Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har han delad vårdnad så har han inte barnet alltid. Ni kan umgås när han är barnfri. Hur gammalt är barnet? De slutar ju väsnas och stöka ner under några år innan de blir tonåringar.

Jag har barn själv men förstår definitivt vad @Bison menar.
För min del ser jag det som uteslutet att ha ett förhållande med någon som har hemmaboende barn, oavsett ålder. (Vuxna och utflyttade barn är dock inget bekymmer.)

Jag har barn själv men förstår definitivt vad @Bison menar.
För min del ser jag det som uteslutet att ha ett förhållande med någon som har hemmaboende barn, oavsett ålder. (Vuxna och utflyttade barn är dock inget bekymmer.)
Beror inte det på vilken typ av relation man vill ha? Om man vill vara särbos så funkar det ju.

Inte om ni inte umgås på barnveckor.

Det andra kan bli besvärligt av andra skäl också. Djur, jobb, tidskrävande hobby etc.

Men vill man ha någon att bo med eller som är väldigt flexibel så är det svårare.

Visst finns det andra skäl till att saker kan vara krångliga men det betyder inte att man vill ha ännu mer krånglighet inbakat.

Det finns skäl till att jag inte vill ha en relation. Ovanstående är ett av skälen.
Ja, vill man inte ha en relation så ... Jag tänker mer att man kanske faktiskt blir kär i en person och då får man väl ta honom som han är, har han barn så har han. Men om man säger Jag vill inte ha en relation med någon som har barn, då låter liksom relationen viktigare än personen.

Ja, vill man inte ha en relation så ... Jag tänker mer att man kanske faktiskt blir kär i en person och då får man väl ta honom som han är, har han barn så har han. Men om man säger Jag vill inte ha en relation med någon som har barn, då låter liksom relationen viktigare än personen.

För mig är det ett skäl precis som andra. Till exempel inte ha en relation med någon som är allergisk mot pälsdjur eller med en djurrättsaktivist.
Jag blir inte huvudlöst kär utan finns det skäl som talar emot en relation så är det så.

För mig är det ett skäl precis som andra. Till exempel inte ha en relation med någon som är allergisk mot pälsdjur eller med en djurrättsaktivist.
Jag blir inte huvudlöst kär utan finns det skäl som talar emot en relation så är det så.
Allergier och barn innebär ju praktiskt meck, djurrättsaktivism handlar om värderingar.

Men visst, jag säger inte att du inte kan ha precis vilka skäl som helst att inte ha en relation.

Jag var sambo i 5 år med en pälsdjursallergiker ;). Hade 2 hundar hela tiden. Det gick ändå.
/hon som uppenbarligen gillar att pinka i motvind

Har han delad vårdnad så har han inte barnet alltid. Ni kan umgås när han är barnfri. Hur gammalt är barnet? De slutar ju väsnas och stöka ner under några år innan de blir tonåringar.

6 år.
Jag jobbar varannan helg och mest kvällar, han har vanliga tider.
Jag är ofta iväg med hästen på träning eller tävling när jag är ledig.
Är 25 mil mellan oss, drygt 3 timmar med tåg, bil tar längre tid pga dålig väg.
Det är svårt att hitta tid redan utan barn inblandat.
Jag är helt ointresserad av barnvänliga aktiveter, vill träffa honom och ha tid med honom.

6 år.
Jag jobbar varannan helg och mest kvällar, han har vanliga tider.
Jag är ofta iväg med hästen på träning eller tävling när jag är ledig.
Är 25 mil mellan oss, drygt 3 timmar med tåg, bil tar längre tid pga dålig väg.
Det är svårt att hitta tid redan utan barn inblandat.
Jag är helt ointresserad av barnvänliga aktiveter, vill träffa honom och ha tid med honom.
Träffas varannan helg då?

Nej det är nog olämpligt att du umgås med barnet.

Allergier och barn innebär ju praktiskt meck, djurrättsaktivism handlar om värderingar.

Men visst, jag säger inte att du inte kan ha precis vilka skäl som helst att inte ha en relation.

Men oavsett så är det skäl för mig att inte ha en relation med just den personen. Inget är "värre" än det andra, i mina ögon då.

Träffas varannan helg då?

Nej det är nog olämpligt att du umgås med barnet.

Han har barnet på mina lediga helger. Ingen kan byta i nuläget.
Jag är inte heller så sugen på att åka iväg på mina lediga helger, då vill jag rida, tävla, träffa kompisar.
Hade det inte varit så långt emellan hade det varit mycket enklare.
Jag föredrar när nan kan ses lite mer spontant, en kväll här, en dag där. Inte så uppstyrt och med så lång tid emellan.
Det gör mig mest less och frustrerad.

Han har barnet på mina lediga helger. Ingen kan byta i nuläget.
Jag är inte heller så sugen på att åka iväg på mina lediga helger, då vill jag rida, tävla, träffa kompisar.
Hade det inte varit så långt emellan hade det varit mycket enklare.
Jag föredrar när nan kan ses lite mer spontant, en kväll här, en dag där. Inte så uppstyrt och med så lång tid emellan.
Det gör mig mest less och frustrerad.
Fast alltså... Han ska vara tillgänglig när du vill, men du tänker inte vara tillgänglig för du vill vara med din häst. Jag tror inte att barn är största bekymret. ”If there is a will, there is a way”. Ser man inga möjligheter så beror det nog mest på att man nog inte vill egentligen.

Fast alltså... Han ska vara tillgänglig när du vill, men du tänker inte vara tillgänglig för du vill vara med din häst. Jag tror inte att barn är största bekymret. ”If there is a will, there is a way”. Ser man inga möjligheter så beror det nog mest på att man nog inte vill egentligen.

Men det är ju så, det är mitt största intresse och jag prioriterar hästen först, precis som att han prioriterar barnet först. Ser inget konstigt med det alls faktiskt. Jag skulle aldrig kräva att han väljer mig före barnet, det finns inte på kartan. Då kliver jag hellre åt sidan och fortsätter med mitt liv.
Precis som att jag aldrig skulle acceptera att någon tar tid från mitt intresse.

Jag vill väldigt gärna träffa honom men jag ser som sagt inte hur det ska gå med tanke på avstånd, jobb, häst och barn.

Men det är ju så, det är mitt största intresse och jag prioriterar hästen först, precis som att han prioriterar barnet först. Ser inget konstigt med det alls faktiskt. Jag skulle aldrig kräva att han väljer mig före barnet, det finns inte på kartan. Då kliver jag hellre åt sidan och fortsätter med mitt liv.
Precis som att jag aldrig skulle acceptera att någon tar tid från mitt intresse.

Jag vill väldigt gärna träffa honom men jag ser som sagt inte hur det ska gå med tanke på avstånd, jobb, häst och barn.
Men då har du ju svaret. Du vill prioritera hästen. Ibland kan man inte få allt, utan måste kompromissa. Vill man verkligen fortsätta så hittar man utvägar.

Men då har du ju svaret. Du vill prioritera hästen. Ibland kan man inte få allt, utan måste kompromissa. Vill man verkligen fortsätta så hittar man utvägar.

Det finns inte en människa i världen som kan få mig att må så bra som min häst. Det är i stallet jag är som lyckligast.
Prioriterar jag bort hästen blir jag rastlös, nedstämd och pisstråkig att umgås med.

Även om jag nu skulle göra det så blir varannan helg för lite. Jag trivs inte när det är lite halvdant. För mig skulle det vara optimalt att vara särbo med någon som bor nära, någon som själv har egna intressen och precis som jag gillar det spontana och okomplicerade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 144
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 787
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka