Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde ett tinderkonto idag, lite för nyfikenhetens skull. Har fått två matchningar tror jag och stängde ner appen varje gång det dök upp. Så läskigt!! :nailbiting:

Ni som har använt tinder och fått matchningar, hur är era känslor för personen i början? Jag har typ swipat höger på de jag tyckte såg ut att vara "lovande" för att jag kanske skulle kunna tycka om dem eller vad man nu säger. Och vet inte riktigt vad jag ska göra nu, kanske borde avinstallera appen eller något. :eek:

Jag är ute efter ett förhållande om något (om jag känner att det är rätt). Och antar att tinder inte är det bästa tillvägagångssättet.. Men.. Hur gör man? Alltså, känner att jag inte kan få känslor av att se någons bilder. Är det vid sånna här tillfällen man dejtar? Känner mig vilsen i detta, men samtidigt känns det lite roligt. Kan lätt tänka mig att det är beroendeframkallande att hålla på och swipa, swipa, swipa. :D

Jag gjorde ett tinderkonto idag, lite för nyfikenhetens skull. Har fått två matchningar tror jag och stängde ner appen varje gång det dök upp. Så läskigt!! :nailbiting:

Ni som har använt tinder och fått matchningar, hur är era känslor för personen i början? Jag har typ swipat höger på de jag tyckte såg ut att vara "lovande" för att jag kanske skulle kunna tycka om dem eller vad man nu säger. Och vet inte riktigt vad jag ska göra nu, kanske borde avinstallera appen eller något. :eek:

Jag är ute efter ett förhållande om något (om jag känner att det är rätt). Och antar att tinder inte är det bästa tillvägagångssättet.. Men.. Hur gör man? Alltså, känner att jag inte kan få känslor av att se någons bilder. Är det vid sånna här tillfällen man dejtar? Känner mig vilsen i detta, men samtidigt känns det lite roligt. Kan lätt tänka mig att det är beroendeframkallande att hålla på och swipa, swipa, swipa. :D

Tinder är absolut en bra kanal om du söker förhållande, och nej.. det är nog få som får känslor av bilder :D Det är därför man dejtar! När jag hade Tinder så swipade jag höger på dom jag tyckte såg roliga, snygga och städade ut! Matchar man så kan man börja snacka och blir det bra tugg så är det väl vanligt att man ses och helt enkelt tar reda på om man har trevligt ihop :)

Vissa verkar vara ganska tydliga med vad de INTE söker. Och alla utom en har ganska snabbt bett om bilder vilket jag skickar via mail. Men ja jag skulle tro att de har rätt många på gång samtidigt.
Med tanke på vilka jag har fått kontakt med så verkar majoriteten som jag matchar med ha utländskt påbrå. Är det kanske svårare att hitta någon då?

Tinder är absolut en bra kanal om du söker förhållande, och nej.. det är nog få som får känslor av bilder :D Det är därför man dejtar! När jag hade Tinder så swipade jag höger på dom jag tyckte såg roliga, snygga och städade ut! Matchar man så kan man börja snacka och blir det bra tugg så är det väl vanligt att man ses och helt enkelt tar reda på om man har trevligt ihop :)
Tack :heart

Hur länge brukar ni skriva till folk innan ni ses? Jag är just nu mest peppad på amerikanen. Han är skitrolig och känns enkel. Noll risk för att han vill ha mer. Men han firar jul med familjen i hemlandet så det dröjer innan jag får chansen att träffa honom. Fick idag en förfrågan från en annan att träffas ganska snart dvs utan en massa prat först. Jag blev lite paff och vet inte vad jag ska svara. Han är skitsnygg på bilderna så jag är lockad. Men vad gör man om man upptäcker att han är aptråkig på dejten?

Hur länge brukar ni skriva till folk innan ni ses? Jag är just nu mest peppad på amerikanen. Han är skitrolig och känns enkel. Noll risk för att han vill ha mer. Men han firar jul med familjen i hemlandet så det dröjer innan jag får chansen att träffa honom. Fick idag en förfrågan från en annan att träffas ganska snart dvs utan en massa prat först. Jag blev lite paff och vet inte vad jag ska svara. Han är skitsnygg på bilderna så jag är lockad. Men vad gör man om man upptäcker att han är aptråkig på dejten?

Jag brukar se till att första dejter inte är exempelvis en middag. Är det aptråkigt så känns det bra att ha valt en aktivitet som kan hållas kort. En promenad, ett glas vin eller en kaffe. Annars brukar jag snacka tillräckligt länge för att känna att konversationen flyter på bra och det verkar vara en vettig typ :) Några dagar kanske, innan jag föreslår att ses. Men det kan variera! Sedan brukar det ju dröja ytterligare några dagar eller någon vecka innan båda får en lucka.

Hahah, jag känner igen det där! :D
(och jag har fortfarande INGEN aning om hur man inleder en konversation på ett vettigt sätt...)

Jag swipar höger på de som får mig att tänka att de nog skulle kunna vara intressanta att träffa. Det är personer som ser ut att kunna vara/bli attraktiva och som har något som liknar en bra/intressant/trevlig presentation. EN gång har jag swipat höger på en som inte hade någon presentation alls, för han var så löjligt snygg, men det blev ingen match där :p Just det där med att jag vill ha någon typ av presentation gör att jag mest swipar vänster, men när jag väl swipar höger, då blir det ofta matchning. En gång har jag träffat en som jag fick kontakt med där, för han skrev och frågade direkt om att ses för hundpromenad :D Vi har fortfarande lite kontakt, men det kommer inte bli något där. Bra vän dock.

Hahah, jag känner igen det där! :D
(och jag har fortfarande INGEN aning om hur man inleder en konversation på ett vettigt sätt...)

Jag swipar höger på de som får mig att tänka att de nog skulle kunna vara intressanta att träffa. Det är personer som ser ut att kunna vara/bli attraktiva och som har något som liknar en bra/intressant/trevlig presentation. EN gång har jag swipat höger på en som inte hade någon presentation alls, för han var så löjligt snygg, men det blev ingen match där :p Just det där med att jag vill ha någon typ av presentation gör att jag mest swipar vänster, men när jag väl swipar höger, då blir det ofta matchning. En gång har jag träffat en som jag fick kontakt med där, för han skrev och frågade direkt om att ses för hundpromenad :D Vi har fortfarande lite kontakt, men det kommer inte bli något där. Bra vän dock.
Åh, är likadan! Vill att det gärna ska vara någon sorts presentation så att jag kan få ett hum om hur personen är. Ibland har jag låtit personer utan presentation passera enbart pga utseende men det är väldigt sällan för känner inte så mycket tillit då :o. Spännande! :D

Ibland känns det extra tungt med dejting. Jag tycker jag ser bra ut för det mesta. Men ingen annan verkar tycka det.
Installerade happn för 2 veckor sen. Skickat iväg alla 15 "hi" och kanske "30" hjärtan. Inte nån har hejat tillbaka. Fått en notis att en varit in på min profil. thats it. Inte en chans att jag betalar 150 spänn för att få 5 extra "hi".

Swipat senaste veckan på Tinder och nu när det är många hemvändare kanske man får nån träff? Fått två matches varav en inte svarar. Den andra en 5-barns mamma. Kanske en fin tjej men jag är inte ute efter någon med barn och framförallt inte en 5-barns mamma. Aja, jag ger inte upp men ibland känns det tungt som sagt.
Har en jag pratar med som bor ca 20 mil ifrån dock. Verkar mkt vettig tills jag såg en bild på henne på fb med cigarett . Jag gillar inte rökare, . Visserligen en gammal bild men har inte vågat fråga om hon fortfarande röker ännu.

Ibland känns det extra tungt med dejting. Jag tycker jag ser bra ut för det mesta. Men ingen annan verkar tycka det.
Installerade happn för 2 veckor sen. Skickat iväg alla 15 "hi" och kanske "30" hjärtan. Inte nån har hejat tillbaka. Fått en notis att en varit in på min profil. thats it. Inte en chans att jag betalar 150 spänn för att få 5 extra "hi".

Swipat senaste veckan på Tinder och nu när det är många hemvändare kanske man får nån träff? Fått två matches varav en inte svarar. Den andra en 5-barns mamma. Kanske en fin tjej men jag är inte ute efter någon med barn och framförallt inte en 5-barns mamma. Aja, jag ger inte upp men ibland känns det tungt som sagt.
Har en jag pratar med som bor ca 20 mil ifrån dock. Verkar mkt vettig tills jag såg en bild på henne på fb med cigarett . Jag gillar inte rökare, . Visserligen en gammal bild men har inte vågat fråga om hon fortfarande röker ännu.
Förstår, jag började ju idag så har inte mött någon motgång än. ;) Bara en som svarat mig hittills av alla mina matchningar och han verkade osäker med vad han ville så blir nog inget mer att säga till honom.

Tror det är ofantligt svårare för killar att få matchningar än det är för tjejer (som jag förstått det). Lyckligtvis finns det andra sätt att hitta partners på också. Ogillar också rökare och swipar aldrig höger på dem. :rofl: (har inget emot dessa som person men vill inte bo tillsammans med en som röker.)

Alltså såg en kille jag tyckte faktiskt såg väldigt söt ut måste jag säga, påminde lite om Justice Leagues Flash:

justice-league-flashjpg.jpeg

Hjärtat bara hoppade till när jag såg att vi fick en match!! Och inte av rädsla den här gången utan av spänning haha. Får se om han kanske svarar på mitt hej. :rofl:

Swipat vänster på en hel hög personer nu. Såg en som verkade tokbra på alla sätt, förutom att han bodde i Norge... En annan verkade jättebra, fram tills jag såg att han har en unge. Ytterligare en verkade bra, men en bild avslöjade att han är jättehårig, alltså verkligen extremt... Jag vill inte träffa folk som bor lååångt bort, inte småbarnsföräldrar och inte håriga män...

Fick precis en matching. Lite för lång och blond (alltså, jag brukar aldrig gilla blondiner), men hade smårolig presentation, är snygg på två bilder, ser helt ok ut på en bild och ser glad ut och "vanlig" ut på en bild. Får se om jag skriver något eller inte...
Ooh, låter spännande :D:D

Jag brukar se till att första dejter inte är exempelvis en middag. Är det aptråkigt så känns det bra att ha valt en aktivitet som kan hållas kort. En promenad, ett glas vin eller en kaffe. Annars brukar jag snacka tillräckligt länge för att känna att konversationen flyter på bra och det verkar vara en vettig typ :) Några dagar kanske, innan jag föreslår att ses. Men det kan variera! Sedan brukar det ju dröja ytterligare några dagar eller någon vecka innan båda får en lucka.
Jag vet med mig att jag har en tendens att svepa glaset fort om jag blir nervös eller uttråkad. Jaja, då får åtminstone jag roligt i alla fall .

Skriv någonting annat än hej, ställ en fråga som relaterar till personen på något vis. Jag svarar nästan aldrig på meddelanden där det bara står hej eller liknande.

Hur länge brukar ni vänta på svar på Tinder? Alltså från och med att du skrivit ett meddelande till personen?
vad menar du med ”vänta”? Att du ska ta bort matchningen om svar inte kommit inom en viss tid?

Ofta låter jag de jag skrivit till lugga kvar bland matchningarna även om de inte svarat. Det kan ju vara så att de dejtar någon just nu men att det inte blir mer, eller att de helt enkelt tagit en paus och dyker upp efter ett par veckor. Sen kör jag storrensning bland matchningarna några gånger om året :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka