Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dejtar (givetvis) fortfarande inte men provade faktiskt att använda den där appen GoodOnes. Sjukt besviken på utbudet. Tror att jag har swipe:at höger typ fem gånger av flera hundra förslag. (Tyvärr har ingen av dessa swipe:at höger på mig så killarna tycker kanske som jag, att utbudet är dåligt :rofl: )

Så nä. Jag ligger med en kollega lite då och då även om det från mitt håll känns lite halvhjärtat. Sen har jag ju min typ-relation med T. Just för tillfället räcker det bra.

Är det han sedan rätt lång tid tillbaka med ett visst antal år fram? Så fint ändå.

Så här lång tid tog det innan vi bestämde att ses ikväll igen efter mitt jobb 🤣 Gillar jävligt mycket hur enkelt det är att kommunicera, rakt, fritt och bara vänligt liksom. Och vi verkar tycka extremt lika om varandras sällskap, okomplicerat! Har fått mest antal :love: av @Bison på en dag snart tror jag 😂

Om ni känner att det börjar bli seriöst med personen hur länge väntar ni innan ni har sex? Vi ska sova ihop första gången i helgen men jag har redan bestämt mig för att inte ligga ;) Är vår 3e dejt i helgen.

Om ni känner att det börjar bli seriöst med personen hur länge väntar ni innan ni har sex? Vi ska sova ihop första gången i helgen men jag har redan bestämt mig för att inte ligga ;) Är vår 3e dejt i helgen.

Äh, jag tänker inte så. Jag ligger när det passar. Helst så fort som möjligt så man vet att det funkar.
Med L dröjde det väl typ fem gånger, men det berodde på att vi bara sågs på mina raster, inte läge att ligga då.

Om ni känner att det börjar bli seriöst med personen hur länge väntar ni innan ni har sex?
Jag säger som @Bison och @SkorpSmulan. Har inga generella riktlinjer kring den biten utan ser det nog mer från andra hållet - om jag inte haft lust att ligga efter några dejter så kanske det inte känns så lovande, ungefär. Känns det rätt så kan jag ligga långt innan något blir seriöst.

Har mer dålig erfarenhet av att ligga tidigt, då killen lätt tröttnar. Alla killar jag legat med första dejten har de aldrig blivit något seriöst med. Denna killen känns annorlunda som att han verkligen vill lära känna mig då vi inte ens kysst varandra än utan bara umgåtts och hittat på saker.

Har mer dålig erfarenhet av att ligga tidigt, då killen lätt tröttnar. Alla killar jag legat med första dejten har de aldrig blivit något seriöst med. Denna killen känns annorlunda som att han verkligen vill lära känna mig då vi inte ens kysst varandra än utan bara umgåtts och hittat på saker.

Nu dejtar jag inte längre, men när jag gjorde det så funderade jag på att börja vänta med sex. Inte egentligen för att "killen tröttnar", men för att det överlag förändrar dynamiken lite i en relation. Framför allt har sex varit en "comfort zone" för mig och känslor någonting nytt och läskigt, så så fort vi haft sex så märker jag att jag själv faller in i ett mönster dör mycket att min kontakt och mitt agerande handlar om sex och inte att lära känna andra delar av personen. Så därför gick jag i tankar kring att vänta. Om det känns bekvämt för dig så är det ju bara kul att ni fokuserar på annat och lär känna varandra på andra sätt! Men som några nämnt också, sex är ju en viktig del i en relation för många så det kan ju också vara bra att testa av om det känns bra. Å andra sidan, har man dåligt sex men ändå gillar varandra så kan man alltid lära känna varandra på det planet med tiden också.

Jag är i exakt samma sits, förutom att jag nog tänker att vi kommer att ligga. Det blev lite hångel på andra dejten och nu blir det översovning. Han verkar väldigt juste så det käns som om det är tryggt oavsett om det blir något sex eller inte.

Fast om han "tröttnar" pga sex, är det en relation som man vill ha?

Fast om han "tröttnar" pga sex, är det en relation som man vill ha?

Säkert inte ;) Men känns som att många tröttnar om de går för fort. Även jag är likadan. Får jag allt vad jag vill ha direkt så dör mina känslor ganska fort. Jag vill gärna man ska vara riktigt sugna på varann och ha retats en del innan man hoppar i säng :)

Säkert inte ;) Men känns som att många tröttnar om de går för fort. Även jag är likadan. Får jag allt vad jag vill ha direkt så dör mina känslor ganska fort. Jag vill gärna man ska vara riktigt sugna på varann och ha retats en del innan man hoppar i säng :)

Jag är tvärtom.
Tröttnar om vi inte har sex, har många manliga vänner och placerar snabbt in i vänskapsfacket.

Har aldrig upplevt det som negativt att ligga tidigt. Tvärtom, är det bra vill man ju bara ha mer 😁

Jag är tvärtom.
Tröttnar om vi inte har sex, har många manliga vänner och placerar snabbt in i vänskapsfacket.

Har aldrig upplevt det som negativt att ligga tidigt. Tvärtom, är det bra vill man ju bara ha mer 😁

JAg blir alltid besviken första gången man har sex, tycker de flesta killar är ganska dåliga i sängen som jag varit med, tycker de blir bättre och bättre med tiden, därav jag vill vänta med just sexet haha.

Jag bryr mig inte som så men hatar att jag har sådana hang ups med sex och just nu mest lite ångest över om/vad/när jag borde säga något. Det gick så himla bra med han jag dejtade under vintern men avslutades mindre bra så nu är jag liksom tillbaka på fucking minus känns det som 😖

It hörde av sig i går, helt plötsligt. Kul.... tills han berättade att hans jobb har beslutat att skicka tillbaka honom till Italien. Fan.

@Mallju for reference - jag trodde detta var lite seriöst iom att vi väntade med hångel/sex till 5. och 6. dejten. Men så slutade han höra av sig "pga. semester/besök av kompisar". Inte så seriöst ändå tydligen. Så vettefan om det spelar roll om man väntar... Gör det som känns bäst för dig. :)

Eftersom jag har legat på första dejten med flera som senare blivit pojkvänner så ligger jag om jag vill och vill jag inte så avstår jag. Nuvarande låg vi på första dejten och det blev seriöst, vi är sambo och förlovade nu.

Oj, det blir inte jag. Brukar prata en del om sex innan så man vet att man är inne på samma linje sas. Det underlättar att veta vad den andra gillar och vill ha.
Precis så. Jag ligger på 1:a eller 2:a dejten men vi har alltid pratat om sex innan. Då blir det oftast bra. Blir det inte det så ligger man inte fler gånger, och då är det ju skönt om man inte har hunnit börja gilla personen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 772
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 870
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 636
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka