Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han visste att du har hund och vill dejta ändå? Det kan du väl inte riktigt jämföra med att hero inte vill dejta en som röker?

Ja? Jag fattar inte ens frågan? Jag pratar om dealbreakers. När han och jag dejtade så fick jag skaffa hundvakt, samt tvätta alla textiler i hela lägenheten och våttorka alla ytor. Det tog mig en halv dag varje gång han skulle komma hem till mig. För att inte tala om hur jobbigt det var att tänka tanken på vad som skulle hända om vi ville leva ihop, om jag måste omplacera. Jag fällde många tårar över det. Så vad menar du när du säger att en dejts allergi inte skulle vara problematiskt för mig? Varför @Hero inte vill dejta en rökare kan jag omöjligt veta.

Har man nyss gjort slut är man inte så lycklig generellt och behöver bekräftelse.För jag tror inte man är direkt redo att dejta nån då.
Jag tror många bara är inne för att se vilka dom matchar med? Varför svarar man annars inte ? Varför swipar man höger? Eller är det så att man fann en mer intressant på nästa matchning ? det konstiga är att man tar inte bort matchningen heller utan bara undviker att svara.

Vinner du mycket på att ha så bitter inställning gentemot kvinnor, tycker du?
Du har väl inte den blekaste aning om hur den personen känner bara för att man precis gjort slut, eller varför hen inte svarar, eller om hen är i en relation där det faktiskt är okej att dejta andra. Sitt inte och bräk ut dig att kvinnor minsann bara söker bekräftelse bara för att du inte får svar.

Har man nyss gjort slut är man inte så lycklig generellt och behöver bekräftelse.För jag tror inte man är direkt redo att dejta nån då.
Jag tror många bara är inne för att se vilka dom matchar med? Varför svarar man annars inte ? Varför swipar man höger? Eller är det så att man fann en mer intressant på nästa matchning ? det konstiga är att man tar inte bort matchningen heller utan bara undviker att svara.
För att människor gör olika. Det är så märkligt när folk tar för givet att det normala är att göra som man själv gör. Varför måste man ta bort matchningen? De kanske har någon anledning till det

Vinner du mycket på att ha så bitter inställning gentemot kvinnor, tycker du?
Du har väl inte den blekaste aning om hur den personen känner bara för att man precis gjort slut, eller varför hen inte svarar, eller om hen är i en relation där det faktiskt är okej att dejta andra. Sitt inte och bräk ut dig att kvinnor minsann bara söker bekräftelse bara för att du inte får svar.

Jag sa inte kvinnor. Jag sa många kvinnor.
Jag är inte bitter på kvinnor , utan mer bitter på hur tröttsamt det är att dejta.

För att människor gör olika. Det är så märkligt när folk tar för givet att det normala är att göra som man själv gör. Varför måste man ta bort matchningen? De kanske har någon anledning till det
Ett tips i all välmening @Hero är att jag får bilden av att du har starka bilder av vad som är normalt beteende? Till och med på dejtingsidan är det normala att avmatcha etc. Jag tror det kanske skulle vara bra att inte tänka så? dvs det finns många människor och precis lika många olika sätt att göra saker. Det du tycker är normalt beteende - är inte normalt beteende för alla utan det är DITT sätt att göra det. :)

Ett tips i all välmening @Hero är att jag får bilden av att du har starka bilder av vad som är normalt beteende? Till och med på dejtingsidan är det normala att avmatcha etc. Jag tror det kanske skulle vara bra att inte tänka så? dvs det finns många människor och precis lika många olika sätt att göra saker. Det du tycker är normalt beteende - är inte normalt beteende för alla utan det är DITT sätt att göra det. :)

Jag avmatchar aldrig. Förstår inte vad det gör för skillnad om dom ligger kvar där uppe med bilder eller inte. En dag kanske någon av oss blir uttråkade och skriver.

Ja? Jag fattar inte ens frågan? Jag pratar om dealbreakers. När han och jag dejtade så fick jag skaffa hundvakt, samt tvätta alla textiler i hela lägenheten och våttorka alla ytor. Det tog mig en halv dag varje gång han skulle komma hem till mig. För att inte tala om hur jobbigt det var att tänka tanken på vad som skulle hända om vi ville leva ihop, om jag måste omplacera. Jag fällde många tårar över det. Så vad menar du när du säger att en dejts allergi inte skulle vara problematiskt för mig? Varför @Hero inte vill dejta en rökare kan jag omöjligt veta.
Ok ja då förstår jag hur du menar eftersom du fick lägga ner arbete för att kunna träffas. Jag trodde du menade bara att han var allergisk men ville träffas ändå.

Varför prata med nån man aldrig kommer att träffa ?
Jag pratar (i telefon) och skriver med en jag inte vet om jag kommer träffa (det kommer troligtvis inte bli så). För att vi har jättebra samtal, roliga diskussioner osv. När vi pratar i telefon blir det alltid flera timmar. Jag antar att vår kontakt kommer dö ut så småningom av olika skäl, men på vägen dit har jag fått så mycket av den kontakten.

Vi alla som skriver här skriver ju med massor av människor vi aldrig kommer träffa. Även om målet med dejting är sex eller relation så behöver väl inte en människa bli totalt ointressant för att det inte slutar så?

Jag är lite rädd inför tanken att kanske träffa någon matchning IRL (det är inte något som har kommit på tals för mig men tankarna far runt endå). Har nog aldrig dejtat förut heller. Vad har fått er att *vilja* gå på en date med en viss person?

Jag pratar (i telefon) och skriver med en jag inte vet om jag kommer träffa (det kommer troligtvis inte bli så). För att vi har jättebra samtal, roliga diskussioner osv. När vi pratar i telefon blir det alltid flera timmar. Jag antar att vår kontakt kommer dö ut så småningom av olika skäl, men på vägen dit har jag fått så mycket av den kontakten.

Vi alla som skriver här skriver ju med massor av människor vi aldrig kommer träffa. Även om målet med dejting är sex eller relation så behöver väl inte en människa bli totalt ointressant för att det inte slutar så?

Alltså va ? Jag dejtar för att hitta en (förhoppningsvis) livspartner...
Jag är totalt ointresserad av "bästa chat polare"... "Boet" jag petade i va här på dejt... Vi har klickat på såååå många plan men inte irl... Han tyckte jag va för energisk i min energi .. Och han valde att avsluta dejten och åka hem...
Om jag är bitter och sur ? Ja lite faktiskt... Hade vi setts tidigare hade jag inte blivit så "fäst" vid honom... Och att han sa "nej" skulle inte tagit lika hårt som de gjorde nu... Absolut är det mycket mitt eget fel att jag "byggt luftslott" men för mej va han precis det jag ville ha men jag va inte det han va ute efter... Anser jag att det var bortkastad tid ? Ja i efterhand tycker jag de... För nu drog de ut så mkt på tiden innan träff... Jag ser mkt hellre snabba träffar så man kan säga ja eller nej och bara släppa..
Nu ligger jag inte å gråter mej till sömns eller så men JA han va verkligen helt underbar men hjälper ju inte när han inte tyckte jag va nåt för honom...
Att då fortsätta att prata med honom då vi va så lika och klickade "textmässigt" är inte intressant alls. (Och tror inte ens han skulle svara om jag skrev) .. Och nej hans "tid" lärde mej inget om mej själv... Mer än att jag verkligen inte ska chatta med nån så lång tid... MEN de visste jag i stort sett sen tidigare... Men som sagt kollade bara av "boet" som hängde i luften men nu är jag tvärless på dejting. Som sagt orkar verkligen inte med bergådalbanan.
Jag är mer åt @Hero hållet i sakfrågan. För visst är det så ... Man investerar både tid och känslor i dejting. Varför ska man träffas "för att" ? Nej jag träffar personer jag tror på annars kan de va... Samma med chattandet. Är vi inte ute efter samma sak finns ingen anledning att chatta vidare... Kan lätt se Heros barn och rökning som klar dealbreaker... Visst det finns rökare och RÖKARE ... Men nej...

Jag är lite rädd inför tanken att kanske träffa någon matchning IRL (det är inte något som har kommit på tals för mig men tankarna far runt endå). Har nog aldrig dejtat förut heller. Vad har fått er att *vilja* gå på en date med en viss person?

För mig handlar det om att personen helst ska söka samma som mig, och inte hunnit visa några uppenbara rövhattigheter under tiden vi chattat. Vill gärna att personen ser trevlig och vettig ut på sina bilder :) Svårt att sätta fingret på det mer än så...

Helt enkelt att jag vill träffa personen. Att viljan att träffa den är större än nervositeten.

Jag sa inte kvinnor. Jag sa många kvinnor.
Jag är inte bitter på kvinnor , utan mer bitter på hur tröttsamt det är att dejta.
Sluta då? Om du bara ser dejtandet som något jobbigt du måste utstå på vägen till något annat så lår det märkas. Jag tror det är jättesvårt att träffa andra människor med inställningen att man själv är ett nästan färdiglagt pussel och den andra personen är den sista biten som ska in.

Sluta då? Om du bara ser dejtandet som något jobbigt du måste utstå på vägen till något annat så lår det märkas.
Men det är väl flera i tråden som till och från säger "fy fan vad less jag är på att dejta/på alla knäppskallar/på att inte hitta rätt"?

Klart som fan man som singel måste få vara trött på att dejta. Och bitter över det. Alla kan inte vara som jag och tycka att dejting är jättekul liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka