Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prata lite till då, specifikt om barnet om det är där skon trycker? Håller med dig om att såna små människor är jätteläskiga! Men ni kanske kan vara ett par utan att du för den sakens skull behöver umgås så mycket med barnet?

Jag behöver inte umgås med barnet alls i nuläget.
Han har barnet varannan helg och jag jobbar varannan helg.
Jag blir obekväm bara av tanken.
Ska åka ner på söndag och han föreslog att jag tar ett tidigare tåg så hinner jag träffa barnet någon timme innan hen åker hem.
Det känns som en lagom start.

Det roliga är att en kompis och kollega har träffat L med barn på stationen. Han peppade mig förut med att hen var glad och lättsam. Nu är ju han jävligt glad och lättsam själv vilket antagligen underlättar 😅
Jag är stel som fan och kan knappt prata med ungar.

I nuläget gör det väl ingen skillnad. Han har pratat om mig med barnet och hen vill träffa mig. Eller hen vill väldigt gärna träffa Ruben. Han vill nog inte träffa barnet 😂 Får ta med en massa godis....
Om du inte tänker på barnet som ett barn, utan som en liten människa som du ska träffa? Blir det lättare? :)

Jag behöver inte umgås med barnet alls i nuläget.
Han har barnet varannan helg och jag jobbar varannan helg.
Jag blir obekväm bara av tanken.
Ska åka ner på söndag och han föreslog att jag tar ett tidigare tåg så hinner jag träffa barnet någon timme innan hen åker hem.
Det känns som en lagom start.

Det roliga är att en kompis och kollega har träffat L med barn på stationen. Han peppade mig förut med att hen var glad och lättsam. Nu är ju han jävligt glad och lättsam själv vilket antagligen underlättar 😅
Jag är stel som fan och kan knappt prata med ungar.
Jag kan inte heller prata med barn trots att jag har ett eget. Jag gillar liksom inte barn sådär utan anledning heller. Men min erfarenhet av umgänge med andras barn är att kvantitet alltid övertrumfar kvalitet och det är en tröst för mig i alla fall.

Ska ev på dejt med en kille från badoo på lördag ^^ får hoppas de går bättre med denna kille än vad de gjort med de jag träffat tidigare ^^ *nervös som fan o rädd att de ska gå åt skogen som med tidigare killar *

Jag kan inte heller prata med barn trots att jag har ett eget. Jag gillar liksom inte barn sådär utan anledning heller. Men min erfarenhet av umgänge med andras barn är att kvantitet alltid övertrumfar kvalitet och det är en tröst för mig i alla fall.

Jag är inte säker på att jag förstår riktigt.
Kvantitet, som i att spendera mycket tid med andras barn?

Ja precis. De gillar dem de umgås mycket med och det går helt automatiskt. Man behöver inte vara så himla rolig. Värre när de bli äldre...

Men jag vill inte umgås med barn alls.
Får ont i huvudet av prat och liv. Vill vara ha tystnad och lugn och ro.
Jag har bedrövligt dåligt tålamod, klarar inte av tjat och avskyr verkligen när det ligger saker framme.

Men jag vill inte umgås med barn alls.
Får ont i huvudet av prat och liv. Vill vara ha tystnad och lugn och ro.
Jag har bedrövligt dåligt tålamod, klarar inte av tjat och avskyr verkligen när det ligger saker framme.
Men då är det ju inte något problem att du inte vet hur du ska agera kring barn eftersom du inte kommer träffa dem?

Men då är det ju inte något problem att du inte vet hur du ska agera kring barn eftersom du inte kommer träffa dem?

Tänker att det blir svårt att ha en seriös relation utan att någonsin träffa barnet.
Nu är det varannan helg men han vill ha varannan vecka.
Att bara ses några timmar varannan vecka känns inte så himla kul faktiskt.

Tänker att det blir svårt att ha en seriös relation utan att någonsin träffa barnet.
Nu är det varannan helg men han vill ha varannan vecka.
Att bara ses några timmar varannan vecka känns inte så himla kul faktiskt.
Fast om du mår dåligt över att vara i närheten av barn så har du inget val.

Fast om du mår dåligt över att vara i närheten av barn så har du inget val.

Jag vet.
Det är det som är så jävla trist. Vi fungerar så otroligt bra tillsammans och allt är så sjukt bra.
Men så finns det ett barn i bilden som givetvis ska få först.
Jag kan inte se hur det skulle kunna fungera och det är bara jävligt sorgligt.

Jag vet.
Det är det som är så jävla trist. Vi fungerar så otroligt bra tillsammans och allt är så sjukt bra.
Men så finns det ett barn i bilden som givetvis ska få först.
Jag kan inte se hur det skulle kunna fungera och det är bara jävligt sorgligt.
Har han delad vårdnad så har han inte barnet alltid. Ni kan umgås när han är barnfri. Hur gammalt är barnet? De slutar ju väsnas och stöka ner under några år innan de blir tonåringar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 778
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka