Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men lägg av. Du gräver dig bara djupare och djupare. Mer än hälften av det du får skit förtjänar du att få skit för! Du lär dig liksom inte: sluta generalisera, sluta tramsa om andras preferenser, PM:a inte okända om deras vikt etc etc etc.
Som sagt så skriver jag "många tjejer" istlället för "tjejer".
Jag har inte tramsat om andras preferenser. Jag var nyfiken. Däremot är det många som tramsar om mina preferenser.
PM:et var aldrig illa menat.

Senast ändrad:
I dina inlägg förekommer det ständigt bittra pikar mot kvinnor generellt och förutfattade meningar om hur saker "ska" vara och om hur kvinnor "är". Om du droppade den attityden kanske dejtandet skulle bli mer gynnsamt.
Jag som kvinna förstår precis vad @Hero menar. Jag känner inte att jag behöver droppa nån attityd för att få bättre dejting. Som jag sagt förut så förundras jag och irriterar mig på matchsamlarna. Tinder är väl till för att få kontakt med människor som tycker att nan verkar intressant...eller har jag missförstått?
Sen tycker jag att du @FrauleinLeo och några till kan se över tonen ni har gentemot Hero. Liknar mobbning...

Träffade en sjukt snygg kille på annandagsfesten. Vi har träffats förut en gång för kanske 7 år sen. Plus matchat på tinder nyligt :)

Han ville bakishänga igår, men jag var alldeles för trött, och idag var han upptagen :( han erbjöd mig att följa och öla med hans kompisar, men jag jobbar imorgon. Blöh.

Och imorgon åker han tillbaka hem. Sisådär 40 mil? härifrån... snark.

Jag som kvinna förstår precis vad @Hero menar. Jag känner inte att jag behöver droppa nån attityd för att få bättre dejting. Som jag sagt förut så förundras jag och irriterar mig på matchsamlarna. Tinder är väl till för att få kontakt med människor som tycker att nan verkar intressant...eller har jag missförstått?
Sen tycker jag att du @FrauleinLeo och några till kan se över tonen ni har gentemot Hero. Liknar mobbning...

Det är inte mobbing att peka ut unken kvinnosyn.

@Hero: De flesta som svarat dig har inte gjort det med illvilja utan faktiskt velat hjälpa dig. Det betyder ibland att man får höra saker man kanske inte tycker om men som verkligen är värda att tänka över. Dessutom, fattar du vilken enorm fördel du skulle kunna ha när det gäller dejtande om du faktiskt tog till dig några av de saker vi sagt? Hur många killar/män tror du har möjligheten att få input från så många kvinnor som du fått här? Ytterst få skulle jag vilja säga. Men personligen tappar jag lusten att försöka förklara något när jag gjort det femtielva gånger och får höra att jag är dum som inte håller med om allt min motpart säger eller inte fattar (jag har utmärkt läsförståelse).

Jag har vid tillfällen fått rejält mothugg här. Det gör verkligen inte att jag tänker ropa om att jag är mobbad/elakt behandlad utan jag ser över hur jag uttryckt mig, om jag kanske gått över gränsen osv. Om jag kommer fram till att jag kan leva med hur jag uttryckt mig och vad jag sagt släpper jag det. Det är inte nödvändigt att alltid uppnå konsensus eller få någon att ändra sin åsikt. Däremot funderar jag alltid över varför jag fått mothugg och försöker se saken från ett annat håll. Det betyder inte nödvändigtvis att jag tänker ändra åsikt men att jag ändå tar med mig något från diskussionen.

Jag tar till mig konstruktiv kritik. Inte nån som ropar att jag är "feg" fast det inte var så det var.

Du har fått massor, såvitt jag sett. Men som andra sagt: du tar dem inte till dig, du förklarar bara varför tipsaren har fel. Så det är klart att du inte uppfattar dem som tips.
Jag har fått bra tips tidigare bla från @Singoalla mfl. Men de senaste sidorna ser jag inte särskilt många tips förutom folk som klagar på vad jag har skrivit för ett halvår sen eller mer. Samt klaga på mitt beteende på en dejt där hon betedde sig otrevligt ?

Jag har fått bra tips tidigare bla från @Singoalla mfl. Men de senaste sidorna ser jag inte särskilt många tips förutom folk som klagar på vad jag har skrivit för ett halvår sen eller mer. Samt klaga på mitt beteende på en dejt där hon betedde sig otrevligt ?
Tonen du har fått "hjälp" i har inte heller varit speciellt konstruktiv eller trevlig alla gånger.

Jag håller inte med dig i allt, men tycker du behandlas med onödigt ful ton.

Går jag på dejt och snubben sitter med telefonen och blippar så går jag - och skiter fullständigt i varför han gör det. Man är socialt tappad om man inte har vett att förklara sig och be om ursäkt till att man blippar.
Kom igen! Man får klaga över att ens dejt är oförskämd, det är väl inget konstigt?
Det håller jag med om! Men, varför återkomma om och om igen till det? Liksom nog skulle jag också beklaga mig men inte dra upp det om och om igen.

Det håller jag med om! Men, varför återkomma om och om igen till det? Liksom nog skulle jag också beklaga mig men inte dra upp det om och om igen.
Det är inte jag som gör det. Det är alla andra som fokusera på en dejt jag glömt för längesen. Jag ser inte vad det hjälper mig att dra upp den hela tiden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 383
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka