Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är väl flera i tråden som till och från säger "fy fan vad less jag är på att dejta/på alla knäppskallar/på att inte hitta rätt"?

Klart som fan man som singel måste få vara trött på att dejta. Och bitter över det. Alla kan inte vara som jag och tycka att dejting är jättekul liksom.
Jag kanske missar dom men jag har inte läst lika många negativa inlägg av någon annan användare i tråden. Men jag kan kolla.

Men faktum kvarstår, om man tycker att något är sjukt tråkigt och känner sig bitter över det lär det visa sig när man ägnar sig åt den aktiviteten, och det kommer att spegla uppfattningen som den andra har av en.

Men det är väl flera i tråden som till och från säger "fy fan vad less jag är på att dejta/på alla knäppskallar/på att inte hitta rätt"?

Klart som fan man som singel måste få vara trött på att dejta. Och bitter över det. Alla kan inte vara som jag och tycka att dejting är jättekul liksom.
Jag sökte på less, trött och bitter och den enda jag fick upp som handlade om att man var trött på dejting var @Hero och svar på hans inlägg. Jag har inte sökt i genom de andra 12-trådarna om dejting kan tilläggas.

Jag sökte på less, trött och bitter och den enda jag fick upp som handlade om att man var trött på dejting var @Hero och svar på hans inlägg. Jag har inte sökt i genom de andra 12-trådarna om dejting kan tilläggas.
Du kan hitta diverse inlägg där personer visar vilka mail och meddelanden man får och/eller bekymrar sig hur svårt det är att "någon bra" eller kk eller vadsom. Det är inte bara hero.

Alltså jag kan lova dig att fler varit trötta och bittra än honom. Du behöver inte söka på det, jag vet att det är så.

Oavsett måste man få bli less som singel. Fattar inte vad just det är att tjafsa om faktiskt. Jag förstår att ni är många som stör er på Hero men hacka på faktisk skit han skriver och inte allt, det blir så uppenbart att vem som helst annars hade kunnat skriva samma grej utan att nån hade reagerat.

Du kan hitta diverse inlägg där personer visar vilka mail och meddelanden man får och/eller bekymrar sig hur svårt det är att "någon bra" eller kk eller vadsom. Det är inte bara hero.
Ja men att tycka att något är svårt eller att någon beter sig lla är inta riktigt samma sak som det som ges uttryck för här. Om man tycker något är svårt kan man fortfarande finna glädje i att göra det. Självklart är det svårt att hitta någon att dela sitt liv med det betyder inte att resan måste vara ett jobbig och tråkig.
Att vara rökare och dessutom öppen med det är knappast att bete sig illa.

Alltså jag kan lova dig att fler varit trötta och bittra än honom. Du behöver inte söka på det, jag vet att det är så.

Oavsett måste man få bli less som singel. Fattar inte vad just det är att tjafsa om faktiskt. Jag förstår att ni är många som stör er på Hero men hacka på faktisk skit han skriver och inte allt, det blir så uppenbart att vem som helst annars hade kunnat skriva samma grej utan att nån hade reagerat.
Ja men när man blir trött och bitter så tar man en paus, helt givet inget annat leder nu någonstans. Jag kanske är blind eller av någon anledning fastnar på just @Hero inlägg för att han uttrycker sig annorlunda, men jag ser ingen annan som har en så specad kravprofil. Poängen är ju att diskuera dejting antar jag eftersom det är en dejtingtråd. Några användare har man redan gått så många varv med att den inte ens är lönt att ta upp något där längre därför kommenterar man inte deras inlägg. På det viset är det ju ett + för Hero eftersom han fortfarande diskuterar i civiliserad ton även om jag inte håller med om det hen säger och tycker att hen gör det onödigt svårt för sig.

Men det utesluter väl inte nya vänner och bekanta? Vill du bara ha en livspartner i ditt liv och inga andra människor? :confused:

Oftast ... Så är dejting just dejting och man är på ett sätt gentemot personen. Tar man bort "flirtandet" är det inte säkert konversationen blir densamma... Så nej jag ser inte mina "ej livspartners" som potentiella vänner... Men visst händer det att man blir vänner men om jag tar alla jag dejtat så nej en pyttemängd blir vänner ...

Nu ska jag erkänna att "boet" är en potentiell vän... Just iom att vi ändå va så lika och hade så bra konversationer... Men inte i dagsläget.. Om några månader kanske jag kan ställa frågan men inte nu...

Just nu är jag väldigt trött och less... Kanske inte bitter (beror nog på hur man uppfattar/menar med bitter)
Men som du säger ... Det är ju därför jag inte dejtar just nu... Men det är inte kul att ge upp heller.. Jag vill ju inget hellre än att träffa HAN... (japp jag har kommit fram till att en tjej troligen inte är min grej) ... Att vilja ha nån att dela livet med men inte orka med dejtandet suger rejält.. Jag kommer ju inte direkt träffa "honom" sittandes i min lgh. Så just nu väldigt less ... Väldigt trött... Och blir inte yngre...

Så idag har jag beslutat att sluta sura i ett hörn. Jag har nog varit länge nog i torrdocka. Vist har jag känt mig skadad, sårad eller vad fan man vill kalla det. Men det har alla till olika grad. Vist har jag råkat ut för en hel del skit och skador. Men alla har det, vissa mer vissa mindre. Men jag ska inte behöva sura själ bakom min dator för det. Så efter nyår ska jag fan mig börja dejta igen. Inga ursäkter. Ut med dig gubbjävel!

Trodde det skulle bli lite stelt att träffa ryssen när vi inte setts på så länge utan bara skrivit på messenger.
Men icke, det var som om vi träffats senast för någon vecka sen. Jag påmindes om hur sweet han är och hur enkel han är att umgås med.
Får även mer överseende med hans rastlöshet nu när vi ses som vänner och inte dejtar.

Så idag har jag beslutat att sluta sura i ett hörn. Jag har nog varit länge nog i torrdocka. Vist har jag känt mig skadad, sårad eller vad fan man vill kalla det. Men det har alla till olika grad. Vist har jag råkat ut för en hel del skit och skador. Men alla har det, vissa mer vissa mindre. Men jag ska inte behöva sura själ bakom min dator för det. Så efter nyår ska jag fan mig börja dejta igen. Inga ursäkter. Ut med dig gubbjävel!

Hejja dig :)

För mig handlar det om att personen helst ska söka samma som mig, och inte hunnit visa några uppenbara rövhattigheter under tiden vi chattat. Vill gärna att personen ser trevlig och vettig ut på sina bilder :) Svårt att sätta fingret på det mer än så...
Okej, tack!! :D För det här är helt ny mark för mig så är tacksam för svaret. Jag brukar höra ganska tidigt vad den andra är ute efter för det känns som en grundförutsättning för mig. :up:

Helt enkelt att jag vill träffa personen. Att viljan att träffa den är större än nervositeten.
Låter smart, tack! :D

Nejdå, fast alla personer du nämner nu har du träffat. Du har inte chattat med dom i flera veckor eller månader? Varje dejt jag varit på har jag sett som en stor erfarenhet och alltid roliga då det är kul att lära känna nya människor. Men när det är på en chattnivå så ser jag det inte på samma sätt.

Men kan du inte se det som bra övning i att prata/interagera med andra?
Och sen ta med dig ert snack från nätet till snack med folk irl sas?

Ändrade planer för helgen. Åker till Malmö efter jobbet istället och träffar skåningen där istället.
Blir inte ett långt besök eftersom jag har lite annat inplanerat men det verkligen fram emot det.
Ett gäng extra timmar på tåg skadar inte, jobbar knappt denna vecka ändå :p

Jag skriver iaf fortfarande med den långa tjejen om någon kommer ihåg henne. Även fast jag inte vet iaf vi kommer att ses. Hon skrev idag att hon trodde att vi skulle passa bra ihop. Då frågar jag varför? Svar: "jag gillar dig och ditt sätt att skriva, du verkar vara en omtänksam och fin människa". Sånt värmer ju alltid att få höra :love:.

Jag skriver iaf fortfarande med den långa tjejen om någon kommer ihåg henne. Även fast jag inte vet iaf vi kommer att ses. Hon skrev idag att hon trodde att vi skulle passa bra ihop. Då frågar jag varför? Svar: "jag gillar dig och ditt sätt att skriva, du verkar vara en omtänksam och fin människa". Sånt värmer ju alltid att få höra :love:.

Varför kommer ni inte ses?

Jag vet inte om hon mår riktigt bra. Sen bor hon ca 30 mil ifrån och det har inte varit tillfälle ännu. Jag var förbi där en gång men då kunde inte hon.

Det var inget svar på frågan? Eller menade du att du vill ses men inte vet om ni får ihop det att ses? Då förstår jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka