Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul att du rest själv, har också funderat på det nu när jag är singel :). Men skulle nog vara orolig för att träffa på någon skum människa eller så (tyvärr), vilket inte är något jag tänker på normalt om jag går själv.
Klart man behöver ha lite sunt förnuft, särskilt när man reser själv. Men de allra flesta man stöter på är trevliga, vanliga människor. Jag har rest en del själv på olika sätt. Jag älskar det, samtidigt som jag älskar att resa ihop med någon. Är man sällskapssjuk så finns det nästan alltid saker att hoppa på/utflykter och man är sällan enda ensamresenären och att bo på hostel är att föredra eftersom att det är mer socialt (och oftast billigare). En del hostel anordnar aktiviteter och rundturer - perfekt att knyta nya kontakter att göra egna utflykter med. Eller någon typ av anordnad grupputflykt så får man iaf sällskap på den. Den senaste jag var på var vi två ensamresenärer och två par. Delar av utflykten var guidad och delar var fri och då kunde man ju välja om man ville vara själv. Vi hade en toppendag som avslutades med vinprovning. Fördelen med ensamresor är att man får göra vad man vill och behöver inte anpassa sig. De två negativa grejerna är att det är kul att dela sina minnen med någon i efterhand ich att jag personligen tycker det är trist att äta middag själv (övriga mål har jag inga problem med). I övrigt gillar jag att resa själv och jag är på inget sätt någon överdriven utåtriktad person och kan tom vara ganska blyg vid tillfällen. Man växer så mycket som människa av att resa själv tycker jag.

Kul att du rest själv, har också funderat på det nu när jag är singel :). Men skulle nog vara orolig för att träffa på någon skum människa eller så (tyvärr), vilket inte är något jag tänker på normalt om jag går själv.

Det finns vissa platser på jorden som jag inte reser ensam till p.g.a onödig risk. Annars är det ingen skillnad på att gå hem från krogen här hemma eller till hotellet någon annanstans :)

Oj! Har tråden tagit julledigt?

Då väcker jag den lite med att säga att jag börjat tindra lite igen :D
Jag sms:ar än med promenadkillen.
Annars tillfällig tinderpaus, åkte hem till föräldrarna i Småland redan i tisdags morse då min mormor blivit dålig och blivit kvar här sen dess. Morfar gick bort för en månad sen och mormor i onsdags, lite väl mycket på kort tid. Det ger inte direkt energi till att orka dejta.

För mig går det bra.
Jag har dissat SJ, som väntat tvärdog intresset för honom när skåningen kom hem igen.
Ryssen och jag hörs varje dag som vanligt men det är ju ingen dejt längre. Jag gillar dock att ha honom som kompis eftersom vi trivs bra tillsammans och jag gillar att han är så annorlunda.

Skåningen kommer upp nästa helg.
Jag har känt ett visst motstånd till det, beror mer på att jag inte gillar att ha folk hos mig än på honom.
Men nu känns det mer kul än jobbigt så förhoppningsvis håller det i sig.

Jag har några på g för tillfället.

Träffar min fina kk då och då.

Ska bl.a. semestra med en engelsman som jag träffade när jag var i Valencia i somras. Vi har hållit kontakten sedan dess och tror vi kommer ha kul under julen.

Killen som är änkling har jag tillslut frågat rakt ut vad han är ute efter när han skriver till mig varje kväll. Det var sex (såklart) och jag har sagt att jag inte är intresserad men gärna kan vara kompis. Han tog det bra.

Sedan har jag killen jag dejtar från tinder. Vi har bara setts några ggr, men jag har börjat få lite känslor vilket jag inte mår bra av. Jag tycker det är roligare att dejta utan jobbiga känslor. Vet inte vad som är fel på mig.

Jag sov hos L i natt och vi hade en skön förmiddag med sen frukost. Och nu står det rätt så klart för mig att jag blivit kär i honom. Kluvet. Så skönt och härligt att vara nära någon som man känner att man bara inte kan få nog av. Men jobbigt att vara ifrån, och att gå och fundera på vad han känner. Vi har inte snackat nåt om det, hur vi känner just nu, men snackat om väldigt mycket annat. Vad som jag tänker talar emot att det ska bli nåt seriöst är att jag tror att han nog inte är så färdig med sin skilsmässa känslomässigt. Även om det inte var jättenyss de bröt så var det ett långt förhållande och verkar ligga mycket jobbigheter kvar och kanske är jag mest en rebound för honom? Försöker att inte tänka för mycket (vilket är svårt när man älskar att tänka mycket) och se vad det blir, lita på självbevarelsedriften som kommer att säga till mig att lämna situationen om det inte känns bra, men passa på att njuta så länge det känns bra. En väldigt mysig, härlig och fin person är han i alla fall och jag längtar efter att träffa honom igen snart.

Oj! Har tråden tagit julledigt?

Då väcker jag den lite med att säga att jag börjat tindra lite igen :D

Lite disträ efter annat trist i livet :(

Men vi fortsätter ses varje dag. Käkade lunch med mina vänner i veckan, han börjar förstå nu vad jag menar med hästfolk :laugh:

I kväll blir det uppesittarkväll med bingolotto sedan firar jag jul med familjen norröver 2 dygn.

Tinder sa dessutom åt mig igår att min profil inte syntes längre om jag inte gick in där :D

Jag känner mig lite som ett kött på sistone, apropå den diskussionen. Vill inte gå in på detaljer i respekt till inblandade men det har blivit väldigt många både kontaktförsök och "följ med mig hem" försök senaste veckan. Jag vet inte om det är någon form av christmas spirit som gjort grabbarna extra förtjusta, men när det blir för mycket så slår pendeln tillbaka för mig. Det är ingen som varit respektlös utan det är vanligt flirtande det handlar om, men för mycket av det goda kan ibland göra att jag känner mig som en köttbit. Då drar jag mig tillbaka och vill bara hänga med folk som föredrar mig mig kläder på.

Ser han dig som så lastgammal? Inte ska han väl gå och nervärdera sig själv på det viset heller.

Äh, en av mina förra dejter kallade mig tant och jag kallade honom lammis. Det var bara två år mellan oss och bara en rolig jargong. Om jag var sliten efter en utekväll och han inte så kunde jag säga att det berodde på att han inte blivit så gammal ännu, han måste ha förståelse för tant. Tvärtom kunde han skämta om att han var yngre. Det var ingen utav oss som nedvärderade oss själva eller varandra utan hade stor respekt.

• Gilla
Reactions: ptr
Äh, en av mina förra dejter kallade mig tant och jag kallade honom lammis. Det var bara två år mellan oss och bara en rolig jargong. Om jag var sliten efter en utekväll och han inte så kunde jag säga att det berodde på att han inte blivit så gammal ännu, han måste ha förståelse för tant. Tvärtom kunde han skämta om att han var yngre. Det var ingen utav oss som nedvärderade oss själva eller varandra utan hade stor respekt.
Tycker att det kan vara en sak så att säga internt så länge ingen av de inblandade tar illa upp, men även då ska det vara med stor urskiljning. Utåt och tillsammans med andra så uppfattar jag det ofta som skämd humor som börjar dra åt det unkna hållet och känns ofta inte vara något sunt i en vettig relation.

Tycker att det kan vara en sak så att säga internt så länge ingen av de inblandade tar illa upp, men även då ska det vara med stor urskiljning. Utåt och tillsammans med andra så uppfattar jag det ofta som skämd humor som börjar dra åt det unkna hållet och känns ofta inte vara något sunt i en vettig relation.

Förstår vad du menar. Har en vän som pratar om sina "lammisar" på det sättet som känns unket. Jag själv uppfattade det dock inte så på @pepp inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka