Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förmodligen väldigt få tjejer som är genuint intresserad av det. Däremot kanske dom blir intresserad om du visar vad den kan göra osv :)..
Det där är en fördom! Det finns MÅNGA tjejer som tycker att det är kul och faschinerande med 3D printers. Och vet hur de fungerar, och till och med har egna. Det handlar nog om vad man har för bekantskapskrets om man sällan möter någon som tycker att det är intressant.

Och jag håller med Singoalla, självständighet är attraktivt, jag har rest mycket på egen hand pga att jag varit singel för det mesta och tänker att det vore skittrist att missa att kunna resa dit jag vill bara för att jag inte har sällskap. Det är inte ensamt, det är härligt! Jag har mött en massa nya människor, och även på resor där jag "bara" varit för mig själv så har jag generellt haft det jättebra! Jag blir glad när jag möter andra som förstår den känslan och kan dela den, det tyder (för mig) på att de inte är beroende av andra människor för att ha det bra, och därmed inte kommer att ge mig dåligt samvete om jag ibland vill göra saker på egen hand. Och det är något som jag tycker är viktigt.

Det är stressande för mig att umgås med människor som har förväntningar på att jag skall projektleda dem på semestrar/fritid och styra upp aktiviteter och underhålla dem. Det finns gott om passiva typer och det är inte något för mig.

Råkade posta i bildtråden :o
Men! Tror det är ett KAP:

20171220_231244_5a3ae0719606ee12ae7a46b6.png

O_o O_o

Det där är en fördom! Det finns MÅNGA tjejer som tycker att det är kul och faschinerande med 3D printers. Och vet hur de fungerar, och till och med har egna. Det handlar nog om vad man har för bekantskapskrets om man sällan möter någon som tycker att det är intressant.

Och jag håller med Singoalla, självständighet är attraktivt, jag har rest mycket på egen hand pga att jag varit singel för det mesta och tänker att det vore skittrist att missa att kunna resa dit jag vill bara för att jag inte har sällskap. Det är inte ensamt, det är härligt! Jag har mött en massa nya människor, och även på resor där jag "bara" varit för mig själv så har jag generellt haft det jättebra! Jag blir glad när jag möter andra som förstår den känslan och kan dela den, det tyder (för mig) på att de inte är beroende av andra människor för att ha det bra, och därmed inte kommer att ge mig dåligt samvete om jag ibland vill göra saker på egen hand. Och det är något som jag tycker är viktigt.

Det är stressande för mig att umgås med människor som har förväntningar på att jag skall projektleda dem på semestrar/fritid och styra upp aktiviteter och underhålla dem. Det finns gott om passiva typer och tjejer et är inte något för mig.
Håller med om det. Jag känner många tekniska tjejer och långt mer kompetenta än vad jag är. Men känner inte att man kan leda med snack om 3D skrivare.

Med tanke på nörddiskussionen: Är det någon som varit/är med i singelgrupper på Facebook eller liknande? Jag såg gruppen "singel och nörd" (tror jag att den hette) swisha förbi och tänkte på den här tråden.

Jag har funderat i dina banor om att man inte måste sätta sitt egen liv på paus.

Tvärtom, passa på att göra saker helt för din egen skull, njut av livet, testa nya saker, hitta på tokigheter och lev för fullt och träffar man någon så gör man. Om inte så har man i vart fall inte slösat bort sitt liv med att göra ingenting i väntan på den där "någon".

Jag har som "regel" att göra/hitta på något helt egoistiskt och/eller tidigare oprövat minst en gång per månad :D

Tvärtom, passa på att göra saker helt för din egen skull, njut av livet, testa nya saker, hitta på tokigheter och lev för fullt och träffar man någon så gör man. Om inte så har man i vart fall inte slösat bort sitt liv med att göra ingenting i väntan på den där "någon".

Jag har som "regel" att göra/hitta på något helt egoistiskt och/eller tidigare oprövat minst en gång per månad :D
Jag tror att jag ska försöka att prova något nytt en gång i månaden.

Precis. Man kan inte hänga upp allt på att träffa någon även om jag gärna skulle göra det.
Jag undrar också hur man i såna fall ska göra när man har en relation? Dvs ska man göra allt ihop? Även om jag har en relation vill jag umgås med vänner och tex kunna åka på kurser inom mitt intresseområde på semestern etc.

Det är stressande för mig att umgås med människor som har förväntningar på att jag skall projektleda dem på semestrar/fritid och styra upp aktiviteter och underhålla dem. Det finns gott om passiva typer och det är inte något för mig.

Kul och faschinerande ja. Jag skrev ett brinnande intresse :). Jag baserar det bara på mina erfarenheter när jag snöade ner mig på hifi med 99% killar på forumen.

Mmm, jag har funderat lite på det där med att resa ensam. Jag reste ensam till Bryssel på utbildning med jobbet förra året och hade faktist det mkt trevligt och utforskade stan på egen hand.

Haha, jag tycker sånt är roligt att planera aktiviteter osv :) . I mina tidigare förhållanden har det varit mer jag som styrt upp aktiviter :)

• Gilla
Reactions: ptr
Jag ska prova lite nya gruppass på gymmet i Januari. Lämplig tid att prova på för då äre förmodligen många nya som går ! :D . Funderar faktist på att testa yoga. Blev inspirerad av @pepp :D. Det känns så långt ifrån jag att skulle gå på yoga. Så därför måste jag ju testa :p

Yoga är fantastiskt :) ge det minst 3 gånger. Jag var inte helt övertygad i början! Mår så mycket bättre i knopp och knopp sen jag började och sover som ett barn på natten sen.

Kul och faschinerande ja. Jag skrev ett brinnande intresse :). Jag baserar det bara på mina erfarenheter när jag snöade ner mig på hifi med 99% killar på forumen.

Mmm, jag har funderat lite på det där med att resa ensam. Jag reste ensam till Bryssel på utbildning med jobbet förra året och hade faktist det mkt trevligt och utforskade stan på egen hand.

Haha, jag tycker sånt är roligt att planera aktiviteter osv :) . I mina tidigare förhållanden har det varit mer jag som styrt upp aktiviter :)

Ja, testa en ensamresa! Du kan ju börja med en liten weekend och se ifall du gillar det. Nu har jag rest själv för min egen skull men har märkt att många här hemma tycker att det är väldigt spännande och inspirerande. Så det har ju inte direkt varit negativt för dejtingen heller :)

Ja, testa en ensamresa! Du kan ju börja med en liten weekend och se ifall du gillar det. Nu har jag rest själv för min egen skull men har märkt att många här hemma tycker att det är väldigt spännande och inspirerande. Så det har ju inte direkt varit negativt för dejtingen heller :)

Kul att du rest själv, har också funderat på det nu när jag är singel :). Men skulle nog vara orolig för att träffa på någon skum människa eller så (tyvärr), vilket inte är något jag tänker på normalt om jag går själv.

Kul att du rest själv, har också funderat på det nu när jag är singel :). Men skulle nog vara orolig för att träffa på någon skum människa eller så (tyvärr), vilket inte är något jag tänker på normalt om jag går själv.

Skum person ? :confused:

Jag är ju en sån som bara reser själv... MEN det är inte lika kul såklart som när man har nån att åka med... (behöver inte betyda partner) Men det är roligare att beundra utsikten MED nån som är lika hänförd (eller inte :angel: ) för man har nån att "bolla" sina intryck med... Så Visst... Reser själv men om jag hittar nån rolig att snacka med bjuder jag gärna med den personen om jag ska göra en specifik utflykt... Funkade mindre bra 1 av alla gånger... En kille som bodde på samma hostel i Las Vegas och jag skulle till Grand Canyon North rim.. Han va knäpptyst å sa inte ett ljud under hela resan... :( Sen väl framme spöregna å åskade de... Jättekul :banghead: så bara att åka hem igen typ... Men annars bjudit med 2 svenska tjejer (samma hostel) när jag åkte till Death Valley, vi hade skitkul ! Ja just de de åkte med till Hoover Dam med =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka