Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon jag pratat med i 2-3 månader som gick tillbaka till ex skrev "Du verkar vara en väldigt bra människa och jag hoppas verkligen du mår bra. Jag hoppas du hittar din fina tjej du verkligen förtjänar!" . Även om det sved så är det otroligt uppskattat när man få så varma ord och man inte bara slutar att skriva :). Så jag ser inte det som bortkastad tid. Allt är inte bortkastat även om mkt tid går åt. Mer än jag skulle vilja.

Har upptäckt att jag mår bättre om jag har nån på gång hela tiden.
Men alltså, du kan ju inte sitta och gnälla på att tjejer bara är ute efter bekräftelse på ex Tinder när du själv gör samma sak. Dvs, du mår bra av att ha någon på gång hela tiden - det ju också ett sätt att få bekräftelse.

Det blir så väldigt tydligt i alla dina inlägg att du verkar förväntar dig helt andra saker av en tjej än vad du själv vill och kan leva upp till - du sätter liksom orimliga krav och förväntningar på tjejer generellt på tinder trots att du själv verkar okeja ett annat beteende från dig själv. Alltså, jag tror du skulle vinna på att rannsaka dina egna förväntningar och ditt eget beteende för det är troligtvis rätt få som uppskattar att leva upp till en bild av att vara felfri alternativt gå in i en relation där en inte har samma grundläggande rättigheter i hur en kan/får/bör bete sig.

Men alltså, du kan ju inte sitta och gnälla på att tjejer bara är ute efter bekräftelse på ex Tinder när du själv gör samma sak. Dvs, du mår bra av att ha någon på gång hela tiden - det ju också ett sätt att få bekräftelse.

Det blir så väldigt tydligt i alla dina inlägg att du verkar förväntar dig helt andra saker av en tjej än vad du själv vill och kan leva upp till - du sätter liksom orimliga krav och förväntningar på tjejer generellt på tinder trots att du själv verkar okeja ett annat beteende från dig själv. Alltså, jag tror du skulle vinna på att rannsaka dina egna förväntningar och ditt eget beteende för det är troligtvis rätt få som uppskattar att leva upp till en bild av att vara felfri alternativt gå in i en relation där en inte har samma grundläggande rättigheter i hur en kan/får/bör bete sig.

Jag vet. Alla uppskattar bekräftelse. Jag sa inte att alla tjejer enbart var ute efter bekräftelse.

Vad är det för orimliga förväntningar jag har ? Berätta för mig ?
Och vad är det för beteende som jag okeja från mig själv ? Också nyfiken.

Jag avmatchar aldrig. Förstår inte vad det gör för skillnad om dom ligger kvar där uppe med bilder eller inte. En dag kanske någon av oss blir uttråkade och skriver.

Fast jag skriver till dessa tjejer både en och två gånger. Nu var det faktiskt en som tog bort mig. Hon måste vara en av dom första. Men oftast ligger matchningen bara kvar och man får aldrig något svar och då menar jag aldrig. Alla gör ju som dom vill naturligtvis.

Fast jag skriver till dessa tjejer både en och två gånger. Nu var det faktiskt en som tog bort mig. Hon måste vara en av dom första. Men oftast ligger matchningen bara kvar och man får aldrig något svar och då menar jag aldrig. Alla gör ju som dom vill naturligtvis.
Fast det finns väl ingen regel om att de måste ta bort matchningen?
Som jag skrev förut tror jag det är bra att inte tänka så dvs att det finns bara ett rätt sätt att göra saker. :)

Jag kanske missar dom men jag har inte läst lika många negativa inlägg av någon annan användare i tråden. Men jag kan kolla.

Men faktum kvarstår, om man tycker att något är sjukt tråkigt och känner sig bitter över det lär det visa sig när man ägnar sig åt den aktiviteten, och det kommer att spegla uppfattningen som den andra har av en.
Jag sträcker upp en hand. Jag har uttryckt frustration över (nät)dejting.

Jag vet inte om hon mår riktigt bra. Sen bor hon ca 30 mil ifrån och det har inte varit tillfälle ännu. Jag var förbi där en gång men då kunde inte hon.

Äsch, jag åker utan vidare 30 mil bara för att provrida en häst.
Du vill ha en tjej och är flyttbar. Åk, se det som en utflykt.
Annars faller ju grejen med att ha så stort sökområde om du inte vill åka ändå.

Jag har över 40 mil till Malmö. Det är absolut inte optimalt men killen är liksom lite för bra för att jag ska se det som ett hinder

Det är ju bara så det är - man får inget svar.
Skulle tro att en tredjedel sorterar bort en direkt, en tredjedel svarar om man kan vara bli kund eller avluras pengar på annat sätt - av de som är kvar kanske en på tio kommer med vettigt svar. Av dessa kommer minst två tredjedelar att tystna eller den ena eller den andra tycker inte det är tillräckligt intressant.
Lite tillspetsat visserligen, och då har du dessutom sorterat rätt hårt från början!
Så vill man lyckas med det där så är det bara att skriva! Oj vad man får skriva. Glöm med att återanvända texter eller ens textbitar med. En del av profilerna är det samma tjej som har och får de två meddelande som är lika så anses det att du bara kör massutskick. Tog en liten textstump jag totat ihop om en kvällstur med hästen och skickade till två tjejer jag hade kontakt med och haft ett tag. Fick till svar -copy paste. Lika från båda profilerna och sen hörde jag inget mer.
Men så kan det dyka upp något som passar - fast då lyckas de bo i långtbortistan istället och det rinner ut i sanden därför istället, några av dem har jag lite kontakt med ändå fast mera på bekantskapsnivå vilket är mycket trevligt det med men inga jag träffas och umgås med.

Hur får man ens bekräftelse på tinder, är det när man får en matchning? Att få komplimanger? Super-like? Skulle gissa på matchningar?

Äsch, jag åker utan vidare 30 mil bara för att provrida en häst.
Du vill ha en tjej och är flyttbar. Åk, se det som en utflykt.
Annars faller ju grejen med att ha så stort sökområde om du inte vill åka ändå.

Jag har över 40 mil till Malmö. Det är absolut inte optimalt men killen är liksom lite för bra för att jag ska se det som ett hinder

OT men hur är det med din häst Bison?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 429
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka