Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast om du läser igenom mina senaste inlägg kan du se att jag skriver "många tjejer" .
Har du någon tanke kring allt det andra jag skrev då? Eller är det bara det löst tagna exemplet du tänkte kommentera? Ett exempel jag la till för att försöka att ytterligare förtydliga vad jag menar, men ja, det kan lika gärna tas bort ur inlägget eftersom det INTE var det som var det viktiga i min text.

Jag tar till mig konstruktiv kritik. Inte nån som ropar att jag är "feg" fast det inte var så det var.

Du har bevisligen inte tagit åt dig något som inte passat dig oavsett tråd. Dvs du har inte ens försökt fundera över ditt egna handlande eller hur du uttrycker dig. Din självreflektion är icke-existerande. Så fort något inte passar dig skyller du på alla andra utom dig själv.

Visst, du kanske inte menar det så men det är exakt så det ser ut när jag läser dina inlägg.

Du har bevisligen inte tagit åt dig något som inte passat dig oavsett tråd. Dvs du har inte ens försökt fundera över ditt egna handlande eller hur du uttrycker dig. Din självreflektion är icke-existerande. Så fort något inte passar dig skyller du på alla andra utom dig själv.

Visst, du kanske inte menar det så men det är exakt så det ser ut när jag läser dina inlägg.
Man ska inte få skit för att man inte kan uttrycka sig på ett sätt så att ALLA kan och vill förstå rätt. Jag har många gånger varit i liknande sits som jag upplever att @Hero är i nu (på buke, kan jag tillägga), då det inte spelar någon som helst roll vad man skriver för det finns alltid någon som ser ett kryphål, en chans att trycka till. Jag har många gånger sett mig besegrad av alla de här som har en bättre förmåga att uttrycka sig i skrift. Jag tycker att alla ska få skriva och alla borde ha inställningen "jag vill förstå" då man läser inlägg. Annars blir det uppenbart svårt - åtminstone för någon.

Man ska inte få skit för att man inte kan uttrycka sig på ett sätt så att ALLA kan och vill förstå rätt. Jag har många gånger varit i liknande sits som jag upplever att @Hero är i nu (på buke, kan jag tillägga), då det inte spelar någon som helst roll vad man skriver för det finns alltid någon som ser ett kryphål, en chans att trycka till. Jag har många gånger sett mig besegrad av alla de här som har en bättre förmåga att uttrycka sig i skrift. Jag tycker att alla ska få skriva och alla borde ha inställningen "jag vill förstå" då man läser inlägg. Annars blir det uppenbart svårt - åtminstone för någon.

Men snälla, det är ett forum i skrift. Det blir vansinnigt svårt att försöka vara tankeläsare för att förstå vad någon menar i stället för att utgå ifrån vad hen skrivit.

Jag försöker verkligen förstå vad folk skriver, oavsett stavning etc. Men jag måste ju fortfarande utgå ifrån vad som skrivits.

Har du någon tanke kring allt det andra jag skrev då? Eller är det bara det löst tagna exemplet du tänkte kommentera? Ett exempel jag la till för att försöka att ytterligare förtydliga vad jag menar, men ja, det kan lika gärna tas bort ur inlägget eftersom det INTE var det som var det viktiga i min text.

Jo, jag förstår vad du skriver. Men jag tycker inte att jag ska behöva vara övertydlig. Tex, om jag frågar om någons preferenser vad som menas med en arbetarkropp. Varför läser andra in det som att jag ifrågasätter dennes preferens? Ska jag behöva skriva! Ursäkta mig, jag vill inte ifrågasätta dina prefenser. Jag undrar bara vad du menar med arbetarkropp ?
Jag får känslan av att andra utläser någon som jag inte har skrivit hela tiden.

Som jag såg det så var det för att det var ett tydligt och kortfattat exempel på hur något beskrivs som gjorde den historien till användbar. Det handlar inte om tillfället i sig, hade lika gärna gått att dikta ihop något vad som som skulle passa att applicera på, men det skulle kräva lite mer tankemöda.
Det skrevs om att det är både avsändarens och mottagarens ansvar att försöka förstå ett budskap, här är många som försökt vara tydliga och beskriva samma sak ur olika vinklar för att försöka få fram hur de menar att jargongen blir olycklig. Men det vill inte riktigt nå fram, det upplevs som påhopp.
Flytta fucus lite, försöka ställa sig vid sidanav och titta på det en gång till. Mycket av det som beskrivs känns igen - det är hur det beskrivs som gör att det skaver.

Jo, jag förstår vad du skriver. Men jag tycker inte att jag ska behöva vara övertydlig. Tex, om jag frågar om någons preferenser vad som menas med en arbetarkropp. Varför läser andra in det som att jag ifrågasätter dennes preferens? Ska jag behöva skriva! Ursäkta mig, jag vill inte ifrågasätta dina prefenser. Jag undrar bara vad du menar med arbetarkropp ?
Jag får känslan av andra utläser någon som jag inte har skrivit hela tiden.

Om du förstår vad @Red_Chili skrev i övrigt, har du då funderat över det?

Men snälla, det är ett forum i skrift. Det blir vansinnigt svårt att försöka vara tankeläsare för att förstå vad någon menar i stället för att utgå ifrån vad hen skrivit.

Jag försöker verkligen förstå vad folk skriver, oavsett stavning etc. Men jag måste ju fortfarande utgå ifrån vad som skrivits.
Men snälla, det är just för att det är ett forum (för alla) i skrift som man inte bör få skit om man inte har förmågan att uttrycka sig som en filosof/författare/politiker eller...you name it.

Jo, och jag tror inte det hjälper att jag ändrar mitt sätt att skriva. För folk tar fortfarande upp saker jag skrev för ett halvår eller längre sen.

Fast jag menar inte enbart ditt sätt att skriva utan även ditt sätt att tänka. Har något som sagts/skrivits inspirerat dig att se något från ett annat håll, ur någon annans perspektiv?

Utveckla det ? Hur vet du vad jag tänker ?

Jag har naturligtvis ingen aning om vad du tänker men du verkar inte se något från olika perspektiv (vilket du naturligtvis inte behöver göra men generellt underlättar det i relationer till ens medmänniskor). Dvs har du fått något med dig som fått dig att tänka på något annat sätt, att försöka se någon annans perspektiv?

Jag har naturligtvis ingen aning om vad du tänker men du verkar inte se något från olika perspektiv (vilket du naturligtvis inte behöver göra men generellt underlättar det i relationer till ens medmänniskor). Dvs har du fått något med dig som fått dig att tänka på något annat sätt, att försöka se någon annans perspektiv?
Jo, att jag måste vara övertydlig för att inte en tråd ska bara handla om mig och folk ska börja ta upp gamla inlägg från en försvunnen tid. Jag är inte säker på att det hjälper dock.

• Gilla
Reactions: ptr
Jo, att jag måste vara övertydlig för att inte en tråd ska bara handla om mig och folk ska börja ta upp gamla inlägg från en försvunnen tid. Jag är inte säker på att det hjälper dock.

Det där var inte ett svar på min fråga (och naturligtvis behöver du inte svara). Men ditt svar förstärker mitt intryck att du hela tiden tittar på något externt hur du blir bemött. Inte funderar på ditt egna tankesätt och uttryck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 383
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka