Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte om det är någon tröst, men att hitta en straight man, öppen för poly, och som inte gillar bdsm eller är kinky, är fan omöjligt..Ibland känner jag att jag har orimliga krav. Det är svårt att dels vara lesbisk, dels monogam och dels inte vara intresserad av BDSM.. Men så orimligt borde det väl inte vara?
Det kan jag tänka mig!Jag vet inte om det är någon tröst, men att hitta en straight man, öppen för poly, och som inte gillar bdsm eller är kinky, är fan omöjligt..
Det här är ett intressant mönster som jag har lite egen erfarenhet av, och jag tror att snarare än att "upptäcka" handlar det om att "tillåta sig". Att på något sätt vara queer gör det lättare att identifiera sig med andra icke-normativa sidor hos sig själv och leva ut dessa. En är redan utanför normen och har inte lika mycket att förlora. Plus att det kan finnas en gemenskap där som också underlättar.Låter rimligt.
Fast... när jag tänker efter, varför skulle man upptäcka andra identiteter? Eller handlar det om att man inte riktigt vet utan provar sig fram?
Jag ber om ursäkt i förväg ifall jag är plump och fördomsfull. Jag menar inget illa, men man kan ju göra illa oavsett.
Jag kan förstå om man vill få en känsla för om en person är rimlig innan man ses.Jag upplever att många helst vill träffas typ imorgon. Flera uttrycker i sin text att de inte vill "skriva i flera år" eller liknande. Medan jag som tycker det är jobbigt med nya människor gärna vill känna av först, hitta något gemensamt och försöka undvika att dejten blir en katastrof redan i förhand.
Förstår vad du menar. Det går inte att förutse hur känslan blir irl. Skulle också tycka det vore skitfrustrerande om någon efter veckor inte vill ses. För min del handlar det lite om att skademinimera, tar oerhört mycket energi för mig att gå på dejt.Jag kan förstå om man vill få en känsla för om en person är rimlig innan man ses.
Men enligt min erfarenhet spelar det inte så stor roll om man skrivit ett tag för hur dejten sen känns, alltså själva känslan och attraktionen.
.
Flera gånger när jag har haft längre kommunikation i text innan en första dejt så kändes det som att jag hade investerat en massa i något som när vi väl sågs bara kändes Nej.
Dessutom har det med flera varit så att när man skrivit och skrivit i flera veckor så vågar/vill de ändå inte ses när det väl kommer till kritan. Så ovärt. Så jag förstår verkligen de som skriver så som du beskriver, att de inte vill hålla på och skriva i all evighet.
Jag ses hellre snabbt och det är faktiskt de jag träffat snabbt (typ samma dag eller dagen efter) efter matchning som jag klickat bäst med.