Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samtidigt så slåss jag med tankarna att det är så himla skönt att vara själv också! Att inte behöva anpassa sig till någon alls och göra precis vad man vill, när man vill, utan att planera. Jag vet ju att jag kände så när jag träffade D också, men sen blev jag ju tokkär och ville inget hellre än att vara med han. Så det kanske händer att jag går från att vilja sitta hemma själv till att faktist vilja vara med någon annan människa så mycket det går om man hittar rätt?
Jag är också så himla nöjd med att vara själv. Eller jag var 😅 letade definitivt inte aktivt efter någon, så jag blev förvånad när det bara slog till och jag plötsligt bara vill tillbringa varenda minut med en annan människa! Inte alls likt mig. Så jag antar att det måste vara ganska rätt när folk som oss helt oförväntat vill umgås med en annan människa 24/7 😂

Jag är också så himla nöjd med att vara själv. Eller jag var 😅 letade definitivt inte aktivt efter någon, så jag blev förvånad när det bara slog till och jag plötsligt bara vill tillbringa varenda minut med en annan människa! Inte alls likt mig. Så jag antar att det måste vara ganska rätt när folk som oss helt oförväntat vill umgås med en annan människa 24/7 😂

Så är det absolut! Är nog att energin lär matcha helt. Eller något sånt! 😅

För mig var det som en blixt slog ner från klar himmel, inte alls som det kan vara annars att man funderar fram och tillbaka, och även om man gillar personen så dröjer det innan man känner något större. Men den där gången så bara ”WOW!”

Jag vet inte hur stor chansen är att det kommer hända igen, och absolut är jag öppen för att börja dejta någon som inte är ett wow direkt! Det kan ju bli ett wow längre fram.

Däremot så är det såklart mer svårmotiverat när jag känner att jag inte på något vis har det dåligt när jag är singel, tvärt om. 🙈 Då behöver fler saker klaffa, som tex avstånd osv. Då tänker jag mer praktiskt, att är detta något som skulle fungera OM det skulle bli något mellan oss.

Men skulle det komma ett wow igen så skulle jag definitivt inte tveka att släppa allt och bara kasta mig in i en relation på direkten! 😂

Vad är grejen med att vissa - som enda information dessutom- skriver sin längd.

Xxx 195 cm.

Alltså är DET det mest intressanta info om en person då är det ju inte mycket att ha 😅
Jag tycker samma. Jag får hellre reda på andra saker i profilen. Men alla killar jag pratar med säger att en av de första frågorna är hur långa de är. Då är det väl lika bra att skriva det direkt i profilen tänker jag, så man får det överstökat. Att vara lång verkar tydligen vara en merit dessutom så det skriver man nog gärna ner ifall man är lång.

Jag fick en ny matchning på tinder och jag undrar lite hur jag tänkte när jag klickade gilla på honom. Ser väl ok ut men vete tusan om vi har något gemensamt. Kanske var ett anfall av "jag ska inte vara så kräsen" som spelat roll här.

Jag tycker samma. Jag får hellre reda på andra saker i profilen. Men alla killar jag pratar med säger att en av de första frågorna är hur långa de är. Då är det väl lika bra att skriva det direkt i profilen tänker jag, så man får det överstökat. Att vara lång verkar tydligen vara en merit dessutom så det skriver man nog gärna ner ifall man är lång.
Eftersom jag själv är lång vill jag gärna veta hur lång killen är men de får ju gärna skriva något mer i profilen. Jag kan tänka mig en lite kortare kille men inte 2 dm kortare kanske.. och kortare killar brukar heller inte vara intresserade av mig.

Frågade nyligen en kille på tinder hur lång han var. Killen blev riktigt sur och tyckte det var en dum fråga då han ofta blev dissad pga längd och fattade inte vad det spelade för roll. Jag skrev hur lång jag var och det visade sig att han var 4 cm kortare, helt ok för mig men inte för honom som tyckte det var ” sjukt osexigt att behöva sträcka på sig för att kyssa en längre tjej” tur att jag frågade innan vi sågs liksom..

Matchat nyligen med en person och ju längre vi skriver till varandra ju mindre verkar vi ha gemensamt 😅
Han gillar inte att fixa utan citat ”unnade mig nyproduktion”.
Börjar allvarligt fundera på om detta är något att gå vidare på ens 😂

Morgonpigg dessutom… snart skriver väl han att han är vegan och inte dricker kaffe eller nått 🙈

Räcker väl att konstatera att ni inte har nåt gemensamt, fattar inte riktigt dömandet faktiskt?

Jag håller med. Jag undviker egentligen också kollegor. Det blir så himla pinsamt om det inte är ömsesidigt, hände på min förra arbetsplats där jag var den som inte fick några känslor. Det förstörde lite hela stämningen i gruppen som var bra innan han berättade att han var kär i mig.

På mitt jobb i stort, alltså hela arbetsplatsen, är det väldigt många som är tillsammans med någon annan anställd. Men tror inte någon är ihop med någon från samma avdelning, så misstänker att man måste flytta runt på den ena i så fall så de inte jobbar ihop. Men det är helt orelevant för mig, i min grupp jobbar tre män som är minst 15 år äldre än jag och sen bara kvinnor. Å andra sidan är jobbet enda stället jag träffar folk, men letar ju heller inte aktivt efter någon heller.
Jag har en hel hög kollegor som är tillsammans, vissa på samma avdelning, andra har bytt tjänst inom arbetsplatsen. Tänker att det är lite som du är inne på, det är ju en stor del av ens tid som tillbringas där så det är väl inte helt konstigt att det utvecklas känslor bland människor som umgås så många timmar om dagen.

Jag fick en ny matchning på tinder och jag undrar lite hur jag tänkte när jag klickade gilla på honom. Ser väl ok ut men vete tusan om vi har något gemensamt. Kanske var ett anfall av "jag ska inte vara så kräsen" som spelat roll här.

Haha, samma hände mig i går. En kille utan profiltekst och med 3 mediokra bilder började skriva till mig och jag kände bara "varför har vi matchat?"

Störigt med när man inte matchar direkt och folk hinner ändra sin profil - jag fick en matchning i lördags med en supersnygg kille som även bodde bara 3 km ifrån mig, blev jätteglad när han skrev och verkade trevlig och vettig. Sedan kollar jag in hans profiltext för att "friska upp" vad han skrivit där, och det enda som står är "just here for some fun".... Tror knappast det stod där när jag swipade på honom... så tråkigt.

På tal om längdfrågan så har jag skrivit i min profil att jag är 1,75 även fast jag bara är 1,72, därför att jag helst undviker män som är kring 1,70-sträcket eller kortare. Eksmaken var 1,68 och jag kunde i princip aldrig gå med högklackat när vi var tillsammans, blev lite less på det.

Reflekterar ni något över vilken ålder de killar/tjejer ni får upp söker?
Ålder är bara en siffra och man ska inte ha fördomar, visst, men för mig är det tack och adjöss om jag ser att killar runt min ålder (35) söker tjejer från 18-20 år. Även om allt annat låter bra blir det nej tack. Intressant att höra hur andra tänker. Inget är ju fel och ingen far ju illa av någons "dealbreakers".

Ålder är bara en siffra och man ska inte ha fördomar, visst, men för mig är det tack och adjöss om jag ser att killar runt min ålder (35) söker tjejer från 18-20 år. Även om allt annat låter bra blir det nej tack. Intressant att höra hur andra tänker. Inget är ju fel och ingen far ju illa av någons "dealbreakers".

Tycker det är ganska vanligt att killar söker 10-20 år yngre än de själva och inte jämnålders.

Oftast för " de är så ungdomliga", om man någon gång träffar dessa så är de precis som alla andra i den åldern 😎

Men vad har din eventuella partners längd med högklackat eller inte att göra? Jag förstår verkligen inte problemet. Min sambo och jag är i princip lika långa, inte stoppar det mig från att gå i högklackat? :confused:

Jag gillar inte att känna mig längre än min partner, särskilt inte en manlig sådan. Och majoriteten av män ogillar dessutom att vara kortare än sin (kvinliga) partner... Normer bla bla, men det är en realitet.

Gör det dessutom svårare att dansa bra tillsammans, t.ex. om jag + klackar blir upp emot 10 cm längre än partner.

Jag gillar inte att känna mig längre än min partner, särskilt inte en manlig sådan. Och majoriteten av män ogillar dessutom att vara kortare än sin (kvinliga) partner... Normer bla bla, men det är en realitet.

Gör det dessutom svårare att dansa bra tillsammans, t.ex. om jag + klackar blir upp emot 10 cm längre än partner.

Det blir en realitet om du gör det till en realitet. Har aldrig stoppat mig från att ha klackar, haft flera partners med samma längd. Aldrig ens tänkt tanken att skippa.

Om man dansar så spelar det väl ingen roll om det är du eller killen som är 10 cm längre än den andra. Det blir ju samma sak? :laugh:

Så är det absolut! Är nog att energin lär matcha helt. Eller något sånt! 😅

För mig var det som en blixt slog ner från klar himmel, inte alls som det kan vara annars att man funderar fram och tillbaka, och även om man gillar personen så dröjer det innan man känner något större. Men den där gången så bara ”WOW!”

Jag vet inte hur stor chansen är att det kommer hända igen, och absolut är jag öppen för att börja dejta någon som inte är ett wow direkt! Det kan ju bli ett wow längre fram.

Däremot så är det såklart mer svårmotiverat när jag känner att jag inte på något vis har det dåligt när jag är singel, tvärt om. 🙈 Då behöver fler saker klaffa, som tex avstånd osv. Då tänker jag mer praktiskt, att är detta något som skulle fungera OM det skulle bli något mellan oss.

Men skulle det komma ett wow igen så skulle jag definitivt inte tveka att släppa allt och bara kasta mig in i en relation på direkten! 😂
För mig var det både och, på något konstigt vis. Har känt honom i flera år, som en närmare bekant typ. Så umgicks vi intensivt i en vecka, och då slog blixten ner. Jag glömde grejer, kände mig som en fnittrig tonåring och kunde inte ens äta (på fullaste allvar, jag gick ner 3-4 kg på mindre än en månad 😳). Så den där känslan kan nog komma lite som den själv vill, gissar jag.

Det blir en realitet om du gör det till en realitet. Har aldrig stoppat mig från att ha klackar, haft flera partners med samma längd. Aldrig ens tänkt tanken att skippa.

Om man dansar så spelar det väl ingen roll om det är du eller killen som är 10 cm längre än den andra. Det blir ju samma sak? :laugh:

Eh, nej, det blir inte alls samma sak om man dansar swing eller salsa och jag ska svänga under hans arm... orkar inte hålla på att dyka varje gång för att inte krocka i armen. :p Och exet klagade högljutt om jag gick i klackar, så... (DB däremot tycker långa kvinnor är sexigt, så där vore det inte något problem. Men han är 6 cm längre än mig så jag har endast ett par klackar som gör mig längre än honom)

Nu funkar det iaf ganska bra som jag gör, får avsevärt färre matcher med kortare killar bara genom att uppge längd i min profil. Så killarna verkar ju undvika kvinnor som är längre än dom med.

Eh, nej, det blir inte alls samma sak om man dansar swing eller salsa och jag ska svänga under hans arm... orkar inte hålla på att dyka varje gång för att inte krocka i armen. :p Och exet klagade högljutt om jag gick i klackar, så... (DB däremot tycker långa kvinnor är sexigt, så där vore det inte något problem. Men han är 6 cm längre än mig så jag har endast ett par klackar som gör mig längre än honom)

Nu funkar det iaf ganska bra som jag gör, får avsevärt färre matcher med kortare killar bara genom att uppge längd i min profil. Så killarna verkar ju undvika kvinnor som är längre än dom med.

Whatever floats your boat. Jag tycker bara det låter väldigt tråkigt att låta något som längd inverka på vad man väljer att ha på sig i förhållande till sin partner.

Ohja. Jag tycker att det är rent avtändande med män som kategoriskt söker efter yngre kvinnor. Det är en big no-go för mig, oavsett om jag är inom deras önskade ålder eller ej.

I mina ögon är det sliskigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
558
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 103
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd