Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men tänk dig själv ?
Du är på uppkörning och kör prickfritt ! Men så säger körskoleläraren. Ikke bra det där. När vi körde upp för 1 år sen så missade du väjningsplikten. Bättre lycka nästa gång! Okej, jag ska skärpa mig! Uppfinner du en tidsmaskin åt mig först ? :)
Jag förstår inte hur det här var ett svar på att du ber om exempel och kallar allt för gnäll :) Men det är okej, du behöver inte försöka förklara.

Men tänk dig själv ?
Du är på uppkörning och kör prickfritt ! Men så säger körskoleläraren. Ikke bra det där. När vi körde upp för 1 år sen så missade du väjningsplikten. Bättre lycka nästa gång! Okej, jag ska skärpa mig! Uppfinner du en tidsmaskin åt mig först ? :)

Att leta en partner är ingen tävling eller en prestation. Ingen här tänker godkänna eller underkänna dig, vi bara diskuterar. Återigen tittar du bara externt, inte internt.

Om du tycker att din approach funkar för dig, toppen. Dock verkar det ju som om du inte tycker det så det smartaste i det läget är att fundera på vad man kan förändra (och som man är ok med att förändra naturligtvis).

Jag har aldrig dejtat aktivt egentligen. Däremot har jag ett intresse för de människor jag möter (alltid får man med sig något och/eller när sig något). Det kommer man enormt långt med även om det inte leder till ett förhållande.

Vad du missar är att det viktiga är vad orden står för, vad de uttrycker, snarare än bokstavstolkningen av dem. Om du skriver "många tjejer" i stället för "tjejer" ändrar det inte din grundsyn: att du drar slutsatser om kvinnor utifrån vad enstaka kvinnor säger/gör. Om någon/några här analyserar dina inlägg reagerar du med: "Men jag antar att det är lärdom att ta med sig när man skriver med tjejer. Att allt analyseras in i minsta detalj." Med "många tjejer" har du inte ändrat dig ett dugg, du har bara ändrat det du skriver.

Och vad gäller din brist på självreflektion som @athena_arabians var inne på så minns jag ett bra exempel: När du klagade på att du varit ihop med flera tjejer som inte ville ligga tillräckligt ofta så fick du en skur av inlägg med "men ser du inte sexet som ett samspel mellan två, dvs, vad du själv gjort kan ha påverkat vad hon gjorde?". Men nej, det såg du inte. Du konstaterade i stället att du nog tyvärr drogs till tjejer med låg sexlust. Problemet låg alltså bara hos tjejerna.

Nej, det gör det inte. Vad "många" betyder är att det fler än en kvinna. Det betyder inte att alla kvinnor är så.

Därför att alla matchar inte sexuellt. De finns dom som har olika sexlust. Om problemet berodde på mig fick jag aldrig veta det.
Det är lite svårt att ta till något som jag inte vet ?

Nej, det gör det inte. Vad "många" betyder är att det fler än en kvinna. Det betyder inte att alla kvinnor är så.

Därför att alla matchar inte sexuellt. De finns dom som har olika sexlust. Om problemet berodde på mig fick jag aldrig veta det.

Där kommer samspelet mellan människor in. Ju mer man övar på att förstå människor desto bättre blir man på det. Har man inget intresse för det ska man inte förvänta sig att andra har något intresse för att förstå en.

Att leta en partner är ingen tävling eller en prestation. Ingen här tänker godkänna eller underkänna dig, vi bara diskuterar. Återigen tittar du bara externt, inte internt.

Om du tycker att din approach funkar för dig, toppen. Dock verkar det ju som om du inte tycker det så det smartaste i det läget är att fundera på vad man kan förändra (och som man är ok med att förändra naturligtvis).

Jag har aldrig dejtat aktivt egentligen. Däremot har jag ett intresse för de människor jag möter (alltid får man med sig något och/eller när sig något). Det kommer man enormt långt med även om det inte leder till ett förhållande.

Det är lite svårt att ändra approach om man inte får chansen. Jag har testat ändra presentation , bilder, hälsningsfraser osv. Ingen större skillnad i utdelningar har jag fått.

Kanske svårt för dig att sätta dig in i om du inte dejtat ?

Fast även om någon inte sagt uttryckligen till dig att du gjorde fel när det gällde sexet. Så tycker jag det är märkligt att du tycker att felet låg hos de andra?
Jag tycker det är märkligt om något inte fungerade i en relation att man inte också funderar över sin roll.Fundera över sin roll i samspelet i relationen. Och jag tycker att det är naturligt att göra även om någon inte har sagt att man gör något fel.
Och jag tror att det är det som vissa av oss reagerar på här i tråden. Att du inte verkar fundera över din egen roll. utan att det bara ligger hos den andra.

Men tänk dig själv ?
Nu är du där och hänger upp dig igen.
Du kommer inte komma någonstans om du inte försöker att se att det handlar om tankemönster som påverkar ditt sätt kommunicera. Du vill ha exempel - det har du fått, massor. Att de är gamla har ingen betydelse, jämförelsen med körskolan är ett väldigt tydligt exempel på hur du resonerar och vad som hakar upp sig för dig.
Jag kan bättra på den historien då jag jag egentligen kuggade på uppkörningen för lastbilskortet Men den jag körde upp för hade jag ett halvår tidigare haft som körlärare. Han ansåg att det där kunde jag och att jag missat en sådan sak på uppkörning som en av några enstaka missar tänkte han inte kugga mig för.
Att jag bryr mig om att försöka kommentera denna diskussion är att jag har gjort den resan du har framför dig med att tänka om och tänka efter. Det var i stort sett samma gäng som hjälpte mig till insikt om hur jag uttryckte mig och resonerade som ger ungefär samma tips och råd till dig. Det tog tid för mig med att lyfta blicken och se att där var tankesättet bakom alla exempel mm som var poängen i det hela, inte skåpmaten som lyftes fram som exempel för att försöka visa vad de menade.
Dessa diskussioner återkommer med jämna och ojämna intervaller, de återkommer och skulle man blanda lite och ta bort nåt namn mm så skull det nog inte att se vad som hörde till vilken vända då de är förvillande lika var gång.

Fast även om någon inte sagt uttryckligen till dig att du gjorde fel när det gällde sexet. Så tycker jag det är märkligt att du tycker att felet låg hos de andra?
Jag tycker det är märkligt om något inte fungerade i en relation att man inte också funderar över sin roll.Fundera över sin roll i samspelet i relationen. Och jag tycker att det är naturligt att göra även om någon inte har sagt att man gör något fel.
Och jag tror att det är det som vissa av oss reagerar på här i tråden. Att du inte verkar fundera över din egen roll. utan att det bara ligger hos den andra.

Fast det väl inget fel om någon har en lägre sexlust ?

Du missade poängen.

Du bekräftade poängen.

Det är lite svårt att ändra approach om man inte får chansen. Jag har testat ändra presentation , bilder, hälsningsfraser osv. Ingen större skillnad i utdelningar har jag fått.

Kanske svårt för dig att sätta dig in i om du inte dejtat ?

Jag har inga problem att förstå dejting även om jag oftast sett till att få karlarna i säng först och sedan funderat på om jag vill vara ihop med dem. Men dejta är ju inget annat än att möta en annan människa och ha ett intresse för den. Syftet med intresset kan ju variera (partner, kompis osv) men i grunden är det ju ett möte mellan två människor.

Det var faktiskt ledsamt att läsa att du tyckte det var bortkastad tid när det visade sig att din dejt rökte och du inte var intresserad av henne pga det. Jag tycker det är enormt sorgligt att se tid spenderad med en medmänniska på det sättet.

Men du missar poängen. Poängen är att också fundera över sin egen roll i relationen med andra.

Vet inte om ni kom ihåg den diskussionen. Men jag ville inte pressa henne och börja fråga om varför vi inte har mer sex. Jag har hellre bra sex sällan med nån som vill än att pressa någon.

När så många skrev till dig att kvinnornas förhållande till sex kanske kunde hänga ihop med hur du uppför dig sexuellt hade du kunnat svara: "åh fan. Det tänkte jag aldrig på". I stället konstaterar du (fortfarande) bara att de hade låg sexlust.
Nej, jag konstaterade att det kanske var så. Men jag har aldrig fått veta varför i så fall. Lite svårt att veta vad jag kan göra annorlunda då.

Vet inte om ni kom ihåg den diskussionen. Men jag ville inte pressa henne och börja fråga om varför vi inte har mer sex. Jag har hellre bra sex sällan med nån som vill än att pressa någon.
Nej det handlar inte om att pressa. Men när vi diskuterat det här på buke så tycker jag att det hade varit bra om du sagt och tänkt att ;
-Aha... så har jag inte tänkt det. Jag måste fundera över hur jag betedde mig i relationen. Hur påverkade jag henne, vad sa jag etc.

Nej det handlar inte om att pressa. Men när vi diskuterat det här på buke så tycker jag att det hade varit bra om du sagt och tänkt att ;
-Aha... så har jag inte tänkt det. Jag måste fundera över hur jag betedde mig i relationen. Hur påverkade jag henne, vad sa jag etc.

Givetvis tänker jag på det. Men det är svårt att sätta fingret på vad när jag inte vet ?

Nej, jag konstaterade att det kanske var så. Men jag har aldrig fått veta varför i så fall. Lite svårt att veta vad jag kan göra annorlunda då.
Jag pratade om hur du hade kunnat reagera i tråden då det diskuterades. Du hade kunnat bemöta de som svarade dig med "åh fan, det tänkte jag aldrig på." Det hade varit ett helt öppet svar, du skulle varken ha sagt att du gjort rätt mot tjejerna eller gjort fel. Istället hade du visat att du lyssnade på de som pratade med dig i tråden. Men du fattar FORTFARANDE inte??

Ett fel som @Hero gör att han ger faktiska anledningar till varför han tycker och känner som han gör för då ger det även utrymme för kritik. Hade han bara sagt att det inte fanns någon kemi eller benämnnt mobiltjejen som en rövhatt så hade det inte funnits något att diskutera eller kritisera. Nu ger han sina faktiska tankar om vad som hände och hur och det öppnar även upp för att man attribuerar till fel saker.

Om man så att säga tvingades att specificera rent konkrekt vad man tror gick fel så tror jag att vi oftare skulle få se lite konstiga uppfattningar och försvarsmekanismer från många deltagare i tråden. Så länge man håller sig till väldigt breda definitioner som klickade inte, ingen kemi och säga att någon var en rövhatt så är man säker mot att säga saker som i sammanhanget kan räknas som fel.

Sen kan man diskutera om han borde ta till sig mer av kritiken eller inte ha dessa värderingar till att börja med men utan att dela med sig av sina egna lite mer specifika tankar så skulle han inte heller få kritiken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 377
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka