Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som tex när du diskuterat hur mycket ditt ex ville ha sex med dig - det var bara henne som var problemet tråden igenom och du kunde ju inte (vad du skrev iaf) se att det även kunde vara delvis pga dig på något sätt.
Eller när du rådissar din dejts beteende för att hon tar upp telefonen - då är det inte så att samspelet er emellan fallerar och att det kan bero på er båda av olika anledningar utan det är bara hon som är en tråkig/dålig person. Så jo, du uttrycker dig rätt kategoriskt om saker och verkar inte vilka se nyanser när det skulle kunna bara ditt beteende som är en del av det hela.

Är det verkligen nödvändigt att plocka fram inlägg som är ett halvår gamla ? Du måste verkligen ha fått gräva :). Som jag dessutom redan bemödat mig att besvara tidigare.
Fast det om hon är nöjd med sexet och säger att hon får orgasm osv när man pratar med henne. Hur ska man annars tolka det ? Kan ni göra en bättre bedömning än henne ?

Men herregud !? Tycker du det är ett okej beteende att sitta och knappa på mobilen halva dejten istället för att avsluta den ? Jag frågade henne flera gånger om vi kanske skulle säga godnatt. Men nej hon ville gå på bion iaf.. som vi pratat om efteråt. Jag tyckte inte det var ett okej beteende ? Jag tycker man kan vara lite trevlig på en dejt även om man inte är intresserad och är man inte det så avslutar man dejten vänligt men bestämt.

Har du nåt mer du kan gräva upp ?

Måste en göra det?

Och angående detta så var det inte många inlägg sedan du skrev om tjejer som söker bekräftelse pga att dom nyligen är dumpade och det var ju inte så bra. Men liksom, du vet ju liksom inte anledningen till att dom är på Tinder. När jag var nydumpad av vad jag trodde var Mannen med stort M i mitt liv så dejtade jag ändå. Inte för att få bekräftelse utan för att jag hoppades att jag skulle kunna känna någon typ av gnista med någon annan och se vart det tog vägen. Och vet du, det fungerade faktiskt. Jag ser liksom inte varför det skulle vara dåligt att regga sig när en nyligen är dumpad bara för att en inte är helt säker på vart saker och ting tar vägen när en matchar med någon? Det är väl typ aldrig någon som vet med säkerhet vad som kommer hända så fort en matchat med någon?
Många som bryter upp har dessutom brutit upp mentalt sen länge men in i det längsta försökt att ge det en chans.

Absolut, längd är en sådan grej. I princip varenda gång någon skriver om ex vad dom föredrar för längd eller hur vältränad någon är så verkar du ha åsikter om huruvida det är rätt eller ej och sen kopplar du det tillbaka till ditt eget utseende.

Fast det där är inte ett exempel.
Det där är bara påståenden.

Har du nåt mer du kan gräva upp ?
Absolut, att gräva upp alla dina gamla inlägg är mitt största nöje. :up:
Men du bad om exempel så varsågod. Eftersom du bad om konkreta exempel så var det vad som kom upp i huvudet som verkade tillräckligt tydliga för dig, men återigen är det åsikter som verkar genomsyra större delen av dina inlägg.

Och ärligt talat - om DU tyckte det var ett så tråkigt beteende, varför avslutar inte du dejten? Det är väl lika mycket ditt ansvar som hennes? Eller?

Absolut, att gräva upp alla dina gamla inlägg är mitt största nöje. :up:
Men du bad om exempel så varsågod. Eftersom du bad om konkreta exempel så var det vad som kom upp i huvudet som verkade tillräckligt tydliga för dig, men återigen är det åsikter som verkar genomsyra större delen av dina inlägg.

Och ärligt talat - om DU tyckte det var ett så tråkigt beteende, varför avslutar inte du dejten? Det är väl lika mycket ditt ansvar som hennes? Eller?
Jag märker det :). Inte så bra exempel tycker jag.
Som jag sa tidigare så antydde jag mer än en gång om vi skulle avsluta dejten. Men hon ville på bion. Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte avslutade den. Men bion var ju bra iaf så det var inte en helt kass dejt.

Många som bryter upp har dessutom brutit upp mentalt sen länge men in i det längsta försökt att ge det en chans.
Ja men precis! Och jag tänker liksom, hur vet en att en ny person inte är intressant om en inte ger det en chans heller efter ett uppbrott? Hur länge ska en vänta för att det ska vara okej att börja dejta (@Hero ?) utan att stämplas som någon som söker bekräftelse?

Som sagt, för mig var det roligt att dejta trots att jag såklart var ledsen efter att ha blivit dumpad. Men hade jag inte börjat dejta utan bara ägnat min tid till att sörja så hade jag gått miste om några roliga dejter, några katastrofala och några intressanta som i slutänden innebar att jag träffade min nuvarande sambo. Jag ser liksom inte att jag gjorde fel eller utnuttjade snubbarna jag pratade med och dejtade, trots att det inte blev något mer än enstaka dejter, eftersom jag faktiskt var genuint intresserad av personerna och inte hade lovat dem något.

Näe, nu har jag fått nog av den här Buke mobben.
Men alltså, du bad om exempel - det här är var ett exempel på att det liksom inte bara är en persons ansvar. Du tyckte hon var otrevlig - ditt ansvar att avluta dejten då om du inte vill vara på den?
Men istället för att se att det kan ha varit något som även du kan påverka verkar du mest luta dig tillbaka och lämpa över ansvaret på henne. Och det är det som blir så himla märkligt.

Nej jag går enbart på vad du skriver. Du skrev att du flera gånger försökt antyda. Antyda är fegt i min värld, att lägga ansvaret i knäet på den andra. Särskilt om man sen uttalat sig negativt över att personen inte fattade.

Jag talar i klartext och förväntar mig och uppskattar det.

Jag frågade om vi skulle säga godnatt och skippa bion ? Jag tycker det är mer än att antyda? Men hon säger att hon vill gå på bion. Fine, jag hade inte heller nåt emot att se bion. Men under fikat tyckte jag hon gav mig ett tråkigt beteende.

Kan du svara på varför hon inte avslutar istället för att bara sitta och knappa på sin mobil då? Vem är det som är feg egentligen ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 389
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka