Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Påväg hem från ett intressant halvt dygn hos Köpenhamn. Vi har pratat mer än haft sex, myst i soffan framför TVn och promenerat i hamnen. Mycket av pratet har handlat om formerna för en polyrelation så vi börjar väl närma oss stadiet där vi faktiskt säger att vi har en relation. Min tandborste har i alla fall flyttat in :D.

Ikväll ska han på dejt för första gången sedan han träffade mig. Jag trodde att jag skulle tycka att det var åtminstone lite svårt men det känns faktiskt väldigt bra. En svår grej med ett öppet heteroförhållande är ju att det lätt blir obalans i vem som träffar flest, och även i vårt fall har ju jag fortsatt att dejta rätt friskt utom allra sista tiden pga brist på både tid och ork.

Påväg hem från ett intressant halvt dygn hos Köpenhamn. Vi har pratat mer än haft sex, myst i soffan framför TVn och promenerat i hamnen. Mycket av pratet har handlat om formerna för en polyrelation så vi börjar väl närma oss stadiet där vi faktiskt säger att vi har en relation. Min tandborste har i alla fall flyttat in :D.

Ikväll ska han på dejt för första gången sedan han träffade mig. Jag trodde att jag skulle tycka att det var åtminstone lite svårt men det känns faktiskt väldigt bra. En svår grej med ett öppet heteroförhållande är ju att det lätt blir obalans i vem som träffar flest, och även i vårt fall har ju jag fortsatt att dejta rätt friskt utom allra sista tiden pga brist på både tid och ork.
Och där ställde hon in dejten. Så trist :(. Det är andra gången, kanske är hon inte så intresserad ändå?

Men jag frågade rakt ut och vi är överens om att det ÄR ett oss men att ingen vill sätta upp någon definition. Och så bestämde vi precis att vi ska berätta om/när vi träffar andra. Känns ändå bra att ha en sådan ”regel” för att undvika missförstånd och hemlighetsmakeri.

Och där ställde hon in dejten. Så trist :(. Det är andra gången, kanske är hon inte så intresserad ändå?

Men jag frågade rakt ut och vi är överens om att det ÄR ett oss men att ingen vill sätta upp någon definition. Och så bestämde vi precis att vi ska berätta om/när vi träffar andra. Känns ändå bra att ha en sådan ”regel” för att undvika missförstånd och hemlighetsmakeri.
Återigen, du behöver inte svara om du inte vill :)
Kommer ni fortsätta söka andra aktivt för sex eller sexa med andra om tillfället dyker upp? Eller bägge :D

Jag tycker det är så fascinerande med poly. Men det är nog mest för att jag själv aldrig skulle klara av det :D

Kul att det känns bra :)

E kom förbi igår med presenter och hämtmat :love:
Sen såg vi film, sen somnade jag typ. Haha.

Han kom även förbi i torsdags när jag haft pre födelsedagsmiddag med bästis och druckit vin. Jag kallade mig "hans tjej
.." haha.

Lillehund fortsätter dyrka honom och utdelar pussar hela tiden :heart

För alla som tar lite tid på sig:

41326739_1873542749430411_1919168516599054336_n.webp

Känner mig lite rädd för att släppa in E mer. Vi har ju snart träffats till och från i 1 år.

Tror det kan vara åldersskillnaden, har haft yngre män tidigare, känns mest som att jag lärt upp dom, efter det har många skaffat hus/barn/sambo osv.

Jag vill ju också ha nån för livet, inte bara vara nån övergång :(
Men, jag försöker verkligen att inte tänka så mycket.

Han ställer tack och lov inga "krav" på mig än då han vet hur komplicerad jag är :D

Bästis dejt frågade igår om de var ihop, de har träffats drygt 2 månader 🙄 (för övrigt "min klubbkille" :D )

Blev så jäkla förstörd efter mitt senaste förhållande också som satt sina spår..

Jag är lite kluven angående D.

Han säger att han vill fortsätta träffas så ofta som är möjligt för oss, vilket tyvärr är typ 2 helger varannan månad.
Han vill se vart det leder då han trivs bra med mog men säger även att han har svårt för att bli kär.
Dessutom säger han att han just nu inte är redo för ett förhållande utan vill ta det lugnt och leva ett singelliv samtidigt.

Hans senaste relation tog slut i vintras och den relationen pågick i 4 år o de va sambos.

Så vad är era tankar om detta?

Jag är ärligt lite kluven, kan vara så att jag är "skadad" från tidigare relationer med killar som lurat mig. För det känns lite som att han vill träffa mig tills någon bättre dyker upp typ. Känns dock definitivt inte så när vi träffas irl. Då känns det väldigt seriöst och inte alls som att han har mig för bekvämlighetsskull.

Han säger att han vill fortsätta träffas så ofta som är möjligt för oss, vilket tyvärr är typ 2 helger varannan månad.
Han vill se vart det leder då han trivs bra med mog men säger även att han har svårt för att bli kär.
Dessutom säger han att han just nu inte är redo för ett förhållande utan vill ta det lugnt och leva ett singelliv samtidigt.

Hans senaste relation tog slut i vintras och den relationen pågick i 4 år o de va sambos.

Jag är ärligt lite kluven, kan vara så att jag är "skadad" från tidigare relationer med killar som lurat mig. För det känns lite som att han vill träffa mig tills någon bättre dyker upp typ. Känns dock definitivt inte så när vi träffas irl. Då känns det väldigt seriöst och inte alls som att han har mig för bekvämlighetsskull.

Kan du inte träffa andra också?

Träffade en från tinder i söndags, hade en trevlig kväll, och blev faktiskt intresserad. Blev också livrädd för att jag var intresserad. Osäker på om jag är redo för allt det där. Men men, hen "ville gärna ses igen, fast bara vänskapligt". Och det är ju fine. Skönt att hen var tydlig med att hen inte var intresserad, då går det ju rätt fort att släppa. Är ändå glad att jag överhuvudtaget ens blev intresserad. Länge sen det hände mig.

Ska träffa en annan från tinder imorgon kväll.

Skulle det vara ett problem för dig eller hur tänker du om ditt engagemang i honom?

Skrev för ett par månader sedan om en kille jag träffade på en lokal pub. Tyvärr hann han börja träffa en annan tjej seriöst innan vi fick möjlighet att lära känna varandra bättre. Hur som så körde han en ”men vi kan vara vänner”-grej, vilket tyvärr brukar betyda för mig att saker rinner ut i sanden. Hur som ska vi i alla fall på valvaka tillsammans i morgon, så kul! Han var verkligen alldeles för bra människa för att släppa, hoppas vi lär känna varandra mer. Kompisdejting liksom :)

Nästa bestämda dejt har 4 av 5 gymbilder på Tinder
Efter att ha läst på Buke att tjejer gillar ju inte spännis bilder från gym så provade jag själv med en från ett gym och jag märkte ingen skillnad på matchfrekvensen. Fick matchningar ändå.
Sen om det är en för eller nackdel är svårt att säga efter det lilla testet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 137
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 787
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka