Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
vad menar du med ”vänta”? Att du ska ta bort matchningen om svar inte kommit inom en viss tid?

Ofta låter jag de jag skrivit till lugga kvar bland matchningarna även om de inte svarat. Det kan ju vara så att de dejtar någon just nu men att det inte blir mer, eller att de helt enkelt tagit en paus och dyker upp efter ett par veckor. Sen kör jag storrensning bland matchningarna några gånger om året :p
Precis! Jag är själv lite periodare och kan ibland inte svara på 2-3 dagar så jag förväntar mig aldrig att någon annan svarar tidigare än så, speciellt inte nu under en storhelg. Men när det legat 1-2 veckor kliar det lite i fingrarna att ta bort.

Sen det här med vad man ska säga i ett första meddelande så brukar jag vara en av de som bara skriver ett hej, ibland något mer om något som stått i deras profil eller finns på en bild. Sen kan det bero på att jag ibland skriver till folk utan presentation, då blir det lite svårare att skriva något mer utförligt ^^

Precis! Jag är själv lite periodare och kan ibland inte svara på 2-3 dagar så jag förväntar mig aldrig att någon annan svarar tidigare än så, speciellt inte nu under en storhelg. Men när det legat 1-2 veckor kliar det lite i fingrarna att ta bort.

Sen det här med vad man ska säga i ett första meddelande så brukar jag vara en av de som bara skriver ett hej, ibland något mer om något som stått i deras profil eller finns på en bild. Sen kan det bero på att jag ibland skriver till folk utan presentation, då blir det lite svårare att skriva något mer utförligt ^^
Jag skriver också väldigtnolika första meddelanden. Ofta som sagt beroende till vad personen ”bjudit in till” i sin presentation ;)

Vet inte om Bumble är så stort i Sverige,mmen de har ju en mekanism som hanterar det där - alltså du måste kontakta dina matchningar inom 24 timmar, annars försvinner de. Likväl, svarar inte killen efter 24 timmar efter att du skrivit till honom, så försvinner matchningen!
Appen skickar påminnelse till båda sidor när tiden håller på att gå ut, så den pressar deltagarna till att faktiskt göra lite beslut om huruvida de faktiskt är intresserad av personen eller ej.

Vet inte om Bumble är så stort i Sverige,mmen de har ju en mekanism som hanterar det där - alltså du måste kontakta dina matchningar inom 24 timmar, annars försvinner de. Likväl, svarar inte killen efter 24 timmar efter att du skrivit till honom, så försvinner matchningen!
Appen skickar påminnelse till båda sidor när tiden håller på att gå ut, så den pressar deltagarna till att faktiskt göra lite beslut om huruvida de faktiskt är intresserad av personen eller ej.
Det var en spännande idé, men jag tror att jag aldrig skulle klara av att ha sådan press att skriva till någon! Fine att det motverkar personer som samlar på matchningar, men att behöva sitta med telefonen så skulle bara ge mig stress.

• Gilla
Reactions: Sel
Sådär, ännu en ”dricka ett glas vin”-dejt på g :D. Det går ju bra det här.

Jag har med på min bucketlist att prova lite rollspel. Det finns en del som typ har det som sin presentation. Dominant man etc. Vågar man kontakta sådana eller är det högriskobjekt? Hur ska jag annars hitta en sådan karl? Jag har inte lyckats hitta någon irl. Eller en, men han ville mest hålla på med förnedringsinslag och det är inte det jag letar efter. Just denne var väldigt hygglig egentligen men tände bara på annorlunda saker.

Sådär, ännu en ”dricka ett glas vin”-dejt på g :D. Det går ju bra det här.

Jag har med på min bucketlist att prova lite rollspel. Det finns en del som typ har det som sin presentation. Dominant man etc. Vågar man kontakta sådana eller är det högriskobjekt? Hur ska jag annars hitta en sådan karl? Jag har inte lyckats hitta någon irl. Eller en, men han ville mest hålla på med förnedringsinslag och det är inte det jag letar efter. Just denne var väldigt hygglig egentligen men tände bara på annorlunda saker.
Bli medlem på Darkside skulle jag rekommendera. Alla där inne är väll, precis som på andra sidor, inte att "lita på" (stor skillnad på dominant och DUM-inant om man säger så), men där kan du ju gå med i forum och få kontakt med likasinnade.

Skriv någonting annat än hej, ställ en fråga som relaterar till personen på något vis. Jag svarar nästan aldrig på meddelanden där det bara står hej eller liknande.

Väldigt många tjejer har bara en eller två bilder på sitt ansikte och ingen presentation. Så det är svårt att hitta på så mkt. Men jag skrev mer än bara hej iaf.

Har en jag pratar med som bor ca 20 mil ifrån dock. Verkar mkt vettig tills jag såg en bild på henne på fb med cigarett . Jag gillar inte rökare, . Visserligen en gammal bild men har inte vågat fråga om hon fortfarande röker ännu.

Naturligtvis, rökte hon fortfarande. Ännu en tjej man kastat bort mkt tid på...

Hur menar du ?

Jag har sett dig flera gånger skriva ganska pessimistiskt både före, under och efter. Ett förutsättande att personen ska vara si eller så, på ett negativt vis. Samma ska nu kring den aktuella kvinnan och rökning. Det är fult begripligt om man har rökning som dealbreaker. Men att då börja prata med en kvinna som röker, sen "hon rökte fortfarande snacka om att slösa bort sin tid" etc. Liksom endera neutralt kontrastera att "hon rökte, synd" eller börja prata med trots rökningen och se - om det verkar lovande i övrigt - om hon t ex kanske kan tänka sig inte röka när ni ses.

Men din approach känns väldigt dömande och som du söker nån som ska passa perfekt i din mall, men du egentligen inte tror nån gör det och får en rad självuppfyllande profetior. Och är man Guds gåva till det motsatta könet kanske inte sådant påverkar. Men om man inte är det känns det som att göra saker svårt för sig.

Apropå ämnet men lite ot.
Jag röker fö numera e-cigg. Det hade jag tänkt gå över till ett bra tag men inte fått ändan ur. Så träffade jag på någon som jag ganska snart fann mycket intressant. Jag gick över till e-ciggen innan första gången vi träffades. Främst för jag ville det, för att JAG inte tycker om att lukta rök mm. Men det spelade givetvis in att jag visste att han förvisso accepterade att jag rökte men såg det som ett minus. Men OM han där hade börjat med nån sorts krav eller ultimatum eller liknande hade jag avpolletterat honom. (Hade han sagt tack men nej tack pga rökningen hade jag accepterat det. )

24 åringen ligger i sängen och snarkar :D

Hade juldagsfest igår, mitt ex bästa vän kom och hade med sin kombo, väldigt söt kille! Vi pratade en del :)

Min kompis drog på krogen och träffade sin mans kompis där (han hade visst sagt att han var väldigt intresserad av mig och hon gav honom mitt nummer)
Jag har träffat honom en gång och blev intresserad iallafall :)

Skulle egentligen ha gått ut också, men jag gav bort mitt förköp till min bästis.
Som sen min nya "vän" snodde p.g.a hon blivit struken från listan??

Så jäkla fult gjort. Är så himla förbannad.
Hon kontrade med att det var ju faktiskt hon som köpt biljetterna åt oss.. (vi har ju betalat henne givetvis) :meh:

Naturligtvis, rökte hon fortfarande. Ännu en tjej man kastat bort mkt tid på...
Sen är dt skillnad på rökare och rökare med. En del sitter och blåser röken i ansiktet på en och anser att världen får väl finna sig och lära sig uppskatta att de röker. En del tar nåt bloss ute någon enstaka gång. Bland rökare, och för all del snusare, finns de som inte är intresserade till att visa hänsyn till de som är mycket lyhörda så det knappt märks.
Jag skulle aldrig vara ihop med någon snusare men lyckats prova två nu. Inte var det snuset som gjorde vi inte passade ihop.

Så är hon trevlig - ni trivs ihop så ge det en chans och se vart det tar vägen.

Men tycker du verkligen att alla du pratar med som inte passar in perfekt i din mall är bortkastad tid, bara för att det inte blir dejt? När blev det bortkastat att prata med andra människor? Är du så ointresserad av människor generellt sett?

Min dejt har träffat väldigt många från Tinder. Han tycker varje möte med en ny människa lär honom något och jag har tvärtom fått känslan att all den tiden är väl investerad tid för honom som människa. Oerhört sympatiskt och tryggt för mig att känna.

Sitter på tåget hem från min familj nu och så blir det familjefirande med honom ikväll. Känns bra. Vi bestämde eg på julafton att inte ses för

rän jag mådde bättre. Har mått ganska dåligt över en privat grej med en vän och då blir jag så himla stressad och distanserad. Har genom åren utvecklat ett rätt trist mönster med att bara lita till mig själv när jag mår dåligt och hålla mig på min kant och det blev jobbigt när han är van vid att vara den som alltid kan få folk att må bättre o komma på andra tankar. Men tror jag rett ut det mesta i mitt huvud nu för jag känner mig bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka