Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag skriver till dessa tjejer både en och två gånger. Nu var det faktiskt en som tog bort mig. Hon måste vara en av dom första. Men oftast ligger matchningen bara kvar och man får aldrig något svar och då menar jag aldrig. Alla gör ju som dom vill naturligtvis.

Jag avmatchar inte då heller. Kan finnas flera anledningar till att jag inte svarar:
1. Jag har ett ambivalent förhållande till dejting. Det som kändes kul ena dagen kan kännas jobbigt nästa dag. Så jag kan ha swipat en dag som det kändes kul och när han sedan skriver så är jag i en fas då jag vill gömma mig under täcket och aldrig komma ut. Mao vill inte chatta med någon.
2. Jag kanske swipade en dag då jag tyckte att det fanns utrymme för fler dejter i mitt liv och när han väl skriver så har jag fullt upp med de jag redan träffar och vill inte inleda fler konversationer.
3. Jag ångrar att jag swipade höger. När jag tittar en gång till så är jag nog inte så intresserad, även fast jag trodde att jag var det från början.

Inget utav det har med bekräftelse att göra. Sedan finns det nog tusen fler anledningar till att andra inte svarar som jag inte har koll på. Jag tar inte så hårt på när jag skriver till någon som inte svarar, så jag tänker att andra inte borde ta så hårt på när jag inte svarar heller :) Jag tänker nog snarare att det är "elakare" att avmatcha efter att någon skrivit till mig för då blir det så uppenbart att jag tagit bort honom och inte är intresserad. Då känns det bättre att han kan få tro att jag bara slutat hänga på Tinder eller nåt :D

Om man gillar det enkla i att swipea höger/vänster som Tinder erbjuder, men av olika anledningar vill ha sin FB-profil låst, vilken dejting-app rekommenderar ni då?

(Ej intresserad av sexsnack och engångsligg. Har förstått att vissa dejtingsidor har mer av det än andra.)

Om man gillar det enkla i att swipea höger/vänster som Tinder erbjuder, men av olika anledningar vill ha sin FB-profil låst, vilken dejting-app rekommenderar ni då?

(Ej intresserad av sexsnack och engångsligg. Har förstått att vissa dejtingsidor har mer av det än andra.)

Jag har tyvärr inga tips :down: Har bara använt Tinder.

Du kan ha tinder utan koppling till din Facebook.
Min Facebook är inaktiverad men har haft tindee ändå, man kopplar via sitt mobilnummer istället.

åka 30 mil för att få en dejt? självklart.
åka 30 mil för att va med någon jag tycker om? inga problem.
åka 30 mil för att vara med någon jag älskar? hur kan det vara ett problem?

Jag såg det som ett skönt avbräck i vardagen och det var absolut ingen "dejt" utan bara träffa en ny intressant människa med hästintresse och egen häst. Från mig blev det 40 mil enkel resa så 80 mil på helgen och nästa, och nästa och nästa .....:D. Sen flyttade jag.

@Malibu_Stacy skönt att höra att det känns bra mellan dig och tjejen, och kul med att introducera till familjen :love: Förstår att det känns jobbigt gentemot hennes ex, men tror du får tänka att hon också kommer må bättre med tiden :) Och att hon sannolikt kommer träffa någon ny att bli lycklig med om hon vill.

Såg att du skrivit btw - JA jag tycker vi ska ses snart! :love: Januari är rätt lugnt för mig!

Och vad är det för beteende som jag okeja från mig själv ? Också nyfiken
Du sitter ju och ondgör dig över hur tjejerna bara är ute efter bekräftelse - samtidigt som du själv också behöver ha någon på gång och få bekräftelse. Det ena verkar du tycka är rimligt, det andra inte.

Du har själv massa preferenser på utseende och beteende men måste ändå argumentera mot när tjejer ger uttryck för dessa i ex trådar här på buke.

Om någon påpekar på att du kanske ska fundera på hur du bemöter personerna eller att det kanske ligger på båda parter när det inte fungerar så är du väldigt snabb på att bortförklara och att det inte beror på dig, egentligen. Så jo, du ger uttryck för ganska mycket dubbelmoral i hur tjejer respektive du själv kan/får agera. Samt att när du skriver dina inlägg är tjejerna antingen på någon piedestal där du sätter dem, eller så är tjejerna dåliga - du verkar liksom oförmögen att se tjejer som individer och skriver väldigt kategoriskt utifrån begreppen bra/dåligt.

Du sitter ju och ondgör dig över hur tjejerna bara är ute efter bekräftelse - samtidigt som du själv också behöver ha någon på gång och få bekräftelse. Det ena verkar du tycka är rimligt, det andra inte.
Fast det är en skillnad. De tjejer jag syftar på är de som är upptagna eller inte ute efter någonting alls. Det är flera som har sagt det rakt ut efter ett tags chattande.
Det som jag syftar med att jag har någon på gång de är tjejer jag är intresserade av och ämnar/kanske vill dejta. Sen om dom visar ett intresse tillbaka då får man en form av bekräftelse. Men jag är inte på tinder för bekräftelsen utan för att jag vill dejta. Förstår du skillnaden?

Du har själv massa preferenser på utseende och beteende men måste ändå argumentera mot när tjejer ger uttryck för dessa i ex trådar här på buke.
Där har du missfattat helt. Jag antar att du syftar på tråden "
Jag har inte höga krav på partner men......". Jag var bara nyfiken på vad en arbetarkropp var. Det var inga argument emot någons preferens. Eller var det nåt annat du syftade på?

Om någon påpekar på att du kanske ska fundera på hur du bemöter personerna eller att det kanske ligger på båda parter när det inte fungerar så är du väldigt snabb på att bortförklara och att det inte beror på dig, egentligen. Så jo, du ger uttryck för ganska mycket dubbelmoral i hur tjejer respektive du själv kan/får agera. Samt att när du skriver dina inlägg är tjejerna antingen på någon piedestal där du sätter dem, eller så är tjejerna dåliga - du verkar liksom oförmögen att se tjejer som individer och skriver väldigt kategoriskt utifrån begreppen bra/dåligt.

När man dejtat länge så upptäcker man generella beteenden och då använder jag tjejer som ordval. Naturligtvis ser jag varje tjej som en individ.
Fast när ni påpekar att det kanske beror på hur jag bemöter personerna. Absolut? Men ni har ju ingen aning om hur jag bemöter personerna eller hur våra konversationer ser ut. Så hur ska ni kunna bedöma det ?

Där har du missfattat helt. Jag antar att du syftar på tråden "
Jag har inte höga krav på partner men......". Jag var bara nyfiken på vad en arbetarkropp var. Det var inga argument emot någons preferens. Eller var det nåt annat du syftade på?
Fast nä, det är ju inte bara i den tråden som du ger uttryck för att det är skillnad på när tjejer har åsikter om utseende och när du har det. Du bemöter många inlägg rätt bittert när folk skriver om sina preferenser. Om du inte ser det så på riktigt - ja då kanske du ska se över bilden du förmedlar då? För det du skriver andas verkligen att du får tycka och tänka och ha åsikter om utseendet men tjejer bör/ska inte ha det om dom inte sammanfaller med vad du personligen tycker är bra.

Fast det är en skillnad. De tjejer jag syftar på är de som är upptagna
Och du vet ju inte vad dom tjejerna har för deal med sin partner? Att ni två kanske inte matchar för att du inte är intresserad av någon som redan är i ett förhållande är en sak - men du vet ju inte om dom behöver ha någon på gång som dom vill dejta osv för att dom är i en relation. Så himla ovanligt är det inte med personer som inte är monogama.

Men ni har ju ingen aning om hur jag bemöter personerna eller hur våra konversationer ser ut. Så hur ska ni kunna bedöma det ?
Nej, men du återger ju konversationer/händelser som nästan alltid slutar med att du lägger över i princip allt ansvar på den andre (tjejen) fastän det kanske finns fler nyanser. Såklart att vi inte vet exakt hur du bemöter varenda person, men om hälften av det du skriver här speglar dina åsikter och ditt agerande så är det iaf ett tips i all välmening.

Och med risk för att det blir tjatigt - men nä, du uttrycker verkligen inte alltid att du ser tjejer som du aktivt skriver med som individer. Du förutsätter att folk tycker ex saker om längd innan du frågat dem tex och gör det själv till en dealbreaker. Alltså, det jag försöker få fram är att det är lätt att uppfatta dina inlägg som att du har en mall av hur tjejer är (och då ska dom gärna vara felfria) annars är det inte så bra tjejer.

Fast nä, det är ju inte bara i den tråden som du ger uttryck för att det är skillnad på när tjejer har åsikter om utseende och när du har det. Du bemöter många inlägg rätt bittert när folk skriver om sina preferenser. Om du inte ser det så - ja då kanske du ska se över bilden du förmedlar då. För det du skriver andas verkligen att du får tycka och tänka och ha åsikter om utseendet men tjejer bör/ska inte ha det om dom inte sammanfaller med vad du personligen tycker är bra.

Men ge mig ett exempel då ? Så kanske jag kan ta åt mig av kritiken.

Och du vet ju inte vad dom tjejerna har för deal med sin partner? Att ni två kanske inte matchar för att du inte är intresserad är en sak - men du vet ju inte om dom behöver ha någon på gång som dom vill dejta osv för att dom är i en relation. Så himla ovanligt är det inte med personer som inte är monogama

I så fall skriver man väl det i sin profil ? Märkligt annars.

Nej, men du återger ju konversationer/händelser som nästan alltid slutar med att du lägger över i princip allt ansvar på den andre (tjejen) fastän det kanske finns fler nyanser. Såklart att vi inte vet exakt hur du bemöter varenda person, men om hälften av det du skriver här speglar dina åsikter och ditt agerande så är det iaf ett tips i all välmening.

Återigen. Plocka fram ett exempel så kan jag bemöta kritiken och ta åt mig.

Men ge mig ett exempel då ? Så kanske jag kan ta åt mig av kritiken.
Som tex när du diskuterat hur mycket ditt ex ville ha sex med dig - det var bara henne som var problemet tråden igenom och du kunde ju inte (vad du skrev iaf) se att det även kunde vara delvis pga dig på något sätt.
Eller när du rådissar din dejts beteende för att hon tar upp telefonen - då är det inte så att samspelet er emellan fallerar och att det kan bero på er båda av olika anledningar utan det är bara hon som är en tråkig/dålig person. Så jo, du uttrycker dig rätt kategoriskt om saker och verkar inte vilka se nyanser när det skulle kunna bara ditt beteende som är en del av det hela.

Fast det är en skillnad. De tjejer jag syftar på är de som är upptagna eller inte ute efter någonting alls. Det är flera som har sagt det rakt ut efter ett tags chattande.
Tror att det är ett av många sätt att ge en korgen så att de tänker det tar och inte blir kontaktade igen - lägg inget värde i det och fundera inte ens över det, det är meningslöst.
Bättre du lägger energin på de som vill ha kontakt med dig än de som inte vill - av et enkla skälet att det är slöseri med tid, ork och lust. Vill de inte så stryk dem ur ditt medvetande, det låter visserligen enkelt men är kanske inte lika lätt. Man kan bara göra så gott man kan med det.

I så fall skriver man väl det i sin profil ? Märkligt annars.
Måste en göra det?

Och angående detta så var det inte många inlägg sedan du skrev om tjejer som söker bekräftelse pga att dom nyligen är dumpade och det var ju inte så bra. Men liksom, du vet ju liksom inte anledningen till att dom är på Tinder. När jag var nydumpad av vad jag trodde var Mannen med stort M i mitt liv så dejtade jag ändå. Inte för att få bekräftelse utan för att jag hoppades att jag skulle kunna känna någon typ av gnista med någon annan och se vart det tog vägen. Och vet du, det fungerade faktiskt. Jag ser liksom inte varför det skulle vara dåligt att regga sig när en nyligen är dumpad bara för att en inte är helt säker på vart saker och ting tar vägen när en matchar med någon? Det är väl typ aldrig någon som vet med säkerhet vad som kommer hända så fort en matchat med någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 401
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka