det gått för honom. :)

Hoppas också på att vi kan få till en ny dejt, får väl se hur det känns för henne till veckan.

En stor anledning att jag inte svarar är just för att det är massmejl. Folk som nöjer sig med precis vad som helst är oattraktiva. Och folk som inte ens har orkat läsa min profil och svarar på ett sätt jag uttryckligen undanbett, är de totala bottennappen.

När jag var aktiv på HP för typ 10 år sen. Då HP faktiskt gick att använda...
Så fungerade massmejl bäst och var det effektivaste sättet att få napp. Om 1/10 svarar på dina mail, så orkar man inte skriva individuellt anpassade mail. Dom sista åren har ingen svarat trots att jag knutit an till hennes profil. HP, är dött helt enkelt.

Jag hör (när jag är aktiv på nätdejtingsidor) till skaran som @Hero klumpar ihop alla kvinnor till och personligen tycker jag det är skitjobbigt att "drunkna i mail" från massor av män.

Oftast bor de intressanta åt hellskotta för långt bort, men sen finns ju både ungtuppar, gamla bockar och diverse annat löst folk som hör av sig också och bland dessa mängder med mail (snittade senaste gången på ~1200 inkomna mail/månad :crazy: ) så är det lätt att missa de guldkorn som finns. Får dock sällan kopierade massutskick som tur är.

Så visst finns det kvinnor som får mängder med mail, men långt ifrån alla får det och det är som sagt mest bara jobbigt, fast på ett helt annat vis än att få inga/få mail.

Just nu är jag dock inaktiv på nätfronten, har nog med limbo och komplikationer i det där dejtinglivet irl och vill nog reda ut det helt.

Jobbigt eller inte så verkar det gå att få dejta från sidorna. Visst varierar det hur mycket mail, matches etc man får som individ men det finns vad jag vet ingen kille som skrivit i tråden som tycker att det är helt lugnt och som har haft den mängd dejta eller alternativ som bollar som många av tjejerna i tråden har haft. Finns säkert tjejer det är lite segt för men jag har inte läst om en enda kille här som har ett par kks och en hyfsat seriös dejting på gång vilket är något det finns flertalet kvinnliga som har.

Jobbigt eller inte så verkar det gå att få dejta från sidorna. Visst varierar det hur mycket mail, matches etc man får som individ men det finns vad jag vet ingen kille som skrivit i tråden som tycker att det är helt lugnt och som har haft den mängd dejta eller alternativ som bollar som många av tjejerna i tråden har haft. Finns säkert tjejer det är lite segt för men jag har inte läst om en enda kille här som har ett par kks och en hyfsat seriös dejting på gång vilket är något det finns flertalet kvinnliga som har.
Det är betydligt fler kvinnor här än män.

Det, och av de få männen som regelbundet skriver här så har mig veterligen en rätt stor andel redan partners och lär alltså inte vara ute i dejtingsvängen så mycket. Så att använda Buke som någon slags referensmall för hur det ser ut "in the real world" är inte ett dugg idealiskt.
Jag kan inte säga att mina erfarenheter utanför buke ger en annan bild men det blir ju en agree to disagree fråga.

Det, och av de få männen som regelbundet skriver här så har mig veterligen en rätt stor andel redan partners och lär alltså inte vara ute i dejtingsvängen så mycket. Så att använda Buke som någon slags referensmall för hur det ser ut "in the real world" är inte ett dugg idealiskt.
Ja, samtidigt undrar jag om det finns lika många kvinnliga weirdos i nätdejtingen som det finns weirdo-män 🙈

Det finns många kvinnliga weirdos men det tar en annan form oftast.
Jag hör (när jag är aktiv på nätdejtingsidor) till skaran som @Hero klumpar ihop alla kvinnor till och personligen tycker jag det är skitjobbigt att "drunkna i mail" från massor av män.

Oftast bor de intressanta åt hellskotta för långt bort, men sen finns ju både ungtuppar, gamla bockar och diverse annat löst folk som hör av sig också och bland dessa mängder med mail (snittade senaste gången på ~1200 inkomna mail/månad :crazy: ) så är det lätt att missa de guldkorn som finns. Får dock sällan kopierade massutskick som tur är.

Så visst finns det kvinnor som får mängder med mail, men långt ifrån alla får det och det är som sagt mest bara jobbigt, fast på ett helt annat vis än att få inga/få mail.

Just nu är jag dock inaktiv på nätfronten, har nog med limbo och komplikationer i det där dejtinglivet irl och vill nog reda ut det helt.

Var det inte du som hade svårt att finna någon ? Hur kan det vara svårt på ett urval av 1200 stycken i månaden ?? Har du väldigt höga krav ?

1200 är ungefär 100 gånger fler än jag fått under hela min livstid. Jag tycker det låter som ett tvättäkta lyxproblem...

Med tanke på hur snedvridet det är på dejtingsidorna är det inte konstigt att kvinnor inte svarar och inte läser mailen. Dom har helt enkelt inte tid!

Senast ändrad:
Var det inte du som hade svårt att finna någon ? Hur kan det vara svårt på ett urval av 1200 stycken i månaden ?? Har du väldigt höga krav ?

1200 är ungefär 100 gånger fler än jag fått under hela min livstid. Jag tycker det låter som ett tvättäkta lyxproblem...

Med tanke på hur snedvridet det är på dejtingsidorna är det inte konstigt att kvinnor inte svarar och inte läser mailen. Dom har helt enkelt inte tid!

Men snälla sluta nu :cry::arghh::cry::arghh: Bläddrar förbi 3 sidor och klickar upp sista och ser detta. Vartenda ett av dina ord i detta inlägget gör ont i min kropp att läsa, det skriker incel i min hjärna och gör mig rädd. Tusen gånger om har dessutom denna tråden stängs med motivering att den INTE ska handla om precis detta ämne utan mer om vår faktiska dejting. Snälla sluta nu eller gör en ny tråd.

Men stackare då, är det synd om dig?

Vem fasen vill spendera tid på folk som genast sätter sig i facket "ointressant" genom att skicka massmejl, genom att vara färglös, genom att spotta ur sig floskler? Det är den typen av mejl jag brukar få. Den dagen någon framstår som seriös och ser mig som en individ den vill lära känna, så stiger sannolikheten åtskilligt att jag kommer svara.

Träffade på killen jag dejtade i vintras idag på Kulturnatten. Han kunde undvikit mig men kom o hälsade. Vi snackade lite kort bara. Jag mådde inte ens dåligt, blev bara lite stressad. Nöjd :D Han var glad o trevlig men jag är rädd jag bekräftade för honom att det är enklast att inte ha mer kontakt haha. Men ändå nöjd att det inte var en så nog deal att stöta på varandra på stan o tror han höll med om jag får gissa.

Lite mindre nöjd med att jag både känner att jag måste bortförklara min kollega (med att det bara är en kollega, alltså ingen gives a fuck?) men samtidigt har honom som ett mentalt säkert kort att hålla andra män på avstånd (alltså jag klarar det bra själv men ni vet känslan av att en kvinnas ointresse inte respekteras men kommer hennes kille så görs det). Varför ska det alltid bli så normativt i min hjärna för :cautious: nåja. Jag jobbar på att tänka att jag inte måste ta alla mina mentala strider alltid och flyter med ibland och vill inte straffa mig själv för det.

Ska träffa min dejt från igår i morgon. Jobbar kväll hela veckan sedan så passar bra. Skaffade mig en plan efter att pratat med @Bison i kväll så nu känner jag mig lugn. Även om hon i sann Bisonanda sa tvärs emot vad jag bestämde mig för haha.

Jag har flera killkompisar som har väldigt mkt matchningar och dejter om de vill. Och de killarna är kräsna. De har 100ggr fler matchningar än mig.

Men stackare då, är det synd om dig?

Vem fasen vill spendera tid på folk som genast sätter sig i facket "ointressant" genom att skicka massmejl, genom att vara färglös, genom att spotta ur sig floskler? Det är den typen av mejl jag brukar få. Den dagen någon framstår som seriös och ser mig som en individ den vill lära känna, så stiger sannolikheten åtskilligt att jag kommer svara.

Nej, jag lever i samma verklighet som du. Där genetik och därav också kön påverkar dina chanser i livet.

Det är en obalans som har skapat massmailen. Råder dig att antingen maila själv eller leta på andra ställen om det är så jobbigt.

Jag har flera killkompisar som har väldigt mkt matchningar och dejter om de vill. Och de killarna är kräsna. De har 100ggr fler matchningar än mig.
Du skrev själv att du hade dejtat 42st å två år och de har haft möjlighet för 100ggr så mycket? Har lite svårt att tro att det är någon sorts normal för killar eller ja någon.

Nej, jag lever i samma verklighet som du. Där genetik och därav också kön påverkar dina chanser i livet.

Det är en obalans som har skapat massmailen. Råder dig att antingen maila själv eller leta på andra ställen om det är så jobbigt.
Varför ska kvinnor behöva anpassa sig efter män som inte kan bete sig? Män behöver lära sig att respektera kvinnor, som individer och deras önskemål, inte svårare än så. Det är inte kvinnors fel eller ansvar att män beter sig illa eller på ett sätt som gör de ointressanta för många kvinnor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31