Vad ni krånglar!
Var det som ett svar till mig? Och typ vad menar du då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad ni krånglar!
Ja, jag vet inte om jag lyckades nysta upp alla trådarna i det här nystanetDen legendariska Lussefesten har återuppstått, 2.0. Började med en supermysig släktmiddag med min Tinderdejt och stack sedan dit. Skulle ta bussen o sova hos honom. Nån gång där vid typ 3-4 insåg jag att jag knappt skulle hinna dit innan han skulle till jobbet så vi pratades vid, om något. Vaknade i @Bison s dejts famn, han höll sitt löfte att den dagen jag inte kunde hålla ordning på mig själv så skulle hanGav också mitt nummer till en kille som brukar vara där efter lite tjat. Men såklart också efter att gått igenom typ hela metooharrangen och gissningsvis fått vettiga svar. Oklart varför dock. Och ska såklart inte träffa min Tinderdejt idag, vet inte hur länge sedan vi inte sågs en dag
Känns som att vi har en del att prata om i morgon, egentligen känns det bra. Tycker det är otroligt givande att vända o vrida på saker med honom så jag hoppas inte detta var någon dealbreaker.
Ja, jag vet inte om jag lyckades nysta upp alla trådarna i det här nystanet![]()
Är ganska ny med dejtandet efter att ha gjort slut med min före detta sambo för 4 månader sedan.
Tycker det är väldigt svårt att inte jämföra med mitt ex, men det kanske är normalt?
Har träffat två stycken mer än en gång och båda har tagit initiativ till första kyssen in public, den ena gjorde det dock på ett bra sätt när vi var på café. Den andre kändes det mer som en "attackkyss" när vi sa hejdå vid tunnelbanan och jag var inte alls beredd och kyssen var jätte dålig
. Hade glömt bort den här delen med att vara singel!
Ja... jag tror att det är väldigt normalt, jag kommer på mig ibland med att göra det fortfarande efter två år.Tycker det är väldigt svårt att inte jämföra med mitt ex, men det kanske är normalt?
Lite en och var av er som gör så!Var det som ett svar till mig? Och typ vad menar du då?![]()
Lite en och var av er som gör så!
Ibland behöver man leta efter den röda tråden. För tillfället stör jag mig mest på att folk blir så glada om man nämner att man träffar någon. Varför ska man vara glad över att vara två automatiskt när det finns så många i mina ögon bristfälliga förhållanden? Det provocerar mig enormt.
hela tiden tappar bort mig själv i deras önskan (och att hitta min önskan såklart).
Jag tror att folk utgår ifrån att man är kär och lycklig om man träffat någon, och att det är det som gratulerasI första hand. Sen är väl normen en del också, att folk tror att man säker tvåsamhet och att träffa någon innebär att man hittat det man söker. Men överlag tror jag som sagt bara folk blir glada över att de antar att man är lycklig och nykär och allt det där när man säger att man träffat någon!
Oj vad den där meningen gick rakt in. Jag tänker på när jag nu två gånger kysst, eller blivit kysst av, min vän som jag egentligen inte vill något med. Men jag vet att han vill. Eller inatt när jag kysstes med hans vän efter att ha lärt honom hur man valsar på en tom perrong kl. 5 på morgonen. Jag har egentligen inte velat kyssas, men jag har sett på dom hur gärna dom vill, och jag har velat ge dom det. Att tappa bort sig själv i andras vilja. Ett fantastiskt talande uttryck.
@angsmark
Ni som tycker att det är svårt att träffa någon, eller framförallt, få svar eller få till träffar. Vad skulle hända tror ni om ni ökade åldersspannet? Det är så lätt att vara ytlig och säga "jag tänder inte på jämngamla/äldre" men träffar man rätt person är åldern bara en siffraÄven åt andra hållet, faktiskt
Förhoppningsvis ökar dejterna, och det är väl målet för många? Sen måste man inte dejta alla som hör av sig, men kanske de som verkar schyssta och ge dem en chans? Det går ju att säga tack och hej efter första dejten
Eftersom majoriteten av folk i ett ålderspann känner sig yngre, inte bara de som endast söker yngre. Det är ju lite kliché att säga "Jag är 40 men känner mig som 20" eftersom hela omvärlden uppfattar dessa människor som en normala representanter av 40-åringar, tänk på det.
Bara en idé för att höja dejt-frekvensen för de som vill dejta mer![]()
I mitt fall som ju uttalat gillar yngre är äldre "uppvaktare" inte problemet... Det är att jag helt enkelt inte attraheras av dom. Har massor med snygga, trevliga, roliga och framför allt "potentiella" partners i min vänkrets. Någon har försökt stöta på mej (tom gick på en dejt) men det skulle aldrig funka... Och tro mej jag har försökt gå igenom "vad händer om" och alltid slutat i "nej det finns inte en chans i världen" ... Alltså personer som jag känner och vet att de skulle funka i min vardag och framförallt med mej.. Men som sagt det är tvärnit.
Nu dejtar jag inte just nu ... Men visst ... Skulle lätt kunna ha åldersspann upp till 50 men jag vet att det är typ inte realistiskt. Det funkar inte ... Jag har på riktigt inte haft sex med någon över 35. NÅNSINN (under själva sexet alltså, de är såklart personer som är äldre än mej som i dagsläget är över 50 tex...Som jag däremot inte skulle ha sex med igen)
Med det sagt hoppas jag ändå få bli gammal med den jag väl fastnar med... Så nej jag skulle inte göra slut med någon för att de blir äldre. (jo många tror så) Återigen det finns massor med snygga killar som är i min ålder och äldre. De är helt enkelt bara inte min smak nu.. Och en man är tillsammans med är ju mer än bara utseendet när man väl är där.
Självklart är personligheten när man kommit förbi utseendesållningen det viktigaste. Det är ju personligheten som får en att stanna...
När jag dejtade hade jag spannet på 10 år yngre och 10 år äldre. Mer än det har jag inte kännt vara aktuellt. Dvs jag har aldrig blivit attraherad av en man 20 år äldre.@angsmark
Ni som tycker att det är svårt att träffa någon, eller framförallt, få svar eller få till träffar. Vad skulle hända tror ni om ni ökade åldersspannet? Det är så lätt att vara ytlig och säga "jag tänder inte på jämngamla/äldre" men träffar man rätt person är åldern bara en siffraÄven åt andra hållet, faktiskt
Förhoppningsvis ökar dejterna, och det är väl målet för många? Sen måste man inte dejta alla som hör av sig, men kanske de som verkar schyssta och ge dem en chans? Det går ju att säga tack och hej efter första dejten
Eftersom majoriteten av folk i ett ålderspann känner sig yngre, inte bara de som endast söker yngre. Det är ju lite kliché att säga "Jag är 40 men känner mig som 20" eftersom hela omvärlden uppfattar dessa människor som en normala representanter av 40-åringar, tänk på det.
Bara en idé för att höja dejt-frekvensen för de som vill dejta mer![]()