Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
J
Jag (160 kort) skulle aldrig ha en *stor* häst, råkade byta till mig en gigant som drar 165 i täcken, 175 hög
Skulle aldrig ha en lång karl igen efter mitt ex som var 185, ingen yngre än saken i somras som var omogen
Står här idag med en 195 cm 12 år yngre underbar människa som jag inte kan tänka mig ett liv utan :o:angel:
Livet har en tendens att kasta oväntade saker ens väg!
Jag har alltid sagt "aldrig mer ston", jag har ägt totalt två valacker varav den ena är min shettis och den andra är min allra första häst, så jag är uppenbart också väldigt dålig på att stå för det jag har sagt. :angel:

Jag (160 kort) skulle aldrig ha en *stor* häst, råkade byta till mig en gigant som drar 165 i täcken, 175 hög
Skulle aldrig ha en lång karl igen efter mitt ex som var 185, ingen yngre än saken i somras som var omogen
Står här idag med en 195 cm 12 år yngre underbar människa som jag inte kan tänka mig ett liv utan :o:angel:
Livet har en tendens att kasta oväntade saker ens väg!
Jag svepte aktivt bort långa män direkt på tinder så att jag inte skulle hamna där av misstag :rofl: (pga att jag tycker det är oattraktivt, men främst för att jag får ont i nacken av att kyssa dom, samt vill inte ha min näsa i en armhåla. Jag är själv 168-170 och känner att max 10 cm längre kan godkännas. :p )

Jag brukar dejta killar som är 170-175 och ljusa. D är 188 och mörk.
Det kanske är nu det händer, den stora skillnaden :laugh:

Jag är 165 cm, har inte dejtat någon som är kortare än jag.

Jag vill inte dejta, känner jag. Det är så jobbigt och så förväntas man vilja kramas om man nu kommer så långt att man börjar träffa någon. Vill ju inte ha sex heller. Helst vill jag bara ta en genväg till en vardaglig och trygg relation. Laga mat ihop. Gå promenader tillsammans. Sova ihop. Typ så.

Vad gör ni på en andra dejt?

Tycker första dejten är lätt att hitta på något andra är svårare på något sätt 🤔

Träffade en trevlig kille på en andra dejt idag, vi skulle promenera och fika. Fiket var stängt så det blev en promenad i mulet väder, blåst och kyla. Kändes inte som att dejten tyckte det var så bra dejt 🙈 så tveksamt om det blir något mer

Vad gör ni på en andra dejt?

Tycker första dejten är lätt att hitta på något andra är svårare på något sätt 🤔

Träffade en trevlig kille på en andra dejt idag, vi skulle promenera och fika. Fiket var stängt så det blev en promenad i mulet väder, blåst och kyla. Kändes inte som att dejten tyckte det var så bra dejt 🙈 så tveksamt om det blir något mer

I så fall skulle jag bara fika nästa gång, eller gå ut och ta en öl el.l. om det är ett alternativ. Kolla innan så det är öppet där ni tänkt gå, bara. ;)

Är det någon som har testat Be2? Vad tyckte ni om den?

Finns det någon i tråden som även är en hejare på dejtingappar så undrar jag även om det finns någon dejtingapp med ett blått/lila ganska stort hjärta alternativt hjärtan till höger i bild. Vit bakgrund eller något sådant. Råkade se lite kvickt att en halvbekant stängde ner en sådan flik, så blev nyfiken men kan inte direkt fråga personen.
Låter lite som Badoo, är den enda jag kommer på som har ett lila hjärta.

Alltså jag måste bara skryta lite om en av mina skiftkollegor. Det finns absolut vettiga män som inte är upptagna även i den där åldern som tagits upp tidigare här 30-40. Maken till öppen, behaglig och intressant människa! Går säkert som väldigt normsnygg och rätt längd också mtp senaste diskussionerna. Han kan verkligen grejen att vara helt filterlöst gulligt sig själv utan att det är det minsta obehagligt (jag är rätt känslig med sådant).

Nyligen satt vi vid våra respektive datorer och jag som vanligt nynnade på någon låt jag hade på hjärnan så bara tittade han på mig o sa "Det är så avslappnande när du nynnar" log och så fortsatte vi jobba. Och när polisen varit i hans lägenhetshus efter en misshandel berättar han helt öppet hur rädd han blev och hur han pratade med polisen om det där och då.

Tänker typ dagligen att någon som dejtar honom borde känna sig väldigt sedd och respekterad och antagligen ha mycket mindre problem med kommunikationen än vad man ofta läser ställer till det vid dejting.

Alltså jag måste bara skryta lite om en av mina skiftkollegor. Det finns absolut vettiga män som inte är upptagna även i den där åldern som tagits upp tidigare här 30-40. Maken till öppen, behaglig och intressant människa! Går säkert som väldigt normsnygg och rätt längd också mtp senaste diskussionerna. Han kan verkligen grejen att vara helt filterlöst gulligt sig själv utan att det är det minsta obehagligt (jag är rätt känslig med sådant).

Nyligen satt vi vid våra respektive datorer och jag som vanligt nynnade på någon låt jag hade på hjärnan så bara tittade han på mig o sa "Det är så avslappnande när du nynnar" log och så fortsatte vi jobba. Och när polisen varit i hans lägenhetshus efter en misshandel berättar han helt öppet hur rädd han blev och hur han pratade med polisen om det där och då.

Tänker typ dagligen att någon som dejtar honom borde känna sig väldigt sedd och respekterad och antagligen ha mycket mindre problem med kommunikationen än vad man ofta läser ställer till det vid dejting.
Du kanske rent av skulle dejta honom :idea:??

Jag är egentligen ganska så övertygad om att det finns vettiga killar i lämplig ålder som fortfarande är singlar/är singlar igen (har haft en sån kollega själv) men det dåliga i den ekvationen är jag. :rofl:

Min före detta kollega var en sån kille man bara gratulerar den tjej som kniper honom, hon får ett kap. Han var intresserad av mig. Behöver jag säga att jag inte var det allra minsta attraherad av honom? (Objektivt sett är detta nog en person som dessutom bedöms vara ganska snygg.)

Tycker det är ganska vanligt att killar söker 10-20 år yngre än de själva och inte jämnålders.

Oftast för " de är så ungdomliga", om man någon gång träffar dessa så är de precis som alla andra i den åldern 😎

De killar jag sett har sökt i sin egen ålder också, men från 18-20 år... och nej alltså, det går bort...

Haha, vilken miss^^.

Ohja. Jag tycker att det är rent avtändande med män som kategoriskt söker efter yngre kvinnor. Det är en big no-go för mig, oavsett om jag är inom deras önskade ålder eller ej.

I mina ögon är det sliskigt.

Men precis...!

Samma. Stör mig på att så många män söker i spannet typ 2-15 år yngre än sig själv.

Nu dejtar ju inte jag på det sättet och är definitivt inte ute på några dejtingsajter. Men jag skulle säga att åldern spelar roll i dubbel bemärkelse. Jag som är 32 skulle faktiskt kunna tänka mig att dejta nån som är 45 utan större betänkligheter. Men skulle en jämngammal kille notoriskt söka efter tjejer som är 19 (det vill säga exakt samma åldersskillnad) skulle jag tycka det känns lite… sliskigt? Det händer så otroligt mycket mer i livet (rent utvecklingsmässigt) mellan 19 och 32 än mellan 32 och 45. Jag hade absolut inte velat dejta en kille som är 19, han har ju knappt hunnit sluta skolan.

Har också väldigt svårt att se vad en person i min ålder skulle haft gemensamt med nittonåriga Kiwifrukt när jag var så gammal, jag var otroligt barnslig och omogen.

(jag som fetat din text) Här håller jag så med. Det känns jättekonstigt att någon med dubbelt så mycket livserfarenhet (iaf åldersmässigt) söker efter någon som precis gått ut gymnasiet...

---------------------

Hmm... usch jag vet inte om det är pandemin och att jag inte träffat folk på länge eller pga andra orsaker (troligen en kombo?), men jag tycker det har blivit jättehemskt att berätta saker om mig själv för någon annan nu, alltså när man ska lära känna varandra... usch, det är mitt privata liksom, låt bli :P Haha. Någon mer som känner såhär?
Det är nästan som i en bok jag läste där en sa typ att hon fick ångest bara av att tala om för någon hur hon ville ha sitt kaffe....:arghh::laugh:

Hmm... usch jag vet inte om det är pandemin och att jag inte träffat folk på länge eller pga andra orsaker (troligen en kombo?), men jag tycker det har blivit jättehemskt att berätta saker om mig själv för någon annan nu, alltså när man ska lära känna varandra... usch, det är mitt privata liksom, låt bli :P Haha. Någon mer som känner såhär?
Det är nästan som i en bok jag läste där en sa typ att hon fick ångest bara av att tala om för någon hur hon ville ha sitt kaffe....:arghh::laugh:
Känner inte alls igen mig. Jag är nästan tvärtom att jag längtar efter folk och umgänge och att det äntligen börjar hända grejer igen.

Känner inte alls igen mig. Jag är nästan tvärtom att jag längtar efter folk och umgänge och att det äntligen börjar hända grejer igen.

Samma här.
Dock upplever jag att jag blivit mer obekväm i sociala situationer, men det är väl för att man inte fått "öva sig". Det släpper rätt fort tack och lov.

HAHAHA
Screenshot_20220401-094640_Instagram.webp

Jag känner samma men jag var lika ovillig att träffa nya människor innan pandemin, så det är i sig ingen förändring. Mer att det var okej att vara som jag under pandemin. Det är ju typ därför jag inte dejtar, och uteslutande har dejtat personer jag lärt känna genom andra aktiviteter, för jag hatar det där arbetsintervjuliknande "jaha och vad jobbar du med och vad har du för intressen".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka