Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förmodligen väldigt få tjejer som är genuint intresserad av det. Däremot kanske dom blir intresserad om du visar vad den kan göra osv :).

Jag är lite insnöad på hembio och ljud. Där gick det kanske 1/100 var kvinnor på de forum jag hängde. De flesta tjejer har tyckt det varit ointressant när man visat det. Men när dom får lyssna lite så har dom börjat uppskatta bra ljud :).
Jag har starka funderingar att lägga det hela på is. (med dejt sökande).
Mina fel är lite hindrade just nu.
Mitt låga självfötronde är det största.
Jag får tjejer att prata med mig här och där. (jag inleder aldrig något). men att fråga dom om nummer eller att följa med hem, nope. (not the Tranan way).

Mjo, men brukar ju vara så att de jag är intresserade av är inte intresserade av mig.
Testade att ställa upp åldern med 2 år . Ingen var intressant och hälften hade barn.
Varför inte testa med 5 år? Och under hur lång tid testade du? Det kanske är så att du måste släppa lite på att du inte blir attraherad av "äldre" kvinnor och se individerna istället för åldern

Ok, efter som min 3D printer har blivit en sak här så här kommer en bild. Alla är välkomna att se den men den är trasig för tillfället. reservdelarna är hos posten.
25396169_10155424559502762_1434708981803168398_n.jpg

Så då behöver jag inte vara nervös för att be någon komma och se den.

Ok, efter som min 3D printer har blivit en sak här så här kommer en bild. Alla är välkomna att se den men den är trasig för tillfället. reservdelarna är hos posten.

Absolut inte! Jag tycker det är jätteintressant med folk som har hobbys de gillar. Min sambo är världens dator/spelgalning och jag själv älskar när folk har hittat något de verkligen tycker om. Jag har själv lite udda intressen, så det är alltid roligt att höra om vad andra sysslar med.

Så coolt!!

Jag hade nog backat om du hade frågat mig rakt ut. För jag är lite...reserverad (Kommer inte på något bättre ord). Men om vi hade suttit och pratat och haft trevligt länge så hade det nog slutat med att JAG hade frågat om jag fick titta :p

Så coolt!!

Jag hade nog backat om du hade frågat mig rakt ut. För jag är lite...reserverad (Kommer inte på något bättre ord). Men om vi hade suttit och pratat och haft trevligt länge så hade det nog slutat med att JAG hade frågat om jag fick titta :p
Då är du min typ jag klarar inte att fråga!

Mjo, men brukar ju vara så att de jag är intresserade av är inte intresserade av mig.
Testade att ställa upp åldern med 2 år . Ingen var intressant och hälften hade barn.
Det är rätt vanligt att man har flera barn med olika partners numera. Så att det redan finns ett eller ett par barn sedan tidigare är inte ett automatiskt hinder för hennes del.

Jag föreslår också en ändring av spannet. Som 20 + hade jag definitivt valt bort sådana som enbart ville träffa yngre och dessutom ganska mycket yngre. Så bara den anledningen kan räcka.

Det är rätt vanligt att man har flera barn med olika partners numera. Så att det redan finns ett eller ett par barn sedan tidigare är inte ett automatiskt hinder för hennes del.
Nej, det är sant. Men icke desto mindre är mitt intryck att merparten av kvinnor (på dejtingsajter/-appar) runt 40 som redan har barn är tydliga med att de inte vill ha fler egna - men välkomnar bonusbarn i förekommande fall.

g

Har en kompis som har en, det är rätt praktiskt att kunna be om div smågrejjer.

Intressant att se hur ni andra resonerar om åldersspannet. Jag har kommit på mig flera gånger med att kolla vilket åldersspann de har satt och söker en man enbart lika gammal eller yngre, så kommer den "egenskapen" på minussidan. Det känns gammalt, förlegat och stereotypiskt. Och jag tolkar (undermedvetet?) in att personen säkert är så vad gäller andra grejer med. Själv har jag satt +/-5 år, men kollar även utanför det.

Mitt åldersspann har jag satt på fem år yngre än mig och tio år äldre, är 30 år. Känns som lagom spann för mig. Tror jag vill ha barn, men å andra sidan är jag queer och måste ändå hitta andra strategier än straighta för att få den ekvationen att gå ihop. :)

Intressant att se hur ni andra resonerar om åldersspannet. Jag har kommit på mig flera gånger med att kolla vilket åldersspann de har satt och söker en man enbart lika gammal eller yngre, så kommer den "egenskapen" på minussidan. Det känns gammalt, förlegat och stereotypiskt. Och jag tolkar (undermedvetet?) in att personen säkert är så vad gäller andra grejer med. Själv har jag satt +/-5 år, men kollar även utanför det.

Haha.. jag inser att jag också omedvetet gör så. Om jag ska rannsaka mig själv och vara helt ärlig..
Män som enbart söker någon yngre- då tänker jag nog omedvetet att han är lite mesig..., och att han tycker det är lite jobbigt med kvinnor i samma ålder och då söker någon yngre för att "ha lite hierarki och se upp till honom". Alternativt att han är en av alla de män som säger "att han är och ser så mkt yngre ut än sin ålder." Liksom typ alla andra....

Hm... det där ovan som jag skrev lät inte så snällt...Jag fattar ju att det kan finnas andra anledningar..men om jag är brutalt ärlig så uppfattar jag nog omedvetet det som ovan..

Senast ändrad:
Själv är jag 25 och har spannet 25-35 på Tinder, även om de jag mest "gillar" verkar ligga någonstans mellan 27 och 29. Visst kanske det kan ses som lite stereotypiskt att jag som tjej letar efter en kille som är ett par år äldre, men jag tror att det har att göra med att jag matchar överlag bättre med personer även vänskapligt som är lite äldre.

Om jag skulle nångång dejta så skulle jag nog sätta åldersspannet +-10 år. Det verkar rätt lämpligt i mitt fall, nu har det ju inte riktigt blivit så irl liksom dock. Först -15 och sen -25, men det var verkligen inte planerat eller avsiktligt från min sida.

Haha.. jag inser att jag också omedvetet gör så. Om jag ska rannsaka mig själv och vara helt ärlig..
Män som enbart söker någon yngre- då tänker jag nog omedvetet att han är lite mesig..., och att han tycker det är lite jobbigt med kvinnor i samma ålder och då söker någon yngre för att "ha lite hierarki och se upp till honom". Alternativt att han är en av alla de män som säger "att han är och ser så mkt yngre ut än sin ålder." Liksom typ alla andra....

Hm... det där ovan som jag skrev lät inte så snällt...Jag fattar ju att det kan finnas andra anledningar..men om jag är brutalt ärlig så uppfattar jag nog omedvetet det som ovan..

Ja precis! Jag fattar ju med att det kan finnas andra anledningar, men tanken går det hållet lite omedvetet. Det är ju så med nätdejting, man tolkar in mycket i både text och bilder... Ibland kan det vara bra och ibland sållar man nog bort lite väl mycket.

Detta påminner mig om "lammköttsregeln" att man inte bör dejta någon som är (y/2)+7 där y är ens ålder. Jag bör alltså inte dejta någon som är yngre än 19,5. Sen tvärt om för att räkna ut den äldre gränsen (y-7)x2, alltså 36.
(Tas med en STOR nypa salt :P )

Detta påminner mig om "lammköttsregeln" att man inte bör dejta någon som är (y/2)+7 där y är ens ålder. Jag bör alltså inte dejta någon som är yngre än 19,5. Sen tvärt om för att räkna ut den äldre gränsen (y-7)x2, alltså 36.
(Tas med en STOR nypa salt :P )
mitt spann är då 29 till 74, :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka