Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner inte alls igen mig. Jag är nästan tvärtom att jag längtar efter folk och umgänge och att det äntligen börjar hända grejer igen.

Hmm jo men det gör jag med på ett sätt. Så länge jag slipper berätta mer om mig själv än vad jag har för intressen typ :p

Samma här.
Dock upplever jag att jag blivit mer obekväm i sociala situationer, men det är väl för att man inte fått "öva sig". Det släpper rätt fort tack och lov.

Jo, det har du nog rätt i. Det är väldigt ovant. Kanske släpper för mig med, får se ...
Jag känner samma men jag var lika ovillig att träffa nya människor innan pandemin, så det är i sig ingen förändring. Mer att det var okej att vara som jag under pandemin. Det är ju typ därför jag inte dejtar, och uteslutande har dejtat personer jag lärt känna genom andra aktiviteter, för jag hatar det där arbetsintervjuliknande "jaha och vad jobbar du med och vad har du för intressen".

Haha, ja...

Hmm jag börjar luta mer och mer åt att leva själv med bara en kk typ, då behöver han ju inte veta nåt om mig 😅.

Kände att jag kom av mig helt vad gällde dejtingen efter den nygamle. Tycker inte att jag riktigt kan glädjas åt någonting, efter saker som han sa. Jag hoppas på att solen och värmen kommer tillbaka snart och kan ge mig en sista spark i baken att komma igång med mitt intresse igen och att jag då hyfsat snabbt kommer över min prestationsångest.

Ska dock träffa mitt fantastiska ”Wow” om en vecka och eventuellt en helg i slutet av månaden. Jag känner mig inte lika taggad som jag trodde att jag skulle göra, men det ska bli så skönt att få se honom och få känna efter hur det känns. Vi har haft en väldigt sparsam kontakt sista månaderna men det brukar ändå slå gnistor när vi ses. 😀

Alltså D :heart

Jag har klagat och gnällt på min gamla spis, men inte orkat göra något åt den pga ska snart renovera köket och då åker den ändå. Den har funkat men varit med gamla plattor ni vet, så det har tagit en kvart att koka upp pastavatten. Man har även fått ha en speciell teknik när man stoppar in plåtar i ugnen pga går inte öppna luckan helt :angel:

I måndags när jag kom hem från jobbet så reagerar jag på att något är annorlunda i köket. Spisen är en annan? Samma modell som den jag hade innan, men nyare med en form av induktionshäll. Började undra om jag fått en stroke eller något, och ringde mamma och frågade ”alltså en skum fråga, men ni har inte bytt ut min spis?” :laugh: hon tyckte jag var helknäpp innan hon via FaceTime fick se att spisen faktiskt var en annan än min vanliga.

D ringde när jag pratade med mamma, så jag ringde upp honom och utbrast ”alltså vill du veta något helt sjukt?! Det är en ny spis i mitt kök?! Och jag vet inte hur den kommit dit?!”.

Såg hur det började rycka i ena mungipan på honom, och jodå, visst var det han :D när jag åkte iväg på kurs i lördags så hade han satt in den ”nya” spisen, en spis han fått från en kund som precis rivit ut ett kök pga renovering.
Så nu kan jag både öppna luckan helt OCH koka upp vatten på bara några minuter :love:
Blev så himla glad :D

Lite pinsamt bara att jag inte märkte det förrän i måndags :laugh: men till mitt försvar så var jag knappt hemma under helgen och lagade ingen mat :laugh:

Alltså D :heart

Jag har klagat och gnällt på min gamla spis, men inte orkat göra något åt den pga ska snart renovera köket och då åker den ändå. Den har funkat men varit med gamla plattor ni vet, så det har tagit en kvart att koka upp pastavatten. Man har även fått ha en speciell teknik när man stoppar in plåtar i ugnen pga går inte öppna luckan helt :angel:

I måndags när jag kom hem från jobbet så reagerar jag på att något är annorlunda i köket. Spisen är en annan? Samma modell som den jag hade innan, men nyare med en form av induktionshäll. Började undra om jag fått en stroke eller något, och ringde mamma och frågade ”alltså en skum fråga, men ni har inte bytt ut min spis?” :laugh: hon tyckte jag var helknäpp innan hon via FaceTime fick se att spisen faktiskt var en annan än min vanliga.

D ringde när jag pratade med mamma, så jag ringde upp honom och utbrast ”alltså vill du veta något helt sjukt?! Det är en ny spis i mitt kök?! Och jag vet inte hur den kommit dit?!”.

Såg hur det började rycka i ena mungipan på honom, och jodå, visst var det han :D när jag åkte iväg på kurs i lördags så hade han satt in den ”nya” spisen, en spis han fått från en kund som precis rivit ut ett kök pga renovering.
Så nu kan jag både öppna luckan helt OCH koka upp vatten på bara några minuter :love:
Blev så himla glad :D

Lite pinsamt bara att jag inte märkte det förrän i måndags :laugh: men till mitt försvar så var jag knappt hemma under helgen och lagade ingen mat :laugh:
Vilken kille … 😍

Angående att träffa nya människor ska jag väl tillägga att jag inte är en rabiessmittad dåre om det handlar om att det kommer en ny kollega till jobbet eller som när jag stod installad med andra, att det kom en ny person till stallet. Då tänker jag att det här är en person som jag kommer behöva tillbringa väldigt mycket tid med den kommande framtiden, så det är klart jag anstränger mig för att lära känna vederbörande och att den ska känna sig välkommen.

Min ovilja grundar sig alltså helt och hållet till dejtingbiten, där jag mer känner att det här har väldigt stor risk för att vara en person jag antingen aldrig mer vill träffa efter idag, eller så vill han aldrig mer träffa mig, och då orkar jag inte engagera mig. Jag är inte intresserad av att träffa nya vänner genom dejting, jag har nog med att missköta de relationer jag redan har och inte hinner med. :angel:

Min ovilja grundar sig alltså helt och hållet till dejtingbiten, där jag mer känner att det här har väldigt stor risk för att vara en person jag antingen aldrig mer vill träffa efter idag, eller så vill han aldrig mer träffa mig, och då orkar jag inte engagera mig. Jag är inte intresserad av att träffa nya vänner genom dejting, jag har nog med att missköta de relationer jag redan har och inte hinner med. :angel:

Jo men det är så jag menar också, ska jag avslöja allt det här (alltså jag menar man avslöjar ju inte allt ändå förstås, men hoppas ni förstår hur jag menar) o sen ses vi kanske aldrig mer ändå... innan man riktigt vet vad det är för person liksom...

Alltså.... Killen som endast var på Tinder "for some fun" frågade om jag ville gå ut och dansa i helgen, och efter lite velande så kom jag fram till att jaja, varför inte? Det här var då i onsdags, han messade mig först, jag svarade ett par timmar senare, men nu har jag inte hört från honom igen...??! I mitt svar så frågade jag vilken dag, så det var liksom inte naturligt för konversationen att stoppa/dö...

Känner att jag inte orkar med flera struliga folk som inte kan återkoppla ordentligt, har redan nog av sådana i mitt liv. Hur svårt kan det vara liksom?!

(Och nej, mitt tålamod blir inte bättre av att DB fortfarande inte är bra av Covid, och numera har hela hans familj blivit sjuka, så vi har inte setts på 5 veckor och vet inte när vi kan ses igen... Jag. Orkar. Inte.)

Har väldigt få bilder på exet och andra människor, jag är mest den som fotar mina hundar :o Men nu för några dagar sedan följ jag över ett par bilder på exet. Och det var så konstigt. Från att höras av varje dag och ses minst varannan dag så är han liksom inte en del i mitt liv längre. Bara borta ”poff” och finns inte. Som att vår tid och vi aldrig hänt. Kände viss saknad, längtar till honom och det kom en viss tanke på att höra av mig men insåg att det vore jätte dumt. Så det kommer aldrig ske.

Håller med er som vill hoppa över fasen i början, vill bara vara trygg, älskad och att få älska någon. Ha ett liv tillsammans med allt vad det innebär. Men svårt att komma dit när man inte vill dejta.

Reflekterar ni något över vilken ålder de killar/tjejer ni får upp söker?
Ålder är bara en siffra och man ska inte ha fördomar, visst, men för mig är det tack och adjöss om jag ser att killar runt min ålder (35) söker tjejer från 18-20 år. Även om allt annat låter bra blir det nej tack. Intressant att höra hur andra tänker. Inget är ju fel och ingen far ju illa av någons "dealbreakers".
Jag är 34 år och haft en hel del killar/män i 20-21 års åldern som visat intresse och till och med ”bjudit” ut mig. Rätt så många men det är långt under min gräns. Det känns bara inte bra. Antagligen är det förutom att jag nog ser snäll ut och är trevlig att jag ser flera år yngre ut än jag är enligt dom flesta.

Ett av mina ex var 10 år äldre, jag var 22 och han 32. Det fungerade men vi hade så helt olika bakgrunder och åsikter och erfarenheter pga till exempel åldersskillnaden för han hade ju hunnit samla på sig massor av erfarenheter och kände nog att han visste mest om allt så det blev att han blev den som bestämde allt. Men nu är ju inte alla så.

Jag tycker att man är väldigt ung i tjugoårsåldern och jag är inte intresserad då utan nu tänker jag runt 30-40. Ganska snävt men känns bäst för mig. Och inte hugget i sten, individen går först,

Jag hade köpt en påskpresent till The Guy. När han kom över igår tog han upp exakt samma present och gav till mig innan jag hunnit ge honom sin present 😄 Great minds think alike eller vad det nu heter 😁

Han vågar dock inte följa med och träffa mina kompisar till helgen, appropå att träffa nytt folk 😅 Proffesionellt är han otroligt socialt kompetent men att träffa nya människor i övrigt är inte alls hans grej. Jag hoppas det kommer ske någon gång ändå för min första tanke när vi träffades utanför jobbet var "Honom vill jag ha sällskap av med hem på midsommar!" då jag brukar träffa dem. Till skillnad från den förra kollegan som jag avslutade med för att tanken var lika stark åt andra hållet inför midsommar 😅

Känner mig ändå rätt neutralt inställd till det. Jag träffar väldigt sällan vänner så det är inte som att det är en stor del av min vardag han inte är delaktig i.

Från ett par veckor med mycket umgänge, till att nu inte ses på hela tre veckor. Vet inte hur jag ska stå ut, saknar honom hela vägen in i hjärtat 😭 vi skriver mycket fram och tillbaka, men det är ju verkligen inte samma sak som att ha honom på en armlängds avstånd dygnet runt. Jag och barnen ska upp till släkten på semester nu i veckan, välbehövligt med lite distraktion...

Jag har en middagsdejt inbokad nu, inklusive övernattning. Middagen inkluderar nämligen vin, och vi bor så långt ifrån varandra att kollektivtrafik sent på kvällen är trassligt. Är orimligt nervös nu :nailbiting: Händer det inget roligt behöver vi verkligen ha samtalet om var vi står och vad vi egentligen vill. Och händer det något är det visserligen nice, men jag har varit singel i evigheter så, um, nervös. Gah!

Jag har en middagsdejt inbokad nu, inklusive övernattning. Middagen inkluderar nämligen vin, och vi bor så långt ifrån varandra att kollektivtrafik sent på kvällen är trassligt. Är orimligt nervös nu :nailbiting: Händer det inget roligt behöver vi verkligen ha samtalet om var vi står och vad vi egentligen vill. Och händer det något är det visserligen nice, men jag har varit singel i evigheter så, um, nervös. Gah!

Åh vad spännande!
Hoppas det händer något och att det blir bra !😄

Men åhhh vad jag saknar exet nu, tänk er en filmkväll i hans famn, hans leende och ögon och bara mysa en lördagskväll tillsammans, det är så mycket mysigare att titta på serier och filmer i hans sällskap än ensam. Vill så gärna slänga iväg ett sms. Kanske finns det en chans? Om han fått ordning på allt trassel som var då. Men jag vet inte, dumt att krångla till saker och tänk om han dissar mig så jag blir ledsen.

Men åhhh vad jag saknar exet nu, tänk er en filmkväll i hans famn, hans leende och ögon och bara mysa en lördagskväll tillsammans, det är så mycket mysigare att titta på serier och filmer i hans sällskap än ensam. Vill så gärna slänga iväg ett sms. Kanske finns det en chans? Om han fått ordning på allt trassel som var då. Men jag vet inte, dumt att krångla till saker och tänk om han dissar mig så jag blir ledsen.

Tänker att om det inte fungerade för att han hade trassel och inte var engagerad så kommer det inte att ändras i framtiden. Livet är trassligt och människor ändrar sig inte.

Tänker att om det inte fungerade för att han hade trassel och inte var engagerad så kommer det inte att ändras i framtiden. Livet är trassligt och människor ändrar sig inte.

Både ja och nej, skulle jag säga. Jag tycker jag ändrats en hel del över tid, det är väl det som är utveckling? Men mina grundegenskaper har jag såklart kvar. Trassel i livet kan absolut vara periodvis. Däremot brukar man kunna prioritera om man tycker nåt är tillräckligt intressant. Jag utgår dock alltid från att andra, speciellt karlar, är lite what you see is what you get och förväntar mig inga stora förändringar. Take it or leave it. Då slipper man så stora besvikelser. Ex är ex av en orsak.

Både ja och nej, skulle jag säga. Jag tycker jag ändrats en hel del över tid, det är väl det som är utveckling? Men mina grundegenskaper har jag såklart kvar. Trassel i livet kan absolut vara periodvis. Däremot brukar man kunna prioritera om man tycker nåt är tillräckligt intressant. Jag utgår dock alltid från att andra, speciellt karlar, är lite what you see is what you get och förväntar mig inga stora förändringar. Take it or leave it. Då slipper man så stora besvikelser. Ex är ex av en orsak.
Människor kan såklart utvecklas! Men kan man inte hantera livs-trassel utan att behöva göra slut med personen så skulle jag anta ett det inte ändras. Skulle tex aldrig bli tillsammans eller dejta någon som jag hoppas ska ändra på sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
565
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 429
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat