Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men nu vet du att du kan stryka det då, eftersom din ålder påverkar lika mycket eller mer. Så kan du hålla fast vid att du fördrar yngre kvinnor punkt.

Jo, men verkar ju fortfarande gå att bli pappa vid 90+. Kvinnor hamnar ju i klimateriet långt före dess.
Sen har jag väl inte heller nån ambition att bli pappa vid 50 heller. Känns ju inte så troligt att jag blir pappa heller när det är nog svårt att hitta nån.

Fast det var väl ingen som sa att det inte går att bli pappa som 90+? Du talade om risker, och det finns betydande risker för barnet även för männens del, som framkommit i flera inlägg.

Absolut, men av de siffror jag har sett är dom ganska låga. Känns inte som nån anledning att drabbas av panik direkt.

Om man ser sitt familjebildande som något som ska baseras på en minskning av riskfaktorer så behöver man nog inte söka längre än så för att hitta anledningar till varför man inte får till några relationer.
"ska baseras" är något du väljer att säga men jag tycker inte att bara för att hans ålder medför risker också så kan man lika gärna skita i allt vad risker heter.

Jo, men verkar ju fortfarande gå att bli pappa vid 90+. Kvinnor hamnar ju i klimateriet långt före dess.
Sen har jag väl inte heller nån ambition att bli pappa vid 50 heller. Känns ju inte så troligt att jag blir pappa heller när det är nog svårt att hitta nån.

Finns ju 60+ kvinnor som blir mammor också, men jag kan inte se att bli förälder vid 60+ eller 90 ger någon fördel för barnet i fråga.

Gillar man inte äldre så är det helt fine, men dra inte in barnalstringsförmågan i det hela, för den är rätt irrelevant.

"ska baseras" är något du väljer att säga men jag tycker inte att bara för att hans ålder medför risker också så kan man lika gärna skita i allt vad risker heter.
Eftersom fertiliteten hos mannen minskar med åldern samtidigt som risken för barnet att utveckla funktionsnedsättningar eller psykisk sjukdommar ökar med ökad ålder hos fadern så borde ju då fokus ligga på att skaffa barn så fort som möjligt, snarare än att vänta och sedan skaffa barn med en yngre kvinna (eftersom det bara minskar risken för skador på fostret med 0,03% jämfört med att hans ökade ålder ger en risk på 3,5 %). Då eliminerar man risker. Ur barnalstrande synpunkt är det därför mindre riskfyllt att nu genast skaffa barn med en äldre kvinna än att vänta och sedan skaffa barn med en yngre kvinna. Men sen kom ju @Hero fram till att det egentligen inte alls handlar om barn och risker utan att han helt enkelt inte attraheras av kvinnor som är äldre än han själv, och det är ju trots allt en helt annan sak.

Eftersom fertiliteten hos mannen minskar med åldern samtidigt som risken för barnet att utveckla funktionsnedsättningar eller psykisk sjukdommar ökar med ökad ålder hos fadern så borde ju då fokus ligga på att skaffa barn så fort som möjligt, snarare än att vänta och sedan skaffa barn med en yngre kvinna (eftersom det bara minskar risken för skador på fostret med 0,03% jämfört med att hans ökade ålder ger en risk på 3,5 %). Då eliminerar man risker. Ur barnalstrande synpunkt är det därför mindre riskfyllt att nu genast skaffa barn med en äldre kvinna än att vänta och sedan skaffa barn med en yngre kvinna. Men sen kom ju @Hero fram till att det egentligen inte alls handlar om barn och risker utan att han helt enkelt inte attraheras av kvinnor som är äldre än han själv, och det är ju trots allt en helt annan sak.

Om det nu vara så att han aktivt valde bort äldre personer som annars var intresserade. Vad jag har förstått är problemet mer i riktning att det är svårt att träffa någon alls oavsett om han skulle öppna upp sig för alla alternativ.

Om det nu vara så att han aktivt valde bort äldre personer som annars var intresserade. Vad jag har förstått är problemet mer i riktning att det är svårt att träffa någon alls oavsett om han skulle öppna upp sig för alla alternativ.

Jo, det är väl där steg nr 1 ligger :D. Just nu känns barnfrågan ganska avlägsen...

Det är väll en aktiv handling att sätta sitt ålderspann från sin egen ålder och nedåt på vilka man söker?

Är lite stolt över mig själv för två saker i helgen jag insåg när vi pratade igår om lördagen.

För det första så insåg jag att jag inte alls lät vår relation begränsa mig utan jag var glad o nöjd (tex gav mitt nummer bort för att det helt enkelt inte spelade någon roll för mig så strunt samma). Intressant att inse att jag kände mig väldigt nöjd också men det var mer en bisak.

Sedan hade min dejt hintat om att han velat snacka om en sak irl och jag varken fick panik eller mådde så jättedåligt över det. Men framförallt så när han medan/efter att vi snackat påpekade att bara så du vet så ska vi inte ha sex idag för jag vill inte att det ska bli sätt för dig att tro du kan "trösta mig" så fort det varit något. Och när han sa det (det har varit ett stort problem för mig innan eftersom det enda jag känt förväntats av mig är att vilja ha sex. Punkt.) så insåg jag att det verkligen inte alls fanns i mitt huvud. Så. Himla. Skönt. Både att en del destruktiva mönster verkar inte sitta helt hårt fast och såklart även att han, nu när vi känner varandra bättre, är så uppmärksam på det. Känns så tryggt och bra.

Avslutade med att bestämma att vår relation fortsatt ska vara helt fri och utan krav eller begränsningar mot att vi bara är helt ärliga o är beredda att ta konsekvenserna av eventuella reaktioner på vårt egna handlande. Kändes också bra faktiskt när jag fortfarande känner att jag har svårt att urskilja vad jag gör för min egen skull vs vad som jag på något sätt förväntar mig önskas av mig.

Mitt modellbyggande är bara terapiarbete när jag känner mig ensam och saknar dagarna när jag renoverade flyplan på Flygvapenmusemuet. Anars är jag fast i Astroronmi och letar planeter, kartläger Planetytor, mäter solstormar, söker efter kupier objekt och producerar med andra en youtub kanal om ämnet. Sannt plågar alla med min 3D skrivare. Och nej jag har inte måga vänner
Ha, jag har sedan länge hävdat att en av världens bästa raggningsrepliker måste vara "Vill du följa med hem och titta på min 3d printer".

Allvarligt! Jag tror att det är få tjejer som är så intreserade av en 3D skrivare!
Hej! @escodobe Vill du komma till Stockholm och se en 3d skrivare! :rofl:
Är inte singel. Men hade jag varit singel hade det helt klart varit något som hade fångat mitt intresse i en profil
Min partner bygger lyftkranar i lego, mitt ex gör 3dmodeller av sina möbler och sin etta i datorn när han ska möblera om, exet jag hade ett hus med hade mcn i sovrummet för att kunna pilla med den när det var för kallt i garaget.

Det finns liksom ett tema i mitt partnerval..

Är inte singel. Men hade jag varit singel hade det helt klart varit något som hade fångat mitt intresse i en profil
Min partner bygger lyftkranar i lego, mitt ex gör 3dmodeller av sina möbler och sin etta i datorn när han ska möblera om, exet jag hade ett hus med hade mcn i sovrummet för att kunna pilla med den när det var för kallt i garaget.

Det finns liksom ett tema i mitt partnerval..
https://www.instagram.com/p/Ba_7Vz1nfEm/?taken-by=tranaker
Gillar att skriva ut hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI