Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej nu måste jag rådfråga er här då det är en grej som är rätt kostig. Fattar inte grejen med ”secret admirer” på Tinder. Vad exakt är det tänkt att man ska göra med den informationen? Och sen undrar jag hur kommer det sig att det ibland dyker upp kvinnor? Hur kommer det sig att de hittat mig när jag endast ser män och har bara det ifyllt :confused:

Nej nu måste jag rådfråga er här då det är en grej som är rätt kostig. Fattar inte grejen med ”secret admirer” på Tinder. Vad exakt är det tänkt att man ska göra med den informationen? Och sen undrar jag hur kommer det sig att det ibland dyker upp kvinnor? Hur kommer det sig att de hittat mig när jag endast ser män och har bara det ifyllt :confused:
Med "secret admirer" så får man reda på vem som har gillat en i förväg. Jag har vid något tillfälle klickat gilla tillbaka på en sådan person men om jag inte hade info om att de redan gillat en hade jag nog tryckt bort dem. Så det ökar chansen till matchningar.

Jag har aldrig fått upp kvinnor i mitt flöde och vet inte varför du får det.

@Lillefrun Jag har en person i mitt liv som försökt återkomma gånger flera som gubben i lådan, så jag förstår känslan. Jag har också känt den. För det första var jag så kär i honom när det begav sig. Men han hade ett annat förhållande då och jag var väldigt tydlig med att han fick göra slut med henne innan vi träffades på det sättet (vi träffades genom en helt annan icke-dejtrelaterad aktivitet som gjorde att vi träffades på neutral mark omgiven av andra flera gånger i veckan). Sen helt plötsligt träffade han en annan tjej och sambon rök ut i typ samma veva, men vi fortsatte ha någon form av vänskapsförhållande i flera år (även om jag var asförbannad på honom precis i början).

Han har genom åren hört av sig ett par gånger och velat ses och av någon anledning har jag sjukt svårt att säga nej till honom men har lyckats krångla mig ur det. Nu är det ganska många år sen han hörde av sig, dock. Men jag kan absolut romantisera honom och tänka ”han har kanske bättrat sig”, men ärligt, det har han säkert inte. Och det är lite så jag får intrycket att du reagerar också på ditt ex, att du tänker på allt bra men gärna missar allt dåligt som du samtidigt störde dig på?
Jo jag hoppar över det dåliga ibland i huvudet, men det var så fint för jag hade sånt självhat men i hans ögon var jag fin. Jag var bra nog. Som exempel så lyckades han på något sätt hitta en liten benknöl sticka ut på baksidan av höger axel som ingen annan märkt eller reagerat på. Men han tog ju liksom in hela mig.

Och mina eksem, jag har eksem på magen, väldigt fult men får stå ut med det också i sommar vilket jag inte vet om det går, men det jag haft sen barnsben är rejäla handeksem. Jag får röda utslag, svullnar, blir knotttrig, spricker, blöder och tappar hud. Eksem som aldrig läker ut helt. Det innebär att jag inte direkt är så förtjust i att visa mina händer. Men exet tog mina händer i sina och tog en mjuk fin salva och masserade mina händer tills dom var lena och mjuka. Varje liten del fick hans tid och vi kollade varandra i ögonen och det var så mysigt och fint.

Men ja, vi är nog för olika. Och han var så lat och utan egna initiativ vilket kändes trist och jag vilse i hur tusan jag skulle passa in i hans liv

@Lillefrun Som jag minns dina beskrivningar av ditt ex lät det ju inte bara som trassel, utan att vissa egenskaper hos honom gjorde att du önskade mer ur er relation. Det tror jag inte har förändrats, människor brukar fortsätta vara ungefär som de är.
Jo precis, men sen så här efter undrar jag hur det hade blivit utan trassel, om det hade fortsatt som i början så att vi hunnit bli mer stabila innan eventuellt trassel. Om han hade blivit en bättre pojkvän då? Om jag lämnade för tidigt och borde stått ut? Men det låter dumt men jag ville att det var jag som gjorde slut, mitt val. Kanske var trasslet bra för att jag fick se sidor av honom som kanske hade dykt upp senare men nu blev det inte en långdragen historia som om jag hade hittat på ursäkt efter ursäkt för hans oförmåga att ta initiativ och vi hade verkligen inget gemensamt.

Ska släppa den här killen, finns faktiskt en hel del andra män som passar mig mycket bättre

Och apropå ex - Som jag önskar att jag hade haft andra känslor för mitt ex. Att jag kunde vara kär i honom och älska honom fullt ut. Han är en fantastisk person, snäll, omtänksam, händig och vi har en del gemensamma intressen. Vi hade blivit ett perfekt team Om det bara funnits rätt känslor. Men tyvärr, det fanns ingen passion där från min sida. Han är en bra vän men ja det skaver mkt i mig att det blev så. Det är också en sorts sorg på nåt vis. Ingen av mina andra pojkvänner har varit så stadig på jorden så att säga. Gud vad jag önskar att jag kunde falla rejält för en sådan person, och inte bara nån fjant som ska trassla runt och krångla (läs Dikeskörningen).

Jag har fö mött min idealman. Han är såklart nästan 20 år äldre än mig, gift, flera barn och ja såklart är det inga såna känslor inblandade utan vi är bara väldigt bra kollegor. Men den "typen" av person alltså. Kunde man fått träffa en sån i sin egen ålder, som inte är upptagen redan? Hallå? Vart är dom? (Nej jag har såklart inte sagt nåt åt vederbörande, det känns som en komplimang som kan misstolkas. Men jag Tänker det väldigt ofta).

Ge honom en chans! Du har ju ingenting alls att förlora. Två promenader är ju ingenting för att ta reda på hur man känner och inte. :)

Hmm, nä egentligen inte.. Nu börjar ju alla träffa fler folk och jag vill ju inte isolera mig helt igen heller ändå så... och nån gång ska det väl ändå ske :P Vi får väl träffas och se... tredje gången gillt :P

Hmm, nä egentligen inte.. Nu börjar ju alla träffa fler folk och jag vill ju inte isolera mig helt igen heller ändå så... och nån gång ska det väl ändå ske :P Vi får väl träffas och se... tredje gången gillt :P
Såklart! Heja dig! :up: :bump:Ge grabben en chans, han kanske är mannen i ditt liv om du bara släpper in honom.

Men boka en annan aktivitet än promenad. Gör någonting! Bowla, åk skidor, gå ut och ät eller vad som helst. Se till så att du kommer ett steg närmare in i honom.

Om jag bockar i visa mig kvinnor på tinder istället för visa mig män, ser jag då alla kvinnor? Eller bara kvinnor som är intresserade av kvinnor?

Jag har ganska smalt sökområde Typ max 5 mil. Kan de som bor långt bort ändå få upp mig? Eller visas jag bara för de inom 5 mil? 🤔

Har en dålig dag och får såklart upp exet som dumpade mig före jul på tinder 😔 såklart nytagna snygg bilder och en välskriven presentation.

Gaah trodde jag var över honom men då borde det väl inte göra så ont att se honom på tinder..
Inte så länge sen ändå så inte konstigt att det känns lite. Samtidigt att han är där betyder att han också inte är nöjd och letar så du får se det från den sidan istället :p

Om jag bockar i visa mig kvinnor på tinder istället för visa mig män, ser jag då alla kvinnor? Eller bara kvinnor som är intresserade av kvinnor?

Jag har ganska smalt sökområde Typ max 5 mil. Kan de som bor långt bort ändå få upp mig? Eller visas jag bara för de inom 5 mil? 🤔
Du ser bara kvinnor som söker kvinnor då. 🙂
Annars hade det varit jobbigt för oss som söker kvinnor. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 439
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka