Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utveckla det ? Hur vet du vad jag tänker ?
Nja - där var nog en otydlighet.
Tror inte det handlar om att någon annan ska veta vad du tänker - utan just hur du tänker och om tankarna har inspirerats av diskussionerna till att se det från något annat håll. (här brister jag i tydlighet, men hoppas på att du hänger med på hur jag menar!).

utan just hur du tänker och om tankarna har inspirerats av diskussionerna till att se det från något annat håll. (här brister jag i tydlighet, men hoppas på att du hänger med på hur jag menar!).

Vilket håll är det ? Alla ser saker från olika håll.

• Gilla
Reactions: ptr
Jovisst - men tar du till dig av det som föreslås - inte bara i sättet att utrycka sig, utan låter det sippra in i sättet att tänka med?

Jag har inte fått några konkreta förslag ännu.
Fick ett av @Red_Chili med att skriva "många tjejer" istället för "tjejer". Men det var längesen jag anammade det. Så det var old news. Uppenbarligen hjälpte inte det för det var precis det som det började hackas på.

Senast ändrad:
Det där svaret förklarar en del...;)

Nej, det säger inte ett skit, annat än att du tydligen också har bättre saker för dig då det uppenbarligen är för svårt att gå tillbaka, vadå, 10 sidor i tråden? Istället för att vilja ha en "sammanfattning" levererad på silverfat. Det spelar ingen roll om det är du eller jag som gör jobbet, för det kommer inte ändra ditt synsätt alls. Bortkastad tid mao.

Nej, det säger inte ett skit, annat än att du tydligen också har bättre saker för dig då det uppenbarligen är för svårt att gå tillbaka, vadå, 10 sidor i tråden? Istället för att vilja ha en "sammanfattning" levererad på silverfat. Det spelar ingen roll om det är du eller jag som gör jobbet, för det kommer inte ändra ditt synsätt alls. Bortkastad tid mao.
Fast...om du typ 10 sidor senare har skäl att skriva om @Hero s unkna kvinnosyn, så lär du ju ha samlat på dig information som du har i huvudet - bara att rabbla upp.

...men jag ska inte pina dig mera med det.
...och jo, ditt icke-svar ger mig en del förklaringar.

Men du, du bad om exempel och det var vad det handlade om - exempel som jag i min enfald trodde skulle vara tillräckligt tydliga för dig - inte någon vilja att kolla igenom alla dina inlägg.

Varför inte ta några exempel i nutid då ?
Om det ska gnällas på saker jag skrev för 1 år sen kommer det ju aldrig spela nån roll vad jag skriver på buke.

Senast ändrad:
Varför inte ta några exempel i nutid då ?
Om det ska gnällas på saker jag skrev för 1 år sen kommer det ju aldrig spela nån roll vad jag skriver på buke.
Men du, om du endast ser det som gnäll så spelar det väl ingen roll vilken tid exemplen kommer ifrån. Det sitter alltså folk och försöker ge dig tips och råd, och du ser det som gnäll. Varför ber du om exempel då? :) Känns ju hemskt onödigt både för dig och de som försöker hjälpa/ge råd till dig. :)

Men du, om du endast ser det som gnäll så spelar det väl ingen roll vilken tid exemplen kommer ifrån. Det sitter alltså folk och försöker ge dig tips och råd, och du ser det som gnäll. Varför ber du om exempel då? :) Känns ju hemskt onödigt både för dig och de som försöker hjälpa/ge råd till dig. :)

Men tänk dig själv ?
Du är på uppkörning och kör prickfritt ! Men så säger körskoleläraren. Ikke bra det där. När vi körde upp för 1 år sen så missade du väjningsplikten. Bättre lycka nästa gång! Okej, jag ska skärpa mig! Uppfinner du en tidsmaskin åt mig först ? :)

Hej @Hero !

Jag vet inte om detta kommer att göra det tydligare, men de senaste frågorna har handlat om hur du själv tänker kring det som skrivits till dig och hur du väljer att bemöta det.
Till exempel om din första, instinktiva reaktion och svar kanske byts till något annat om du läser det igen senare, eller om du får tänka på det ett tag. Även om det inte syns här.

Ska försöka ge exempel på vad jag menar:

Jag skriver:
"Jag var på dejt och då hände det här. Dejten gjorde si. Jag gillade inte det." och får svaret: "Varför sa du inte bara till dejten att si inte var okej?"

Möjlig instinktiv reaktion på svaret:
"Jamen jag gjorde/sa ju faktiskt så och si, jag tycker att jag gjorde tillräckligt!"
Dvs en inledande försvarsreaktion, för att jag kanske kände mig påhoppad eftersom jag tyckte att jag hanterade situationen rätt.

Detta kan sedan leda till eftertanke hos mig och en ny, inre reaktion på svaret:
"Okej, ja jo. Jag gjorde/sa så och si men uppenbarligen var det inte tillräckligt tydligt eller uttryckt på rätt sätt för mottagaren att förstå. Effekten blev inte så som jag avsåg/hade tänkt."

Som i sin tur kan leda till att jag funderar ett extra varv nästa gång jag är i liknande sits:
"Förra gången räckte det inte att jag gjorde/sa så och si, jag kanske ska vara ännu tydligare och även göra ditt/datt, och se om det ger ett annat resultat?"

Blir man ofta ifrågasatt och känner att folk inte förstår det man egentligen menar, så kanske det är dags att ändra något i sättet hur man kommunicerar - säga mer, säga mindre, säga annorlunda... Och något så enkelt som att bemöta oklarheter med: "jaha, det var inte meningen att framställa det så, utan jag menade..." istället för ett svar som signalerar "fatta vad jag menar och inte vad jag skriver".
Anfall är inte bästa försvar även om jag förstår att man gärna håller fast vid sin försvarsteknik i tuffa situationer.

Och gällande exempelfrågan: bortse från NÄR det hände, det är situationerna som sådana som är exemplen, situationerna i sig hade ju lika gärna kunnat hända idag eller imorgon.

Fick ett av @Red_Chili med att skriva "många tjejer" istället för "tjejer". Men det var längesen jag anammade det.

Vad du missar är att det viktiga är vad orden står för, vad de uttrycker, snarare än bokstavstolkningen av dem. Om du skriver "många tjejer" i stället för "tjejer" ändrar det inte din grundsyn: att du drar slutsatser om kvinnor utifrån vad enstaka kvinnor säger/gör. Om någon/några här analyserar dina inlägg reagerar du med: "Men jag antar att det är lärdom att ta med sig när man skriver med tjejer. Att allt analyseras in i minsta detalj." Med "många tjejer" har du inte ändrat dig ett dugg, du har bara ändrat det du skriver.

Och vad gäller din brist på självreflektion som @athena_arabians var inne på så minns jag ett bra exempel: När du klagade på att du varit ihop med flera tjejer som inte ville ligga tillräckligt ofta så fick du en skur av inlägg med "men ser du inte sexet som ett samspel mellan två, dvs, vad du själv gjort kan ha påverkat vad hon gjorde?". Men nej, det såg du inte. Du konstaterade i stället att du nog tyvärr drogs till tjejer med låg sexlust. Problemet låg alltså bara hos tjejerna.

Hur går det i allmänhet då @Hero, några matches du pratar med? Provat gruppträningen än?

Nej, alla matches har jag redan skrivit till och inte fått nåt svar eller så har det dött ut. Jo, fick en match för nån dag sen men hon befinner sig 50 mil ifrån.
Funderat på att starta om. Men mitt plusabonnemang har precis förnyats. Så jag måste vänta tiden ut innan jag kan starta om.

Näe, inte ännu.
Tänkte prova crossfit och nåt som heter vinyasa yoga. Någon som har erfarenhet av det ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 377
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka