Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dejt har träffat väldigt många från Tinder. Han tycker varje möte med en ny människa lär honom något och jag har tvärtom fått känslan att all den tiden är väl investerad tid för honom som människa. Oerhört sympatiskt och tryggt för mig att känna.

Jag håller helt med!
Du fick bara fram orden så mycket bättre än vad jag kunde få till

Var på middag hos min pappa igår och tjejen var med. Jätteglad för att hon ville följa med! Första gången både min pappa och bror träffade henne och de var jättetrevliga och som vanligt. Jag har aldrig sagt något om att jag är intresserad av tjejer också utan enbart träffat och presenterat killar för dom förut så har såklart varit lite nervös inför det. Men det gick bra och de verkade bara glada över att jag träffat någon. Det var ett bra tag sedan nu.
Nu sitter jag här och äter sen frukost och väntar på att hon ska sluta jobbet och komma hit :love: Känner mig fortfarande lika nykär, men nu känns det bättre och tryggare och jag behöver inte känna mig orolig längre för att hon ska skita i allt och gå tillbaka till sitt ex.
Bostadssituationen verkar också lösa sig nu för dom två, vilket känns oerhört skönt.
Varje gång jag varit ensam hemma hos tjejen har jag varit så rädd för att hennes ex ska komma dit oannonserad för att hämta saker eller så. Jag tror jag skulle ha jättesvårt för att träffa henne, känner mig skyldig på något vis. Skulle jag se henne på stan skulle jag springa åt andra hållet :eek:

Jag har sett dig flera gånger skriva ganska pessimistiskt både före, under och efter. Ett förutsättande att personen ska vara si eller så, på ett negativt vis. Samma ska nu kring den aktuella kvinnan och rökning. Det är fult begripligt om man har rökning som dealbreaker. Men att då börja prata med en kvinna som röker, sen "hon rökte fortfarande snacka om att slösa bort sin tid" etc. Liksom endera neutralt kontrastera att "hon rökte, synd" eller börja prata med trots rökningen och se - om det verkar lovande i övrigt - om hon t ex kanske kan tänka sig inte röka när ni ses.

Men din approach känns väldigt dömande och som du söker nån som ska passa perfekt i din mall, men du egentligen inte tror nån gör det och får en rad självuppfyllande profetior. Och är man Guds gåva till det motsatta könet kanske inte sådant påverkar. Men om man inte är det känns det som att göra saker svårt för sig.

Apropå ämnet men lite ot.
Jag röker fö numera e-cigg. Det hade jag tänkt gå över till ett bra tag men inte fått ändan ur. Så träffade jag på någon som jag ganska snart fann mycket intressant. Jag gick över till e-ciggen innan första gången vi träffades. Främst för jag ville det, för att JAG inte tycker om att lukta rök mm. Men det spelade givetvis in att jag visste att han förvisso accepterade att jag rökte men såg det som ett minus. Men OM han där hade börjat med nån sorts krav eller ultimatum eller liknande hade jag avpolletterat honom. (Hade han sagt tack men nej tack pga rökningen hade jag accepterat det. )

Från början visste jag inte om att hon rökte. Råkade se en bild på hennes facebook efter att jag la till henne på messenger. Som sagt så trodde eller hoppades jag att hon hade slutat då hon tränade och tidigare tävlade i en sport.

Fast även om jag inte är guds gåva till motsatta könet vill jag inte träffa vemsomhelst ? I så fall är jag hellre singel.

Men tycker du verkligen att alla du pratar med som inte passar in perfekt i din mall är bortkastad tid, bara för att det inte blir dejt? När blev det bortkastat att prata med andra människor? Är du så ointresserad av människor generellt sett?

Både ja och nej. Jag mådde bra när jag pratade med henne då hon var den enda jag hade på gång. Har upptäckt att jag mår bättre om jag har nån på gång hela tiden. Men nu när det inte känns aktuellt att träffa henne längre så känns det inte intressant. Varför prata med nån man aldrig kommer att träffa ?

Både ja och nej. Jag mådde bra när jag pratade med henne då hon var den enda jag hade på gång. Har upptäckt att jag mår bättre om jag har nån på gång hela tiden. Men nu när det inte känns aktuellt att träffa henne längre så känns det inte intressant. Varför prata med nån man aldrig kommer att träffa ?
Det är nog inte det att du inte är intresserad längre, utan hur du ser det som bortkastad tid.
Som att allt bara kretsar kring dig. Tjejer finns för att DU ska kunna dejta dom.
Det är känslan jag ofta får från dina inlägg iaf. Förhoppningsvis har jag fel!

Det är nog inte det att du inte är intresserad längre, utan hur du ser det som bortkastad tid.
Som att allt bara kretsar kring dig. Tjejer finns för att DU ska kunna dejta dom.
Det är känslan jag ofta får från dina inlägg iaf. Förhoppningsvis har jag fel!

Men vadå ? Jag är inte ute efter en chattkompis ? Jag tror inte du fattar hur mkt tid som går åt till dejting ?
Det här är en dejtingtråd och då antog jag att man berättade om sig själv och sitt dejtande. Hur får man det inte att kretsa kring mig ?

Men vadå ? Jag är inte ute efter en chattkompis ? Jag tror inte du fattar hur mkt tid som går åt till dejting ?
Det här är en dejtingtråd och då antog jag att man berättade om sig själv och sitt dejtande. Hur får man det inte att kretsa kring mig ?
Jo fast det är enbart du i den här tråden som ger den vibben

Jag tror det delvis grundar sig i hur mycket det skiljer sig i hur det praktiskt går till. För @Hero är det få matches och mycket investering i varje match innan en dejt. Då är det inte så konstigt att man även känner sig besviken om det sedan inte blir som man har hoppats.

Om man däremot får mycket matches så blir inte varje kontakt lika mycket investering och därmed blir inte besvikelsen lika stor vid varje misslyckad kontakt, det är bara att gå på nästa.

Sen bör man väl inte se det som bortkastad tid i sig, något kan man väl alltid lära sig om sig själv eller andra som man sedan kan applicera i framtiden men det är nog mer klumpigt uttryckt pga besvikelse mer än något annat.

Jag tror det delvis grundar sig i hur mycket det skiljer sig i hur det praktiskt går till. För @Hero är det få matches och mycket investering i varje match innan en dejt. Då är det inte så konstigt att man även känner sig besviken om det sedan inte blir som man har hoppats.

Om man däremot får mycket matches så blir inte varje kontakt lika mycket investering och därmed blir inte besvikelsen lika stor vid varje misslyckad kontakt, det är bara att gå på nästa.

Sen bör man väl inte se det som bortkastad tid i sig, något kan man väl alltid lära sig om sig själv eller andra som man sedan kan applicera i framtiden men det är nog mer klumpigt uttryckt pga besvikelse mer än något annat.

Du har förstått precis. Såklart lär man sig alltid nåt. Men det är uttryckt pga besvikelse.

Jag har inte varit ute efter alla mina struliga relationer senaste åren. Men han som totalkrossade mitt hjärta visade mig Bali, som har blivit både mitt och min familjs favoritresemål sedan dess :) Mamma och hennes man landade igår och jag blir varm i hela själen är jag tänker på hur mycket hon älskar platsen, och att jag var den som fick möjligheten att ta henne dit. Herr Perfekt lärde mig att sätta mina egna gränser som jag upprätthållt sedan dess. M och en annan kille jag har dejtat har lärt mig hur fel man kan ha om en person, och att kärlek vid första ögonkastet kan vara en illusion. En dejt blev en KK och sedan min bästa vän. Han som uppmuntrat mig att bryta normer och vågat tänka tanken att skaffa barn själv, och att leva själv. Det är inte relationer som jag letat efter, men som gett mig och lärt mig mycket på ett sätt som jag inte trodde från början. Så jag tror att vår poäng här är att ingenting är "bortkastad tid" för att det inte slutade med ett förhållande.

Därför jag har stött på flera som har partner redan. Flera som nyss gjort slut. Flera som inte är ute efter nåt alls bara vill span/chatta osv. Sen det faktum mer hälften inte ens svarar vid match.

Och då är dessa personer ovan bara ute efter bekräftelse, alltså? Varför drar du den slutsatsen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka