Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Likväl har du gnällt över hennes beteende, över att hon inte fattade dina antydningar och försök att avsluta.

Inse att du var otydlig som fan istället? Och om du i framtiden vill avbryta så säg det. Fega inte med antydningar.

Nej, jag gnällde över hennes tråkiga beteende med att knappa på telefon. Jag ville avbryta men jag ville också gå på bion och om jag vill gå på bion så gör jag det och vill hon göra sällskap så fick hon det.

Alltså jag förstår att du inte kan veta vad du vill när du träffar en person MEN i sak måste den frågan dyka upp.. Som tex den vanliga klyschan "vad söker du" ...

I mitt fall vet jag om jag söker "bara sex", "kk" eller "livspartner" ... Och om jag ser killen som en potentiell livspartner men han bara är intresserad av att ligga, ja då är de ju ingen ide...

Om sen de som redan är upptagna. Är jag ute efter ett förhållande är jag inte det minsta intresserad av en som vill ha en "ny" innan den gamla åkt ut. Det är mer drama än jag orkar med.
Jag har i sak inga problem att va den 2a kvinnan för sex. Men om jag vill satsa seriöst bör rimligtvis den jag träffar vilja detsamma och inte bara "snacka"...

Jag kan aldrig svara på den. Jag kan aldrig veta. Jag kan söka sex ocy bli idiotkär. Jag kan vilja bli kär och det blir en KK osv. Så svaret är alltid att jag inte kan veta, och inte stänger några dörrar.

Däremot brukar jag oavsett undvika upptagna. Ogillar svikna respektive som är ute efter blod.

Nej, jag gnällde över hennes tråkiga beteende med att knappa på telefon. Jag ville avbryta men jag ville också gå på bion och om jag vill gå på bion så gör jag det och vill hon göra sällskap så fick hon det.
Tips: Säg inget o gå på bion, sen önskar du henne god natt och går hem. Ensam.
Hoppas filmen var bra.

Jag märker det :). Inte så bra exempel tycker jag.
Som jag sa tidigare så antydde jag mer än en gång om vi skulle avsluta dejten. Men hon ville på bion. Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte avslutade den. Men bion var ju bra iaf så det var inte en helt kass dejt.
Men snälla Hero, det är ju just det som är grejen! Du ber om exempel, men så fort du får exempel så är de (också) fel av någon anledning. Exemplen är inte tydliga nog, eller för gamla, eller för någonting annat... Om du istället försökte se varför någon väljer de exempel de gör så skulle det nog bli lite enklare och bättre.

Försök se mönster och generella beteenden/reaktioner hos dig själv istället för att bara kasta bort allt och göra samma sak om, och om, och om igen.

Det blev ett ömsesidigt beslut om att dela säng här med. Men fanns faktiskt tom en plan om det skulle skita sig på nivån "pallar inte vara i samma rum ens" ;)
Javisst är det så, hade personen inte stämt alls så hade jag givetvis, som jag räknade med, åkt till hotellet sovit där och sett det som en trevlig kväll. Varför tjafsa om det inte stämmer?
Och ser man det inte som en dejt kan man faktiskt sova var fan som helst.

Men snälla Hero, det är ju just det som är grejen! Du ber om exempel, men så fort du får exempel så är de (också) fel av någon anledning. Exemplen är inte tydliga nog, eller för gamla, eller för någonting annat... Om du istället försökte se varför någon väljer de exempel de gör så skulle det nog bli lite enklare och bättre.

Försök se mönster och generella beteenden/reaktioner hos dig själv istället för att bara kasta bort allt och göra samma sak om, och om, och om igen.

Jag orkar inte. Starta en tråd om Heros fel så länge.
Nu ska jag käka glass och se på vikings istället :).

Okej ... Nu är detta citat bara en i raden av alla som "hoppar på" Hero...
VARFÖR ger ni tjejen en massa påhittade anledningar till varför hon gjorde som hon gjorde...
Inte sitter ni och analyserar alla andras dejter på de här viset ?

Sen kan jag i sak hålla med om att om man nu tycker den man är på dejt med är tråkig. Avbryt och gå därfifrån. Vill man verkligen se filmen man bokat in så gå själv då. Eller ring en kompis spontant. Men inte en chans att jag "genomlider" en usel dejt "bara för att"... Så mkt behöver jag inte lära mej om mej själv att jag måste prata med allt å alla (som inte ens vill prata med en).

Jag tycker inte jag hoppar på någon. Det brukar jag noga undvika.

Däremot är det ju väldigt sorgligt när någon vill träffa någon väldigt mkt och misslyckas.
Och när man då inte riktigt lyckas analysera vad problemet är, hur andra tänker/gör/etc och då fortsätter vara ensam pga oförmåga till att se saker på annat sätt än sitt eget.

Jag upplever inte att någon annan lägger ansvaret för sin egen ensamhet på andra upprepat.
Eller har lika annorlunda bild av det motsatta könet etc. eller blir lika kränkt av avspisningar etc etc.

Jag skiter eg i VAD kvinnan/kvinnorna gör. Det är hur man själv reagerar som skvallrar om mer.
Och det resulterar i oönskad ensamhet. Vilket ju är himla tråkigt vem det än drabbar.

Många ger väldigt bra råd. Som aldrig tas emot.

Jag orkar inte. Starta en tråd om Heros fel så länge.
Nu ska jag käka glass och se på vikings istället :).
Kan du inte försöka vända på det istället?
Ta chansen att ta reda på varför folk här uppfattar det som du skriver på ett visst sätt. Se det som en chans för dig att lära och utvecklas.
Jag har fått kommentarer här på Buke som jag först blev irriterad på. Men som jag senare insåg var till stor hjälp. För de fick mig att inse saker och utvecklas.

Fast jag tror alla som varit på den dejten hade sett det som väldigt off.
Jag frågade också om det hänt nåt eller om det var nåt viktigt hon skrev på mobilen. Men fick bara till svar nä "inget".

Sen tycker jag du och andra gör klokt i att inte dömma mig när ni inte varit själva på plats eller känner till hela storyn. Jag ser inte att ni dömmer andra på samma sätt som ni gör med mig.

Jag tror du missar att man kan läsa in många olika saker i hur folk uppför sig, även på nätet.

Många kan se mina svagheter och brister bara i de texter jag skriver här. Och jag har många, som alla. ;)

Jag vet ju att du uttryckt att det är svårt att tyda folk, signaler etc.
det kan ju vara så att de som är bra på sånt kan avläsa väldigt mkt mer än du kan redan så här på nätet.
Sen är du säkert bättre på annat tex.

Så jag tror absolut att det är bra för dig att inte känna dig påhoppad, utan att folk faktiskt försöker hjälpa dig.
Och när du går i försvar istället för att vända saker ett halvt varv till, inåt, så kan du missa saker som gör att du utvecklas som människa. Och då kanske kan ha lättare att träffa någon.

Man är ju bra på olika saker..
Att interagera med kvinnor verkar vi vara många här som har mer erfarenhet av.
Det kan vara en guldbank om man bara lyssnar.

Jag tror du missar att man kan läsa in många olika saker i hur folk uppför sig, även på nätet.

Många kan se mina svagheter och brister bara i de texter jag skriver här. Och jag har många, som alla. ;)

Jag vet ju att du uttryckt att det är svårt att tyda folk, signaler etc.
det kan ju vara så att de som är bra på sånt kan avläsa väldigt mkt mer än du kan redan så här på nätet.
Sen är du säkert bättre på annat tex.

Så jag tror absolut att det är bra för dig att inte känna dig påhoppad, utan att folk faktiskt försöker hjälpa dig.
Och när du går i försvar istället för att vända saker ett halvt varv till, inåt, så kan du missa saker som gör att du utvecklas som människa. Och då kanske kan ha lättare att träffa någon.

Man är ju bra på olika saker..
Att interagera med kvinnor verkar vi vara många här som har mer erfarenhet av.
Det kan vara en guldbank om man bara lyssnar.

Jag går till försvar när man ger mig falska anklagelser och hittar på saker som inte är sanna.
Ska jag bara gå med på allt som skrivs? Ja, jag är totalt utseendefixerat inget annat betyder nåt. Jag är en feg jävel. Jag tycker alla kvinnor bara är ute efter bekräftelse. m.m.
Inget av dom anser jag är sant. Vad får jag ut av höra sånt ?
Att kvinnors sätt att hjälpa mig är att trycka ner mig ?

Jag går till försvar när man ger mig falska anklagelser och hittar på saker som inte är sanna.
Ska jag bara gå med på allt som skrivs? Ja, jag är totalt utseendefixerat inget annat betyder nåt. Jag är en feg jävel. Jag tycker alla kvinnor bara är ute efter bekräftelse. m.m.
Inget av dom anser jag är sant. Vad får jag ut av höra sånt ?
Att kvinnors sätt att hjälpa mig är att trycka ner mig ?
Inte slagit dig av tanken att du inte lyckats uttrycka dig så som du tänker när du skrivit?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 388
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka