Milosari
Trådstartare
Jag menade inte prioritera bort helt, men ibland. Fast om det inte funkar med varannan helg, och du jobbar varannan, så måste det bli vardagar också. Eller egentligen bara vardagar för du vill vara med hästen de helger du inte jobbar? Då har du ju kokat ner det till att restid är avgörande. Personen måste ha möjlighet att ses efter jobbet på vardagar dvs max 30 min från dig? OM du inte vill kompromissa som sagt. Det vill man nog när någon är riktigt speciell.Det finns inte en människa i världen som kan få mig att må så bra som min häst. Det är i stallet jag är som lyckligast.
Prioriterar jag bort hästen blir jag rastlös, nedstämd och pisstråkig att umgås med.
Även om jag nu skulle göra det så blir varannan helg för lite. Jag trivs inte när det är lite halvdant. För mig skulle det vara optimalt att vara särbo med någon som bor nära, någon som själv har egna intressen och precis som jag gillar det spontana och okomplicerade.
Jag känner dock helt igen mig i ditt resonemang. Fast de jag träffade då var helt enkelt inte tillräckligt speciella.