Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personligen saknar jag sex mycket mer när jag nyligen haft det än när jag varit utan ett år. Så det behöver inte alls bli svårare bara för att det går längre tid.

Näe, då hinner man nästan glömma hur det var. Alltså ska man inte ha sex :up:.

Självklart är det upp till var och en om man vill ha sex eller inte. Vill du inte ha sex ska du såklart inte känna dig tvungen. :)

Jag vill :) . Men det vore enklast om jag inte ville. Jag försöker intala mig själv att livet är bättre som singel och förbereda mig på ett sånt liv. Men sen tänker jag tillbaka på tiden med mitt ex och då äre kört. Några tips ?

Jag vill :) . Men det vore enklast om jag inte ville. Jag försöker intala mig själv att livet är bättre som singel och förbereda mig på ett sånt liv. Men sen tänker jag tillbaka på tiden med mitt ex och då äre kört. Några tips ?
Inte gällande hur man nöjer sig med något man egentligen inte är nöjd med. Själv var jag genuint nöjd med att vara singel så det var inget jag behövde intala mig själv. Jag menade bara att människor är olika. Det behöver inte vara "svårare" att vara utan sex i 6 månader än i 6 dagar även om det såklart kan vara det.

Inte gällande hur man nöjer sig med något man egentligen inte är nöjd med. Själv var jag genuint nöjd med att vara singel så det var inget jag behövde intala mig själv. Jag menade bara att människor är olika. Det behöver inte vara "svårare" att vara utan sex i 6 månader än i 6 dagar även om det såklart kan vara det.

Ok, synd.
Jo, jag förstår vad du menar att det blir mindre jobbigt för vissa ju längre tiden går. För mig är den nog ganska konstant. Bara det att minnet blir lite suddigare ju längre tiden går.

Vad är det för patetiska människor som gör det?
En bekant som är ganska duktig på att köra den här ”jag vill inte ha honom så du kan få honom”-attityden men ändå bli avundsjuk när hon inte får uppmärksamhet.
Kan berätta om en händelse när en kille tilltalade mig men hon svarade. Hans respons var så underbar; ”nej (x), alla vill inte prata med dig. Nu pratade jag faktiskt med Masqueradee”.

Jobba på livet som singel i stället för att tänka på hur det skulle vara med partner. När jag blev singel för 3 år sedan så var jag övertygad om att jag skulle ha ett nytt förhållande inom kort. Alltså tyckte jag inte att det fanns någon mening med att bygga upp livet som singel, då jag ändå skulle ha partner snart. Det skapade en enorm tomhet och frustration. Jag kände att jag bara levde för dagen och att min framtid var ett blankt papper. Jag kände ingen motivation att spara pengar för jag visste inte vad jag sparade dem till. Jag kände ingen mening att inreda min etta då jag säkerligen, med partner, skulle vilja bo större snart. Jag planerade inga större resor då jag säkert kommer vilja ha med någon och han fanns inte där ännu. Det kändes om att livet liksom stod på vänt inför vad som komma skall. Men inget kom. En enorm frustration, måste jag säga.

Sedan bokade jag en långresa ett halvår i förväg och tänkte att om jag träffar någon under närmsta halvåret så kanske han kan följa med, eller inte. Det spelade ingen roll. Jag skulle göra resan i alla fall. Tre ensamresor har det blivit sedan dess och det är det roligaste jag gjort. Jag inrett min etta precis så som jag vill ha den och lägger tid och omsorg på den, då jag vill bo där länge. Efter att ha insett att min ekonomi kanske inte kommer att få någon skjuts av någon annan så fick sparandet eld i baken. Livet som singel har blivit fantastiskt sedan jag slutade vänta på någonting. Så mitt tips är verkligen att sluta vänta. Vattna där du står. Sedan kanske kärleken kommer ändå, och dejta kan man alltid göra :) Men låt det inte ta all din tid och kraft.

Senast ändrad:
Jobba på livet som singel i stället för att tänka på hur det skulle vara med partner. När jag blev singel för 3 år sedan så var jag övertygad om att jag skulle ha ett nytt förhållande inom kort. Alltså tyckte jag inte att det fanns någon mening med att bygga upp livet som singel, då jag ändå skulle ha partner snart. Det skapade en enorm tomhet och frustration. Jag kände att jag bara levde för dagen och att min framtid var ett blank papper. Jag kände ingen motivation att spara pengar för jag visste inte vad jag sparade dem till. Jag kände ingen mening att inreda min etta då jag säkerligen, med partner, skulle vilja bo större snart. Jag planerade inga större resor då jag säkert kommer vilja ha med någon och hans fanns inte där ännu. Det kändes om att livet liksom stod på vänt inför vad som komma skall. Men inget kom. En enorm frustration, måste jag säga.

Sedan bokade jag en långresa ett halvår i förväg och tänkte att om jag träffar någon under närmsta halvåret så kanske han kan följa med, eller inte. Det spelade ingen roll. Jag skulle göra resan i alla fall. Tre ensamresor har det blivit sedan dess och det är det roligaste jag gjort. Jag inrett min etta precis så som jag vill ha den och lägger tid och omsorg på den, då jag vill bo där länge. Efter att ha insett att min ekonomi kanske inte kommer att få någon skjuts av någon annan så fick sparandet eld i baken. Livet som singel har blivit fantastiskt sedan jag slutade vänta på någonting. Så mitt tips är verkligen att sluta vänta. Vattna där då står. Sedan kanske kärleken kommer ändå, och dejta kan man alltid göra :) Men låt det inte ta all din tid och kraft.
:heart

Jobba på livet som singel i stället för att tänka på hur det skulle vara med partner. När jag blev singel för 3 år sedan så var jag övertygad om att jag skulle ha ett nytt förhållande inom kort. Alltså tyckte jag inte att det fanns någon mening med att bygga upp livet som singel, då jag ändå skulle ha partner snart. Det skapade en enorm tomhet och frustration. Jag kände att jag bara levde för dagen och att min framtid var ett blank papper. Jag kände ingen motivation att spara pengar för jag visste inte vad jag sparade dem till. Jag kände ingen mening att inreda min etta då jag säkerligen, med partner, skulle vilja bo större snart. Jag planerade inga större resor då jag säkert kommer vilja ha med någon och hans fanns inte där ännu. Det kändes om att livet liksom stod på vänt inför vad som komma skall. Men inget kom. En enorm frustration, måste jag säga.

Sedan bokade jag en långresa ett halvår i förväg och tänkte att om jag träffar någon under närmsta halvåret så kanske han kan följa med, eller inte. Det spelade ingen roll. Jag skulle göra resan i alla fall. Tre ensamresor har det blivit sedan dess och det är det roligaste jag gjort. Jag inrett min etta precis så som jag vill ha den och lägger tid och omsorg på den, då jag vill bo där länge. Efter att ha insett att min ekonomi kanske inte kommer att få någon skjuts av någon annan så fick sparandet eld i baken. Livet som singel har blivit fantastiskt sedan jag slutade vänta på någonting. Så mitt tips är verkligen att sluta vänta. Vattna där då står. Sedan kanske kärleken kommer ändå, och dejta kan man alltid göra :) Men låt det inte ta all din tid och kraft.

Tack :) . Jag känner igen det där.
Jag tänker på alla resor osv jag skulle vilja göra med en partner. Det är bara det att jag kan inte se något nöje i att resa ensam. Jag känner mig nog ensam i vardagen hur skulle jag inte då känna mig på en resa. Det skulle kännas deprimerande att resa ensam. Kan ju iof resa med min far eller bror. Så det kanske jag ska göra :). Bra tips!

Bostaden trivs jag med även om jag ibland funderat på en villa. Men det känns också onödigt innan jag träffar någon. För hur många tjejer vill flytta in i nån annans bostad? Då vill man nog ha nåt gemensamt. Sen känns inte sannolikheten så stor att jag finner någon i min egen hemstad heller.

Resor med vänner och familj är också jättekul! När jag var på Bali i somras kom min mamma och hennes man ner. Vi fick tid att spendera riktig kvalitetstid med varandra, och hitta på äventyr, som vi kanske inte gjort om jag prioriterat att enbart resa med partner.

Bostaden trivs jag med även om jag ibland funderat på en villa. Men det känns också onödigt innan jag träffar någon.

Det är den här tanken jag tycker du ska släppa helt :) Om jag skulle träffa någon hade jag älskat om han hade en trevlig villa. Skulle gärna flytta in! Men även om du träffar någon i framtiden som inte vill flytta in så har du varit både glad och sysselsatt på vägen. Vad är roligare än att köpa hus och få pyssla med det? :love:

Personligen tycker jag att det är sinnessjukt sexigt med snubbar som lever sitt eget liv och tar initiativ att driva sitt liv framåt. Har stött på en del män här i stan som sagt att de tröttnat på city och köpte därför ett hus i valfri kranskommun. Kan se hur de filar på verandan där i sin ensamhet en varm vårdag. Dreggel dreggel.

Jag tror att självständighet överlag attraherar människor, oavsett kön.

Resor med vänner och familj är också jättekul! När jag var på Bali i somras kom min mamma och hennes man ner. Vi fick tid att spendera riktig kvalitetstid med varandra, och hitta på äventyr, som vi kanske inte gjort om jag prioriterat att enbart resa med partner.

Det är den här tanken jag tycker du ska släppa helt :) Om jag skulle träffa någon hade jag älskat om han hade en trevlig villa. Skulle gärna flytta in! Men även om du träffar någon i framtiden som inte vill flytta in så har du varit både glad och sysselsatt på vägen. Vad är roligare än att köpa hus och få pyssla med det? :love:

Personligen tycker jag att det är sinnessjukt sexigt med snubbar som lever sitt eget liv och tar initiativ att driva sitt liv framåt. Har stött på en del män här i stan som sagt att de tröttnat på city och köpte därför ett hus i valfri kranskommun. Kan se hur de filar på verandan där i sin ensamhet en varm vårdag. Dreggel dreggel.

Jag tror att självständighet överlag attraherar människor, oavsett kön.

Mmm, vad gäller villa har jag dock sjukt höga krav eller bostad överhuvudtaget. Det ska helst vara nytt , bra läge med havsutsikt osv. Jag är inte riktigt där än att jag har råd på en ensam ekonomi. Men den drömmen är ju inte omöjlig även som singel. Bara forsätta spara :).

Mmm, vad gäller villa har jag dock sjukt höga krav eller bostad överhuvudtaget. Det ska helst vara nytt , bra läge med havsutsikt osv. Jag är inte riktigt där än att jag har råd på en ensam ekonomi. Men den drömmen är ju inte omöjlig även som singel. Bara forsätta spara :).

Ja, hus var bara ett exempel :) Jag sparar också till hus. Lär ju vara rimligt om typ 20 år för min del i den här stan :D Såvida inte priserna drar iväg O_o

Vattna där du står kan gälla precis vad som helst. Kanske lägga tid på att skaffa fler likasinnade vänner? Kanske någon som vill göra den där resan med dig som du tänkt på? Nu känner ju inte jag dig men jag tror att du skulle kunna öka din attraktionskraft genom att öka självständigheten med lite egna projekt. De snubbar jag dumpat det här året har varit de som jag upplevt varit väldigt angelägna om förhållande :) Som sagt, inget är sexigare än "jag gör min grej" - typer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V