Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast du har ju faktiskt inte några direkt problem att få till dejter, om jag har förstått det hela rätt. Det är väl "bara" att du inte hittat "den rätta"? Mitt inlägg var främst inriktat till dem som knappt får svar, och ännu färre dejter.

Förvisso sant ...
MEN det är ju många som menar att mitt "ålderspann" bara är ute efter sex och inget mer (vilket samtidigt är lustigt då många i den åldern i mitt spann ändå letar seriösa -men i sin åldersgrupp)
Så om jag "bara" gick upp några år (typ 30-35) så har jag enklare att hitta nån som är mer seriös..
I sak har de rätt... Men de flesta killar oavsett ålder är intresserade av "bara sex" om de får chansen oavsett... OBS skrev de flesta... Jag vet att många kan leva utan sex i sina förhållanden med (de är inte nåt för mej dock, jag vill gärna ha sex också :angel: )

Förvisso sant ...
MEN det är ju många som menar att mitt "ålderspann" bara är ute efter sex och inget mer (vilket samtidigt är lustigt då många i den åldern i mitt spann ändå letar seriösa -men i sin åldersgrupp)
Så om jag "bara" gick upp några år (typ 30-35) så har jag enklare att hitta nån som är mer seriös..
I sak har de rätt... Men de flesta killar oavsett ålder är intresserade av "bara sex" om de får chansen oavsett... OBS skrev de flesta... Jag vet att många kan leva utan sex i sina förhållanden med (de är inte nåt för mej dock, jag vill gärna ha sex också :angel: )
Jo, men du är ju medveten om detta! Du sitter inte och gnäller att du inte får någon, eftersom du vet varför utbudet är som det är. Du har ingen offerkofta på dig :D

Fast du har ju faktiskt inte några direkt problem att få till dejter, om jag har förstått det hela rätt. Det är väl "bara" att du inte hittat "den rätta"? Mitt inlägg var främst inriktat till dem som knappt får svar, och ännu färre dejter.

För mig handlar det dels om attraktion och möjligheten att bilda familj. Finns ingen attraktion känns det svårt att bygga nåt mer än vänskap. Så jag letar precis som @corzette i min ålder och upp till 10 år yngre.

För mig handlar det dels om attraktion och möjligheten att bilda familj. Finns ingen attraktion känns det svårt att bygga nåt mer än vänskap. Så jag letar precis som @corzette i min ålder och upp till 10 år yngre.
Har du gett kvinnor 5 år äldre än dig chansen? Har du funderat på att 5-10 år yngre kvinnor inte tänder på män i din ålder?

Du kanske helt enkelt får vänja dig vid tanken att bli bonuspappa.

Har du gett kvinnor 5 år äldre än dig chansen? Har du funderat på att 5-10 år yngre kvinnor inte tänder på män i din ålder?

Näe, men då är nästan uteslutet med att bilda nån familj.
Jo, finns flera såna kvinnor. Men finns också kvinnor som tänder på 5-10 år äldre män. Sen vet jag inte hur många 5+ år kvinnor som tänder på mig eftersom jag ser så mkt yngre ut.

Näe, men då är nästan uteslutet med att bilda nån familj.
Jo, finns flera såna kvinnor. Men finns också kvinnor som tänder på 5-10 år äldre män. Sen vet jag inte hur många 5+ år kvinnor som tänder på mig eftersom jag ser så mkt yngre ut.

Oj, får man fråga hur gammal du är om någon som är fem år äldre är utesluten pga att du vill bilda familj?

Men vad är att gnälla? Man kan väl påpeka att man har svårt att få en dejt eller träffa någon utan att för den sakens skull behöva gå utanför vad man faktiskt attraheras av.

Så vem är det som gnäller enligt dig @prallan?
Jo, men eftersom nätdejtingen är så pass ytlig, det är jättevanligt att man IRL fastnar för någon som man inte skulle ha fastnat för på nätet.
Så ett tips på att få till fler dejter. Attraktion är lurigt ;) Man vet aldrig när det slår till :)

Har börjat prata med en trevlig sångare i närheten. Jag tror att vi är rätt olika men vi har haft några intressanta diskussioner så det kan nog vara värt att träffas, plus att han ser väldigt bra ut :D egentligen inte "min typ" men man ska vidga sina vyer sägs det, jag kanske blir posetivt överraskad :D

Mitt inlägg är bara en idé om ni vill få till fler dejter, vill ni inte det, skit i det, men sitt inte och gnäll :D
Men alltså jag tycker det känns jättemärkligt att du kommer in här med klämkäcka tillrop och gnäller på att folk gnäller när du inte blivit tillfrågad, och när du inte ens (nät)dejtar själv (väl?) och därför omöjligt kan sätta dig in i folks situationer.

För övrigt tycker jag inte att det gnälls särskilt mycket alls här, och även om det gör det så är väl det trådmedlemmarnas rätt att få göra det när det känns hopplöst? Jag minns alltför väl hur jobbigt jag tyckte det var när jag själv var på jakt efter någon, man behöver verkligen en ventil där man kan få snacka av sig utan att andra (gärna andra som redan har funnit det de söker) ska tycka att man är en jobbig typ med offerkofta på sig.

Men alltså jag tycker det känns jättemärkligt att du kommer in här med klämkäcka tillrop och gnäller på att folk gnäller när du inte blivit tillfrågad, och när du inte ens (nät)dejtar själv (väl?) och därför omöjligt kan sätta dig in i folks situationer.

För övrigt tycker jag inte att det gnälls särskilt mycket alls här, och även om det gör det så är väl det trådmedlemmarnas rätt att få göra det när det känns hopplöst? Jag minns alltför väl hur jobbigt jag tyckte det var när jag själv var på jakt efter någon, man behöver verkligen en ventil där man kan få snacka av sig utan att andra (gärna andra som redan har funnit det de söker) ska tycka att man är en jobbig typ med offerkofta på sig.
Ibland gör man en del märkliga inlägg. Jag tycker det berikar ett diskussionsforum. Sen var inte min utgångspunkt att påstå att någon gnäller, det lixom bara gled in på det.

Alternativt bemötas med "du kommer hitta någon när du minst anar/slutar leta", framförallt från någon som precis hittat en partner eller i alla fall inte är singel..

Ibland gör man en del märkliga inlägg. Jag tycker det berikar ett diskussionsforum. Sen var inte min utgångspunkt att påstå att någon gnäller, det lixom bara gled in på det.
Ok.

Alternativt bemötas med "du kommer hitta någon när du minst anar/slutar leta", framförallt från någon som precis hittat en partner eller i alla fall inte är singel..
Ja precis. Den har jag tyvärr råkat göra själv en gång, men tack och lov sa någon ifrån och jag skämdes jättemycket när jag insåg hur klämkäck jag låtit. Det lär inte hända igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 644
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 882
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka