Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :) . Jag känner igen det där.
Jag tänker på alla resor osv jag skulle vilja göra med en partner. Det är bara det att jag kan inte se något nöje i att resa ensam. Jag känner mig nog ensam i vardagen hur skulle jag inte då känna mig på en resa. Det skulle kännas deprimerande att resa ensam. QUOTE]

Det här är väl kanske lite utanför trådens ämne men jag skulle vilja säga att man inte alls behöver vara ensam bara för att man reser själv! Tror aldrig jag träffat så många nya människor som när jag rest ensam, många är mina vänner än idag. Andra har jag ingen kontakt med alls men delar fina minnen med. Om du vill ut och resa och se världen så låt inte bristen på partner hindra dig. :)

De snubbar jag dumpat det här året har varit de som jag upplevt varit väldigt angelägna om förhållande :) Som sagt, inget är sexigare än "jag gör min grej" - typer.

Fast å andra sidan är ju du inte särskilt angelägen om ett förhållande som jag förstått det ? :)

Fast å andra sidan är ju du inte särskilt angelägen om ett förhållande som jag förstått det ? :)

Det spelar ingen roll, allt för angelägna killar har jag tappat intresset för även när jag velat ha förhållande :) Nu säger jag inte att alla funkar så, men det är nog inte allt för ovanligt. Sedan tycker jag att det är ett sidospår. Att vara självständig och ha ett eget liv på gång kan man ha även fast man visar att man vill träffa någon.

Det med att vidga sin bekantskapskrets tror jag är viktigt. Jag satt mycket i början av singellivet och kände mig väldigt ensam.
Alla mina vänner är i förhållanden och deras vänner likaså.

Jag började följa 2 tjejer på instagram för att dom säg trevliga ut, vi styrde upp en fest och nu hänger vi rätt ofta :) båda dom känner mycket folk som jag då också får träffa!

Är liksom inte fast i tinderbubblan längre och ser möjligheter på andra håll med.

Ursäkta flummig inlägg. Mitt blodsocker är på noll, haha.

Det spelar ingen roll, allt för angelägna killar har jag tappat intresset för även när jag velat ha förhållande :) Nu säger jag inte att alla funkar så, men det är nog inte allt för ovanligt. Sedan tycker jag att det är ett sidospår. Att vara självständig och ha ett eget liv på gång kan man ha även fast man visar att man vill träffa någon.

Det är inte så att jag inte är självständig och inte har något eget liv. Däremot saknar jag en livspartner med allt vad det innebär :)

Jag fick jobba hårt för en etta utan lån.
Jasså, jag tyckte inte jag behövde jobba så hårt för en 2:a i stans attraktivaste adress utan lån. Det var iof några år sen och idag är det inte längre stans attraktivaste då flera nyproduktioner har tillkommit.

Jasså, jag tyckte inte jag behövde jobba så hårt för en 2:a i stans attraktivaste adress utan lån. Det var iof några år sen och idag är det inte längre stans attraktivaste då flera nyproduktioner har tillkommit.
bra för dig! :up:. var bor du någonstans?

Det med att vidga sin bekantskapskrets tror jag är viktigt. Jag satt mycket i början av singellivet och kände mig väldigt ensam.
Alla mina vänner är i förhållanden och deras vänner likaså.

Jag började följa 2 tjejer på instagram för att dom säg trevliga ut, vi styrde upp en fest och nu hänger vi rätt ofta :) båda dom känner mycket folk som jag då också får träffa!

Är liksom inte fast i tinderbubblan längre och ser möjligheter på andra håll med.

Ursäkta flummig inlägg. Mitt blodsocker är på noll, haha.

Superviktigt! När jag blev singel förlorade jag över halva min umgängeskrets till mitt ex. På grund av vår prekära situation ansåg både han och jag att vi behövde distans och att han måste få ha "sina" vänner en tid. Mina egna vänner var alla i förhållande. Ett år senare började jag på ett nytt jobb och blev snabbt väldigt nära vän med två kollegor. Det var på kick-offen jag träffade dem första gången, klockan var ett på natten på Grand Escalier och alla våra andra kollegor hade dragit hem. Så dom tog mig vidare med orden "Jahopp, så du är också singel?" :D En vecka senare blev jag inbjuden på ena tjejens födelsedagsfest. Via dom har jag lärt känna ytterligare fem fantastiska tjejer som numer är några av mina närmsta. Singellivet hade varit så väldigt mycket tråkigare utan dem :heart Vi reser ihop, festar ihop och snackar varje dag. På nyår blir det både brunch och middag med bara brudar. ÄLSK :heart

Tack :) . Jag känner igen det där.
Jag tänker på alla resor osv jag skulle vilja göra med en partner. Det är bara det att jag kan inte se något nöje i att resa ensam. Jag känner mig nog ensam i vardagen hur skulle jag inte då känna mig på en resa. Det skulle kännas deprimerande att resa ensam. Kan ju iof resa med min far eller bror. Så det kanske jag ska göra :). Bra tips!

Bostaden trivs jag med även om jag ibland funderat på en villa. Men det känns också onödigt innan jag träffar någon. För hur många tjejer vill flytta in i nån annans bostad? Då vill man nog ha nåt gemensamt. Sen känns inte sannolikheten så stor att jag finner någon i min egen hemstad heller.

Beroende på vilket land du reser till så kan ju människorna där vara så pass öppna att även om du inte vågar ta första steget till kommunikation så drar de in dig.
Att åka på gruppresa eller iaf utflykter i grupp kan ju vara bra om man vill lära känna någon. Bokar du boende via airbnb kan du ju bo hos folk eller så kan du bo själv men ändå få hjälp av de som äger bostaden att visa dig runt lite och tipsa om saker att göra.
När jag rest med andra har jag ibland gjort en utflykt utan dem och då hängt med de folk man träffar på utflykten. Har aldrig behövt vara ensam då om jag inte vill.

Jag tycker det är jätteintressant med så olika liv mot mitt sas. Så att prata med de jag möter på resan är en jättestor del i varför jag åker utomlands.

Även om du inte träffar din tilltänkta, nya vänner du kan hänga med hemma etc så kan du ju iaf få träning i att våga vara mer social.

Beroende på vilket land du reser till så kan ju människorna där vara så pass öppna att även om du inte vågar ta första steget till kommunikation så drar de in dig.
Att åka på gruppresa eller iaf utflykter i grupp kan ju vara bra om man vill lära känna någon. Bokar du boende via airbnb kan du ju bo hos folk eller så kan du bo själv men ändå få hjälp av de som äger bostaden att visa dig runt lite och tipsa om saker att göra.
När jag rest med andra har jag ibland gjort en utflykt utan dem och då hängt med de folk man träffar på utflykten. Har aldrig behövt vara ensam då om jag inte vill.

Jag tycker det är jätteintressant med så olika liv mot mitt sas. Så att prata med de jag möter på resan är en jättestor del i varför jag åker utomlands.

Även om du inte träffar din tilltänkta, nya vänner du kan hänga med hemma etc så kan du ju iaf få träning i att våga vara mer social.

Det där med att resa i grupp låter inte som något för mig. Jag fungerar som sämst i grupp, särskilt i en grupp med massa främlingar. Dessutom skulle jag känna mig låst. Då skulle jag nog hellre resa ensam.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka