Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det med folk och denna träningsbesatthet?

Nu är det tredje mannen i rad från tinder som säger att träning och sport är så viktigt för dem att dela med dem de dejtar. Den första dissade mig för att han märkte att jag inte var en friluftsmänniska. Han själv var en elitorienterare typ. Det räckte tydligen inte att jag tränar regelbundet.

Den andra simmar och springer. Triathlon heter det tydligen. Han nämner också liknande.

Nu vill den tredje att vi ska springa tillsammmans på vår första dejt. Varför då?! Hur ska man kunna prata när man joggar? Jag är dessutom jättelångsam och skulle bara bli irriterad om jag var tvungen att umgås samtidigt då jogga är så jobbigt.

Skulle ni gå på en joggdejt?
:wtf: alltså bläääääää på såna.

Jag har alltid varit rätt aktiv och i hyffat bra form, men skulle hata med en partner som skulle lägga sin press på mig. ALDRIG :arghh: Min sambo tränar mycket styrke, och gymmade mycket innan vi började träffas. Jag sa direkt att han inte borda förvänta sig något sånt från mitt håll alls! Men jag gick ditt och började träna, och nu blir det ofta jag faktiskt gymmar mer än honom för jag tycker det är kul! men skulle ALDRIG dejta någon som är besatt av sånt där och förväntar samma av sin partner.ALDRIG.:wtf:

Mitt inlägg redigerat:

:wtf: alltså bläääääää på såna.

Jag har alltid varit rätt aktiv och i hyfsat bra form, men skulle definitivt hata en partner som skulle lägga sån press på mig. ALDRIG I LIVET :arghh: Min sambo tränar mycket styrke och gymmade mycket redan innan vi började träffas. Jag sa direkt att han inte borda förvänta sig något sånt från mitt håll alls! Men jag gick ditt på egen fri vilja och testade träna, och nu blir det ofta så att jag faktiskt gymmar mer än honom för att jag tycker det är kul, gillar att utmana mig själv. Skulle dock ALDRIG dejta någon som är besatt av sånt där och förväntar samma av sin partner och hetsar. ALDRIG.:wtf:

Va lite väl många stavfel, och gick inte ändra nu :(

JAg blir alltid besviken första gången man har sex, tycker de flesta killar är ganska dåliga i sängen som jag varit med, tycker de blir bättre och bättre med tiden, därav jag vill vänta med just sexet haha.
Om det är dåligt såpass att jag blir besviken då vill jag inte träffa den personen igen, då funkar vi inte.
Men om det är bra första gången då finns det definitivt utrymme för att det ska bli superbra.
Tycker jag. :)

Om det är dåligt såpass att jag blir besviken då vill jag inte träffa den personen igen, då funkar vi inte.
Men om det är bra första gången då finns det definitivt utrymme för att det ska bli superbra.
Tycker jag. :)
Men blir det alltid bra första gången? Alltså jag tycker aldrig att första ligget blir bra när man inte lärt känna varandra.

Men blir det alltid bra första gången? Alltså jag tycker aldrig att första ligget blir bra när man inte lärt känna varandra.
Jag tycker att man kan se om det finns potential för att det ska bli bra, om man har någon form av kemi eller om det är helt åt helvete. Men jag tycker sällan att ett första ligg är just BRA, jag själv är nog sällan något att hänga i julgranen innan man blivit mer inknullade med varandra.

Inte alltid förstås men om det är rent av dåligt och jag blir besviken då tror jag inte att det är värt att lägga tid på.
Men det behöver ju inte vara himlastormade och perfekt.

Herregud vad mycket som har hänt på ett år. Nu när jag ska bli sambo insåg jag att jag faktiskt har i princip hela vår historia dokumenterad här, så jag började scrolla tillbaka och läsa. Vad aktiva vi var i dejtingtråden, och vad mycket konflikter det var :rofl: För min del var det var M och L, Herr Perfekt, Clark Kent, KK1 och KK2 och satan och hans moster. Här är i alla fall några MM-highlights:

20 sep
"Min frukostdejt var supertrevlig! Jag lyckades hitta ett riktigt trevligt ställe intill våra kontor :love: Det kändes superlyxigt att få gå upp tidigt, ta en långdusch och blåsa håret, hoppa i en riktigt snygg kontorsklänning och få äta lyxfrulle med en stilig karl. "

"Blir personbästa idag. Hade min frukostdejt i morse, ligg efter jobbet med min första KK och är nu påväg hem till min andra KK. Sprang precis över centralen och haffade en hamburgare på vägen."

24 sep
"Har sexat så mycket den här veckan att till och med jag är less på det just nu. Får väl se hur länge det håller i sig! Blir troligtvis inget nästa vecka dock. Har dejt med min frukostdejt-kille på onsdag men tror inte att det kommer att sexas då det bara är andra dejten för oss, och jag tror vi behöver lite mer tid på oss att mjukna upp."

28 sep
"Tur att jag slängde ner tandborsten i väskan igår morse. Man har väl lärt känna sig själv :angel:"

7 dec

"Jag har träffat frukostkillen två gånger den här veckan. Igår låg vi i sängen och drack glögg och lyssnade på julmusik, intill min gigantiska kungsgran som jag släpat in i ettan. En stund somnade han på min axel och jag låg och funderade på om det är såhär man smittas av känslor. Har vi något bra han och jag, eller påverkas jag bara av den romantiska sättningen? Jag har i alla fall börjat bli smått förtjust i små saker han gör. Som att han alltid har med sig sin kostym i ett kostymfodral när han ska sova hemma hos mig, eller att han alltid putsar skorna på morgonen. Eller att han alltid bestämmer snabbt vad vi ska äta när jag är trött, grinig och hungrig och säger "vad som helst" så är varukorgen fylld några minuter senare. Sen kan jag heller inte riktigt släppa hur omtänksam han är. I morse hjälpte han mig att få i mina nya linser som jag inte lyckades med. Det måste sett jättedumt ut när vi stod där intryckta i badrummet och bara "På kaaanten, ooooch så tippa in!"

Just nu är jag bara väldigt glad att vi kan hänga med premissen att det är casual. Som jag skrev till @parellikusken så kan man lita på att man förr eller senare kommer till vägs ände, och att någon form av beslut måste tas. "

8 dec
"Han är ett riktigt kap, på alla sätt. Pratade med en vän om det, och sa att han anstränger sig väldigt mycket och att jag är skeptiskt inställd till att han bara vill vara casual. [..] Casual eller inte så verkar han i alla fall tycka väldigt mycket om mig, vilket jag inte riktigt förstår varför. Jag tycker inte riktigt att jag varit lika god mot honom som han är mot mig. Men tänkte kanske rycka upp mig och ändra lite på det. "

7 jan
"Funderar på att fråga frukostkillen om han vill häva vår "casual" uppgörelse och helt enkelt dejta. Superläskigt! :o Blir svettig bara jag tänker på det. "

Jag har inte orkar läsa ikapp våren men man kan väl sammanfatta den med "JAG HAR ÅNGEST!" helt enkelt :D

Herregud vad mycket som har hänt på ett år. Nu när jag ska bli sambo insåg jag att jag faktiskt har i princip hela vår historia dokumenterad här, så jag började scrolla tillbaka och läsa. Vad aktiva vi var i dejtingtråden, och vad mycket konflikter det var :rofl: För min del var det var M och L, Herr Perfekt, Clark Kent, KK1 och KK2 och satan och hans moster. Här är i alla fall några MM-highlights:

20 sep
"Min frukostdejt var supertrevlig! Jag lyckades hitta ett riktigt trevligt ställe intill våra kontor :love: Det kändes superlyxigt att få gå upp tidigt, ta en långdusch och blåsa håret, hoppa i en riktigt snygg kontorsklänning och få äta lyxfrulle med en stilig karl. "

"Blir personbästa idag. Hade min frukostdejt i morse, ligg efter jobbet med min första KK och är nu påväg hem till min andra KK. Sprang precis över centralen och haffade en hamburgare på vägen."

24 sep
"Har sexat så mycket den här veckan att till och med jag är less på det just nu. Får väl se hur länge det håller i sig! Blir troligtvis inget nästa vecka dock. Har dejt med min frukostdejt-kille på onsdag men tror inte att det kommer att sexas då det bara är andra dejten för oss, och jag tror vi behöver lite mer tid på oss att mjukna upp."

28 sep
"Tur att jag slängde ner tandborsten i väskan igår morse. Man har väl lärt känna sig själv :angel:"

7 dec
"Jag har träffat frukostkillen två gånger den här veckan. Igår låg vi i sängen och drack glögg och lyssnade på julmusik, intill min gigantiska kungsgran som jag släpat in i ettan. En stund somnade han på min axel och jag låg och funderade på om det är såhär man smittas av känslor. Har vi något bra han och jag, eller påverkas jag bara av den romantiska sättningen? Jag har i alla fall börjat bli smått förtjust i små saker han gör. Som att han alltid har med sig sin kostym i ett kostymfodral när han ska sova hemma hos mig, eller att han alltid putsar skorna på morgonen. Eller att han alltid bestämmer snabbt vad vi ska äta när jag är trött, grinig och hungrig och säger "vad som helst" så är varukorgen fylld några minuter senare. Sen kan jag heller inte riktigt släppa hur omtänksam han är. I morse hjälpte han mig att få i mina nya linser som jag inte lyckades med. Det måste sett jättedumt ut när vi stod där intryckta i badrummet och bara "På kaaanten, ooooch så tippa in!"

Just nu är jag bara väldigt glad att vi kan hänga med premissen att det är casual. Som jag skrev till @parellikusken så kan man lita på att man förr eller senare kommer till vägs ände, och att någon form av beslut måste tas. "

8 dec
"Han är ett riktigt kap, på alla sätt. Pratade med en vän om det, och sa att han anstränger sig väldigt mycket och att jag är skeptiskt inställd till att han bara vill vara casual. [..] Casual eller inte så verkar han i alla fall tycka väldigt mycket om mig, vilket jag inte riktigt förstår varför. Jag tycker inte riktigt att jag varit lika god mot honom som han är mot mig. Men tänkte kanske rycka upp mig och ändra lite på det. "

7 jan
"Funderar på att fråga frukostkillen om han vill häva vår "casual" uppgörelse och helt enkelt dejta. Superläskigt! :o Blir svettig bara jag tänker på det. "

Jag har inte orkar läsa ikapp våren men man kan väl sammanfatta den med "JAG HAR ÅNGEST!" helt enkelt :D
:love::love::love:

Jag tycker att du är jättemodig. Även om det visar sig att ni inte gillar varandra så tror jag att du hade ångrat dig om du inte hade åkt. Nu kommer du få veta. Resten löser sig nog på ett eller annat sätt :)
Du har helt rätt, jag vill ju egentligen verkligen göra det här men den social fobiska delen av mig får lite panik ibland. Dessutom är det lite galet att åka så långt för att hälsa på någon man aldrig har träffat förut. :D

Köpenhamn kommer i morgon! Fan jag har inte tänkt igenom det här. Vi kommer i bästa fall ha en mysig timme innan barnet blir grinigt och ska sova, sen kommer den här awkward grejen att sonen egentligen sover i min säng så jag ska plocka fram en luftmadrass och bygga någon sorts dubbelsäng och sen ska vi sova där allihop. Och på morgonen blir det väldigt mycket vardag när den lille ska till dagis och efter det kanske vi hinner med en snabbis innan han måste köra till jobbet... Men heja honom som kör bil i 3-4 timmar för att gästspela i en småbarnsfamilj och bara kanske få ligga.

Fick btw lite plötslig ångest över hela polygrejen efter dejten med Britten. Jag VET att det är okej med Köpenhamn, men ändå så kändes det som jag gjorde något förbjudet... Jävla normer alltså. Hur som helst så har Köpenhamn varit otroligt stöttande och föreslog att jag skulle berätta innan nästa gång, så att jag på förhand fick bekräftelse på att det verkligen är okej. Så himla gulligt alltså :love:. Särskilt eftersom han själv inte träffar fler just nu, utan är nöjd med att bara dejta mig.

Du har helt rätt, jag vill ju egentligen verkligen göra det här men den social fobiska delen av mig får lite panik ibland. Dessutom är det lite galet att åka så långt för att hälsa på någon man aldrig har träffat förut. :D
Ja men i värsta fall blir det ändå ett minne för livet och det är värt att investera både tid och pengar i tycker jag :)

Jag och L har pratat om att bli ett par offentligt.
Jag tycker det är jäkligt otäckt samtidigt som jag verkligen tycker om honom.
Det är så sjukt bra när vi ses, han är en fantastisk person på alla vis men så är det det där med barn som skrämmer skiten ur mig.

Det är så sjukt bra när vi ses, han är en fantastisk person på alla vis men så är det det där med barn som skrämmer skiten ur mig.

När jag hade som mest panik så tänkte jag på att man alltid kan ångra sig. Om man nu upplever att något är läskigt alltså. Att ni skulle bli ett par idag behöver ju inte betyda att du inte kan vara singel i morgon igen om du vill :heart

Prata lite till då, specifikt om barnet om det är där skon trycker? Håller med dig om att såna små människor är jätteläskiga! Men ni kanske kan vara ett par utan att du för den sakens skull behöver umgås så mycket med barnet?

Prata lite till då, specifikt om barnet om det är där skon trycker? Håller med dig om att såna små människor är jätteläskiga! Men ni kanske kan vara ett par utan att du för den sakens skull behöver umgås så mycket med barnet?

Jag behöver inte umgås med barnet alls i nuläget.
Han har barnet varannan helg och jag jobbar varannan helg.
Jag blir obekväm bara av tanken.
Ska åka ner på söndag och han föreslog att jag tar ett tidigare tåg så hinner jag träffa barnet någon timme innan hen åker hem.
Det känns som en lagom start.

Det roliga är att en kompis och kollega har träffat L med barn på stationen. Han peppade mig förut med att hen var glad och lättsam. Nu är ju han jävligt glad och lättsam själv vilket antagligen underlättar 😅
Jag är stel som fan och kan knappt prata med ungar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 778
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka