Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sagohöst
Jag är i en väldigt lik situation så förstår din känlsa av att det är så satans frustrerande att killen bara inte kan säga som det är. Att killar är så raka och ärliga är bland det mest skrattretande jag hört:meh: Och när man tar upp nåt för diskussion så åker offerkoftan på:grin: För det är ju verkligen hemskt av mig att inte lita på hans ord när hans handlande går helt emot vad han säger.

Jag har flera gånger frågat rakt om han träffar andra och sagt att det är helt ok med mig, att båda ligger med andra, men då tänker jag också göra det. Men nej nej, absolut inte, han ligger enbart med mig och vill att vi ska vara exklusiva.

Därför har jag bestämt mig för att min känsla går före hans ord. De jag tror han gör kan jag alltså också göra utan att säga nåt till honom. (Tyvärr har jag väldigt svårt att lite på folk generellt sett med och tvekar ibland rätt mycket om min magkänsla är sann eller inte, vilket gör allt besvärligare).
Nu är jag inte aktivt dejtande men skulle jag mot förmodan hitta nån jag vill ligga med så tänker jag göra det.
Jag tar liksom inte så hårt på vad han säger, han får vara kvar som kk för sexet är "tyvärr" mycket bra. Detta har pågått bra mycket längre än 5 månader. Jag har som sagt svårt för lögner så för se hur länge jag pallar, men känns onödigt att gå miste om bra sex och svårt att hitta nån ny där man kommer så bra överens i sängen:angel:

Jag fattar inte grejen med att vara exklusiv med en kk.
För mig är grejen att det ska vara kravlöst och casual. Sen gör man vad man vill när man inte ses.

Nu är jag inte aktivt dejtande men skulle jag mot förmodan hitta nån jag vill ligga med så tänker jag göra det.
Jag tar liksom inte så hårt på vad han säger, han får vara kvar som kk för sexet är "tyvärr" mycket bra. Detta har pågått bra mycket längre än 5 månader. Jag har som sagt svårt för lögner så för se hur länge jag pallar, men känns onödigt att gå miste om bra sex och svårt att hitta nån ny där man kommer så bra överens i sängen:angel:
Kan det inte vara så att det blir svårare för dig att hitta någon annan så länge som du har kontakt med den där mannen? Nu vet jag inte hur du är, men om jag är missnöjd med en relation så blir det ändå svårt för mig att hitta något bättre så länge jag stannar. Däremot om jag tar mig iväg från den (oavsett vad det är för typ av relation!) då skapar jag lättare chanser för mig att få kontakt med andra, mer passande människor. Lite bekvämlighet kombinerat med "du vet vad du har men inte vad du får" är inte alltid bra :p (och vem vet, tänk om du kan hitta någon som är ännu bättre i sängen?)

Jag tror det är lite åt båda / alla hållen egentligen. Optimalt sett så borde alla kunna vara ärliga och fortfarande få det man vill. Men vissa accepterar att killarna är svin/ljuger för att sexet är så bra och vissa killar ljuger för att kunna få det som de vill ha. Så båda önskar något annat men anpassar sig efter vad man tror att situationen tyvärr kräver.

Kan det inte vara så att det blir svårare för dig att hitta någon annan så länge som du har kontakt med den där mannen? Nu vet jag inte hur du är, men om jag är missnöjd med en relation så blir det ändå svårt för mig att hitta något bättre så länge jag stannar. Däremot om jag tar mig iväg från den (oavsett vad det är för typ av relation!) då skapar jag lättare chanser för mig att få kontakt med andra, mer passande människor. Lite bekvämlighet kombinerat med "du vet vad du har men inte vad du får" är inte alltid bra :p (och vem vet, tänk om du kan hitta någon som är ännu bättre i sängen?)

Både ja och nej. Förstår absolut hur du menar. Men just nu letar jag inte direkt aktivt, har bara ett par där det ev kommer bli träff framöver, men ingen driver på direkt. Så när jag framöver bestämmer mig för att dejta seriöst så är det möjligt att han avslutas. Om han då inte avslutat mig innan:p

Jag fattar inte grejen med att vara exklusiv med en kk.
För mig är grejen att det ska vara kravlöst och casual. Sen gör man vad man vill när man inte ses.

Inte jag heller egentligen:laugh:
Men fördelen är ju kondomfritt och förhoppningsvis ingen risk för könsjukdomar. Sen är jag lite kräsen med så det vimlar inte av killar som jsg vill ligga med:p

Inte jag heller egentligen:laugh:
Men fördelen är ju kondomfritt och förhoppningsvis ingen risk för könsjukdomar. Sen är jag lite kräsen med så det vimlar inte av killar som jsg vill ligga med:p

Har man en fast kk kan man ha överenskommelsen att man kör kondomfritt där och kondom med andra.
Själv jag rätt slarvig överlag med just kondom 🙈 Iaf när vi setts ett par gånger.
Jag tycker nog att jag är rätt kräsen, men visst finns det killar att ligga med.

Senast ändrad:
Har man en fast kk kan man ha överenskommelsen att man kör kondomfritt där och kondom med andra.
Själv jag rätt slarvig överlag med just kondom 🙈 Iaf när vi setts ett par gånger.
Jag tycker nog att jag är rätt kräsen, men visst finns det killar att ligga med.

Fast kondom skyddar inte mot allt.

Klart det finns, men jag är utöver kräsen lat och tycker det är jobbigt att träffa nya människor:angel:

Nu ska jag och den lille sura åka ner till L.
Vi kommer träffa barnet en timme innan hen åker till mamman.
L har pratat med barnet om Ruben så slipper jag börja med förmaningar. Han har ju sett hur snabbt han växlar humör och kan man inte läsa honom blir man biten.
Men bortsett det hoppas jag att det ska gå bra.

Nu ska jag och den lille sura åka ner till L.
Vi kommer träffa barnet en timme innan hen åker till mamman.
L har pratat med barnet om Ruben så slipper jag börja med förmaningar. Han har ju sett hur snabbt han växlar humör och kan man inte läsa honom blir man biten.
Men bortsett det hoppas jag att det ska gå bra.

Åh när han bet den lilla 😂
Ruben: Hjälp mig upp på stolen 😑
Den lilla: javisst! Börjar lyfta
Ruben: ge fan i mig 😠

Har inte hänt nåt spektakulärt här.
Jag och F kunde inte ses på två veckor, men hängde en kväll för några dar sen. Det var lite startsträcka innan det blev avspänt. Den lilla men betydelsefulla detaljen att vi har olika barnhelger gör sig påmind nu när semestrarna är över. Vi kan inte ha goa dygnshäng längre, utan vad vi har är en vardagkväll då och då, utan sovmorgon. Känns inte så gynnsamt för att komma vidare i relationen ifall det är vad vi skulle vilja. Men han verkar ändå inte intresserad av det, inte att prata om det i alla fall, lämnar liksom ingen öppning för det, och då lägger jag också locket på. Vi fortsätter ha daglig messkontakt (vardagsprat) och ska ses igen på torsdag. Men känns just nu som att vi backar från varann snarare än närmar oss, och det är jag helt cool med, även om jag kan undra vad som hade hänt ifall jag kört på och öppnat upp om att jag börjat få känslor för honom. Känns väldigt långt bort nu, när pirret är borta igen, fast jag vet att det nog är självbevarelsedriften som gör att jag stänger till.

Igår var jag på en ny dejt med en kille jag skrivit med ett bra tag. Kan kalla honom Skrivkillen, det har blivit många långa intressanta meddelanden. Vi var ute och drack öl, och han var lugn, söt och trevlig. Snacket flöt på bra först, men blev lite mer tyst och stelt senare, vilket jag tyckte kändes lite märkligt, brukar det inte vara tvärtom? Men insåg sen att vi hängde ju i 5 timmar, det var nog lite för länge, vi orkade inte hålla uppe energin. Attraktion fanns det där tror jag, men för mig mer på nivån "skulle kunna hångla med honom" än "måste få hångla med honom!". Hade jag känt på det senare sättet hade jag nog provat att ta ett initiativ. Fick intrycket av att han vill ses igen i alla fall, och det vill nog jag med, även om jag är lite osäker på vad det kan bli av det. Kan vara värt en dejt till för att känna av lite mer.

Imorgon blir det en annan dejt, med en kille jag inte skrivit så mycket med, men vi verkar ha en del gemensamma intressen.

Planerar bara in nya dejter under F:s barnvecka märker jag, han är fortfarande prio1, och det hade känts skumt att inte träffa honom för att jag ska träffa nån annan. Fast det inte finns några moraliska hinder egentligen, det är bara min känsla.

Hade världens hemskaste träff i fredags.. Alltså snart måste jag skriva ned alla mina hemska Tinder-dejter för detta börjar bara bli löjligt, men framförallt har det bara stärkt min tes om att det inte finns en vettig singel-karl här på ön...

I onsdags eller torsdags matchade jag med en snubbe, vi snackade lite fram och tillbaka och jag tyckte att det var lite konstigt att han var så himla på med att kommentera mitt utseende, jag var så himla snygg osv osv. Här borde jag kanske ha lyssnat på mina varningsklockor, men på fredag kväll när jag var ute och tog ett glas med en vän så blev det så att han kom ned och mötte upp oss på krogen.
Första intrycket blev bara weird. Han kom fram till oss bakifrån, höll för mina ögon och i princip vägrade släppa trots att jag sa nej och försökte ta bort hans händer/armar. Tillslut sa min kompis ifrån och då slutade han. Under kvällen fortsatte han att skämta om hur man hittar folk att k**lla med på Tinder, men att han bara var ute efter att se på film om det var det han bjöd in mig på, och trots att jag upprepade gånger sa att jag inte gillade folk för tätt inpå mig / i min bubbla (markerade till och med avstånd med händerna) så var han väldigt på med att lägga händer på axlar, knä osv. Jag var också tydligen jävligt pryd som inte sextat med honom... Efter ett tag så kom det fram att jag varit på en spelning där han jobbat som ljudtekniker, då får jag kommentaren "hade jag sett dig där hade du aldrig kommit undan" följt av att han tar tag i mitt huvud och försöker typ pussa på mig, hinner dock slå upp händerna och trycka till honom ganska så hårt i hans bröstkorg vilket får honom att sluta.
Precis därefter stänger krogen och jag och min kompis går runt hörnet för att undvika honom, där jag även tillslut bryter ihop. Får ett meddelande av honom kanske 20 min efter, svarar bara "kontakta mig inte igen" och får då 2-3 meddelanden till där han undrar varför och vad han gjort för fel. Ja du gubben.. Sluta ta i mig om jag säger nej, sluta i princip hota med våldtäkt..

Har han bara landskapsbild på den hemlighetsfulla som han får fler på? Om det är t.ex. mer hemlighetsfulla bilder där han inte visar ansikte men visar t.ex. en vältränad kropp så kan man nog kanske få fler / helt andra matches jämfört med en proper profil med mer utvecklande text där man visar bilder på sig i kostym eller liknande.

Det jag syftar på är inte att den ska vara utformad olika beroende på kön utan att förutsättningarna är helt olika beroende på kön.
Nej nej. Inga sådana bilder.
Hade världens hemskaste träff i fredags.. Alltså snart måste jag skriva ned alla mina hemska Tinder-dejter för detta börjar bara bli löjligt, men framförallt har det bara stärkt min tes om att det inte finns en vettig singel-karl här på ön...

I onsdags eller torsdags matchade jag med en snubbe, vi snackade lite fram och tillbaka och jag tyckte att det var lite konstigt att han var så himla på med att kommentera mitt utseende, jag var så himla snygg osv osv. Här borde jag kanske ha lyssnat på mina varningsklockor, men på fredag kväll när jag var ute och tog ett glas med en vän så blev det så att han kom ned och mötte upp oss på krogen.
Första intrycket blev bara weird. Han kom fram till oss bakifrån, höll för mina ögon och i princip vägrade släppa trots att jag sa nej och försökte ta bort hans händer/armar. Tillslut sa min kompis ifrån och då slutade han. Under kvällen fortsatte han att skämta om hur man hittar folk att k**lla med på Tinder, men att han bara var ute efter att se på film om det var det han bjöd in mig på, och trots att jag upprepade gånger sa att jag inte gillade folk för tätt inpå mig / i min bubbla (markerade till och med avstånd med händerna) så var han väldigt på med att lägga händer på axlar, knä osv. Jag var också tydligen jävligt pryd som inte sextat med honom... Efter ett tag så kom det fram att jag varit på en spelning där han jobbat som ljudtekniker, då får jag kommentaren "hade jag sett dig där hade du aldrig kommit undan" följt av att han tar tag i mitt huvud och försöker typ pussa på mig, hinner dock slå upp händerna och trycka till honom ganska så hårt i hans bröstkorg vilket får honom att sluta.
Precis därefter stänger krogen och jag och min kompis går runt hörnet för att undvika honom, där jag även tillslut bryter ihop. Får ett meddelande av honom kanske 20 min efter, svarar bara "kontakta mig inte igen" och får då 2-3 meddelanden till där han undrar varför och vad han gjort för fel. Ja du gubben.. Sluta ta i mig om jag säger nej, sluta i princip hota med våldtäkt..
WTF????

Men herre gud, en sån idiot! Hoppas att du aldrig någonsin behöver höra ifrån honom igen :mad:

Nej nej. Inga sådana bilder.

WTF????
@Masqueradee Men herregud vilket yxskaft!!!!

Off topic, var var @strawberrysylt tagit vägen? Tänkt på henne i veckan :)
Men herre gud, en sån idiot! Hoppas att du aldrig någonsin behöver höra ifrån honom igen :mad:

Det här är inte ens en av de konstigaste dejter/träffar jag varit på, och så undrar folk varför jag funderar på att ge upp att hitta någon:grin:

Känner dock en i bandet som han jobbade åt, får se om de kommer anställa honom någon mer gång..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 144
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 789
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka