Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du vill så kan du ju dela med dig av din profil och bilder om du vill ha input men kan förstå att det kanske känns utlämnande. Jag finns på PM för det också om du vill ha min input :)
Jag menade som ett inlägg gällande det här med könsskillnader på dejtingsidor/-appar. Måhända att jag missar någon som faktiskt skulle tycka om mig, men det överlever jag nog (hoppas jag).

Ja absolut men det beror ju också på att det blir helt olika förhållningssätt och erfarenheter av det hela, man sveper lite och får lite matches, skriver lite, undrar varför personen inte bara talar sanning vs att svepa slut på sin stad inte få några matches, svepa i andra städer knappt få några matches osv då blir det även att man handlar i helt olika saker man undrar om "varför" saker händer för det är även olika saker som händer.

Kvinnorna blir ofta mer hur man ska förhålla sig till ärligheten och avsikterna i vad personen säger och uttrycker. Männen hamnar ofta i att förhålla sig mer till att få fler/matches alls. Väldigt generaliserat såklart.

Fast just i mitt fall så är ju vi förbi det där med matcher liksom. Vi har ändå dejtat/sexat i snart fem månader. Det handlade väl mer om att han uppenbarligen fortfarande är på Tinder på ett sätt som förvånade mig.

Fast just i mitt fall så är ju vi förbi det där med matcher liksom. Vi har ändå dejtat/sexat i snart fem månader. Det handlade väl mer om att han uppenbarligen fortfarande är på Tinder på ett sätt som förvånade mig.
Ja men det är fortfarande relaterat för varför han säger så är ju för att han antingen tror eller vet att om han säger som det är dvs att han fortfarande ligger med fler så kommer du inte vara intresserad längre. Så han har inte nödvändigtvis samma utrymme för att vara ärlig med det och kunna få vad han vill fortfarande. Sen kan det vara så att du tydligt uttryckt att du vore ok med det och då är det bara märkligt.

Men varför tar du inte upp det istället?
Kommunikation är grunden till alla förhållanden.
Att han sagt att han inte träffar andra betyder inte att han inte letar.

Ja men det är fortfarande relaterat för varför han säger så är ju för att han antingen tror eller vet att om han säger som det är dvs att han fortfarande ligger med fler så kommer du inte vara intresserad längre. Så han har inte nödvändigtvis samma utrymme för att vara ärlig med det och kunna få vad han vill fortfarande. Sen kan det vara så att du tydligt uttryckt att du vore ok med det och då är det bara märkligt.

Jag har tydligt uttryckt att jag är ok med det. Så det är bara märkligt. Det enda jag har sagt är att jag vill veta om det är så.

Men varför tar du inte upp det istället?
Kommunikation är grunden till alla förhållanden.
Att han sagt att han inte träffar andra betyder inte att han inte letar.

Jag har ju tagit upp det. Vi har pratat om det massor. Jag har sagt att jag vill veta om han träffar andra för jag vill veta vad vi har eller inte har, så jag vet hur jag ska förhålla mig. Han har sagt att han inte ens letar aktivt. Jag har inte sagt att jag inte vill träffas om han träffar andra, så i min värld har han ingen anledning att ljuga om det.

Men visst, han kanske bara uppmärksamhetsfiskar. Och kanske inte träffar nån annan när det kommer till kritan.

Jag har ju tagit upp det. Vi har pratat om det massor. Jag har sagt att jag vill veta om han träffar andra för jag vill veta vad vi har eller inte har, så jag vet hur jag ska förhålla mig. Han har sagt att han inte ens letar aktivt. Jag har inte sagt att jag inte vill träffas om han träffar andra, så i min värld har han ingen anledning att ljuga om det.

Men visst, han kanske bara uppmärksamhetsfiskar. Och kanske inte träffar nån annan när det kommer till kritan.

Då hade jag pratat med honom igen.
Eller faktiskt bara gett upp det.

Nej, den delen får jag ingen kläm på. Jag får såklart ta upp det med honom. Men känns som att det är rätt meningslöst att kommunicera med någon som inte tycker ärlighet är så viktigt.
Nej det kan jag hålla med om men det är väl kanske värt att göra ändå alternativt att du helt enkelt bara förhåller dig till det som att han träffar andra och ljuger i allmänhet om saker.

Av ren nyfikenhet hur tror du att du hade reagerat om han hade sagt att han fortfarande sveper, matchar och träffar flertalet andra från tinder?

Mot honom menar du? Jag hade inte reagerat direkt alls. Som sagt så är det helt ok. Jag hade kanske själv fortsatt att träffa andra och lämnat allt lite mer öppet. Men det hade ju i så fall inte direkt påverkat honom tänker jag.

Nej, jag har inte sagt att det är jag. Blev ställd över att han ens matchade på en sån profil och var så snabb på att fråga om sex, trodde han drev med mig först men insåg efter ett par rader att han inte visste att det var jag. Ska nog bara radera profilen, blev ju bara jättekonstigt.

Och nej jag vet ju inte alls. Har ju bara gått på det han har sagt, och vi har som sagt inte bestämt eller lovat varandra något. Men han har inte direkt gett intryck av att han letar aktivt.

Får såklart ta upp frågan igen med honom.

Men om din profil var så anonym, hur skulle han kunnat förstå att det var du? Ärligt talat, i er situation hade jag tyckt det smått obehagliga var du som matchar och skriver utan att "ge dig till känna".

Men om din profil var så anonym, hur skulle han kunnat förstå att det var du? Ärligt talat, i er situation hade jag tyckt det smått obehagliga var du som matchar och skriver utan att "ge dig till känna".

Namn och ålder stämde, och det var han som började skriva. Såhär i efterhand inser jag ju att jag borde ha skrivit direkt att det var jag. Men jag blev ställd över hela situationen.

@Sagohöst
Jag är i en väldigt lik situation så förstår din känlsa av att det är så satans frustrerande att killen bara inte kan säga som det är. Att killar är så raka och ärliga är bland det mest skrattretande jag hört:meh: Och när man tar upp nåt för diskussion så åker offerkoftan på:grin: För det är ju verkligen hemskt av mig att inte lita på hans ord när hans handlande går helt emot vad han säger.

Jag har flera gånger frågat rakt om han träffar andra och sagt att det är helt ok med mig, att båda ligger med andra, men då tänker jag också göra det. Men nej nej, absolut inte, han ligger enbart med mig och vill att vi ska vara exklusiva.

Därför har jag bestämt mig för att min känsla går före hans ord. De jag tror han gör kan jag alltså också göra utan att säga nåt till honom. (Tyvärr har jag väldigt svårt att lite på folk generellt sett med och tvekar ibland rätt mycket om min magkänsla är sann eller inte, vilket gör allt besvärligare).
Nu är jag inte aktivt dejtande men skulle jag mot förmodan hitta nån jag vill ligga med så tänker jag göra det.
Jag tar liksom inte så hårt på vad han säger, han får vara kvar som kk för sexet är "tyvärr" mycket bra. Detta har pågått bra mycket längre än 5 månader. Jag har som sagt svårt för lögner så för se hur länge jag pallar, men känns onödigt att gå miste om bra sex och svårt att hitta nån ny där man kommer så bra överens i sängen:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 144
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 788
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 904
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 684
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka