Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte varit ute efter alla mina struliga relationer senaste åren. Men han som totalkrossade mitt hjärta visade mig Bali, som har blivit både mitt och min familjs favoritresemål sedan dess :) Mamma och hennes man landade igår och jag blir varm i hela själen är jag tänker på hur mycket hon älskar platsen, och att jag var den som fick möjligheten att ta henne dit. Herr Perfekt lärde mig att sätta mina egna gränser som jag upprätthållt sedan dess. M och en annan kille jag har dejtat har lärt mig hur fel man kan ha om en person, och att kärlek vid första ögonkastet kan vara en illusion. En dejt blev en KK och sedan min bästa vän. Han som uppmuntrat mig att bryta normer och vågat tänka tanken att skaffa barn själv, och att leva själv. Det är inte relationer som jag letat efter, men som gett mig och lärt mig mycket på ett sätt som jag inte trodde från början. Så jag tror att vår poäng här är att ingenting är "bortkastad tid" för att det inte slutade med ett förhållande.

Nejdå, fast alla personer du nämner nu har du träffat. Du har inte chattat med dom i flera veckor eller månader? Varje dejt jag varit på har jag sett som en stor erfarenhet och alltid roliga då det är kul att lära känna nya människor. Men när det är på en chattnivå så ser jag det inte på samma sätt.

Jag har inte varit ute efter alla mina struliga relationer senaste åren. Men han som totalkrossade mitt hjärta visade mig Bali, som har blivit både mitt och min familjs favoritresemål sedan dess :) Mamma och hennes man landade igår och jag blir varm i hela själen är jag tänker på hur mycket hon älskar platsen, och att jag var den som fick möjligheten att ta henne dit. Herr Perfekt lärde mig att sätta mina egna gränser som jag upprätthållt sedan dess. M och en annan kille jag har dejtat har lärt mig hur fel man kan ha om en person, och att kärlek vid första ögonkastet kan vara en illusion. En dejt blev en KK och sedan min bästa vän. Han som uppmuntrat mig att bryta normer och vågat tänka tanken att skaffa barn själv, och att leva själv. Det är inte relationer som jag letat efter, men som gett mig och lärt mig mycket på ett sätt som jag inte trodde från början. Så jag tror att vår poäng här är att ingenting är "bortkastad tid" för att det inte slutade med ett förhållande.
Skillnaden blir nog i hur dessa har kommit för dig? Du berättar själv här om 4-5 personer inom loppet av vad, ett år? Om man har sådana möjligheter så är det inte heller så konstigt att man får ett mer avslappnat förhållande mot att träffa personer.

• Gilla
Reactions: ptr
Nejdå, fast alla personer du nämner nu har du träffat. Du har inte tjattat med dom i flera veckor eller månader? Varje dejt jag varit på har jag sett som en stor erfarenhet och alltid roliga då det är kul att lära känna nya människor. Men när det är på en chattnivå så ser jag det inte på samma sätt.

Nej men min poäng är att man kan ses utan att allt känns 100% från början. Min bästa vän slutade röka när hon träffade sin nuvarande pojkvän. Skulle jag bara träffat folk där alla checkade i min kravlista så hade dessa relationer inte skett.

Nej men min poäng är att man kan ses utan att allt känns 100% från början. Min bästa vän slutade röka när hon träffade sin nuvarande pojkvän. Skulle jag bara träffat folk där alla checkade i min kravlista så hade dessa relationer inte skett.
Jo, den här tjejen pratade också om att hon skulle sluta efter nyår. Men jag ser det inte som sluta när hon fortfarande säger att hon kommer feströka.

Sen ska jag tillägga att min lista är inte så snäv som du tror. Om du visste hur många tusentals tjejer jag swipat höger på skulle du inte säga så.

Skillnaden blir nog i hur dessa har kommit för dig? Du berättar själv här om 4-5 personer inom loppet av vad, ett år? Om man har sådana möjligheter så är det inte heller så konstigt att man får ett mer avslappnat förhållande mot att träffa personer.

3 år :) Det här är ett axplock. Det spelar ingen roll vilka möjligheter man har eller inte har, jag tror att alla har att vinna på att se möjligheter med alla typer av relationer.

Min poäng är att jag anser att det är dumt att direkt klippa en kontakt p.g.a ett eventuellt framtida feströkande. Men du gör som du vill såklart, jag behöver inte ge mig in i den diskussionen.
Ja DET kan jag hålla med om att det fylller ingen direkt funktion att aktivt dissa någon för saker kan förändra sig i framtiden. Det verkar dock inte som att @Hero har gjort det dock eftersom man pratats vid tidigare.

Min poäng är att jag anser att det är dumt att direkt klippa en kontakt p.g.a ett eventuellt framtida feströkande. Men du gör som du vill såklart, jag behöver inte ge mig in i den diskussionen.

Kanske kanske inte. Den är redan klippt iaf. Jag har svårt att förbise rökning. Det och barn är mina största dealbreakers.

Kanske kanske inte. Den är redan klippt iaf. Jag har svårt att förbise rökning. Det och barn är mina största dealbreakers.

Min bästa vän är pälsdjursallergiker och jag gick på dejt med honom ändå. En av mina viktigaste och mest betydelsefulla relationer idag, och det är min viktigaste deal breaker. Jag säger inte att alla ska skrota sina dealbreakers. Jag vill bara säga att fantastiska saker kan hända när man gör det.

Min bästa vän är pälsdjursallergiker och jag gick på dejt med honom ändå. En av mina viktigaste och mest betydelsefulla relationer idag, och det är min viktigaste deal breaker. Jag säger inte att alla ska skrota sina dealbreakers. Jag vill bara säga att fantastiska saker kan hända när man gör det.

Jag önskar att jag kunde. Kanske hade jag gett det ett försök om hon bott i samma stad. Men jag är inte beredd att åka 20 mil längre.

Jag har aldrig påstått att det är enkelt. Mitt dejtande är inte heller enkelt, jag är livrädd för precis allt. Man kan bestämma sig för att sätta sig ner och tänka att "det är som det är" och man kan sträva framåt och tänka "jag ska försöka även om det är svårt." Upp till dig.

Det är just det jag gör.
Man gräver ner sig, sen gräver man upp sig. För jag vet om jag att gräver jag ner mig då får jag med all sannolikhet leva ensam resten av livet. Och det är väl nåt som jag inte accepterat ännu. Kanske när jag börjar bli riktigt gammal.

Men det är ju något som är problematiskt för allergikern inte dig?

Därför jag har stött på flera som har partner redan. Flera som nyss gjort slut. Flera som inte är ute efter nåt alls bara vill spana/chatta osv. Sen det faktum att mer hälften inte ens svarar vid match.

Och då är dessa personer ovan bara ute efter bekräftelse, alltså? Varför drar du den slutsatsen?

Jag är fortfarande genuint intresserad i varför du drar slutsatsen att man bara är ute efter bekräftelse för att man precis avslutat ett förhållande eller inte svarar på matchning.

Det är just det jag gör.
Man gräver ner sig, sen gräver man upp sig. För jag vet om jag att gräver jag ner mig då får jag med all sannolikhet leva ensam resten av livet. Och det är väl nåt som jag inte accepterat ännu. Kanske när jag börjar bli riktigt gammal.

Våra definitioner av "gräva upp sig" är olika helt enkelt.

Jag är fortfarande genuint intresserad i varför du drar slutsatsen att man bara är ute efter bekräftelse för att man precis avslutat ett förhållande eller inte svarar på matchning.

Har man nyss gjort slut är man inte så lycklig generellt och behöver bekräftelse.För jag tror inte man är direkt redo att dejta nån då.
Jag tror många bara är inne för att se vilka dom matchar med? Varför svarar man annars inte ? Varför swipar man höger? Eller är det så att man fann en mer intressant på nästa matchning ? det konstiga är att man tar inte bort matchningen heller utan bara undviker att svara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 641
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 448
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka