@Hero: De flesta som svarat dig har inte gjort det med illvilja utan faktiskt velat hjälpa dig. Det betyder ibland att man får höra saker man kanske inte tycker om men som verkligen är värda att tänka över. Dessutom, fattar du vilken enorm fördel du skulle kunna ha när det gäller dejtande om du faktiskt tog till dig några av de saker vi sagt? Hur många killar/män tror du har möjligheten att få input från så många kvinnor som du fått här? Ytterst få skulle jag vilja säga. Men personligen tappar jag lusten att försöka förklara något när jag gjort det femtielva gånger och får höra att jag är dum som inte håller med om allt min motpart säger eller inte fattar (jag har utmärkt läsförståelse).
Jag har vid tillfällen fått rejält mothugg här. Det gör verkligen inte att jag tänker ropa om att jag är mobbad/elakt behandlad utan jag ser över hur jag uttryckt mig, om jag kanske gått över gränsen osv. Om jag kommer fram till att jag kan leva med hur jag uttryckt mig och vad jag sagt släpper jag det. Det är inte nödvändigt att alltid uppnå konsensus eller få någon att ändra sin åsikt. Däremot funderar jag alltid över varför jag fått mothugg och försöker se saken från ett annat håll. Det betyder inte nödvändigtvis att jag tänker ändra åsikt men att jag ändå tar med mig något från diskussionen.