Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med dig, men egentligen varför är det okej att använda nedsättande uttryck i privata sfärer om man egentligen inte kan stå för det öppet? Jag menar, egentligen blir det väldigt konstigt att använda t ex n-bollar hemma medan man i mer offentliga sammanhang kallar det för chokladbollar. Jag tycker egentligen att man i sin privata sfär inte heller ska använda idiotiska uttryck som t ex lammkött för det är bara så vidrigt, och jag tror att varje gång man använder ett sådant nedsättande ord så händer det något med både den som säger det och de/den som lyssnar.

Fast var och en måste väl själv få bestämma vad den anser är nedsättande och inte? Det skulle ju vara väldigt märkligt om jag blir kallad någonting i en relation som jag själv uppfattar som roligt och skämtsämt, och det också är skämtarens intention. Men då finns det en universal sanning som säger att jag visst blir talad ned till, även fast jag inte fattar det själv, och därför ska vi sluta? Oavsett vad ordet är så tycker jag det är en märklig sak i sig att jag och min partner blir omyndigförklarade när det kommer till att välja för oss själva. Sen kan andra anse att det är sunkigt, må så vara.

Hoppas det är ok att jag frågar :) Har du redan flyttat? Är killen från nya stället?

Flyttade 1/12. Han är dock inte härifrån. Mina planer efter flytten var verkligen inte något på distans med någon 20 mil bort. Inte innan flytten heller. Jag hatar distans. Men mitt i flytten och all stress kring den yrar en gammal vän till mig om att jag och hennes kollega borde passa finfint ihop och borde lära känna varandra. Jag som normalt är nej nej nej till allt sånt, i synnerhet om nämnda person bor långt bort sa i all stress ja utan mer eftertanke än att "det lär vara ofarligt, jag är ju ändå aldrig intresserad". Kompisen var genuint chockad att jag sa ja.

På den vägen är det.. vet inte riktigt hur det här gick till och det var verkligen inte min plan men tja...

Fast var och en måste väl själv få bestämma vad den anser är nedsättande och inte? Det skulle ju vara väldigt märkligt om jag blir kallad någonting i en relation som jag själv uppfattar som roligt och skämtsämt, och det också är skämtarens intention. Men då finns det en universal sanning som säger att jag visst blir talad ned till, även fast jag inte fattar det själv, och därför ska vi sluta? Oavsett vad ordet är så tycker jag det är en märklig sak i sig att jag och min partner blir omyndigförklarade när det kommer till att välja för oss själva. Sen kan andra anse att det är sunkigt, må så vara.

Men precis.
Min bästis kallar mig glatt slutty mcsluttface och bakade en kaka till jobbet som heter slutty brownie cake. Han talade om det för alla närvarande att det var till min ära.
Jag tar inte illa upp, inte det minsta. Vi har har den jargongen mot varandra och vi vill ha det så. Alla på jobbet vet att han är min onda tvilling, vi behandlas ofta som en enhet osv.
Vi älskar varandra, han är den viktigaste personen i mitt liv och jag i hans.

Är det då inte så högt i tak att man får protestera mot ett nedvärderande, äckligt uttryck? Lammkött är inget okontroversiellt ord. Och detta trodde jag aldrig att jag skulle skriva men. Om en äldre kille använde det om en yngre tjej?

Absolut innebär högt i tak även att man får reagera. Jag menade att det här är så högt i tak att det är förståeligt att man inte censurerar ur en sådan kommentar. Men det får - och ska om man känner så - givetvis också reageras på.

Lite får man tåla mitt ex kallade mig för skitgubbe o hon fick heta snorunge. :p

Hur kan man tycka det är respektfullt eller gulligt?

Jag är iofs helt allergisk emot "lite får man tåla". Delar jag min tillvaro med någon förutsätter jag att den personen tar hänsyn till mig likt jag till denne. Inte nåt "lite får du tåla, jag tycker det här är kul". Eftersom lite får du tåla implicerar att man negligerar den andras känslor och sätter sina egna främst oavsett.

Jag är iofs helt allergisk emot "lite får man tåla". Delar jag min tillvaro med någon förutsätter jag att den personen tar hänsyn till mig likt jag till denne. Inte nåt "lite får du tåla, jag tycker det här är kul". Eftersom lite får du tåla implicerar att man negligerar den andras känslor och sätter sina egna främst oavsett.
Fast det är väll ändå sjukt stor skillnad på ”lite får man tåla” och ”det här tycker vi båda är okej?”:cautious:
Jag kallar mig själv tant, mina 25 år fyllda. Jag ser det som en ära att vara tant, jag längtar efter att min ålder speglar det samma :o

Fast det är väll ändå sjukt stor skillnad på ”lite får man tåla” och ”det här tycker vi båda är okej?”:cautious:
Jag kallar mig själv tant, mina 25 år fyllda. Jag ser det som en ära att vara tant, jag längtar efter att min ålder speglar det samma :o

Absolut. Men nu skrev oldie just ur "lite får man tåla" perspektiv. Och med det perspektivet finns en risk den ena inte är okej utan spelar med.

Och stor skillnad på tant och exemplen oldie gav i min värld. Därav frågan

Så länge båda är på samma nivå är det väl helt okej?
En av förarna kallar mig hans bitch när vi åker, inga konstigheter eftersom vi är på den nivån.

Hade någon däremot sagt så med motivationen lite får du tåla så hade jag rest ragg direkt.

Erkänner att jag blev paff och överraskad över reaktionen tidigare i tråden. Värre saker har gått obemärkta förbi här.
Gud vad svårt att fatta att det är jag som är "reaktionen" :D

Vad som är illa och vad som är värre är väl rätt subjektivt? Och du vet väl inte vad var och en läser i tråden? Det du tycker är värst har jag kanske inte ens sett.

Vad som är illa och vad som är värre är väl rätt subjektivt? Och du vet väl inte vad var och en läser i tråden? Det du tycker är värst har jag kanske inte ens sett.

Fast nu hackar du på en annan reaktion. Vissa, bland annat du, reagerade mycket negativt. Andra, bland annat jag, reagerade inte alls. Dvs det är just som du säger att visaa reagerar på vissa saker, andra på andra saker.

Jag tyckte mig komma ihåg att det var du, men gjorde en omskrivning för att jag inte orkade söka inlägget. Förlåt så mycket

Erkänner att jag blev paff och överraskad över reaktionen tidigare i tråden. Värre saker har gått obemärkta förbi här.
Det är väll bra om man reagerar på något som man upplever som nedsättande. Om du sett något tidigare i tråden kan väll du reagera på det? Jag tycker det är en bra diskussion. Även om jargongen mellan @pepp och hennes manlige vän är jämbördig, så sprids ju det nedsättande epitetet här som något som skulle vara ok. Vi som sitter här och läser kan ju inte veta om de har en jämbördig relation med skämtsamma nedsättande namn på varandra som ingen blir osäker av. Det enda vi ser är ju att den ena parten får ett nedsättande namn. Då är det väll jättebra att man reagerar?

Jag sms:ar än med promenadkillen.
Annars tillfällig tinderpaus, åkte hem till föräldrarna i Småland redan i tisdags morse då min mormor blivit dålig och blivit kvar här sen dess. Morfar gick bort för en månad sen och mormor i onsdags, lite väl mycket på kort tid. Det ger inte direkt energi till att orka dejta.
Oj :( Förstår verkligen att du inte har lust eller tid att dejta då! Beklagar sorgen :heart
Lite disträ efter annat trist i livet :(

Men vi fortsätter ses varje dag. Käkade lunch med mina vänner i veckan, han börjar förstå nu vad jag menar med hästfolk :laugh:

I kväll blir det uppesittarkväll med bingolotto sedan firar jag jul med familjen norröver 2 dygn.

Tinder sa dessutom åt mig igår att min profil inte syntes längre om jag inte gick in där :D

Tråkigt att det händer tråkigheter, men låter som det finns möjligheter för mys framöver :) Hoppas du få en bra jul!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka