Jag håller med dig, men egentligen varför är det okej att använda nedsättande uttryck i privata sfärer om man egentligen inte kan stå för det öppet? Jag menar, egentligen blir det väldigt konstigt att använda t ex n-bollar hemma medan man i mer offentliga sammanhang kallar det för chokladbollar. Jag tycker egentligen att man i sin privata sfär inte heller ska använda idiotiska uttryck som t ex lammkött för det är bara så vidrigt, och jag tror att varje gång man använder ett sådant nedsättande ord så händer det något med både den som säger det och de/den som lyssnar.
Fast var och en måste väl själv få bestämma vad den anser är nedsättande och inte? Det skulle ju vara väldigt märkligt om jag blir kallad någonting i en relation som jag själv uppfattar som roligt och skämtsämt, och det också är skämtarens intention. Men då finns det en universal sanning som säger att jag visst blir talad ned till, även fast jag inte fattar det själv, och därför ska vi sluta? Oavsett vad ordet är så tycker jag det är en märklig sak i sig att jag och min partner blir omyndigförklarade när det kommer till att välja för oss själva. Sen kan andra anse att det är sunkigt, må så vara.