Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens dejt. Som ju inte ens var en dejt utan ett spontant infall. Åkte till den där som jag berättade om tidigare. Kanske dumt att åka till någon när det enda man har är ett förnamn och adress? Kom på det sen att det kanske inte är jättesmart. Han kanske skulle vara en mördare eller vad som helst :cautious:
Vi skulle iaf äta. Grejen var att när jag kom dit då hade han visst redan ätit. Men varför skriva då att han ska fixa middag :confused:
Jag fick en läsk (dricker aldrig läsk annars). Och sen pratade vi i flera timmar och sen blev han visst jättetrött. Kanske var ett subtilt sätt att säga till mig att nu får jag dra därifrån. Ganska speciell människa och samtidigt extremt vanlig 😅
Jag har precis ätit allt möjligt från kylskåpet. Skönt att sitta hemma själv och lyssna på BRA musik 🎶

Över några månader har jag vant mig vid faktumet att The Guy visst vill följa med mig till Öland, om jag ville, och som vanligt helt på mina premisser. Och nu planerar vi tydligen mitt livs första semester. Har alltid haft häst och varit borta från honom som mest 2 nätter över julen, nu blir det 2 nätter på sommaren 😳

Känns väldigt konstigt, mest för att det känns så enkelt och bra. Jag har alltid haft väldigt svårt att planera med andra för jag har så svårt att anpassa mig. En enkel sak på en begränsad del av dagen är jobbig nog. Jag är rädd att jag inte ska få sinnesro nog för att inte må dåligt och jättemycket för att den andra ska vara nöjd. Det sista är ett klart stort problem för mig i relationer. The Guy känns nöjd på förhand som tur är!

Dagens dejt. Som ju inte ens var en dejt utan ett spontant infall. Åkte till den där som jag berättade om tidigare. Kanske dumt att åka till någon när det enda man har är ett förnamn och adress? Kom på det sen att det kanske inte är jättesmart. Han kanske skulle vara en mördare eller vad som helst :cautious:
Vi skulle iaf äta. Grejen var att när jag kom dit då hade han visst redan ätit. Men varför skriva då att han ska fixa middag :confused:
Jag fick en läsk (dricker aldrig läsk annars). Och sen pratade vi i flera timmar och sen blev han visst jättetrött. Kanske var ett subtilt sätt att säga till mig att nu får jag dra därifrån. Ganska speciell människa och samtidigt extremt vanlig 😅
Jag har precis ätit allt möjligt från kylskåpet. Skönt att sitta hemma själv och lyssna på BRA musik 🎶

Jag skrev precis ett inlägg om att planera, fy vilken skräck varför sa han så 😅 Jag hade haft matsäck med mig (till hemresan) och kommit nästan mätt för säkerhets skull. Så lite litar jag på vad andra säger. Du ska inte träffa honom igen eller? Pratade ni något om att ni skulle äta middag ihop?

🤣 men what?!? Haha udda beteende. Om någon lovat mig mat och jag fått bara nåt att dricka hade jag blivit hangry 😡🤪.
Ingen mer dejt gissar jag.....?

@lingonben När var din dejt :bump: nyfiken :D

----

Själv har jag ev också en middagsdejt på g.... aaaaaah

@the_connemara och @strawberrysylt
Ja det var ju han som föreslog det så jag tänkte amen perfekt. Hjälpte inte mot hungern heller att ett av samtalen råkade handla om mat 😅

Ja nej nåt mer än så här blir det inte. Men jag vågar inte säga aldrig för helt plötsligt får jag något dumt infall och ändrar mig. Den dagen jag får ett extra sug för LÄSK 🙈

Haha jamen asså låtsades han inte om alls att ni pratat om middag...?^^
Asså 😂

@the_connemara och @strawberrysylt
Ja det var ju han som föreslog det så jag tänkte amen perfekt. Hjälpte inte mot hungern heller att ett av samtalen råkade handla om mat 😅

Ja nej nåt mer än så här blir det inte. Men jag vågar inte säga aldrig för helt plötsligt får jag något dumt infall och ändrar mig. Den dagen jag får ett extra sug för LÄSK 🙈

Men sa du inget?
Har någon sagt att det ska fixa käk till mig får den göra det, om den lagar eller köper skiter jag i, jag ska ha mat 😑

Men jisses vilken dejt … 😱

På temat mat: jag dejtade en kille som var väldigt noga med att hela tiden tala om att han kom från en kungaätt. Rakt nedstigande led, så att ni vet det. 😉

Andra restaurangbesöket bad han mig att nämna några saker som jag tyckte var viktiga att kunna prata om i ett förhållande. Sedan svarade han själv på frågan och det absolut viktigaste var pengar. Han hade suttit och berättat väldigt mycket om alla de rika gubbarna i hans släkt vars stackars fruar, som var hemmafruar, inte hade några pengar och hur svårt de skulle få det om de skiljde sig, utan några som helst pengar o.s.v.

Sedan var det dags att lämna restaurangen och han bad servitrisen att dela notan, vilket hon missade att göra varpå han ber mig att ta notan och sedan räkna ut hur mycket han skulle swisha mig. Jag orkade inte krångla så tog hela notan och sa att han kunde strunta i att swisha mig.

Det blev inte fler dejter. Även första restaurangbesöket fick jag ta hela notan vilket jag då var helt okej med då jag tänkte att han väl skulle ta nästa. 😅

Jag frågade om det men då sa han bara att han redan ätit och då blev jag bara så paff så fick inte fram något bra svar på det :o

Jag hade inte ens vågat nämna det utan lidit och försökt åka hem så fort det var möjligt (garanterat för sent) och aldrig träffat människan igen 😆 Varför jag behöver uppstyrda och tidsbegränsade aktiviteter typ forever när jag träffar folk i mitt liv.

Både ja och nej, skulle jag säga. Jag tycker jag ändrats en hel del över tid, det är väl det som är utveckling? Men mina grundegenskaper har jag såklart kvar. Trassel i livet kan absolut vara periodvis. Däremot brukar man kunna prioritera om man tycker nåt är tillräckligt intressant. Jag utgår dock alltid från att andra, speciellt karlar, är lite what you see is what you get och förväntar mig inga stora förändringar. Take it or leave it. Då slipper man så stora besvikelser. Ex är ex av en orsak.
Jag tänker att det är stor skillnad på trassel och trassel. Typ just nu är det väldigt mycket på jobbet, kan vi ta det lite easy just nu är ju övergående. Liksom att ”lite trassel” i form av att någon behöver bryta en annan relation först också förhoppningsvis är övergående. Eller överhuvudtaget, om trasslet låg många år bakåt i tiden kan personen givetvis ha ändrat sig, jag har ändrat mig på tio år, liksom.

Men en person som var så trasslig att han fick göra slut i typ januari lär inte ha ändrat sig till april.

Om en vecka ungefär :nailbiting::nailbiting::nailbiting: återkommer med rapport! Vad är det för middagsdejt du har på gång? :)

Åh, så spännande! Ja, det får du göra!

Det är med en jag pratat med sen i slutet på januari nu tror jag det är, jises! Fast det har inte varit så intensivt (alltså det är samma person jag skrivit om tidigare nu).
Fast, alltså, jag är tveksam. Men jag vet inte riktigt om jag tvekar pga honom som person eller för att det isf blir typ första personen jag träffar nära (vi har tagit två promenad på avstånd tidigare) förutom närmsta familjen nu i de här tiderna... Hmm.
Jag tvekar, men vill också ju... hmm.

@Lillefrun Som jag minns dina beskrivningar av ditt ex lät det ju inte bara som trassel, utan att vissa egenskaper hos honom gjorde att du önskade mer ur er relation. Det tror jag inte har förändrats, människor brukar fortsätta vara ungefär som de är.
Jag vet, vi var på tok för olika. Men det fanns något litet fint också även om jag inte förstår ens nu hur vi skulle få det att fungera. Så mycket att ta in och ändra livsstil.

Senast ändrad:
Jag tänker att det är stor skillnad på trassel och trassel. Typ just nu är det väldigt mycket på jobbet, kan vi ta det lite easy just nu är ju övergående. Liksom att ”lite trassel” i form av att någon behöver bryta en annan relation först också förhoppningsvis är övergående. Eller överhuvudtaget, om trasslet låg många år bakåt i tiden kan personen givetvis ha ändrat sig, jag har ändrat mig på tio år, liksom.

Men en person som var så trasslig att han fick göra slut i typ januari lär inte ha ändrat sig till april.

Det var jag som gjorde slut,på nyårsafton till och med för att jag var så arg på honom

Trasslet i hans liv var rätt rejält och något han försökte få ordning på, saker som var övergående. Så han skulle kunna vara som i början när vi började träffas

@Lillefrun Jag har en person i mitt liv som försökt återkomma gånger flera som gubben i lådan, så jag förstår känslan. Jag har också känt den. För det första var jag så kär i honom när det begav sig. Men han hade ett annat förhållande då och jag var väldigt tydlig med att han fick göra slut med henne innan vi träffades på det sättet (vi träffades genom en helt annan icke-dejtrelaterad aktivitet som gjorde att vi träffades på neutral mark omgiven av andra flera gånger i veckan). Sen helt plötsligt träffade han en annan tjej och sambon rök ut i typ samma veva, men vi fortsatte ha någon form av vänskapsförhållande i flera år (även om jag var asförbannad på honom precis i början).

Han har genom åren hört av sig ett par gånger och velat ses och av någon anledning har jag sjukt svårt att säga nej till honom men har lyckats krångla mig ur det. Nu är det ganska många år sen han hörde av sig, dock. Men jag kan absolut romantisera honom och tänka ”han har kanske bättrat sig”, men ärligt, det har han säkert inte. Och det är lite så jag får intrycket att du reagerar också på ditt ex, att du tänker på allt bra men gärna missar allt dåligt som du samtidigt störde dig på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
565
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 429
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat