Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns inte en människa i världen som kan få mig att må så bra som min häst. Det är i stallet jag är som lyckligast.
Prioriterar jag bort hästen blir jag rastlös, nedstämd och pisstråkig att umgås med.

Även om jag nu skulle göra det så blir varannan helg för lite. Jag trivs inte när det är lite halvdant. För mig skulle det vara optimalt att vara särbo med någon som bor nära, någon som själv har egna intressen och precis som jag gillar det spontana och okomplicerade.
Jag menade inte prioritera bort helt, men ibland. Fast om det inte funkar med varannan helg, och du jobbar varannan, så måste det bli vardagar också. Eller egentligen bara vardagar för du vill vara med hästen de helger du inte jobbar? Då har du ju kokat ner det till att restid är avgörande. Personen måste ha möjlighet att ses efter jobbet på vardagar dvs max 30 min från dig? OM du inte vill kompromissa som sagt. Det vill man nog när någon är riktigt speciell.

Jag känner dock helt igen mig i ditt resonemang. Fast de jag träffade då var helt enkelt inte tillräckligt speciella.

Jag menade inte prioritera bort helt, men ibland. Fast om det inte funkar med varannan helg, och du jobbar varannan, så måste det bli vardagar också. Eller egentligen bara vardagar för du vill vara med hästen de helger du inte jobbar? Då har du ju kokat ner det till att restid är avgörande. Personen måste ha möjlighet att ses efter jobbet på vardagar dvs max 30 min från dig? OM du inte vill kompromissa som sagt. Det vill man nog när någon är riktigt speciell.

Jag känner dock helt igen mig i ditt resonemang. Fast de jag träffade då var helt enkelt inte tillräckligt speciella.

Jag träffar gärna honom också, inte bara hästen men dygnets timmar räcker inte till stall, resa och umgänge.
Jag är ledig mitt i veckan, börjar sent, slutar tidigt så det finns tid. Men inte tillräckligt mycket tid för att resa fram och tillbaka. När jag dessutom jobbar på tåg så är det inte superfestligt att tillbringa min lediga tid med att åka just tåg.

Jag träffar gärna honom också, inte bara hästen men dygnets timmar räcker inte till stall, resa och umgänge.
Jag är ledig mitt i veckan, börjar sent, slutar tidigt så det finns tid. Men inte tillräckligt mycket tid för att resa fram och tillbaka. När jag dessutom jobbar på tåg så är det inte superfestligt att tillbringa min lediga tid med att åka just tåg.
Nej precis. Men det är ju bra att veta varför det inte funkar. Som jag läser dina inlägg är restid så himla avgörande, och så vill du kunna träffas ofta. Men kanske inte så länge åt gången?

Nej precis. Men det är ju bra att veta varför det inte funkar. Som jag läser dina inlägg är restid så himla avgörande, och så vill du kunna träffas ofta. Men kanske inte så länge åt gången?

Helt sant.
Jag föredrar att träffas ofta och lite kortare tid än sällan och lång tid.
Nu bodde vi hos varandra hela semestern med undantag för när han var hemma med barnet och det var fantastiskt men sambo är inte att tänka på.

Nu har Köpenhamn åkt hem. Det gick jättebra! Både barn och hundar gillade honom direkt, t o m den hunden som inte gillar främlingar tjatade om att få bli klappad. Det är ett riktigt riktigt gott betyg! Och så uppförde de sig någorlunda tack och lov. Köpenhamn hade med sig små presenter till oss alla. Vin till mig (han börjar lära sig), gosedjur till sonen och godis till hundarna.

Åh hoppas att han inte flyttar! Jag vill leva kvar i den här bubblan så länge det går :love:

Nu har jag varit på en spontandejt med en jag har skrivit med ett tag. På restaurang. Vi hade jättetrevligt och han var oerhört lättpratad och snyggare än på bilderna. Om han hade bott närmare hade han nog varit en perfekt vän att hänga med ibland, festa med ibland och kanske strula lite med ibland.
Vi får se.

Imorgon ska jag på dejt nummer tre med J kan vi kalla honom. Båttur och översovning. Det blir kul.

Jag är igång! Woohoo:banana:

Gjorde ett nytt Tinderkonto. Men la in en landskapsbild bara och ingen text. Slösvepte lite...fick upp han jag dejtat ett tag...svepte höger och fick en match. Jag vet att han har sitt Tinder kvar så inga konstigheter så. Men sen skrev han till mig. Utan att fatta att det var jag visade det sig...och sa sig leta mest casual sex typ. Det som stör mig är att han sagt till mig flera gånger att han inte träffar andra (vi har inget uttalat att vi inte gör det). Hur svårt ska det vara att vara ärlig liksom 🙄

Gjorde ett nytt Tinderkonto. Men la in en landskapsbild bara och ingen text. Slösvepte lite...fick upp han jag dejtat ett tag...svepte höger och fick en match. Jag vet att han har sitt Tinder kvar så inga konstigheter så. Men sen skrev han till mig. Utan att fatta att det var jag visade det sig...och sa sig leta mest casual sex typ. Det som stör mig är att han sagt till mig flera gånger att han inte träffar andra (vi har inget uttalat att vi inte gör det). Hur svårt ska det vara att vara ärlig liksom 🙄
Har du sagt nu att det är du?

Tillägg: han kanske inte har träffat andra heller, men är öppen för det?

Har du sagt nu att det är du?

Tillägg: han kanske inte har träffat andra heller, men är öppen för det?

Nej, jag har inte sagt att det är jag. Blev ställd över att han ens matchade på en sån profil och var så snabb på att fråga om sex, trodde han drev med mig först men insåg efter ett par rader att han inte visste att det var jag. Ska nog bara radera profilen, blev ju bara jättekonstigt.

Och nej jag vet ju inte alls. Har ju bara gått på det han har sagt, och vi har som sagt inte bestämt eller lovat varandra något. Men han har inte direkt gett intryck av att han letar aktivt.

Får såklart ta upp frågan igen med honom.

Nej, jag har inte sagt att det är jag. Blev ställd över att han ens matchade på en sån profil och var så snabb på att fråga om sex, trodde han drev med mig först men insåg efter ett par rader att han inte visste att det var jag. Ska nog bara radera profilen, blev ju bara jättekonstigt.

Och nej jag vet ju inte alls. Har ju bara gått på det han har sagt, och vi har som sagt inte bestämt eller lovat varandra något. Men han har inte direkt gett intryck av att han letar aktivt.

Får såklart ta upp frågan igen med honom.
Om du försöker bortse från vad han har sagt, varför är du förvånad över att han matchade på en sån profil?

Om du försöker bortse från vad han har sagt, varför är du förvånad över att han matchade på en sån profil?

Jag är nog förvånad över att någon matchar på en sån profil. Men tänker att de som gör det chansar på alla alternativt tänker att en sån profil indikerar att någon endast söker sex.

Men du kanske har andra tankegångar?

Jag är nog förvånad över att någon matchar på en sån profil. Men tänker att de som gör det chansar på alla alternativt tänker att en sån profil indikerar att någon endast söker sex.

Det beror väl på vad du har för text? Jag hade länge en landskapsbild bara och matchade med alla möjliga människor.

Jag är inte förvånad varken av att du fick en match eller att du fick det med en person som "säger annorlunda" till dig. Dynamiken, möjligheterna och förutsättningarna är helt olika för könen vilket formar beteenden som bara förstärker dessa skillnader.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 144
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 787
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka