Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad fan, är det bara jag som ser män med enbart samma och yngre i sitt intervall som gubbsjuka äckel helt plötsligt? :p
Själv kör jag +ca 10 och -6. -6 för att jag är 31 och att dejta en 21-åring skulle kännas som barnarov.
Jag skulle nog också dra öronen åt mig något, men det beror också helt på hur profilen i övrigt är utformad. Det känns som att man ofta kan läsa in massa annat mellan raderna när man har just åldersspannet i bakhuvudet.

Jag hade +/- 4 år på Tinder. Är drygt 30. Det viktiga för mig var att ha lika mång år över som under min ålder.
Jag har dejtat (och varit ihop med) flera män som varit ca 10 år äldre än mig. Skulle jag gå lika mycket nedåt i åldrarna skulle jag hamna på icke-myndiga personer :D

Önskar många gånger att jag kunde attraheras av någon som var åtminstone lite yngre än mig, just för att få större urval men det blir aldrig så. Å andra sidan är det så med typ allt. Det jag vill attraheras av är ointressant, det jag i teorin inte alls gillar attraherar mig som fan :banghead:

Jag har dejtat (och varit ihop med) flera män som varit ca 10 år äldre än mig. Skulle jag gå lika mycket nedåt i åldrarna skulle jag hamna på icke-myndiga personer :D

Önskar många gånger att jag kunde attraheras av någon som var åtminstone lite yngre än mig, just för att få större urval men det blir aldrig så. Å andra sidan är det så med typ allt. Det jag vill attraheras av är ointressant, det jag i teorin inte alls gillar attraherar mig som fan :banghead:

Haha, Jag är tvärtom, tycker äldre män är skitläskiga. :laugh: Typ de som är fem år äldre och uppåt. Jag tycker dock att män 10 år äldre än mig kan vara dösnygga. Jag behöver nog lite terapi. :rofl:

Haha, Jag är tvärtom, tycker äldre män är skitläskiga. :laugh: Typ de som är fem år äldre och uppåt. Jag tycker dock att män 10 år äldre än mig kan vara dösnygga. Jag behöver nog lite terapi. :rofl:
Jag umgås ju nästan bara med äldre människor rent allmänt. Först de senaste åren som jag börjat komma överens med folk i min egna ålder :p Mannen jag träffat nu ett tag, han är mer än 10 år äldre än mig och extremt icke-läskig :D

Nästan samma här, 10 år äldre har de flesta jag träffat varit, men 10 år yngre skulle nu innebära runt 20, och det känns ju knappt vuxet faktiskt. Det blir så stor skillnad liksom.

När det gäller ålder på mina partners har jag blandat ganska friskt (var tex in och vände på 80-talet under studietiden :p är -73:a :D).

Det kanske låter klyschigt men ålder är det sista som varit viktigt. Nu har jag aldrig raggat i kretsar där det funnits de som hade varit olagliga för mig så den delen har aldrig varit aktuell.

Mina två riktigt seriösa och bra relationer (varav en är den jag är i nu) har varit -71or från Norrland och de har delvis samma förnamn... :cautious: :nailbiting:

Jag är född 85 och föredrar att dejta andra 80-talister.
De som är födda på 70-talet känns gamla och 90-talet unga.
1990 skulle funka men min egen lilla statiska utvärdering baserad på tre personer har visat att är man född 90 är man en hemsk person :p (två av dessa är kompisar till mig och vi har kommit fram till detta tillsammans)

Jag har alltid dejtat i min egen ålder och uppåt. I somras insåg jag att yngre grabbar inte är barn längre så jag drog ner inställningen på Tinder två år. Träffade både frukostkillen, M och Clark Kent. Så det var ett bra beslut :)

De älsta jag fattat tycke för är kring 43. Egentligen ser jag inte åldern som ett hinder, det är mer att det ofta känns som att vi är på helt olika platser i livet. De är eller har varit gifta och har barn. Om jag skulle få för mig att jag själv vill gifta med med någon och skaffa knoddar så vet jag inte hur intresserad jag är av att ha bonusbarn. Det skulle också kännas lite trist att göra någonting för första gången som är den personens andra vända. Men å andra sidan, får jag för mig något sådant så är jag förmodligen så löjligt kär att jag skulle skita i det fullt ut.

När jag hade tinder hade jag -5 år och +8 år. Är ca 30 själv. Irl har jag dejtat folk som är något år yngre än mig till 14 år äldre. Han som var äldst tog det slut med faktiskt för att jag delvis tyckte han var ganska mossig och trött av sig :o

Jag valde oxå aktivt bort folk som var 35-45 på dejtingsidorna som hade ett inställt intervall på enbart yngre och oftast mycket yngre (20-30). Tyckte det kändes som en förlegad syn och som att jag bara var en trofé och attraktiv för min ålder än för min person.

Det här med bonusbarn. Jag skulle ju absolut inte träffa någon med barn, jag gillar inte barn, är väldigt osäker på om jag någonsin vill ha barn och hade önskan om att det var något jag isf skulle uppleva för första gången med någon som det oxå var första för. Men jag kan se fördelarna med bonusbarn.. Den lilla barnlängtan jag har kan stillas med att få göra sånt jag hade velat göra med ett barn (typ gå på Skansen, pyssla mm), om jag någonsin skaffar barn ser jag en fördel med att jag redan vet hur mannen är som pappa i avseende om aktiv papparoll, jämställdhet, barnuppfostran osv och jag som är rädd för graviditet, förlossning, att inte knyta an och vara tillräcklig kan bli lugnad av någon som varit med förut..

Vad fan, är det bara jag som ser män med enbart samma och yngre i sitt intervall som gubbsjuka äckel helt plötsligt? :p
Själv kör jag +ca 10 och -6. -6 för att jag är 31 och att dejta en 21-åring skulle kännas som barnarov.

Kör samma plus som du fast minus 8!

Tror dock inte att jag är på samma plats i livet som en -8.. men tog slut folk att swipa på :D

Jag har dejtat och varit intresserad av män +-10 år det har helt berott på individen. För mig som är 40 är ju +- vad jag anser vara "min egen ålder". Nu sambor jag med en 43-åring.

Jag är född 85 och föredrar att dejta andra 80-talister.
De som är födda på 70-talet känns gamla och 90-talet unga.
1990 skulle funka men min egen lilla statiska utvärdering baserad på tre personer har visat att är man född 90 är man en hemsk person :p (två av dessa är kompisar till mig och vi har kommit fram till detta tillsammans)

Vad fan, jag är född 90 och känner mig oftast ohemsk :cautious: :D

Jag har alltid bara träffat äldre män tidigare, typ 5-12 år äldre. Sen trillade sambon in i mitt liv och plötsligt delar jag livet med en som är 2 år yngre. Hittills går det väldigt mycket bättre än de jag träffat som varit äldre :D

Jag har alltid bara träffat äldre män tidigare, typ 5-12 år äldre. Sen trillade sambon in i mitt liv och plötsligt delar jag livet med en som är 2 år yngre. Hittills går det väldigt mycket bättre än de jag träffat som varit äldre :D

Jag träffade bara jämngamla (är född -89) innan jag träffade maken. Han är 9 år äldre än mig och vi trivs väldigt bra ihop och har gjort från start, även innan vi blev ett par. Jag har nog över lag lättare att umgås med människor som är några år äldre än mig :) Min bästis är 5 år äldre t.ex.

Vi födda 90 är bäst ;)

Jag har faktiskt bara träffat äldre, de allra flesta har varit 8-10 år äldre och det tog ett tag att fatta att jag nog mest var underhållning snarare än något seriöst för de, vilket kanske inte är så konstigt är man 34 är man nog troligtvis på lite annan plats än vad jag 24 var. Äldsta jag träffat var 20 år äldre, det var mer kul grej. Min sambo är 6 år äldre, även där kan det kännas ibland. Då mest att han har gjort sin karriär, har sitt sjukt bra betalda jobb osv medan jag fortfarande inte riktigt vet vad jag vill bli.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka